Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Væskeophobning
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 22:18

Min alder og spørgsmålets karakter taget i betragtning må jeg hellere poste her fremfor i Hygge

 

Jeg er i fuld gang med overgangsalderen. Ind i mellem har jeg lidt hedeture men jeg tror at jeg indtil nu er sluppet rimeligt fra div. ubehageligheder.

 

Men .... de sidste 2-3 måneder er vægten gået den forkerte vej. Jeg har haft en ret stressende start på et nyt arbejde, men det er faldet på plads. Alligevel har jeg den sidste måned taget 3 kg på..... de sidste 2 uger 1 kg pr uge. Det er sjovt - NOT!

 

Jeg går/løber med hunden 2-3 gange om ugen og er hos hesten 1-2 gange. Spiser stort set ikke slik, sukker, kager, spiser lidt rugbrød og knækbrød men holder mig fra hvidt brød, pasta, ris osv. Har et beskedent alkoholforbrug - måske 1/2 fl vin pr måned. Får masser af grøntsager, laver oftest maden 'fra bunden'.

 

Gode forslag til at komme af med al det vand jeg holder på??? Forslag til vitaminer eller andet, der kan hjælpe?

 


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sammensætningen
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 08:08

Det lyder som om vi er nogenlunde samme alder .

 

Prøv at tast din mad ind i madlog i en periode, for at se hvordan fordelingen er imellem protein, kulhydrater og fibre . Axa fibersund samt grønne ærter er en rigtig god kilde til kostfibre.

 

Jeg er snart 50 og jeg tager Gerimax, magnesium og bredspektret b-vitamin hver dag.

 

Får du masser, masser af vand til at få affaldsstofferne ud også?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej ts
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 23:37

Det lyder jo som om du virkelig passer godt på dig selv, men måske har den brug for lidt mere hjælp.

Du kan evt tale med din læge om furix som er vanddrivende og noget som rigtig mange får. Du spiser sundt og dyrker motion så du gør jo egentlig hvad du selv kan : )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak .....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 07:05

Tak for jeres svar.

 

Mht. Madlog, jeg har været på Madlog ca 1 år. Så det jeg spiser nu er det jeg før havde en stabil til rolig nedadgående vægt med. Men jeg vil da lige kigge lidt på tilskud.

 

Vanddrivende, ja det er nok en tur forbi lægen. Noget jeg udskyder fordi hun er en sur mokke ....

 

Mht. at drikke vand, jeg tror jeg får en del gennem kosten. Hvis jeg kan drikke 1/2 l formiddag og eftermiffag er det rigeligt. Mere giver mig en træls fornemmelse af at ha en overfyldt mave......

 

Jeg er stadig åben for forslag


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 13:28

Jeg ved ikke om det kan afhjælpe dit problem, men drikker du the? Der findes manger typer af the som er vanddrivende (faktisk tror jeg måske alt the er på et eller andet plan). Men du kan prøve at google de forskellige typer og finde noget du kan lide.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 zxcvbnm,.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2015 20:01

The .... jeg drikker allerede en del the, både sort og grøn, så det er ikke det, der vil gøre en forskel. Men tak for forslaget.


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enebær
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 19:45

Jeg er ikke i overgangsalderen, der går vist et par år Men jeg har døjet en del med væske i mine lægge.

 

Der fik jeg anbefalet enebær-kapsler fra en helsekostforretning. Og når jeg tog den regelmæssigt kunne jeg mærke en forskel især på mine langskaftede ridestøvler. Så det kan jeg anbefale


 

Er den lykkelige ejer af skønne Crescendo...

R.I.P. min vidunderlige lille grå

0
0
Svar på denne tråd
 
 drik vand
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 02:01

massere af vand, det er det bedste middel.

du er jo aktiv, men hedeturene gør at du mister mere væske end ellers. kroppen vil derfor holde på det den kan.

kort sagt skyl væsken ud


Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider