Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Veninde?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 21:21

Øv. Er der nogle der har prøvet at have en veninde, og finde ud af, at hun viste sig og være en person, der overraskede dig negativt? Der har jeg så nu oplevet. Jeg synes det er så ærgerligt. Min mand og jeg fik en kirkelig velsignelse for 1,5 år siden, og har lige haft kobberbryllup for en lille måneds tid siden. Efter jeg har været sammen med nogle gode mandevenner til en årlig tilbagevendende julefrokost, og som var med til vores velsignelse, sidder jeg med en træls fornemmelse i maven. Min såkaldte veninde, som var med til vores velsignelse med hendes nye mand og inviterede børn, har gået rundt til vores store dag, og sagt til nogle gæster inklusiv nogle af mine rigtige gode mandlige venner, at det her var mit nye projekt, at jeg ville blive skilt og min ældste dreng skulle åbenbart have væltet rundt i en kæmpe brandert ifølge hende. Han var 13 år der, og sammen med os forældre hele dagen og aftenen. Jeg sidde med sådan en klump i maven. Intet har noget hold i virkeligheden. Hun står ved min side på bryllupsbilledet og vi har haft rigtig mange gode stunder sammen, med og uden mænd. Jeg er fuldstændig uforstående overfor hvorfor hun har haft det behov for at gøre det mod mig. Er det misundelse?? Jeg har i de mange år vi har kendt hinanden, knoklet på arbejde, og har opnået en stilling som leder og min mand sidder i en god stilling som projektleder. Hendes mand er sygemeldt og hun har haft samme stilling i alt den tid jeg kan huske. Men kan det virkelig gøre en forskel, så hun har haft behov for at "komme" over mig?? Jeg snakker aldrig løn og arbejde med nogle, så det er ikke fordi jeg har spillet smart eller overlegen på nogen måde.

Jeg har undret mig over, hun pludselig efter den dag, har afbrudt kontakten til mig. Vi har mødtes tilfældigt et par gange, og jeg har haft fornemmelsen af, hun gerne vil snakke og hun har så skrevet til mig nogle gange, men ikke rigtig lukket mig ind i varmen igen. Det er som om, hun ikke synes, det er godt for mig, at jeg har et godt og lykkelig liv. Det har, når jeg tænker mig om, altid været sådan. Altid negativ fokus på mine drenges væremåde, min mand, forkert valg af hesterace, da jeg havde hest o.s.v.

Jeg har altid stået klar, når hun har haft brug for det under hendes skilsmisse og andre situationer, hvor der var behov for det. En af mine kammerater sagde til mig, at mange kvinder trækker sig væk fra mig, pga jeg hellere vil sidde med gutterne og drikke øl og kigge på fossiler og fortælle dårlige vitser, end at sidde i en kvindeflok og kigge i navlen på hinanden og synes alting er synd for vores køn. Det kan jeg nok genkende, når jeg hører det. En spade er en spade, og jeg synes speltbrødsopskrifter er keeedelige, slankekure er fandens værk, mountainbike er feeeedt, og dressur er for bøsser. Tag det sidste med et glimt i øjet. Hvis nogle siger jeg har en stor røv, griner jeg oprigtigt af det, og synes bare jeg er et pragteksemplar af det kvindelig køn. Meget ukvindeligt.

For mig ligger det så fjernt og tale negativt om andre, og jeg kan slet ikke forstå, hvorfor jeg er skoddet af hende. Jeg forstår heller ikke, når nogle spørger om deres hest eller de selv er for fede, at man ikke må sige ja. Jeg har selv måtte selv sælge 2 små islændere, da jeg aldrig ville kunne passe dem i højde og drøjde.

Hjælp mig - hvad fanden er grunden til, hun har behov for alt den drama, og så stoppe vores bekendskab efter 14 år uden et kuk....??


Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

0
2
Svar på denne tråd
 
 Du lyder som...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 22:13

... en kvinde, der formår at tage tingene seriøst - men uden at blive selvhøjtidelig og du kan grine af dig selv, hvilket imø er en vigtig egenskab.

 

Nu har jeg jo kun historien fra din side, men det lyder som misundelse.

 

Det kan måske også være udløst af en form for stress, hvis hun har et ønske om at komme videre karrieremæssigt, men ikke har den fornødne energi og opbakning hjemmefra (det er helt sikkert temmeligt ufedt, at være sygemeldt uanset hvordan vi vender og drejer det og må i mange tilfælde tære på et forhold).

 

Det kan også være, at I har udviklet jer personligt i forskellig retning og I ikke har det store fælles fodslag mere - hverken i familie eller hobby.

 

Hun bekymrer dig tydeligvis. Næppe så meget pga. de små løgne, som hun deler så fint ud af - jeg læser mere, at du bekymrer dig om hende.

 

Hvad om du inviterer hende over en aften, hvor huset er tomt. Tal direkte og sig hvad du har hørt og at du er ked af den retning tingene kører lige nu. Det kan jo være, at I skal "slå op" som veninder (det kan være, at det er det, som hun gør nu - bare på en uhensigtsmæssig måde). Det kan også være, at I lige skal have ryddet nogen misforståelser af vejen og venskabet kan genoptages over tid.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 12:24
Venner som bagtaler har det med ikke at være ens venner så længe . din "veninde" lyder til at skulle have haft et behov for at komme af med noget , hvis hun har været en rigtig god ven ville jeg nok tage en snak med hende - og her skal man være parat til at indrømme egne fejl, måske ER man lidt højrøvet og bedrevidende en gang i mellem. Ellers ville jeg betragte det hun har sagt som en måde at bekende kulør på og som en afskedssalut. Det hjælper jo ikke dig at få at vide, hvorfor hun har sagt det, hun ved det vel knap nok selv.
2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 13:59
Venner som bagtaler har det med ikke at være ens venner så længe . din "veninde" lyder til at skulle have haft et behov for at komme af med noget , hvis hun har været en rigtig god ven ville jeg nok tage en snak med hende - og her skal man være parat til at indrømme egne fejl, måske ER man lidt højrøvet og bedrevidende en gang i mellem. Ellers ville jeg betragte det hun har sagt som en måde at bekende kulør på og som en afskedssalut. Det hjælper jo ikke dig at få at vide, hvorfor hun har sagt det, hun ved det vel knap nok selv.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 13:59
Venner som bagtaler har det med ikke at være ens venner så længe . din "veninde" lyder til at skulle have haft et behov for at komme af med noget , hvis hun har været en rigtig god ven ville jeg nok tage en snak med hende - og her skal man være parat til at indrømme egne fejl, måske ER man lidt højrøvet og bedrevidende en gang i mellem. Ellers ville jeg betragte det hun har sagt som en måde at bekende kulør på og som en afskedssalut. Det hjælper jo ikke dig at få at vide, hvorfor hun har sagt det, hun ved det vel knap nok selv.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de gode svar
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 15:47

Jeg vil nok også vælge og betragte det som en afskudssalut. Det er nemlig ikke første gang, jeg oplever at kontakten bliver brudt fra hendes side uden nogen forklaring. Forklaringen er så kommet lang tid efter, når hun har valgt og genoptage kontakten igen, og jeg har stået klar. Sidst for 3 år siden. Hun er en rigtig god kvinde, men jeg har en masse dejlige venner af begge køn, og orker ikke alt den drama. En snak med hende er jeg faktisk afklaret med jeg ikke vil. Så salutten er nok begge veje. Men rart og få lettet hjertet til nogle der ser fuldstændigt neutralt på det.


Gå ud i verden min ven - jeg har sendt min engel i forvejen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider