Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Enlig forsørger, rådighedsbeløb?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 13:14

Jeg står i den situation at jeg skal til at være alenemor.

Jeg ønsker at overtage vores hus og har fået bestilt tid hos boligrådgivernen fra kredit foreningen, men jeg har et spørgsmål som jeg håber at nogen herinde vil svare mig på.

Hvor meget har i som enlige tilbage til jer selv pr. mdr. når alle de faste udgifter er betalt?

Ved i noget om hvad kreditforeningen eller banken sætter som standart for hvad man skal have til sig selv og 2 børn til at leve for pr. mdr.?



Ingen dag, uden morgenkaffe i stalden :)


Husk tavshed er sommetider det bedste svar ( Dalai Lama )








.......Nu med en rød pletmås

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes også
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 14:52

Du skal tale med banken, vores bankdame er mere fremkommelig end kreditforeningen. Ok, rentene er så højere, men vi har kunnet låne til forbedringer, hvor kreditforeningen ikke vil lege med.

Vores rådighedsbeløb har aldrig været i nærheden af det, der normalt kræves, men vi har da kunnet købe knaldhytten med banken i ryggen.


Her står lidt om, hvordan man beregner rådighedsbeløb- men det er forskelligt fra bank til bank. http://www.penge.dk/cm/1.2160



Mvh
xtiny


Heck is where people go who don't believe in gosh.




0
0
Svar på denne tråd
 
 tja, som udgangspunkt
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 21:41

siger banken jo 35oo pr person pr md. dvs 10.500 tilbage når alt er betalt.. Så er spørgsmålet jo hvor villig banker er til at afvige fra dette, med dette er udgangspunktet.


Som udgangspunkt kan du regne med at kunne låne det der svarer til 3 gange din årsindkost- brutto. Som enlig er den helt sikkert lavere, men nu afhænger det jo nok også af hvor meget restgæld der er i huset.


Fjordhest er bedst.

- Alle andre er bare dårlige kopier..


Mor til Naia født d 4-1-06


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har - barnet og jeg
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 09:52

3500,-tilsammen når alt er betalt - dvs IKKE benzin, hest og fødevare samt tant og fjas. Ikke meget men man må sætte tæring efter næring og vi vil hellere have vores 2 dejlige heste end leve af steg dagligt. Så det kan lade sig gøre.

Udover heste har vi bil, lejlighed (6000,- husleje)og kolonihave


Men jeg kender jo hellere ikke bedre end altid at have været alene - helt alene med rolf da al familie ikke er mere.. Så ingen hjælp derfra.


mvh

Heidi



Part søges til lipizzanervallak i Smørum



Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rådighedsbeløb
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 10:45

Min bank siger 3500 pr. voksen og 1500 pr. barn,skal der være i rådighedsbeløb,efter alle faste udgifter er betalt.


7 års fjord vallak sælges,se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her har vi
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 20:13

når alt er betalt, inkl. hest : 3900,- at leve for - til mad, tøj, benzin, rejse osv.


Jeg lejer et hus (5000 kr i husleje),har en tudsegammel bil og jeg har et lån i banken på 55.000 som jeg afbedrager med 1100 kr, mdr.'


Jeg er alene med to børn.



Christel

Tjek www.dudiogfrister.dk

Webshop med børnetøj og andet godt

NU UDSALG - SPAR 30-70%!


Brugt ventetøj til salg - se præs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 08:27

vores bank siger 4500 kr pr voksen og 1500 pr barn


Heidi


0
0
Svar på denne tråd
 
 3800 kr
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 09:32

Jeg har 3800 kr til mad og tøj til mig selv og 2 børn, jeg har altså puttet både benzin (OK benzinkort), tlf og heste på budgettet, sammen med alt det andet.

Da vi gik fra hinanden købte jeg ham ud af huset (til 1.000.000) selvom banken var skeptisk. Jeg synes jeg sidder rimeligt i det til dagligt, men der er ikke meget plads til ekstra ordinære ting (som en f... masse brylluper i omgangskredsen)

Synes også jeg må sige nej til mange ting til børnene, som f.eks. skal vi ikke have pizza idag osv, men tror også det er sundt nok for dem at lære.

Jeg er ihvertfald selv glad for at have prioriteret at have både hus, bil og 2 heste, så gør det ikke noget at vi tit får havregrød eller rismelsgrød (som børnene elsker og som er et godt alternativ til risengrød hihi)

Hvis du virkelig ønsker at blive i huset synes jeg du skal tale godt for din bankmand m/k, men gør op med dig selv om det er dett værd. Jeg valgte det tildels også for ikke at skulle rykke børnene, på et tidspunkt hvor der i forvejen var rod i deres liv (pga deres far flyttede)

Held og lykke

Sara


0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 17:37

jeg har i snit 12.500 når ALLE regninger er betalt + der er lagt penge over til regninger. F.eks så går kabelregningen på 3 mdr, så den deler jeg over i 3, så jeg lægger penge til side til den hver måned, så jeg ikke får een måned med en stor regning.


12.500 er rigeligt. Jeg er kun mig og mine to piger + kat og hest, og vi savner intet.


0
0
Svar på denne tråd
 
 pengepenge
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 20:27

Hold da op, jeg har ikke engang 12500 kr udbetalt hver måned... Når alt er betalt her, så har jeg ca. 2500 kr til mig selv og hunde/hestefoder.

Det er ikke meget, men jeg/vi overlever. Har ingen børn.



Med venlig hilsen Heidi


"Ingen kan give dig mindreværdsfølelse uden din tilladelse"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min bank
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 21:13

(og arbejdsplads) siger 5500 kr. pr. voksen (9500 for par) og 2250 kr. pr. barn...


Vores kreditpolitik er blevet skærpet jf. inflation og tilstanden på boligmarkedet, men jeg må sige det er de færreste af vores kunder som har fx 14000 kr. (2 voksne og 2 børn) når alt er betalt..


Hilsen

Elif

0
0
Svar på denne tråd
 
 RB 7-8000tkr
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 09:43

Når du skal beregne budgetter skal du huske på at det ikke er for bankens men for din egen skyld, så det hele ikke bliver for surt og du evt. ender med underskud i sidste ende.


Nu ved jeg ikke hvor store dine børn er, men umiddelbart vil jeg sige en 7-8000tkr. Men rådighedsbeløb er meget meget individuelt, nogen kan leve for 3500kr andre skal have 20.000kr for at kunne klare sig igennem.

Hvad har I nu? eller sagt på anden måde hvad bruger I nu? træk så det fra du mener vedr. din eksmand.


Tag så meget med i budgettet som oerhovedet muligt, på den måde sikre du dig selv bedst muligt.


Og igen husk, det er for din egen skyld du lver det, så lad være med at overbevis banken om at du sagtens kan lee for 7.000kr. hvis du ved at det er på bekostning af ting og oplevelser du og børnene ikke vil kunne leve uden når alt kommer til alt.


Mvh. Mette


0
0
Svar på denne tråd
 
 leve billigt
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 20:47

Da jeg var alene med min søn havde jeg 1500 kr. tilovers når alt var betalt, men jeg læste også i den periode. Det var HÅRDT, men vi overlevede. Det hele er jo et spørgsmål om priotet. På det tidspunkt havde jeg ikke hest, men valgte at beholde min gode lejlighed som ligger i et fantaskisk børneområde, tæt på mikkels børnehave/senere skole. Og jeg valgte også at beholde bilen, selvom mange nok ville have fravalgt den. Men med priserne på vores bybusser i Århus kunne det faktisk ikke betale sig, både i penge og TID. For jeg prioterede at have tid sammen med min søn...


Jeg ville sagtens kunne leve for 4-5000 kr. til to personer, jeg er nemlig blevet en haj til at leve billigt. Det er en evne man lære når der er lavvande i budgettet, og faktisk en rigtig god evne at have lært.


I vil nok opdage en del stavefejl med tiden, da jeg lider af en smule ordblind/ordforvirring.

Så i må bære over med mig :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider