Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Psykolog, nu har jeg ringet
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 14:42

Det går ad h.. til. Jeg havde et møgforår 2005 som endte med, at jeg strittede manden gennem 14 år ud. Jeg mødte en rigtig sød fyr som jeg har fælles interesse med og som jeg kan tale med om alt. Og her menes virkeligt om alt. Selv om mit liv med ex´en. Nu går det hverken værre eller bedre end at vi begge er lidt forbeholden over for at blive kærester, da jeg kommer fra et langvarigt og for det meste godt forhold og min nye ven skal rejse til udlandet et år. Men alligevel ender vi med at være rigtig glade for hinanden inden han rejser - og vi har bevaret kontakten hver dag nu hvor han næsten har været væk 1 år.

Min ex, som er supersød og har det rigtig skidt med at tingene er gået som de er, spøger stadig i baggrunden. Og han presser på at vi skal finde ud af det sammen. Han kender godt til at jeg har mødt en som jeg går godt i spænd med.

Jeg har snakket meget med min ex, også om at måske finde sammen igen, men når snakken så er overstået har jeg det skidt og ved ikke hvilke ben jeg skal stå på. Jeg ryster over det hele, kan ikke passe mit arbejde og sover dårligt om natten. Så nu har jeg altså bestilt tid hos en psykolog - ved ikke om der er nogle erfaringer fra andre med sådan eller om I kan komme med andre gode råd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Psykolog...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 16:26

Det kunne måske godt tyde på, du har brug for hjælp til at finde overblikket i din tilværelse. Det er altid godt at tage fat i.


Som mange andre har jeg gået til psykolog i omkring 6 måneder for de sædvanlige teenage problemer ;), og det var slet ikke nogen dårlig ting. Men selvom jeg selv læser psykologi, vil jeg sige at mange af hverdagens problemer kan ledes tilbage til det der med at hvile tilstrækkeligt i sig selv - og dermed være i stand til at tage de svære beslutninger.


Jeg håber, du får det ud af din psykolog, som du har brug for. Det er altid rart at få muligheden for at snakke ud med én, der forstår hvorfor ens hverdag er problematisk og som ikke dømmer.


-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ved hvordan du har det...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 19:09

hej

jeg ved hvad du går igennem, var samme tur igennem sidste år ved denne tid.

vi havde boet sammen i 7 år, men vi kunne kun skændtes til sidst, jeg ville meget gerne væk, men min kæreste ville bare ik aceptere at det løb var kørt og blev meget selvdestruktiv, hvilket gjorde at jeg blev længere end jeg havde lyst til, langsomt gik det op for ham at vi måtte væk fra hinanden,

jeg flyttede, han overtog gården for meget få penge, jeg ville bare væk, jeg flyttede ud i en lille mørk lejlighed med 2 hunde og mine 2 heste kom til en venninde,

jeg begyndte at se en kollega, vi havde det som du beskrev, vi kunne snakke sammen om alt, tro mig det har jeg aldrig prøvet før med et andet menneske, det er en fantastisk fornemmelse.

samtidig med at jeg havde fået at vide min ex. var røget helt i hundene blev ham min nye skide tosset over at jeg var påvirket af det, og så røg det forhold...

det endte med at min ex lovede mig guld og grønne skove hvis vi kom hjem igen... det gjorde vi, gården trak meget. den var min drøm. De første 6 måneder holdte han alle aftaler, men så var vi også tilbage, hvor det hele var et helved. og her er det. jeg entlig ville frem til...

Tænk godt over hvorfor at i valgte at gå fra hinnanden. der skal virkelig kæmpes for at komme tilbage, og bliver det anderledes, vil i det samme, og ikke mindst kan du glemme ham den nye, og det i havde, og lade være med at tænke på hvordan det ville være blevet og hvor er han nu, har han det godt, kan du give slip på ham???


Håber at du kan finde hoved og hale i det, du er meget velkommen til at skrive hvis du har brug for at snakke, med en der ved hvordan du har det.

mange hilsener Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var en god idé
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 13:34

Min veninde har også gået til psykolog siden i efteråret, og hun har det rigtig godt nu.

Hun var ellers gået helt ned med flaget pga kæresteproblemer, manglende selvtillid, angstanfald osv.

Men det har virkelig hjulpet, hun har fundet selvtilliden og roen igen og har det godt idag.

Eneste minus er prisen på ca 700 kr pr konsultation!!



Held og lykke herfra.





Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste: Rid Frederiksborg.


Medlem af "Roepiller er GUD" klubben.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Andre muligheder
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 16:21

Da jeg stod på en skillevej i mit liv og ikke anede mine levende råd, opsøgte jeg en meget kompetent clairvoiant dame i Nordjylland. Det super gode ved den oplevelse var, at hun ikke sagde noget om hvad jeg skulle gøre, men hun hjalp mig til at finde svarene inde i mig selv.


Held og lykke med dit liv.


Med venlig hilsen Gitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 I eftermiddag
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 13:00
Tak for de støttende ord - det er så i eftermiddag jeg skal derhen første gang. Og det gør ondt i min mave :-(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Må man spørge?
Forfatter: 
Dato:  08-05-2006 14:33

Må man spørge til, hvordan det gik? Fik du de svar du havde håbet på?



Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gik
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 08:33

Ja, det må man gerne :-)


Det gik som jeg nok inderst inde havde regnet med - de er snu de der psykologer, jeg skulle fortælle nogle ting og han sagde nogle ting og jeg sad så og tuede og selv "fandt ud af tingene"


Han presesede til slut på, for at jeg skulle bestille en ny tid, men det takkede jeg nej til.


Efter nærmere tanke da jeg kom hjem, kunne jeg jo godt se at al det han sagde til mig var nøjagtig det samme som jeg havde fortalt ham - han vendte bare ordene og sagde dem i andre sammenhæng.


Så alt i alt fik jeg da ud af det, at få mine egne ord og tanker forklaret på en anden måde - ting som jeg jo godt vidste i forvejen og så 600,- fattigere - og pudsigt nok skrev han ingen regning. Jeg burde nok have bedt om en!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gik
Forfatter: 
Dato:  13-05-2006 08:34

Ja, det må man gerne :-)


Det gik som jeg nok inderst inde havde regnet med - de er snu de der psykologer, jeg skulle fortælle nogle ting og han sagde nogle ting og jeg sad så og tuede og selv "fandt ud af tingene"


Han presesede til slut på, for at jeg skulle bestille en ny tid, men det takkede jeg nej til.


Efter nærmere tanke da jeg kom hjem, kunne jeg jo godt se at al det han sagde til mig var nøjagtig det samme som jeg havde fortalt ham - han vendte bare ordene og sagde dem i andre sammenhæng.


Så alt i alt fik jeg da ud af det, at få mine egne ord og tanker forklaret på en anden måde - ting som jeg jo godt vidste i forvejen og så 600,- fattigere - og pudsigt nok skrev han ingen regning. Jeg burde nok have bedt om en!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider