Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Depression - hjælp til pårørende..(LANGT)
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 21:32
Hej ... Er der nogen af Jer herinde, der kender nogle gode sider, hvor jeg kan finde noget om depression og hjælp til pårørende... Jeg ved ikke, om nogen af Jer måske kan huske det; men jeg skrev herinde for nogle måneder siden, om mine stedbørns mor, der er depressiv. Jeg forsøgte der at få et indblik i, hvad det er hun gennemlever, for at jeg bedre kunne forstå hendes handlinger; men det må jeg indrømme er vanvittig svært... Nu er det så gået helt galt.. Hun har ikke villet se børnene i 6 uger, og hun er nu blevet "tvangsindlagt" (i hvert fald mod eget ønske) på psykriatisk afdeling. Det er selvfølgelig meget hårdt ved børnene, som desværre var på besøg hos deres mormor og morfar, da familien fik beskeden - og de har fået forklaret børnene det på en ret dum måde, så i hvert fald den store pige mener, at noget af det er hendes skyld. At hun er skyld i, at hendes mor ikke er glad :-( Så derfor vil jeg gerne finde nogle sider, hvor jeg kan få noget hjælp til at støtte de her stakkels børn :-( Jeg må indrømme, at det er lidt udover, hvad jeg lige med min lommepsykologi kan klare... Vi har selvfølgelig talt med dem, og fortalt dem, at det aldrig kan/vil være deres skyld. Og det er selvfølgelig okay, at de er kede af det, fordi deres mor er syg; men de skal ikke være kede af noget, de har gjort, for det er IKKE under nogen omstændigheder deres skyld... Men for pokker, hvor er det svært... Jonas på 7 år har i forvejen pt kontakt med skolepsykologen, da de har lidt problemer hans koncentration i skolen, så jeg overvejer lidt, om hun måske skal snakke med dem begge - men det er lidt svært at vide, hvor meget de skal forklares. De er jo trods alt kun 7 og 10 år gamle - og når vi andre voksne har svært ved at fatte konsvekenserne af en depression, så må det da være endnu sværere for dem - og jeg synes jo egentlig også, at det er en unødig byrde at lægge på deres skuldre, at de skal "forstå" en hel masse. Selvfølgelig er de nødt til at vide noget om det, da der jo nok kommer til at gå et godt stykke tid inden deres mor er klar til at se dem igen (lige nu er det så slemt, at personalet tjekker hende hver 20. minut, for at være sikker på, at hun ikke gør skade på sig selv :-( Hun har to selvmordsforsøg bag sig fra en tidligere depression, hvor hun bare ikke have piller nok... :-( ) Jeg synes godt nok, det er en grim en for de stakkels børn at skulle igennem :-( Så til dem, der er nået helt igennem mit måske lidt forvirrede indlæg, så håber jeg, at der er nogen, der ved lidt mere end mig... "tak for at lægge "tråd" til... " det er altid rart at have et sted at læsse af, hvor man også kan få en anden vinkel på sagen.. Tanja
Se min dejlige tinker på min præsentation - venter føl i april 2006 :-)



Lækkert hingsteemne - Dansk Miniature - sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 22:41
Hvor er det synd for de to små børn... Prøv at kontakte sind, måske de kan rådgive jer om, hvordan I skal takle det ;-) Link til Sind
lillefis
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dep sider
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 06:23
Hej tanja. Her er et par sider, hvor du kan læse om depression. Netdoktor Depnet

Love your horses - they deserve it
www.lkhorses.dk
Proud owner of: Boons Prediction
0
0
Svar på denne tråd
 
 tal sammen
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 11:23
Hejsa Jeg kan kun give råd ud fra egne oplevelser med min svigrmor igennem 9år. Hun er også depresiv og har et selvmordsforsøg med sig. Det værste man kan gøre er at gøre som ingenting... Den syge tror seriøst at hvis vedkommende gør som ingenting,så er der ingen der opdager det. Det er en del af sygdommen... Hun har sikkert ikke selv kræfter til at tale med børnene,og vil nok heller ikke kunne magte det i et stykke tid... jeg synes det er jeres fornemmeste opgave at støtte og informere... Også over for bedsteforældrene,for hvis de forklarer et lille barn det som om det er hendes skyld - så er det helt tydeligt at de intet aner om denne her sygdom.. oplysning oplysning... Det er utroligt hårdt for den syge!! De ved godt selv at de ikke opfører sig som de burde,og de giver igen dårlig samvittighed.. og så kører møllen igen osv. Det er også hårdt for familien,og det vil det være i lang tid, da det er en sygdom som kan tage flere år at helbrede. Og selv derefter vil der altid være en risiko... Jeg vil anbefale jer at arbejde så tæt sammen med afdelingen som muligt,de har også mulighed for at indkalde til samtaler for pårørende,og hjælpe jer vidre derfra. Held og lykke, i går en hård tid i møde! Mvh Hotbandit!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pårørende til psykisk syge
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 12:10
Bog skrevet af pårørende Prøv også her vh Katja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pårørende
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 12:46
Har lige læst dit indlæg og sidder med denne klump i maven.. Er selv vokset op med en psykisk syg (manio depresiv) mor. Det er et utroligt svært emne fordi at man som barn slet ikke kan sætte sig ind i og forstå denne sygdom..Det er meget vigtigt at man som barn ikke får pådraget sig at det er "min skyld" at mor er syg.. Det er alt ødelæggende for et barn.. Prøv at tage kontakt til foreningen sind. Og hvis muligt få en god kontakt til den psykriatiske afd.. Held og lykke til jer.. Mange tanker herfra.. Tinna
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider