Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Perker!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:31
Ja den overskrift kræver selvfølgelig en forklaring.

Jeg har fundet på den gode ting at tage bussen fra et andet stoppested, end det der ellers er mest oplagt for mig. Det giver flere busafgange :-)
Stoppestedet ligger så ud for en skole, og i dag da jeg skulle hente min cykel efter at være stået af bussen, havde ungerne frikvarter.
Jeg ser så en gruppe drenge - en 3-4 stykker der er oppe at slås. De er 3 mod en.
Jeg starter lige med at betragte dem lidt, for nogen gange slås drenge jo for sjov 8-)

Da tilskuerne så begynder at råbe "vi vil se blod" kan jeg jo godt se, at det her ikke er for sjov. Jeg beslutter derfor at forsøge at skille dem ad.

Da jeg bryder ind forsvinder to af drengene væk, og der er så to tilbage. Som er meget vrede på hinanden :-(

Det lykkedes sådan set at for dem til at stå stille, et par gange, men hver gang jeg får den ene til at slappe af, begynder den anden igen. Slag og spark, og skældsord - som for eksempel perker. Den ene af drengene var koreaner tror jeg.

Jeg får dog ud af den ene - ham det gik ud over fra starten - at den anden (koreaneren) har ødelagt hans trøje (mærkevare) og mobil.
Han råber så "perker - jeg er kraftedme ikke bange for dig" og så starter de forfra:-(
Jeg får fat i koreaneren og siger stop og forklarer samtidig ham den anden, at han skal tale pænt.
Hvorfor? Joh fordi... jeg når så ikke at tale færdig før han har kaldt mig en smatso eller noget i den stil :-P

På det her tidspunkt går det op for mig, at jeg ikke kan skille de to drenge alene. Slet ikke når jeg ikke er lærer.
Jeg går så ind på skolen for at finde lidt assistance, og får fat i en kvindelig lærer. Hun siger så "og du gik bare forbi?" i den mest nedladende tone, hun kunne finde.

Jeg forklarer så, at jeg altså havde forsøgt at skille dem - men det var lidt svært.

Hun og en anden lærer fik så fat i dem, og de blev skilt ad.

Jeg var noget vred over hendes tone, indtil jeg kiggede på stoppestedet ved siden af skolen. I mellemtiden mens jeg var inde og hente hende, var der kommet en 5-6 mennesker derhen for at vente på bussen.

Ikke én af dem havde været henne og forsøge at skille drengene. Men til gengæld stod flere af dem og kiggede på.

Nå - men det jeg så tænker på er om jeg tacklede det helt forkert? Det bliver jo nok ikke sidste gang, at jeg kommer forbi den skole og skal skille et par kamphaner ad.

- og plejer skoler ikke at have en gårdvagt?
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg må nok sige...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 13:10
...at jeg havde enten klappet begge to et på kassen (jeg er ikke den mindste ) eller sa havde jeg ladet dem til deres.... syns nu det er ok det du gjorde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 nu har
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 14:16
... jeg ikke for vane at slå andre folks børn. Eller at slå i det hele taget :-P
Det havde nok også været et lidt forkert signal at sende, når nu jeg faktisk forsøgte at få dem til at forstå, at man ikke må slå

Må indrømme at jeg blev noget forskrækket over den måde de talte til hinanden på :-@

0
0
Svar på denne tråd
 
 handling
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 17:29
Hej Louise.

Ville bare lige sige, at du handlede helt rigtigt. Det kan da ikke være rigtigt at man bare ser på, når man kan høre at det var så alvorligt.
Du gjorde efter min mening helt ret i at gribe ind, selvom du egentlig ikke kendte dem. Og læreren burde bare være glad for at du kom og sagde det...måske var tonen på grund af at hun var flov over, at de ikke selv holdt øje? Og de andre som bare stod og så på... de skulle skamme sig. Tænk hvis der var sket noget. Havde det været mit barn ville jeg være dig dybt taknemmelig over at du prøvede at løse konflikten, så der ikke skete noget grimt...

Hilsen Stine.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot at du greb ind!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 20:37
Jeg må virkeligt tage hatten af for dig.
Selvom du ikke kunne løse drengenes konflikt, så har du i det mindste handlet ansvarligt - unlike alle de andre ved bustoppestedet.
Synes læreren var absolut uforskammet over for dig, især når du havde gjort så meget for at hjælpe!
0
0
Svar på denne tråd
 
 kommer
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 00:46
bare sådan til at tænke på om jeg skulle have været mere konkret fra starten - og i stedet for "bare" at bede dem slappe af, simpelthen have sagt "hvad er problemet?".

De var virkelig voldsomme overfor hinanden. Ligesom jeg gik ind efter læreren, kastede den ene et løbehjul efter den anden. Heldigvis er sådan et ret svært at kaste særlig langt, når man er omkring de 12 år, så han ramte ikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 17:53
Super godt du reagerede!! Måske havde det virket bedre hvis du havde været mere kontant, men at du gjorde noget synes jeg bare er super godt. :-)

Linda
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider