Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 stoppede afløb
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 23:29
Efter vask af sadelunderlag i håndvasken er min vask stoppet (ved godt at det var LIDT dumt).

Var så nede for at købe noget afløbsrens - kan det virkelig passe at man kun kan få sådan noget stads, der kræver både handsker, briller og andet beskyttelseudstyr bare for at hælde det i sit afløb ? Er der ikke nogen, der kender til mere mildere løsninger på problemet ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 06:49
fået et godt råd af en kollega til den slags. (Hun bruger det godtnok til badeværelset, men da snavs og hår-rester er samme problem bør det kunne bruges).

Tag en hel bøtte bagepulver, og ½ kg groft køkkensalt. Hæld begge dele i afløbet og så ellers bare kogende vand i litervis... Først vil det selvfølgelig boble op, men efterhånden som det arbejder sig igennem, vil afløbet blive rent.

Alternativt kan du prøve med en god "snaps" opvaskemiddel, og så igen litervis af kogende vand.



MoonQueen/Tina
B-)
Min Hjemmeside
Formand for og stifter af "De Fordrukne Pivedyr"
0
0
Svar på denne tråd
 
 kan svupmaren
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 07:13
ikke tage det !?

0
0
Svar på denne tråd
 
 stoppede afløb
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 11:12
Svupperen har ikke den ringeste effekt :-(

Jeg smutter ned og køber bagepulver med det samme :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dræbervæske
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 11:53
Hej du, altså vi svupper også altid, men hvis det ikke hjælper har du så prøvet at skille vandlåsen af og kigge om der ikke sidder en hårprop der?

Og sidst men ikke mindst, jo der findes dræbervæsken :-* Du hælder det syrede stads ned i afløbet og det æder ALT, undtaget lige afløbet. Godt nok er det giftigt, men som nødløsning er det jo bare super ;-)

Louise

If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Opvaskebrik
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 13:24
Jeg har hørt, at hvis man opløser en opvasketablet i varmt vand, hælder det i afløbet og lader det stå natten over, så skulle det kunne klare problemet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nillenille
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 08:39
Jeg har ofte stået i samme situation som dig, fordi mine kærester gennem tiden altid har haft langt hår = stoppede afløb. Din vandlås under vasken er stoppet nu.

I starten brugte jeg altid kaustisk soda som er meget lidt sundt for din hud til at rense vandlåsen med. Der findes andre kemiske midler også, men fælles for dem alle, incl. ovennævnte råd er, at de kun laver et mindre hul i vandlåsen så vandet kan komme igennem. Dvs. at du får problemet igen om nogle måneder.

Det bedste råd er at skille vandlåsen af og rense den. Du skal bruge 2 vandpumpetænger (også kaldet polygribtænger) som man efterhånden kan købe i Netto på stumpemarkedet for få penge. Skyl alt det ulækre møg incl. hestehårene ud, og sørg for at det ikke kommer i afløbet. Det virker.

Iøvrigt er hestehår noget af det bedste til at stoppe afløb med eller tætne med (afhængig af hvordan man ser på det). I gamle dage brugte man hestehår til at tætne ved skrueaksler på skibe, så vandet ikke trængte ind i maskinrummet :-)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider