Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 sygemeldt, hvad må man?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 13:26
Har brug for lidt råd af jer kloge seniorer.

Jeg er sygemeldt på 5. uge med en diskusprolaps, og jeg KEDER MIG!
Jeg kan sagtens bevæge mig rundt, men det kniber med helt gængse ting som at "bukke mig ned" og bære på ting, og med mellemrum gør det da også pokkers ondt.

Mit spørgsmål går så på - må jeg "besøge" min arbejdsplads for et "kort visit" mens jeg er sygemeldt?

Jeg arbejder i en institution, og børnene spørger jo til hvor jeg bliver af, når jeg møder dem nede i byen.
Jeg SKAL gå ture, og bevæge mig mest muligt, så jeg kan ikke undgå at møde ungerne, og de synes jo det er ret mærkeligt at jeg går rundt i byen, når jeg ikke er ovre hos dem i institutionen.
Da min arbejdsplads ligger ca. 400 m fra min bopæl, kan det ikke undgås at "blive set", med mindre jeg opholder mig indendøre alle døgnets timer.

Nogen der kender "reglerne" i det her tilfælde?

Mvh. Lotte_L
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 13:48
Jeg mener bestemt at du gerne må besøge din arbejdsplads selvom du er sygemeldt. Vi havde en pædagog fra min søns børnehave der var langtidssygemeldt. Hun kom af og til på besøg. Hun savnede jo børnene og de hende, og det har der ikke været problemer med.

Anita Osk Rasmussen


"vi er ikke alle lige, men vi er alle lige værdige"
"hellere lugte af hest, end bare at lugte"

Tulle er til salg. Skriv hvis du er interresseret
>o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 13:54
Jeg mener bestemt også gerne du må besøge "institution", men lav da en aftale med lederen af stedet og hør hvad hum mener. Hvis de også synes da
et er en god ide, kan der da vist ikke gå noget galt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja......
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 13:55
Fordi du er sygemeldt, er der vel ingen regler for hvor du må færdes?

Jeg var sygemeldt 7 uger før nytår pga en forstuvet fod med ødelagte ledbånd og ledkapsler - og jeg var da nogle gange forbi mit job, da jeg kunne gå uden krykker ;-) Jeg arbejder jo i en specialgruppe med autistiske børn, og vi savnede da hinanden og måtte hygge og spise lidt is sammen, selvom jeg var sygemeldt ;-)

Jeg havde så ikke nødig at aflevere lægeerklæring - for på mit job stoler vi på hinanden.

Det er jo kun en fordel at bevare kontakten til kolleger og i mit tilfælde børn på arbejdspladsen, selvom man er længe væk :-)

Det underlige vil være, at møde kolleger der altid er syge mandag og fredag helt friske ude i byen den dag de er sygemeldte - eller de siger de har influnza og så kommer friske og Canariesolbrune retur i januar ;-) Sådanne kolleger findes ikke på min arbejdsplads - men har gjort det på en tidligere arbejdsplads ;-)

Selv har jeg lungebetændelse ( for 2. gang på kort tid ), og er sygemeldt i denne uge - for sidste gang kom jeg åbenbart for tidligt afsted - og jeg tager da ud og handler og op om hestene - men kan så hvile i ro og mag herhjemme og undgå at udsættes for en masse bakterier og virus, da mit immunforsvar nok lige pt ikke er det bedste ;-) Og jo - jeg deltager i et møde med børnepsyk på mit job på fredag, selv om jeg er sikkert ikke er tilbage før efter pinse ;-)



God bedring ;-)
Hilsen May-Britt B-)










0
0
Svar på denne tråd
 
 Så tror jeg ...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 14:04
..jeg vil ringe og varsle et besøg.

Har ikke fornemmelsen af at min leder vil have et problem med at jeg dukker op - for jeg var forbi "uden for børnetid" i sidste uge, men kom bare i tvivl om det egentlig var "tilladt" i forhold til sygedagpenge osv., når nu jeg er fuldtids-sygemeldt.

Heldigvis har jeg en god arbejdsplads med gode kolleger, og jeg håber sandelig ikke den her diskusprolaps får ødelagt noget for mig arbejdsmæssigt.

Det er ret svært at accepterer bare at "gå hjemme" når man er vant til at være en af dem der "trækker læsset" ;-) og hele tiden bliver bombarderet med spørgsmål om hvornår man kommer tilbage.

Mange tak for jeres svar :-)

Mvh. Lotte_L
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det tror
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 12:29
Jeg tror ikke der er nogen problemer med reglerne og sygedgpenge.

Man kan jo være syg på mange måder, og nogle af dem gør jo ikke en sengeliggende.

En dårlig ryg er da ikke noget der forhindre at man kigger forbi sin arbejdsplads.

Husk også at du måske kan blive deltids raskmeldt i en periode, så man ikke skal starte med 180 km/h efter en sygemelding.


Linda


Døm ikke din "Nabo" udelukkende med bagrund i "Dine egne" erfaringer

Spørg ind til problemet hvis du ikke forstår det, måske misforstår vi hinanden.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider