Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hvad en i H bilder han sig ind.
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 18:43
Her i eftermiddag ligesom alle andre eftermiddage efter arbejde, var jeg ude og muge og strigle Hugo og gi ham aftensmad.
Ind kommer en pige, hun var vel 8 år og siger "Er det din hest ?" Ja siger jeg, den strigler jeg hver dag, det har jeg fået lov til af Bengt (Han ejer stalden) Øhhh Ok, hvorfor søren har jeg ikke hørt noget om det ?? JEg har ikke noget i mod at hun strigler ham lidt, men at jeg ikke har fået det afvide det gør mig temmelig arrig :-* jeg havde mest af alt lyst til at pakke ponyen ind på bagsædet af bilen og kører min vej..
Hvordan kan han give lov til at hun strigler en andens hest, hun havde endda give Hugo et andet navn, øj hvor er jeg gal.. Puhha..
Sidst men ikke mindst så spørger hun om jeg ikke vil sælge ham for 3500 sek. Nej tak :)
Ja altså nu kan jeg jo ikke stole på at Hugo ikke bliver taget ud i tide og utide uden jeg får noget afvide...
Måske skulle jeg stille ham i den stald hvor Herkules stod..
Hvad ville i ha gjort `?? Det er vel ikke bare mig der er sippet ?

..
Hilsner Lisab.

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke ret
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 19:00
jeg ville nu nok tage en snak med staldmanden og sige at det ønsker du ikke.
hun nusser vel kun om dyret, men er det ikke ok for dig ja så må hun ikke.

Der er jo også et ansvar med en pige i den alder, selv den mest godmodige hest kan jo flytte sine ben etc uden hun måske er vågen og hvem har så ansvaret ?

men hvem siger hun har fået lov ? har piger i den alder ikke ofte god fantasi ?


Karina
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville splitte
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 19:06
Jeg ville splitte på tværs, høre staldejeren om det passer, og vis det gør, fortælle ham med ret store bogstaver at det ikke er hans hest men min hest og jeg vælger mine passere selv.

Hvis ikke det passer at staldejeren har givet lov vil snakke med pigen om hvorvidt hun skal fortsætte med det eller ej, og bede staldejeren holde øje med pigen der i så fald ikke holder sig helt til sandheden, og dermed ved man ikke hvad hun eller kan finde på af kunstner.

Jeg havde selv problemet med en pige der ikke holdt aftaler, havde fået lov til at trække med min hest, og fik af omveje at vide at hun red og longeret den. Kort procces, ud af vagten. Det er et tillidsbrud jeg ikke kan leve med.


Linda


Døm ikke din "Nabo" udelukkende med bagrund i "Dine egne" erfaringer

Spørg ind til problemet hvis du ikke forstår det, måske misforstår vi hinanden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 holder ikke en
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 19:48
meter - selvfølgelig er det dig,- og kun dig der kan gi´ tilladelse til omgang med hesten - STORT FY til pågældende staldmand / eller ansvarlige....
KH
Annette



Hus til salg i Birkerød. Se : Robinhus villa id. : 25090 eller klik på linket - http://www.robinhus.dk/ejendom/default.asp?boligid=25090

Dejlige værelser udlejes i naturskønt område, med mulighed for opstaldning af hest. Evt. samlet til et par veninder - i alt 135m2. Se mere under ejendom udlejes.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo piger i den
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 22:57
Alder har vidst en god fantasi :(

Jeg må indrømme at jeg blev så målløs, at jeg blev temmelig mundlam - Jeg kunne til nød forstå det hvis jeg aldrig kom derud, men jeg tropper troligt op hver dag efter arbejde med mine 2 drenge og muger og strigler. :-( Jeg er ret ked af han har kunne gi en anden lov til at strigle min pony uden at spørger mig, og har stadig mest lyst til at flytte ham ud i en anden stald. Jeg kan jo aldrig stole på at der ikke foregår noget jeg intet ved om :(

Øv sikke noget møg, og jeg som synes han var så flink stald ejeren, måske skulle jeg tage en af hans heste og børste den lidt, så kan han sq få igen.. :-*
Hilsner Lisab.

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 16:28
tage en snak med ham, det kan da ikke være rigtig at han lader en lille pige ordne din hest uden at spørge dig om lov først....

Hjælper det ikke at snakke med han, så ville jeg flytte den rat hurtigt
0
0
Svar på denne tråd
 
 man lader da ikke et barn på 8 år
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 12:40


få lov til at gå alene og strigle en andens pony.. ???

Hvad med godbidder, hvad får den så af det.. ???


Nej, få du dig en god snak med staldmanden og derefter få sat en stopper for pigen, dog, så hun kan komme og hjælpe dig, hvis hun vil det, for hun er så lille, at hun vil blive vildt skuffet over at, bare at få et totalt afslag.. :)


Mkh.
Else.



:-D Man lugter ikke af hest, man dufter! :-D


"HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

:) :) "Tinker/Irish Cob hingst sælges... !!!"
http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/63253/ :) :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 12:15
Jeg har nu snakket med lidt mere med denne pige som jeg ikke kan navnet på...

Hun lyder fornuftig nok, og i går da jeg kom da havde hun muget ud :-)
Vi snakkede lidt mens jeg striglede Hugo og fik givet ham trense på, ned på banen op med sønnik som synes det var rigtig sjovt men ikke mere end 5 sek :( Pigen fik så en hjelm på, og op på ryggen med hende :) Det gik så fint og de var søde sammen, hun rider på rideskole en dag i ugen - Jeg sagde til hende at hun godt måtte hjælpe med Hugo, men jeg ville gerne ha grønt lys fra hendes mor..
SÅ nu har jeg da fundet en lille pige som kan hjælpe med tilridningen af Hugo, og kan hjælpe når jeg tager på ferie i DK :)
.
Hilsner Lisab.

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så kan man sige,
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 14:53
At intet er så galt, at det ikke er godt for noget ;-)

Tillykke med din nye hjælper!!


Sys
(Fie)

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender det godt...øv
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 12:22
...små "søde" pony-piger der strigler halen helt væk...øv
...og fletter Manen...så jeg må stå senere og prøve på at redde det hele ud, uden at ødelægge hans flotte man...jeg bryder mig ikke om alle de "uldne" krøller Magnus får bagefter...men jeg kan ikke få det stoppet med mindre jeg flytter min hest et andet sted hen...

Og hver dag kommer der mindst 20 personer og stopper "brød" i mulen på ham, så jeg er nød til at tage han hans "sunde" foder fra ham...ØV ØV ØV :-(

...gid at folk ville gi' en gulerod istedet for brød...

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-D

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider