Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Nutidens unge....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 08:47
Ja ja, det er nu ikke fordi jeg er en gammel kost 8-).
Og måske alligevel...
Jeg begriber simpelthen ikke musikken "nu til dags"... Sproget er rigtig grimt, og det er bare efterhånden hver 2. sang man hører i radionen hvor de synger(hvor meget mon bliver censoreret ?:-) ;-D) noget a la...

"F*ck you bitch"
"F*ck you ho"
"Du er kun en bitch for mig"
"Du er en luder"

osv osv.


Det kan godt være det bare er mig, jeg synes bare det er "for meget" at det er blevet almindeligt at bruge sådan nogle grimme ord.
For et par uger siden var et indlæg på hyggesnak, skrevet af en JHN'er. Hun var blevet uvenner med veninden, som så var en HO HO HO HO.

Synes I ikke det er nogle grimme ord børn bruger i flæng?
Måske ER jeg en gammel kost, jeg synes bare det er lidt irriterrende at børn helt ukritisk "sluger" sådan noget råt!

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd
 
 hørt lone
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 08:51
det er frygteligt,men jeg syntes det er lige så slemt i lotte og anna og i kylling og bamse,det er trods alt helt små børn der hører og ser!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og da vi var unge
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:06
var det bare nogle andre ord vi brugte - og som vores forældre så brokkede sig over ;-D

Jeg NÆGTER at brokke mig over udviklingen i sproget eller de unges tøj/hårstil.... For når jeg begynder på det så er jeg jo for alvor blevet GAMMEL ;-D

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad sagde VI...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:14
...som VORES forældre brokkede sig over, HHansen??
Jeg synes kun, at de brokkede sig over det vi GJORDE
- ikke det vi SAGDE!??!
:-D

Min hukommelse er da ganske stået af (også) på det talte ords område??
?:-)

(Uuh-ååh, er det mon ALDEREN?? Så kan jeg jo GODT tillade mig at brokke mig over ungdommens sprog nu til dags??! :-P)



med venlig hilsen
atengstedt


Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er sikker på
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:18
at vores forældre ikke brød sig om det vi sagde og måden vi klædte os på - og det vi gjorde ;-D

Men jeg KAN heller ikke komme på enkelte ord som var in dengang, og som kunne få dem til at fare i flint...

Men jeg VED at jeg virkelig vil føle mig gammel hvis jeg begynder og klage mig over den slags ligegyldigheder - det er jo kun ord eller tøj ;-D

Eller også er det bare fordi mine unger taler forholdsvis pænt at jeg ikke synes det er så slemt????

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke kun oldtidslevnene
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:21
Det er ikke kun jer "oldtidslevninger" :-D

Der mener at det er en usmagelig musik.
Min veninde og jeg havde en diskussion den anden dag om hvad vi ville gøre hvis vi en dag fik børn og de begyndte at høre sådan noget musik.
For os i 20´erne syntes også at det er temmeligt usmageligt og dybt krænkende for kvinder.

Men, der er åbenbart ikke nok af os, og hvad skulle man egentlig gøre ved musikken?
Censur?
Nej, fri mig for det.
Men hvad så?

Susanne M-H


Always look at the bright side of life. :-0
0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:21
i kbh da jeg var "ung" var det noget som..knæhøjkarse.. og ost.. din ost, du er en ost ol.

jeg husker min fars måde at få mig til at holde op.. en uge med lutter ostemadder med i skole, og al på indpaknings papiret var der tætskrevet ost på..hmmm..
jeg husker ikke at vi talte som @!#$ og l.... jeg har selv undret mig over den danske sang..men jeg er ved at være halvdøv så det eneste jeg kan høre er ; er en l....

Sussie




Check også vores hjemmeside - Linedance i Fuglebjerg
Dancing Joyriders :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det jo
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:29
ikke alle unge der taler sådan. Eller synes at de der rap sangere er gode. Jeg har jo selv huset fuld af nutidens unge (mine egne på 14 og 17 og deres kammerater) og aldrig hører jeg et sprog der nærmer sig det der. Så pas lige på med at skære alle over en kam.
Hilsen Helle - Mimi


De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 Måden vi KLÆDTE os på?!??!
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:32
Og HVAD, om man må nokspørre, var der så i vejen med min faders aflagte netundertrøjer, afrohår lavet ved at rulle håret op på sugerør, togaer lavet af lagner, Plastik clogs med 12 centimeters hæle, eller stropløse kjoler af tubestrik?!?
:-P

(Kjoler, som var så stramme at kun Bente kunne gå i dem - og selv Bente lignede en, der stadig sad ned, når hun HAVDE rejst sig op??! :-D)



med venlig hilsen
atengstedt


Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd
 
 haha atengsted
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 09:43
du forstår da at udtrykke dig LOOOOL god beskrivelse med den kjole.. jeg sidder heldigvis alene så der er ingen der kan undres over at jeg griner højlydt... men sådan så vi altså ikke ud i husum hihi..

selvfølgelig er det ikke alle unge der taler sådan, det gør mine heller ikke.. jeg kommenterede musikken..
Sussie




Check vores hjemmeside - Linedance i Fuglebjerg
Dancing Joyriders :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man må blande sig
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 10:07
I er jo stadig vårharer på livets store mark, men jeg er en lidt yngre vårhare på 19 (snart 20, gisp!).

Jeg har også tit tænkt over, at det er nogle forfærdelige ord der bliver brugt. Jeg synes egentlig musikken er okay - men TEKSTEN!

Jeg tror det er fordi der er kommet så meget rap/hip-hop mv. til Danmark, at det flyder med så mange grimme ord.

Det er jo startet i USA at man sagde ho, bitch, pimp osv.

Kvinden bliver nedgjort i ALLE sammenhænge - gid mænd kunne prøve hvordan det var!


Med venlig hilsen

Lise Rohden
...nu Felurløs, men til gengæld tilbage på ryggen af en plethest igen :-) (Når jeg ikke falder af den!)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sproget...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 12:25
Den er helt gal med bamse & kylling - sikke et "babysprog".
Men har I "lyttet" med på tegnefilmserien "Dragon Ball Z"?
Her på matriklen er den tegnefilm FORBUDT! Der bliver simpelthen slukket for TV eller skiftet kanal når den kommer på skærmen. Mine unger behøver ikke lære de "grimme" ord ved at sidde og se TV, de skal såmænd nok få dem lært i børnehaven eller hvor de nu færdes.

Mvh. Lotte_L
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bander julemanden?!
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 15:02
Jeg mener: HO HO HO ?! ?:-)

I kan godt høre, jeg ikke følger ret meget med i de yngres musik/slang osv. Det er også pinligt for min trettenårige, der så må belære mig gamle mosefund.

Nu har der lige været en meget kedelig sag i Bogense med to trettenårige piger (fra min drengs gamle klasse), der stak ild på en taskevogn i en opgang med ældreboliger. En måtte reddes ud af brandvæsenet, og ejendommen blev brandskadet.
Forinden havde de to finker rendt folk på dørene, og bedt om vand/lån af toiletterne.

Hvad f* bilder de to finker sig ind? Hvad har de tænkt? Eller- de har slet ikke tænkt overhovedet.
Det er mangel på respekt at være så pågående- og kriminelt at stikke ild på.

Eller når 5-6 store drenge fra 7. spæner hen til en ældre dame: "Har du ikke 50 øre?"- Hvordan ville I opleve det?

Jeg er måske gammel og mavesur, men grimt sprog og manglende respekt for andre har jeg meget svært ved at tolerere- fra *alle* aldersklasser.

Vi brugte en stor del af 7. klassemødet (for 3 7. klasser) på adfærd/almindelig opdragelse. Jeg blev lidt underlig: Er det ikke lovlig sent at opdrage sine børn, når de er 13-14 år?!

Og tilsidst: Min mor fik da knopper af slang ind i mellem, men jeg kan kun komme i tanke om et ord, der var helt og aldeles forbudt: Forp*let.

Senere fandt jeg så selv ud af, at det ikke lyder specielt godt at bande. Jeg gør det af og til, men jeg siger faktisk "AV, for Helgoland!", når jeg slår mig... ;-)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 15:56

hvis jeg spørger min mor vil hun nok komme med en masse minder om min opvækst i kbh.
Jeg tror nu hun havde samme opfattelse af mine udstryk og eder, samt tøj valg, som jeg har af mine ungers opførsel og væremåde.
Jeg har en 16 årig og en 14 årig i huset + alle deres venner, og det er da ikke allle deres udtryk som jeg bryder mig om. Jeg er ikke anderledes end min mor var og ungerne får da også afvide når grænserne er nået.
Hvad angår musikken er det da ikke så galt, der er meget at mine ungers musik som jeg godt kan li´.

imc
min højde passer til mig
det er min højde der ikke passer til min vægt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Faktisk så har
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 17:07
Nørdeleven fået et flip med *klassisk* musik, som aldrig har sagt mig noget. Jeg er ikke fra et hjem med klaver.

Så den står på Mozart, Beethoven- og Mahler pt. ?:-)
Mærkelig unge! Det næste bliver vel jakkesæt og slips- eller uldne pullovers i brunt og grønt og fløjsbukser. Og sandaler. :-P

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xtiny..
Forfatter: 
Dato:  25-03-2004 17:14
HA HA HA HA ;-D
Ja, så hellere "F*CK" 8-) :-P

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider