Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Hjælp - jobsamtale allerede
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 21:45
Jeg tror de fleste af jer har læst om situation....

Jeg står jo uden job og tænkte at jeg kunne jo lige så godt begynde og lede efter noget og få smidt nogle ansøgninger ud af huset. Og hvad sker der så ? Ja, den første ansøgning jeg skriver og nu har jeg lige fået en mail om at jeg skal til samtale.

Hjælp....

Jeg var jo på kommunen i mandags hvor de flot kunne fortælle mig at jeg først kunne forvente at få en vuggestueplads til Emma d. 1. maj.

Hvad gør en klog i sådan en situation ? Jeg har jo virkelig brug for et arbejde og det ville seriøst hjælpe på min efterhånden ret slidte selvtillid, men jeg kan jo ikke lade Emma blive hjemme alene.
Skal jeg bare ringe til dem og takke for tilbuddet, men desværre....
Eller skal jeg tage chancen og håbe på at nogen på kommunen ser det smarte i at jeg selv får arbejde og ikke skal have dagpenge og derfor finder en plads til mig inden jeg evt. skal starte ?

Øv øv og øv, jeg ville så gerne have det job...

Ved godt det bare er en samtale, men jeg kunne jo risikere at FÅ det.

Ikke nok med det, så er hesten stadig halt efter en kodeledsforvridning i november så nu skal den nok afsted til dyrlægen igen, som jeg stadig ikke har betalt den sidste regning til. Jeg har ikke betalt stadldleje i denne måned endnu, da der er minus på kontoen og bilen er i stykker så jeg kan ikke komme til Hillerød og betale. Og pigen som gerne ville låne hende har meldt fra indtil hesten er rentgående.

Og jeg som troede det ikke kunne blive være.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville tage
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 21:53
til jobsamtalen!
for det første er det jo ikke sikkert at du får det, men gør du, så er jeg sikker på, at kommunen nok skal gi' sig. Ellers må du jo finde en anden løsning i en periode. Privat dagpleje fx.
Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke med det
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 21:54
tag til jobsamtalen og se hvordan det udvikler sig.
Jeg kan godt forstå hvis din økonomi er stram. Et lille barn, en hest der er syg og som koster en stor udgift til staldleje og en bil som kræver en mekaniker.
Hvordan fa.. får du det til at fungere når du er arbejdsløs.
imc
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sort dagpleje
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 22:01
ville jeg satse på. Det findes flere der gerne vil og du kan jo tage uanmeldt fordi for at tjekke ud engang imellem.
Under alle omstændigheder ville jeg gå til samtalen, for som du selv skriver ville det være godt for din selvtillid.
Så må du tage pasningen bagefter.
Det lyder godt nok også som du har brug for de penge.
Måske skulle du overveje at sætte hesten et sted der er billigt og hvor du kan komme til uden bil. Det lyder til at det kan blive en laaaannnggg og dyr omgang. Dyrlægegården v/ Kiwa er ½ år om at sende regninger ud og de er nær Hillerød. Måske er det løsningen på dyrlægebesøget.
Håber at du får alle ender til at nå sammen.
venligst Dorthe Sus
0
0
Svar på denne tråd
 
 Økonomi
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 22:20
Økonomien er ganske rigtig stram. Der har ikke altid været sådan, men min mand og jeg er lige blevet enigeom at blive skilt, så jeg er lige kommet tilbage til DK med min datter. Så pt står jeg uden bolig, job og institutionsplads. Så ja, det er rigtig svært at få tingene til at hænge sammen eller dvs. at de hænger faktisk heller ikke sammen.

Heldigvis har jeg jordens sødeste søster, som lader mig bo her gratis og putter mad i munden på min datter og som det ikke skulle være mere end rigeligt, så har hun og hendes kæreste tilbudt at købe en lejlighed, som jeg så kan leje af dem. Så kan jeg nemlig blive her i byen, hvor jeg vil have nemmere ved at få lidt hjælp fra min mor og søster og leje legligheder hænger ikke ligefrem på træerne her i byen. Så kryds venligst fingre på tirsdag hvor min søster og kæresten skal i banken og snakke med dem.

Camilla
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 23:03

Hvor er det dog dejlidt at høre om sådan en god famillie du har.

Flot at de bagger dig op på den måde. det må jo ikke være nemt at komme "hjem" efter en skilsmisse.

Det lyder dog til at du ikke har tabt modet helt. bare klø på, livet ligger jo lige foran dig og venter jo kun på at blive brugt.

Held og lykke .
imc

:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 22:22
du kommer i arbejde rykker du længere frem i køen for dagplejepladser!

Claus

Har du problemer med PCen eller skal du have nyt isenkram så er der altid gratis vejledning at hente! Send en besked eller en e-mail.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla
Forfatter: 
Dato:  12-01-2004 12:53
Jeg er OVERBEVIST om at hvis du FØRST ahr arbejde så skal kommunen nok give sig. Ellers må du være en VERITABEL pestillens overfor dem, indtil de giver efter.

Held og lykke med det hele.

Céleste
If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tager samtalen
Forfatter: 
Dato:  13-01-2004 12:50
Jeg har bestemt mig for at tage imod samtalen, så imorgen kl. 10.30 sidder jeg nervøst og prøver at lade som om jeg er Guds gave til arbejdsgiverne :-P
Jeg fik heldigvis overbevist dem om at det ville være klogest at lade mig komme tidligt, inden jeg skulle til tandlægen og have opereret min visdomstand ud.For oveni alt det andet, så måtte jeg akut til tandlægen dagen før jul med alvorlig tandpine, dommen var at den ikke stod til at redde og skulle ud NU !!! Heldigvis låner min søde søster mig pengene til den forestilling.

Nu mangler jeg bare at finde en babysitter til Emma og forhåblig bliver min bil køredygtig i aften ellers skal eg også ud og låne sådan en. Samtale i Hellerup kl. 10.30 og tandlæge i Hedehusene kl. 12.10 hænger ganske enkelt ikke sammen uden bil.

Jeg var på kommunen igår og jeg kunne da lige få lov og udfylde ansøgningsskemaerne for kontanthjælp, men mere kunne de ikke lige hjælpe mig med, selvom jeg ikke har en krone på lommen og står med et lille barn. "Min" sagsbehandler havde fri og der var lukket tirsdag og onsdag, så hun kunne først kigge på papirene torsdag og hvis jeg var heldig kunne jeg få en tid fredag eller mandag. FLOT !!! Jeg er ved at blive idiot over den ineffektivitet der forefindes på min kommune. Jeg som gik og troede at hvis man virkelig havde brug for hjælp i dagens Danmark, så fik man det også. 8-)

Nå, men kryds fingre for mig imorgen, forhåblig flasker det hele sig....

Camilla
0
0
Svar på denne tråd
 
 krydser
Forfatter: 
Dato:  13-01-2004 14:38
Hej Camilla, jeg krydser på livet løs, og sender dig de bedste tanker.
Det kan da snart kun gå fremad for dig!
Det er ærgeligt jeg bor så langt ned på Sjælland, ellers ville jeg gerne se efter Emma for dig, når du havde brug for det, jeg går alligevel hjemme på barsel.
Held og lykke med det hele.
Mange hilsner Pia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Også herfra
Forfatter: 
Dato:  13-01-2004 18:00
krydsede fingre!

C

If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gik..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2004 10:14
Tusind tak for de krydsede fingre...

Jeg kom til samtalen, men måtte aflyse tandlægen. Jeg beordrede min søster til at arbejde hjemmefra i et par timer, så jeg kunne komme afsted. Desværre kunne hun ikke blive, da hun havde et møde, så tandlægen blev droppet. Samtidig kunne jeg så låne hendes bil derind, for min er erklæret for permanent DØD. Men mon ikke hun er så venlig, fordi hun godt kan se hun aldrig slipper af med mig, før jeg får et arbejde ;-D

Samtalen gik vel meget godt, men han var ikke en nem mand at tale med. Deværre tror jeg ikke jeg får jobbet, da han gik meget op i at fortælle at der kunne komme meget overarbejde og mange var stoppet derinde pga. det og om jeg kunne klare det når jeg var alene med Emma. Så desværre bliver jeg nok sorteret fra fordi jeg er enlig mor. Rigtig surt at det skal have en indflydelse. Nå, men jeg må vel bare vente at se. De vælger 3-4 ud som så skal til videre samtale. Så kryds fingre for mig de næste par dage.

Camilla - Nu uden bil :{-(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels Camilla...!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2004 13:58
Tjah - det ser ud som om der egentlig kun er een vej ud af det, og det er at finde et job...
Så når nu du får det her... ;-)

Pjat: Jeg håber, du finder et job, hvor du har råd til både bil og Emma og udlånt hest - ellers må du leje Emma ud... :-D
Hvad med pædagogmedhjælper et sted? Eller, naturligvis, lærervikar?


:-) 99E :-)

The four elements of success: TALENT, SKILLS, TRY & LUCK.
Talent you are born with; Skills are something you develop;
Try is intestinal fortitude or guts;
Luck is spelled w.o.r.k. and is defined when preparation meets opportunity!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  15-01-2004 19:25
endnu en gang.

Céleste

If ever I need religion I'll worship Chocolate."   © Céleste 
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider