Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Kartoffelskræller
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 18:25
Hjælp søges:

Jeg skal spare jer for en længere historie og bare bede om hjælp til at finde en ordentlig kartoffelskræller.Please! 8-)

Den jeg havde var brunorange plastic med "bevægeligt" hoved. Nogen der har en anelse om hvad jeg mener og hvor sådan en kan købes? ?:-)

Og alle forslag om at google bedes undladt, for jeg er rystet i min sjæls inderste efter kartoffelskrælningstortur og trænger nu bare til et klap på skulderen og en nøglefærdig kartoffelskræller-indkøbs-guide :-D

- Diva
0
0
Svar på denne tråd
 
 Imerco
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 18:30
Hmm... mon ikke du kan anskaffe dig sådan en i Imerco, Kop & Kande, Inspiration eller hos den lokale isenkræmmer (tidl. Super kram) jeg ved godt hvilket en du taler om og sådan nogle kunne man købe i Super Kram..

Rigtig glædelig jul og godt nytår

Ønskes du af Lise ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Raadvad
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 19:17
De er bare gode, altså den med skær begge veje.

Det kan godt være at de er lidt dyrere, end så mange andre, men jeg har haft mine 2 i mere end 10 år, og bruger dem jævnlig, og der er hverken gået i stykker, eller blivet sløve.

Så ønsk du dig sådan en i julegave, en gaveide, de fleste vil give

MVH
Gitte

Har en welsh sec B tilsalg, se min præsentation, eller kontakt mig for yderliger information.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 19:25
Hej Lise

Siden du nu siger du har set den må jeg jo tro dig - hehe. Men jeg har bare ikke kunne finde den nogen steder... prøver da lige dine forslag af :-)

Hej Gitte

Er det sådan en som på dette billed skræller
du mener? For det er netop sådan en der findes her i huset *føj*. :-*

- Diva
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm måske
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 20:14
er det sådan en som jeg har,du mangler,den vipper i kniven og er meget bedre end min dyre raadvad*G*

jeg købte 3 i brugsen for en 10 stk og har nu haft dem i 3 år*S*



hilsen berit




0
0
Svar på denne tråd
 
 tyndskræller
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 20:23
hedder den i fagsprog, mener jeg.

Jeg synes Raadvad's dyre sag i rosentræ er elendig - ha rselv en. Bladet er alt for tykt og dermed svært at trække igennem skræller.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Discount er godt
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 21:11
Hej Berit

Nahaj det er ikke sådan en - den skal jo være brunorange (hedder det egt. ikke orangebrun?). Spøg til side: det er ikke 100 % den, men jeg tror faktisk princippet er det samme. Sådan en må jeg fluks ud og finde ;-D (var ved at dø af grin da jeg så billedet... har du lige taget det? Dét kalder jeg godtnok service ;-))

**************

Hej PiaR

Ja dyrt er ikke altid godt :-D
Hvis jeg skræller med sådan en dobbelt bladet ting er der ikke meget kartoffel tilbage bagefter og jeg er som regel tæt på at mangle et par fingre 8-)

- Diva
0
0
Svar på denne tråd
 
 De grimme billige....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 21:40
...som er lavet af BLIK - er ellers osse gode!
(y)

De fungerer i pricippet på samme måde som Berits den gyser-grønne og kan købes til omkring en tier hos diverse købmænd.
:-)



med venlig hilsen
atengstedt


Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd
 
 nu holder i
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 21:45
først er diva ved at dø af grin!!!
og så kritisere atengstedt mit farve valg.....den er frosty grøn,og så har jeg 2 i frosty blå

og mig som bare vil hjælpe!!*G*


hilsen berit




0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er da IKKE noget i vejen.....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 21:55
..med gyser - nå, nej FROSTY-grøn og ditto blå??!
:-D

De er da nemme at finde imellem kartoffelskrællerne!
(y)

Det er jo ikke heller ALLE ting, der behøver at matche ens tandkød?? Man kan jo bare lade være at vise så meget af det imens man skræller??
;-D




med venlig hilsen
atengstedt


Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd
 
 IKEA!!!!!
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 21:58
Man kan få en billig en i IKEA...

Den er af metal og koster vist 7 kr - vi (min mor og jeg) holder på at det er den bedste!


Med venlig hilsen

Lise Rohden

...som har part på Teglgårdens Felur - den brune, springende vinterbamse, en 2'er pony i forklædning som stor hest!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Og jeg tegnede en tegning..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 22:04
af en skræller som jeg er sikker på Diva efterlyser men det var en BMP fil og HN tager kun JPG filer ?:-)

Nu har jeg ellers været så kreativ og tegnet den i den helt rigtige farve ;-D

Rigtig glædelig jul og godt nytår

Ønskes du af Lise ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen altså...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 22:29
Berit dog! Jeg lever altså endnu, men blev meget imponeret over den hjælpsomhed du lagde for dagen med både billed, pris og købssted ;-D (y) - iøvrigt SKAL sådan nogle plastic dimser altså være farvestrålende ;-)

**********

atengstedt:

De der blik nogle du taler om er vist nok dem min mor sværger til, men som OGSÅ afmonterer mine fingre *G* (tror altså bare jeg er lidt multihandikappet når det har noget med mad at gøre... altså at lave det, ikke spise det - godt jeg aldrig laver mad :-P)

Og jeg MÅ altså bare lige kommentere denne: Det er jo ikke heller ALLE ting, der behøver at matche ens tandkød?? Man kan jo bare lade være at vise så meget af det imens man skræller?? *ROFL* ;-D

*********

Lise Rohden:

IKEA er roden til alt ondt... det synes min pung og bank i hvert fald. Får altid proppet en masse små underlige ting i kurven som jeg 1: ikke har brug for 2: ikke koster noget alene, men sammen bliver til en anselig sum 3: efter ganske kort tid ender i en kasse i kælderen :-P

**********

Lise Damgård:

Nej ved du nu hvad, det er da ikke pænt gjort af HN... men du kan bare åbne det i paint og gemme det som jpg. istedet ;-) Jeg vil meget gerne se din kreation ;-D

- Diva
0
0
Svar på denne tråd
 
 Diva..
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 22:40
PIV PIV den vil ikke... fik den lavet om til JPG men nej nej HN siger nej.. *arghh* SUK!

Rigtig glædelig jul og godt nytår

Ønskes du af Lise ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 22:43
også gerne se lises kreative tegning,men husk lige patenten lise,det kunne jo være at tegningen gik hen og blev guld værd ;-D

hilsen berit




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise Damgaard
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 22:44
Send den til mig, så skal jeg uploade den :)

pi[a]robdrup.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Piiiia R
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 23:23
Er hermed sendt til pi@robdrop.dk

Rigtig glædelig jul og godt nytår

Ønskes du af Lise ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise's kunstværk
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 23:41
0
0
Svar på denne tråd
 
 *LoooL*
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 23:49
jeg er helt færdig*G*



men jeg tror den ville ligge godt i mine umulige hænder*G*

hilsen berit




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 23:52
Jeg ved godt jeg har lovet ikke at grine... men *fnis* hvor lå jeg altså flad af grin da jeg så din tegning... sorry 8-)

Ellers en flot indsats men øhm... nu var det jo en kartoffelskræller jeg efterlyste og ikke en gulerodsskræller *LOL* (kæresten siger det ligner en ostehøvl *G* - jeg synes måske det kunne minde lidt om en guillotine? Så kan de bare lære det, kartoflerne ja de kan så!).

Jeg skal måske lige til orientering oplyse at det altså IKKE er sådan en som Lise har kreeret jeg søger :-P

Og endnu engang undskyld min morskab Lise - jeg takker dig ydmygt for indsatsen og skal med det samme indrømme at jeg ikke kunne lave noget der bare ligner... ;-)

- Diva der nok bare tager på rov i Berits skuffe... hvad skal du med 3?
0
0
Svar på denne tråd
 
 hahaha....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 23:55
Ja ja mor i Jer bare på min bekostning ;-D

Diva; guleroden skulle lige vise af det kunne den også bruges til *LOL* både gulerødder og kartofler er velkomne..

Nå en skam det ikke var sådan en.. hmm en ostehøvl har man hørt mage!!! I virkeligheden er den ca 8 cm høj og 4 cm bred med "vippe hoved" nå men det var forsøget og et godt grin værd :-)

Rigtig glædelig jul og godt nytår

Ønskes du af Lise ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 vi er 3
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 23:57
der er gamle nok til at skrælle kartofler her i huset 8-),så der for antallet,men du må gerne få min hvis du kan overbevise gemalen om at han skal tage min tjans B-)

hilsen berit




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tupperware
Forfatter: 
Dato:  18-12-2003 10:19
skræller er god. den tager også dine fingre, og bladet sidder ligesom Lises tegning. Den er god, dog egner den sig ikke til opvaskemaskine den ruster. Ellers en fra IKEA (send en anden derud, med dit ønske) Så sparer du dine penge. Men har bare et sort håndtag. Den er min favorit. Ellers har jeg vel nok 7 skrællere liggende i skuffen.

Jeanette
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeanette...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2003 15:43
jeanette skrev "...Tupperware skræller er god. Den tager også dine fingre"

Skræller den da huden af? ;D AV! ;-)

Kender godt det med at bruge for mange penge i IKEA...
Den skræller jeg taler om kan man ikke se på deres hjemmeside, desværre.

Du må tage en 20'er med og intet andet, og så skal du finde den BILLIGE skræller, IKKE den der hedder KONCIS!


Med venlig hilsen

Lise Rohden

...som har part på Teglgårdens Felur - den brune, springende vinterbamse, en 2'er pony i forklædning som stor hest!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  18-12-2003 18:56
Ingen kritik af Lise's skræller. Har selv en af slagsen.
Her er den sammen med en Raadvad kartoffelskræller og en ostehøvl (SÅ kan I vel se forskel ;-))



Mette

B-) "I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"- Dean Koontz
0
0
Svar på denne tråd
 
 kartoffelskræller
Forfatter: 
Dato:  20-12-2003 00:14
Næh næh, man skal da have matching ostehøvl og kartoffelskræller ;-)




Lidt svært at se, men skæret (på kartoffelskrælleren, det var den vi kom fra), er dobbelt, og vipper (virker ligesom Berits flotte grønne). Virker BÅDE til gulerødder og kartofler!!
Og det store bløde håndtag er meget praktisk (for eks hvis fingrene er ømme efter gårsdagens hazarderede madlavning) - Det er i øvrigt aldrig lykkedes mig at skrælle mig selv med den...


-susan
0
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig!
Forfatter: 
Dato:  21-12-2003 11:28
Jeg vil med det samme sige stor tak til alle der har bidraget i denne tråd ;-D

Jeg har fundet en ny kartoffelskræller - i IKEA... den kostede 15,- men jeg kom (naturligvis) af med knap 300,- :-P

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad den hedder, men den er bare supergod og totalt ubrugelig ifølge min kæreste - hehe.

Det er sjovt som man kan komme til at tænke (ja ja) - men se lige på denne tråd og tænk på dengang vi ikke havde digitalkameraer... ER det ikke bare dejligt med den teknologi?

Så vil jeg lige benytte chancen til at ønske alle en rigtig god jul og et godt nytår - pas på jer selv og jeres kære :-)

- Diva
0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 17:11
hehe.. rigtig skæg tråd!

piaR: Var altså oz FULDSTÆNDIG flad af grin da jeg så din tegning, piaR (undskyld ;-D) hvorn lagde du tegningen ind på HN??

Diva: godt du til sidst fandt hva du ledte efter!
og JO! det er SKØNT med den teknologi! ;-D :-P :-) (y) 8-) ;-) :-D

Mettebo: det der billed du satte ind, er det "øverste" på billedet ik en osteskærer?? bar en sjov tanke :-D *S*

hygge herfra!
;-D :-P :-) B-) ;-) :-D
Qnuzz...

8-)Behandel andre som du selv vil behandles 8-)

Smut li ind på min fars HP:
www.mortens-lille-fristed.com
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvaba Signe?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2004 17:32
Jeg har ikke nogen tegning på HN - men jeg har sat Lise's tegning ind i mit svar.

Og hvordan jeg gjorde?
Lige som man ellers sætter et billede ind :)


mvh PiaR

Tal til andre, som du selv ønsker at blive tiltalt.
Stutteri Montana
avl af DV, Trakehner og New Forest


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider