Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Købeloven igen igen, ikke hest
Forfatter: 
Dato:  14-07-2005 17:02
Jeg har lige et par spørgsmål vedr. en handel.

Det drejer sig om et stykke møbel, som blev solgt på et loppemarked. Der kom nogle professionelle købere og købte et stykke møbel. Nu her efter godt en måned ringer de så og siger der mangler en del af møblet.

Jeg er ret sikker på jeg har ret i at det er deres problem. Jeg har ikke forstand på det bestemte stykke møbel og de har set det inden køb ligesom de så det igen, da de hentede og betalte det.

Normalprisen ligger mellem 2500 og 3000 kr har jeg fået at vide (fik jeg at vide da jeg tog det med til mine forældres loppemarked) men jeg valgte at sælge det for 1500 kr da jeg ikke selv troede det kunne være så mange penge værd og ikke gad igang med at annoncere. Det har jeg så egentligt fortrudt, for det viser sig at det er meget efterspurgt ;-D

Men jeg vil lige have et kort oprids af købeloven når det drejer sig om handel mellem sådan en privat som mig og så en professionel.

Jeg kunne selvfølgelig bare tage møblet tilbage og sælge det igen, muligvis til en del mere end jeg fik der, men jeg havde oprindeligt ikke regnet med at få mere end 5-800 kr, så jeg føler allerede jeg har gjort en god handel og gider ikke igang med at avertere det; det var også oprindeligt derfor de fik lov til at købe det billigere end det normalt handles.

Nogle med nogle guldkorn?
1 års hoppeplag ½ PRE ½ knabstrupper sælges. Hvid med pletter på kryds.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise E
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 03:35
Eftersom de har købt varen på et loppemarked, og haft mulighed for gentagne gange at undersøge møblet - endda fået det til reduceret pris i forhold til normalværdien, tror jeg bare du skal slappe helt af og nyde den danske sommer.
At der direkte er noget som mangler, kan de jo se, når de kigger på møblet inden de vælger at købe det. Det er jo ikke fordi du har taget en ting fra det de oprindeligt har købt eller lignende.

Mvh. Annette
;-DWomen and cats will do only as they please, ;-D
men and dogs should relax and get used to the idea.
- Robert A. Heinlein


{>
Så har vi killinger til salg!!!!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider