Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Bødetakt for ikke-håndfri til hest
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 21:26

Jeg er ved at skrive en lille artikel om trafikregler og mobilbrug.

Mit mål er at oplyse om de regler, der gælder for brug af mobiler, når man færdes i trafikken, så vi alle bliver lidt klogere, og måske kan I hjælpe mig herinde.

Det ville jeg blive noget så glad for :-)

 

Derfor har jeg to spørgsmål

 

1)

Jeg har snust mig frem til, at en hest også er at betragte som et køretøj i lovens forstand. Er der nogen af jer, der nogensinde har fået at vide, at I har overtrådt færdselslovens §55a om håndfri brug af mobiludstyr, mens I har været til hest?

 

2)

Bødestraffen for at føre et køretøj og samtidig benytte mobil ikke-håndfrit er 1500 kr. for bilister og 1000 kr. for cyklister. Er der nogen af jer, der ved, hvad bødetaksten er for at tale eller sms'e, mens man sidder på en hest?


Mange hilsener
Christian

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hvor morsomt
Forfatter: 
Dato:  06-12-2016 08:45

 

Nu skal de jo liiige stoppe en først og med den brander vi ofte ride rundt i så er det ikke nogen nem opgave.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

1
0
Svar på denne tråd
 
 Uden at ...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2016 09:24

Uden at være helt sikker, så vil jeg mene at taksten er 1500,-. Netop fordi at der er et "motorkøretøj"

 

Men prøv at kontakte Politiet, de burde kunne svare

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 09:07

ha ha, ja!

Hvilken politimand har da lyst til at stoppe en stangstiv krikke, der dingler rundt, med en rytter, som har travlt med at tjekke drf live imens hun drikker en guldøl og synger "Tarzan mama mia? "


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  13-12-2016 09:50

Hej alle

 

Tak for jeres input.

 

Jeg fik kontakt med Rådet for Sikker Trafik, der fortalte mig, at det ikke rigtig gav mening at tale om ryttere i en sådan artikel. Det var der simpelthen ikke nok tilfælde til.

De fortalte også, at bøden for at tale ikke-håndfrit er lavere for cyklister, fordi skaden er mindre. Jeg vil antage, at det samme er tilfældet med ryttere.

 

Indtil jeg eventuelt vælger at spørge politiet, må konklusionen være: pas på jer selv, jeres dyr, hinanden og frem for alt: brug den sunde fornuft :-)

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider