Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Når handlen går tilbage - papirarbejde!
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 13:50

Jeg står i den ulykkelige situation at min hest, købt for 3 måneder siden, har vist sig at have en væsentlig og skjult handlsfejl. Jeg har derfor begæret om at lade handlen gå tilbage, hvilke sælge har indvilget i. Mit spørgsmål er nu om der findes særlige blanketter til brug når en handel går tilbage pga. af skjulte handelsfejl, eller om man selv kan lave det dokument således at ingen har noget i klemme.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes næppe...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 21:34

...sådan en blanket som du efterspørger. Hvis du vil have noget på skrift må du nok selv lave det, men pas på at det ikke bliver så omstændigt at sælger trækker sit tilbud om at tage hesten retur tilbage. Hvis han får hesten og du får købesummen (eller det beløb i nu har aftalt), ville jeg ikke gøre mere ud af det.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2016 19:45

Det er fuldkommen ualmindeligt at sætte noget på skrift, når du har hævet handlen og sælger har indvilliget i at tage hesten retur og give dig dine penge tilbage.

Du er ikke i en position, hvor du på nogen måde vil kunne stille betingelser af nogen art. Og forsøger du, så løber du den risiko, at sælger trækker sit tilbud tilbage, og du muligvis så skal rettens dyre vej.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

1
0
Svar på denne tråd
 
 Basis...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2016 00:44
I bund og grund kan I vel bare lave et stykke papir hvor der står at handlen indgået den og den dato hermed er ophævet iflg gensidig aftale mellem x og y og at pengene dd er tilbageført til køber.

Trine (Faxa)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2016 07:35

For et år år siden, var jeg sød at lade en 6mdr. handel gå tilbage, da kemien mellem pony og køber var dårlig. Vi gjorde det, at vi på købekontrakten (både sælgers og købers), under underskrfterne, skrev med kuglepen, at handlen var opsagt d.x på baggrund af (i dette tilfælde dårlig kemi). Sælger har afhentet hesten på købers adresse dd. Kr. x er udbetalt til køber kontant. Og så sælgers og købers underskrift.

 

Dette udfra, at så kan køber (i dette tilfælde dig), ikke komme og sige et par dage efter, at du mangler x antal kr. Eller andre eventulle tvister. Men begge parter havde underskrevet, at alle ting var afsluttet og underskrevet dette.


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

www.facebook.com/sejlstrup/

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 13:46

Ja sælger skal naturligvis have en kvittering på, at han har givet dig dine penge for handlen retur. Men det er vel logisk, og deraf fremgår det jo også, hvad det er pengene dækker over registreringsnr. navn.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider