Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Trailertrækker
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 14:49

Håber jeg placerer i korrekt forum :)

 

Jeg har brug for lidt viden omkring trailertrækkere.

Har set på en brugt Suzuki Grand Vitara 2.0 som trækker til en Ifor Williams HB 506 Premium med frontrampe, har to små heste på max. 500 kg/stk.

 

Spørgsmålene er: Dutter Suzukien som trækker?

Må jeg evt. køre trækket med B kort fra før 2009?

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 16:26

mener den årgang af suzuki kun må trække 1500 kg.Williams trailer er vist temlige tunge så vidt jeg ved.med du skal se lidt på papirne,på bil og endligt også trailer,for begge kan værer vejet ned.pga afgifter. og med b-kort må du godt trække.men stadig ikke hvad mere en bilen må have på krogen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Henrik *henrik*
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 16:42

Her er lidt oplysninger:

Traileren vejer 920 Kg har en lasteevne på 1620 kg og dermed en totalvægt på 2600 kg.

 

Bilen vejer 1450kg og har trækkrog til 1850 kg - det er en bil jeg overvejer at købe, og forhandleren vil gerne veje den ned for mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nissan X-trial 4x4
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 16:49

er jeg vildt glad for. Min er fra apr 07 på papegøjepl., lige før vægtafg blev sat vildt op. Vær OBS på det.

Den har 134 HK og 4x4 kan slåes til og fra (fåes også uden 4x4). Min må trække op til 2.000 kg. Brændstofsforbrug m trailer, kender jeg ikke måske 10-11 km/l.

Det er en mega solid bil, som bare kan arbejde og er nem at køre og parkere på alm. P-plads. Jeg kører kun med 1 hest i alt ca 1.500 kg, og det mærkes stort set ikke.

Vi har faktisk 2 stk's, og der er INGEN værkstedsudgifter.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 18:41
Så ser regne stykket sådan ud
Trailer vægt 920 kg.+ 1 hest 500 kg = 1450 kg på krogen.og med 2 heste kommer du til at køre med 100 kg over vægt.så skal du huske dvi.udstyr. ting og sager du propper i traileren også øger vægten.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 18:45
Glemte det regne stykke gælder kun hvis du har be kort uden må du ikke engang køre med tom trailer
0
0
Svar på denne tråd
 
  meget forenklet
Forfatter: 
Dato:  10-07-2015 17:13

Vægtgrænser - totalvægt optil:

B kort = 3.500 kg

B+ kort = 4.250 kg

B/E kort = 7.000 kg.

Men nærlæs endelig alle detaljer i reglerne...

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailer
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 16:34

Jeg har en Grand Vitara, som den du beskriver. Jeg har fået den vejet ned til 1900kg totalvægt og 1600kg maks trækvægt, så må jeg køre med påhæng, der (uanset totalvægt) vejer max 1600kg i faktisk vægt, fordi jeg har kørekort fra før maj 2009.

 

Det er svært at finde en 2-hestes trailer, der vejer så lidt, at du kan putte to 500-kgs heste i den og så blive under de 1600kg. Det er noget nemmere, hvis man har ponyer

 

Du kan evt. få vejet bilen ned på en totalvægt på 1800 og så trækvægten på 1700 - det er til at få 2-hestes trailer der vejer 700kg i egenvægt - men der er en nedre lovmæssig grænse for, hvor meget du må veje bilen ned, så spørg synshallen.

 

Vitaraen er ok som trækker, når først den kommer i gang, men jeg savner et dusin heste mere i motoren (den har 109) til at komme ud af starthullerne selv med min singletrailer og én hest på 500kg.

 

Jeg ville ikke vælge en IW 2-hestes til min bil. Det er verdens bedste trailer, men den vejer for meget til de små 4x4.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 17:48

Regler og regler.:

Du må overhovedet ikke tage trailer på krogen efter den her med det kørekort, du har.:

Du skrev - Bilen vejer 1450kg og har trækkrog til 1850 kg - det er en bil jeg overvejer at købe, og forhandleren vil gerne veje den ned for mig.

 

Hvis bilen er synet til at måtte trække mere end 50 kg over sin egenvægt, så kræves det, at du har trailerkort. Dvs. skal du køre uden trailerkort, så skal bilen vejes ned i forhold til trækkrogen.

 

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke mere
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 22:23

 

TinaVe,

Den såkaldte '50-kilos-regel' er afskaffet. Se første punkt under afsnittet Ændringerne - kort fortalt:

www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I- bil/Anhaenger.aspx

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 00:55

Jeg har intet imponerende oplevet/hørt med den bil.

Den sidste jeg mødte, blev skrottet fordi motoeren var ved at hoppe ud af siden på bilen.

Den er købt fra ny, var ik engang betalt.

Og har kun kørt med islændere, slet ikke max vægt.

Så nej tak.

 

Har lige haft en Grand pajero, men den er skrifet ud til en Land Cruiser, 2 dejlige biler, der ka ta 2800 på krogen.

Pajeroen ku man ik mærke 2400 kg bag på, men den har så osse 202 HK og en V6 motoer.

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Suzuki
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 07:31

Godmorgen!

 

Jeg havde en Suzuki Grand Vitara GLX 2,0 fra 2007 i mange år (Benzin udgaven).

Jeg synes det er en rigtig god bil til prisen. Min måtte trække 1850 kg og gjorde det ok. Dog skulle vi ikke op ad nogle alt for stejle bakker. Set i bakspejlet havde det været meget bedre at give lidt ekstra og købe dieseludgaven som trækker en hel del bedre.

Bilen kostede mig kun nogle nye dæk og alm service - jeg havde ikke nogle alvorlige problemer og den blev kun solgt pga flytning til udlandet.

Synes det var en god pæn firhjulstrækker til prisen når man ikke lige synes pengepungen er til en Mercedes ML i DK ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-08-2015 10:58

Jeg har ikke kendskab til kvaliteten som trækker på den bil du nævnet. men mon ikke det kan betalesig at få BE kørekort. for så fritages man for en masse regler, som overhovede ikke er til at finde ud af for almindelige dødlige ( syntes jeg )

 

Jeg har "løst" mit problem ved at købe en ladbil der må laste 2,4 tons, og min trailer har en totalvægt på 2 tons og det har jeg kryderet med et BE kørekort, og vupti, ingen vægtproblemer. + en masse plads til halm, hø, ekstraudstyr mm på ladet

 

Men da min ladbil er af den dato at inde for de næste år skal jeg have en ny trækker, er jeg også på udkik nu, og jeg giver dig ret der er ikke mange 4x4 der overhovede må/kan trække en velvokset trailer. så jeg har heller ikke fundet en afløser til at trække min trailer.

 

men et BE kørekort en en del af løsningen, og så bliver udvalget også lidt større, i henhold til hvilke bil du kan tillade dig at forelske dig i.

 


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brug Fdm
Forfatter: 
Dato:  21-08-2015 22:17

Hvis man er i tvivl om hvad man må trække, kan jeg anbefale at bruge FDMs beregner:

www.fdm.dk/biler/trailer- campingvogn/beregner-til-trailer- campingvogn

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider