Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Fraflytning af lejebolig
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 15:00

Jeg bor til leje - privat, og har boet i denne lejlighed i snart 7 år.

 

Nu er tiden ved at være moden til at jeg skal flytte - nok ikke i morgen men indenfor det næste års tid.

 

Men jeg er lidt i tvivl om hvad der er af regler når man bor privat til leje. Jeg har læst lidt på LO´s hjememside www.lejerneslo.dk/asp/ vispjece.asp?Id=12

 

Hvad der står hæfter jeg fx. ikke for almindelig slitage, men hvad er almindelig slitage ?

 

Skal jeg betale for istandsættelse af følgende:

Skabslågerne i køkkenet og ved tøjskabene er ved at være dårlige (tøjskabene har fx slidmærker fra skuffer der kan trækkes ud.)

 

Ovnen lukker dårligt - men fungerer ellers.

 

Tapet på badeværelset skaller af - Jeg har malet det et par gange og sørget for at det er pænt, men vil tror at når jeg flytter skal der nyt tapet op.

 

Min varmvandsbeholder var utæt for nogle år siden, og der løb brunt rust vand ud på gulvet. - Det skete da jeg var på arbejde.

Jeg gjorde det rent og havde udlejer inde og kigge, men gulvet har fået lidt misfarvninger, som jeg ikke har kunne vaske af.

 

Meningen er at når jeg fraflytter vil jeg selvfølgelig give hele hytten en omgang og male det hele hvidt - som det var da jeg flyttede ind. Men jeg tænker efter så mange år ryger mit depositum nok uanset hvad.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget lidt...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 21:38

...af det du nævner falder udenfor begrebet "alm. slid og ælde".

For at falde udenfor skal en mangel være opstået ved forkert brug, f.eks. hårdhændet behandling af ovn, låger eller manglende brug af varme og evt. udluftningsanordninger eller bruseforhæng i badeværelse. Du kan selvfølgelig ikke gøres ansvarlig for følgeskader af en defekt vandvarmer, så længe du kontakter udlejer så snart du opdager det.

 

Der er ikke forskel på reglerne for hvad lejeren skal udbedre, uanset om udlejer er privat eller et boligselskab. Hvis du selv kan udføre malerarbejde som udlejer kan godkende, ikke har restancer til forsyningsselskaber og du ikke har ødelagt noget på lejemål bør du få dit depositum retur, også selvom du har boet en årerække på lejemål .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider