Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

Hvem hæfter for det ?
Forfatter:  Mia Angela (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-07-2012 10:57
Hej.

jeg står desværre med en syg hest der aldrig har haft sommer eksem.

men kommer syg hjem fordi sommer fold ejerens hest hvad edet og de gik sammen ,.

Kender du noget til lovgivningen. hvis man har en hest opstaldet et sted på sommer fold og man får en syg hest hjem.

Den der lejer sommer folden, hæfter hun for det ? Eller hvoran og hvorledes.

jeg skal bruge en formue på min hest som simpelhen er blevet rigtigt syg.

gør det gerne, men min mand og jeg er lidt uenige for jeg mener ikke hun hæfter for det og han mener jo.

lad mig høre fra jer.

Mvh.

Mia Angela

KLIK IND PÅ

www.moltekesgaarden.com

Facebook : Mia Angela Alstrup Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter:  JLH ♥Wannamus♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-07-2012 11:03

er ikke smitsomt, så det hæfter du selv for.

God bedring til din hest.

MVH Janni

Velgående 3 års DV vallak efter Mon-Ami x sælges, 168 cm.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad sker der..
Forfatter:  Annette-j (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-07-2012 13:55

Ja, undskyld men hvad sker der.. Det er din hest og dit ansvar.

Hvad hvis din hest løber mere end den anden og den anden hest blev halt af at "lege" med din hest. Ville du så betale for dyrlægen til den anden hest?

Det er ikke noget personligt, jeg bliver bare så harm over folks tankegang med at alle andre skal erstatte/betale for dem. Så lad da være med at have hest hvis I ikke har råd til det..

0
0
Svar på denne tråd

Altid risiko...
Forfatter:  DJensen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-07-2012 14:12

...ved at lukke heste sammen. Når man som hesteejer vælger at lukke hesten sammen med andre heste, accepterer man samtidig risikoen for skader på hesten, sygdom og ulykker, med mindre dette skyldes at den anden part har udvist uagtsomhed. Ønsker man ikke at løbe denne risiko, skal man lukke hesten alene på fold eller lade helt være med at lukke den ud, hvilket næppe heller er tilfredsstillende

Eksempler på uagtsomhed kan være f.eks. manglende reparation el. spænding på hegn (hvis man vel og mærke kender til det), samlukning med hingste, m.m.

Det var dog en frastødende tanke at man overhovedet kunne overveje at gøre en anden ansvarlig for at hesten udvikler en ikke-smitsom allergi overfor nogle små insekters spyt. Det er da kun ejerens egen skyld når man vælger at lukke hesten på (døgn?)fold et sted hvor der er mitter og sikkert uden dækken, læskur eller insektmidler til at holde mitterne væk fra hesten?

Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd

Jamen hvad
Forfatter:  MaggieMay (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-07-2012 14:51

tænker din mand dog på??? Forestiller han sig så også at en person skal betale erstatning for svie og smerte (eller hvad ved jeg) hvis vedkommende smitter en med forkølelse..

At det så slet ikke er en smitsom sygdom din hest har pådraget sig er noget helt andet.. Hvis det er hende du beskriver som en tinkerblanding så mener jeg at sommereksem faktisk er ret almindeligt blandt tinkere..

I øvrigt er jeg nødt til at sige at jeg synes du ser noget for stor ud til den.. Det er alt andet end en harmonisk ekvipage jeg ser på billederne..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Eksem...
Forfatter:  Jilke ♥Wanda♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-07-2012 16:02

Hvis det er sommer-eksem din hest er kommet hjem med ? kan jeg kun sige at det smitter IKKE :-)

Men det er jo altid en god ting at tilse sin hest dagligt også selvom den er på græs? så man som ejer kan opdage disse ting meget tidligt og hente hesten hjem inden det bliver så slemt som det lyder til hos din hest?

Men det er sørme da synd for din hest den er blevet så slemt angrebet/syg før det bliver opdaget !!

0
0
Svar på denne tråd

Sommer eksem smitter IKKE
Forfatter:  inger christensen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-07-2012 20:41

Sommer eksem er IKKE en sygdom der smitter.

Prøv at søge på ordet sommer eksem hos heste, så vil du også hurtigt finde ud af, at det ikke smitter.

IMC

Dressur sadel samt combisadel sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=362710...y=desc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

123426
Forfatter:  Hek26 ♣helle♣ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-07-2012 01:00

Sommereksem smitter ikke. Har din hest gået i nærheden af noget vand? Å eller lignende.Så kan sommereksem bryde ud selvom den ikke har haft det før.

Måske din hest bare har kløet sig. Har du haft dyrlægen ude og kigge?

Jeg tænker det sagtens kan være noget andet der bare ligner sommereksem.

Heste bliver ikke ekstrem syge af det. Ja de klør sig, og det kan være et helved. Men de får ikke feber eller skal have antibiotika, for at kunne komme over det.

Jeg ville kontakte en dyrlæge, få en vurdering. Køb evt et dækken mod insekter.

Giv den en masse hvidløg, og hold den fra folde med vandløb eller enge der bliver alt for oversvømmet.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  TinaVe (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-07-2012 08:41

Nu er sommer eksem jo ikke smitsomt overhovedet. Men når så det er sagt, så har og kun du tilsynspligten på din egen hest! Dvs det er dit ansvar alene at holde opsyn med at din hest er rask og frisk også på sommergræs. Det ansvar kan man ikke tørre af på andre mennesker, der i venlighed har åbnet en mark med sommergræs for din hest!

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Natascha og Django (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-07-2012 14:39

Nu var jeg lige inde og se din profil, og med din erfaring burde du da vide at sommereksem ikke smitter. Og det aldrig kan være andre end dig selv, der hæfter for det

Mvh Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter:  Casting (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-07-2012 16:36

Sikke da en fail. Var også inde og se din profil.....

Er enig med Natascha her..

0
0
Svar på denne tråd

HEJ ALLE
Forfatter:  Mia Angela (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-07-2012 20:32

Jeg ved ligeså meget som jer at det ikke smitter. MEN DET ER FANDME MIN MAND SOM MENER NOGET HELT ANDET OG JEG ER TRÆT AF AT HØRE PÅ HANS KLOGSKAB SOM ER TOTALT YT !!!!

SÅ DERFOR SKREV JEG HERINDE...

JEG ER FIULDKOMMEN ENIGE MED JER- MEN MINE 30 ÅRS OVERBEVISNING LYKKEST IKKE AT OVERBEVISE HAM.

Nu kan han se I andre er enige med mig.

takker af hele mit hjerte og han kan lukke sin mund og lade vær med at være så pisse bag klog oghidsig over dette....

Tusind tak allesammen endnu engang.

HAN FÅR SGU LOV AT LÆSE DETTE I HAR SKREVET !!! SÅ KAN HAN SE JEG HAR RET !!!!!!!!!!!!!!!!!!

TAAAAAAKKKKKKKKKKKKKKK...KKKKKKKKKK ALLESAMMEN,

Mvbh. Mia

KLIK IND PÅ

www.moltekesgaarden.com

Facebook : Mia Angela Alstrup Jensen

0
0
Svar på denne tråd

Tanker
Forfatter:  Shagya (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-07-2012 17:01

Hvis din hest ikke havde sommereksem inden den kom på sommerfold, og fik det der, så er der gode chancer for at det falder til ro når den kommer hjem i sine vante mittefrie omgivelser igen.

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

Islænder udlånes.

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo