Logo used for printing
Økonomi, samfund og love

Brugt sadel med fejl
Forfatter:  KarenKix (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2012 23:33

Kære HNer..

Jeg står med håret i postkassen!

Jeg har købt en brugt sadel, fået sadelmager ud, hun tjekkede at den passede hesten, men skulle stoppes om. Hun tog sadlen med sig for at gøre det.

Dagen efter hendes besøg betalte jeg 5000 kr for sadlen.

Sadelmager ringer så da hun er ved at omstoppe. Hun kan se kopfjernet er knækket, og at det ser ud til at være sket før, hvor man så har forsøgt at reparere det/svejse det.

Hun spørger, om sadlen er betalt - det er den jo..

Der undersøges, om der er garanti fra fabrikkens side, der dækker. Det er der ikke. Sadlen er for gammel.

Pt undersøges der nu, hvad prisen er for reparation af kopfjernet =isættelse af nyt på fabrikken i Tyskland.

Hvordan står jeg i dette her?

Kan jeg kræve handlen til at gå tilbage? Det er jo en skjult fejl - men er ret sikker på sælger heller ikke kendte til fejlen - hun havde kun sadlen i ganske kort tid..

Det vil jeg jo helst!

Kan jeg alternativt kræve et afslag for hvad et nyt kopfjern koster??

Sadlen er købt som privat handel, gennem kommision.

Og jeg er bare smadder ked af at stå i suppedasen..

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 overskrift
Forfatter:  StinaM ☻Astro☻ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  05-02-2012 11:12

Hold da op en øv bøv situation...

Jeg synes du skal prøve at kontakte sælger, som sikkert ikke ved han/hun har solgt dig en "ødelagt" sadel.

Fortælle din "historie" og spørge pænt om I ikke kan aftale at han/hun betaler for rep. af sadel.

Havde jeg været sælger havde jeg HELT SIKKERT betalt og undskyldt mange gange for at have solgt en ødelagt ting.

Og jeg vælger at tro at de fleste sælgere i DK ikke sælger brugte ting i ond tro.

håber du får penge til rep.

Mvh Stina

Tak :)
Forfatter:  KarenKix (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-02-2012 20:35

Tak for dit svar.

Jeg ved, at hende, der har haft den i kommision, har kontakt til sælger, der er meget ked af det!

Lige nu afventer vi pris på et nyt kopfjern..

Jeg krydser bare fingre for at jeg ikke har smidt 5000kr ud af vinduet.. Så tror jeg, hesten må klare sig uden sadel .

Men er der nogen der ved, hvordan jeg rent juridisk står??

Kan man reklamere over noget, der er købt brugt???

Det er SÅ træls en situation at stå i!

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til Astrid, født 24.04.08!

OG til Andreas, født 10.09.09!

Købeloven
Forfatter:  DJensen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-02-2012 08:45

...yder bedst beskyttelse ved forbrugerkøb. Ved handel ml. private har man derimod meget få rettigheder. Det er dog muligt at en så skjult fejl som knækket bom ligger udover den i forvejen udvidede undersøgelsespligt man har ved handel med private, men du kan næppe gøre brug af de oficielle organer der behandler forbrugerklager, da du jo har handlet privat. Kan du ikke blive enig med sælger er et civilt nok eneste mulighed, men det kan jo slet ikke svare sig for en ting til 5000 kr.

Prøv at få en aftale i stand med sælger. Hvis det ikke lykkedes må du nok betragte det som lærepenge, desværre.

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilken disciplin rider du? (Forslag: Mette (MetteOh))

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo