Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Økonomi, samfund og love

 Pris for udlejning af hestebokse
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 22:36

Hej jeg skriver for at hører hvad det koster at leje en hesteboks om måneden, og hvad det kræver af faciliteter,


Jeg skriver fordi jeg er ved at lave et budget over køb af en landbrugsejendom hvor der er 10 hestebokse, som jeg evt. ville udleje, så jeg måske kunne få mit budget til at se bedre ud


På forhånd tak


Niels Kappel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor spørge andre hvad
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 08:19

Du kan tage.


Regn ud hvad du vil tage, ved at tage udgifterne og så tænk over om du også vil tjene på projektet.


At lægge et budget udfra, at andre skal betale en del af dine udgifter, vil give dig skuffelse.




Illum


Tænk
en hellig faldt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan kun
Forfatter: 
Dato:  26-02-2008 14:11

give Illum ret. Tænk, hvis du ikke kan leje boksene ud og dermed ikke har en indtægt. Hvordan skal huslejen så betales ?????


Meget dårlig ide, men det er jo op til banken/kreditforeningen, om de siger god for det.


Det kommer jo også an på, om du selv kan lave hø/wrap og halm. Dertil er der foder, strøm, vand, vedligeholdelse.

Og der der ridebane / ridehus eller hvad ???? jo mindre faciliter jo mindre i indtægt. Og så lige beliggendheden.


Tro mig, man bliver ikke rig af at udleje bokse.



Hilsen

Mumse


Rigtige kællinger kører Land Rover V8 og rider fuldblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regn indtægter fra bokse
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 11:20

som lommepenge. For hvis ingen bokse bliver lejet ud, bliver du måske sat på porten, hvis du har pengene med i budgettet.

Har du ikke råd til at bo der, uden boks indtægter, så lad være at købe.

Godt råd.


oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
Det er da forvirrende, med alle de tekster og annoncer efter indlæggene.
Det ene mere forvirrende end det andet.
Det tager focus fra det væsentlige...
Citat: Androp
0
0
Svar på denne tråd
 
 Udlejning
Forfatter: 
Dato:  07-03-2008 17:05

Som andre allerede har skrevet -hvis du kun kan få budgettet til at løbe rundt ved at udleje boxe, så find hellere en anden og billigere ejendom.


Men ellers så skal du simpelthen sætte dig ned og helt nøjagtigt regne på, hvad de reelle udgifter vil være til indkøb af foder, halm/spåner eller lignende strøelse, hø/wrap, vitaminer/mineraler, strøm til el-hegn - udendørslys - lys i stald / sadelrum m.v. - vandforbrug - bortskaffelse af mødding - slidtage af bygninger m.v. - vedligeholdelse af folde - adgangsforhold og mange, mange andre ting.


Endelig skal du også tage højde for, at pensionærerne vil komme "i tide og utide" for at være sammen med deres hest/pony.


Og som den flinke og hjælpsomme udlejer man jo altid vil forsøge at være, så kommer man lige pludselig til at sige.... jo - jeg kan da godt passe din hest/pony i weekendne, jo - jeg kan da godt være her, når smed/dyrlæge kommer.


Muligt, at du vil gøre stedet til en selvpasserstald - men så skal du jo alligevel sørge for at pensionærer har mulighed for at opbevare hø/wrap, foder, strøelse m.v.


Oveni udgifterne skal du så også tjene bare lidt på at udleje boxe - såååååå - find hellere en anden ejendom.




Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider