Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 kontra-galop
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 19:04
god aften alle sammen :)

Nu har jeg et lille problem, så jeg vil høre alle jer eksperter om i har en ide til hvad jeg skal gøre... :D

Den kære lille Felicia synes at der er smadder sjovt at skifte galopen hele tiden (spørg mig ikke hvorfor) Og det er ved at blive ret irriterende!

Nogen der har et par gode råd om hvordan jeg får hende til at holde op?

Nu skal det også lige siges at hun ikke er ret gammel, kan det have noget at gøre med balance???

Jeg håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig.


~♥Gullerødder og knuz fra Anso&Felicia♥~
{> Felicia er den bedste hest i verden {>
:P Er du til Hest, eller du til fest? :P
I♥Carex Felicia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Harj...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 19:46
Altså jeg ved ikke om det her kan hjælpe, men jeg kan prøve. Du skriver noget med, om det kan have noget at gøre med balancen og det tror jeg. Hvis det er balance den mangler, så skal du tage ud at galopere på en ligeudstrækning, så lang tid du kan (Ca. ½ time hvis du kan) og så skal du prøve at holde den i så langsom galop som muligt. Dette hjalp ved min og idag kan den lave almindelig galop og har fået balance. Du skal blive ved med at gøre det, indtil du føler den har fået balance igen.
Mvh.
De 4 M'er
:) Magic, Marco & Molly, de bedste ponyer :)
MSN: Marie_Andersen9@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd
 
 svaret...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 20:26

tak for svaret, det vil jeg prøve i morgen,,,




:D


~♥Gullerødder og knuz fra Anso&Felicia♥~
{> Felicia er den bedste hest i verden {>
:P Er du til Hest, eller du til fest? :P
I♥Carex Felicia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ellers...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 21:17
Prøv evt. at støtte den lidt mere på udvendige tøje og hver gang hun gør det så gå ned i trav og lav et nyt anspring indtil hun en dag gør det fejl frit. Sårn gjorde jeg ved min gamle pony Miss Silva..

Knus..


¤~Katrine & Latent Lafaette~¤

Livert er ingen fest uden jordens bedste hest, Latent Lafaette!




Min rideklub¤ :-D***MIN NYE HJEMMESIDE!!KIG*
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 22:09
mene at det også er balancen der mangler,

men jeg synes ikke du skal tage den ned i kort galop, da det virkelig kræver balance. jeg vil mene du skal op i et frisk kontrolleret tempo, og så husk at du virkelig skal støtte på udvendige tøjle, det er virkelig vigtigt.


Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)


Vinder af krikkepokalen 2003
0
0
Svar på denne tråd
 
 neeeeeeeeeeeeej!!!!!
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 22:49
De 4 m`er: Man kan da ikke galopere i en halv time!
Er du da sindsyg barn? Jeg håber at det er en slåfejl, for en toptrænet Military hest skal kunne galopere 4 min. Så halv time, det håber jeg så sandelig ikke at du har gjort!
...
0
0
Svar på denne tråd
 
 militaryheste og andet
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 22:52
En top trænet military hest galoperer nunoget mere end fire min, og jeg galloperer da gerne et kvarter på min.
Men jeg vil give dig ret i at ½ timer er alt for meget på en urutineret hest.

Istedet ville jeg bare sætte tempoet lidt i vejret og så tage den op og rette galoppen når den slog over, ikke skælde ud. som du selv siger er det balancen og derfor også styrken i bagparten. den eneste måde at forbedre det på er at forøge muskelmassen bagtil ved at ride den godt om på bagparten uden at kkræve den store samling.


Line og Tempo

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Faber est suae ciscuae fortunae
0
0
Svar på denne tråd
 
 okay :o)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 22:57
jeg havde ikke tænkt mig at galopere i en ½ time.
det er dejlig med lidt hjælp (Y)



~♥Gullerødder og knuz fra Anso&Felicia♥~
{> Felicia er den bedste hest i verden {>
:P Er du til Hest, eller du til fest? :P
I♥Carex Felicia
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...<-pænt
Forfatter: 
Dato:  24-01-2004 00:27
Hvis det er balancen den mangler, så burde du lærer den versader og så lave dem i henholdsvis trav og galop... det har hjulpet rigtig meget på honey.. hun lavede på et tidspunkt heletiden krydsgalop pga. balancen, men nu har hun fået en rigtig god galop, fordi jeg har trænet meget versade... jeg har faktisk brugt det som en del af opvarmningen hver dag...



*SHONEY*

- Honey = Superspringdyret!

- Cadot = Unghingsten som går Dabutant Military!

- Jörp = Den sindsyge islænder som alligevel er sød på sin helt egen måde!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ann Kathirne...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2004 09:29
Ann Kathrine et eller andet: Jeg sagde "CA: ½ time" og hvis du forstår dansk så betyder det så lang tid du kan!!!!!!!!!! Og jo jeg galoperede så lang tid på min som overhovedet muligt og den er ikk død endnu da... Så nej jeg er ikk dum
//-->>>*** ;D Team Lykkebo ;D ***<<<--//
:-D ~ Hvorfor have papir på din hest? Det er jo ikke papirene du skal ride på ~ :-D
~^ Medlem af HRR og DSP ^~
0
0
Svar på denne tråd
 
 Shoney...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2004 20:40
Man må under INGEN omstændigheder lave versader i galop, da hesten sagtens kan vælte over sine ben. Det må du ik gøre!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anso..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 13:41
Jeg vil mene at det er balancen... Prøv at støtte lidt mere på udvendige tøjle, måske hjælpe det. Har jo set dig ride hende såå.. Også prøv at ride den ned af langsiden, i et friskt men et tempo så du kan få hende i trav igen. JEg har nemlig bemærket Anso at du tit rider hende på volter, nogle gange små også er det jo måske lidt klart at hun skifter over, det er jo svært det med balancen!

KnuZZi
Chilie & Mikkeline


*~Uden venner du i en dam med ænder ender~*


*~Et liv uden heste er til at forpeste~*

*~Der findes en rose så hvid som sne, kan aldrig visne kan aldrig dø, denne rose vil du altid kende, Mikkeline er navnet på denne~*

*~Venner er venner i nutid og datid men mig og Mikkeline er venner for evigt og altid~*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mikkelinepony:_
Forfatter: 
Dato:  25-01-2004 17:58
jA, jeg rider tit volder, fordi at hun er ret stærk, og hun kan bedre slappe af når jeg rider hende i volde, Gitte siger også at jeg skal ride i volde... ;)


~♥Gullerødder og knuz fra Anso&Felicia♥~
>o< {> Felicia er meget mere værd end alle verdens penge {> >o<
:P Er du til Hest eller du til fest? :P
♥Carex Felicia♥


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider