Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 GYMNASIESTART?😁
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 00:09

Hej HN'er!

Jeg skal starte i 1.G til august, og er helt uden viden om hvad jeg skal have? Lige pt. Har jeg Inter købt eller lignende, da jeg er på HELT bar bund! Jeg har tænkt i ringbind og en folder med 2 lommer til HVERT fag, så jeg har en TO DO-papir lomme og en DONE-papir lomme?

 

Har en MACBOOK PRO under armen, hvis folk har tips til den eller hvordan man evt. Gør den skoleklar?

 

På forhånd tak! Fra den blanke pige??


You'll never see great thing in front of you, if you keep looking at the bad things behind you. Everything you've been through was preparation for where you are right now and where you can be tomorrow. ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 19:12

Hej.

 

Nu er det nogle år siden, jeg blev student, men til gengæld har studeret i 9 år i alt, så jeg har da lidt godt tips! :)

 

Først og fremmest: I første omgang behøver du ikke at købe noget andet end en god kalender med en side til hver dag. :) Efterhånden finder du ud af, hvad du har brug for. Du kan se, hvad din lærer sig og hvad dine medstuderende har. Med tiden lærer du også din egen studiestil at kende.

Jeg har f.eks. prøvet at bruge PC med OneNote, men jeg ender altid med at sidde og skrive notater med en blyant i hånden alligevel! ;D


Hvis du har en Macbook er du ganske godt rustet, tror jeg. Jeg har selv brugt PC, men jeg har set at mine venner, som bruger Mac, har et særligt notesprogram på den - jeg tror, det følger med.

Der kan du så skrive notater til hvert fag.

 

Afhængig af, hvor digital din skole er, så får du måske slet ikke brug for mapper og ringbind.

Ellers er de her mapper gode at bruge:

Billede

 

De fås i mange farver og så kan man give hvert fag sin egen farve. Samtidig kan man have dem med i tasken; det kniber at få presset mere end ét ringbind derned. ;) Dem har jeg været glad for både på gymnasiet og igennem universitetet.

Efter hvert afsluttet skoleår er kopiark, stile osv. så kommet ind i store, mere robuste ringbind, hvor de står til evig tid.

 

Ellers vil jeg bare sige; tillykke med din optagelse på gymnasiet! Glæd dig til 3 fede, men også hårde år! Sørg for at være med lige fra starten. Det kan virkelig betale sig senere! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 14:54

Da jeg gik i gymnasiet var mit vigtigste redskab en kalender!

Hyper mega vigtigt!

Det skal være en af ordentlig kvalitet, dem fra Mayland er gode.

Der skal være en hel side for hver dag, så du kan skrive alt ned (også private aftaler). Ellers mister man overblikket over sit liv ;)

 

Jeg var meget lavpraktisk angående noter.

Jeg anskaffede mig en god, solid linieret blok. Skrev fag og dato i hjørnet, samt det overordnede emne på øverste linje, og så skrev jeg ellers bare løs med noter i løbet af timen.

Ved næste time, med et nyt fag, bladrede jeg om på en ny frisk side og gjorde det samme.

 

Når jeg så kom hjem om eftermiddagen, trak jeg papirerne med noter på af blokken, og satte dem ind i forskellige mapper, delt op efter fag.

Så jeg havde en mappe til hvert fag, der indeholdt noter med dato og emne på - det gav et rigtig godt overblik til eksamenslæsningen!

 

Det var vigtigt at sætte noterne i orden i mapperne samme dag man kom hjem, ellers blev det hurtigt uoverskueligt.

 

Men det vigtigste er absolut din kalender! ;)

Skriv alle lektier, aftaler og møder ned i den!

 

Held og lykke, gymnasiet er en mega fed tid :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noter på Macbook
Forfatter: 
Dato:  29-08-2015 17:12

Det smarte når du skal skrive noter til hver enkelt fag er din Macbook. Hvis du går ind på Word kan du omstille det så det ligner en notesbog i stedet for et helt almindeligt A4 papir. Jeg ved godt jeg er lidt sent ude, da du jo allerede er startet på gym. ;-)

Jeg bruger selv min Macbook til at skrive noter. Noget du skal anskaffe dig er et ringbind til Matematik, hvis du har det på B eller hæver til B/A niveua. De er gode at skrive noter i og regne opgaver!
Her er et eksempel på hvordan det ser ud på Word. Nede i venstre hjørne kan du se hvordan du vil have dit Word dokument til at være. Det er fantastisk og kan opstilles i afsnit som du kan se. :-)
Håber det vil være en hjælp for dig! Går selv i 2.g på samfundsfaglig linje.
Held og lykke med gymnasiet!

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider