Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 min anbefaling: god dressur bog.
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 18:36

jeg vil lige dele denne med jer.


bogen er på engelsk.


www.amazon.com/Classical- Horsemanship-Our-Time-Training/dp/ 1585744980



jeg købte denne bog for nogle år siden over nettet, i forventning om noget helt helt andet. Først var jeg skuffet - og den er ovenikøbet kun meget lidt illustreret og kun med gamle S/H fotos og få tegninger. Slet ikke indbydende.

så den fik lov at samle støv.


i sommer tog jeg den så frem igen ( overvejde at forære den væk og skulle lige kigge lidt) - og i lyset af min nye viden om dressur, det at jeg selv red nu og havde samlet meget mere viden - ja så er bogen ganske enkelt genial.


den omhandler fransk klassisk dressur ( til fritids eller konkurrencebrug) og er derfor meget gueriniere og baucher inspireret.


bogen kan naturligtvis ikke stå alene - det kan ingen bøger/læremestre vist. Men man er godt hjulpet på vej med denne bog hvis man forstår hvad den siger.

Hver en linie tæller og hvert ord er vejet på en guldvægt.


bogen er meget udførlig i sine beskrivelser af hvordan øvelser kan udføres. fra tilridning til piaffe.

der er flere løsninger på hver øvelse og det virkeligt gode er:

at den også beskriver de typiske fejl som hest eller rytter kan lave OG hvordan de rettes.

det er virkeligt guld værd.

Den er min nuværende "bibel" og hver gang jeg støder på et problem i træningen kan jeg - vupti - slå op i bogen og finde løsningen.



den kræver nogen baggrundsviden ang dressur og hvordan det skal se ud. Man skal selv forestille sig det meste.

men her er youtube jo genial hvis man ikke lige kan huske det.



SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk


Hestemalerier . www.lykkebianca.dk eller se tilbud på min profil.


Se min fotoside www.lusitanopassion.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 froissard
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 16:55

Tilslutter mig 100% anbefalingen. Jeg bestilte den over nettet og forventede egentlig ikke at blive overrasket... Men ja den er klart min bibel nu... Han forklarer dressur paa en maade saa det er til at forstaa... og selvom bogen er engelsk er den let at komme igennem.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider