Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 SPOILER: Harry Potter 7
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 20:15

Advarsel: Denne debat vil højest sandsynligt afsløre en del af plottet i Harry Potter 7, jeg vil derfor bede dig klikke væk, hvis du endnu ikke har læst den!





Ja, det var så det. Sidste side er vendt i den sidste bog. Den efterlader mig sådan helt.. tom.. Den var god, men efterlader alligevel en med mange spørgsmål, og jeg synes det var en uventet slutning.. Hvad synes i?




Cæsar af Fredensberg

Mit livs lys

<33



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, hvad synes man... (SPOILER!!)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 20:35

Jeg er i gang med anden gennemlæsning nu. Følte mig totalt rundtosset efter første gennemlæsning, men synes endnu bedre om bogen nu, hvor jeg kan læse alle detaljerne uden at spekulere over slutningen, pointerne, etc.


- SPOILER -





Kort sagt elskede jeg:


- Slutningen - ikke epilogen. Epilogen var ringere end den gennemsnitlige fanfiction. Men pyt, det var ikke så mange sider. Jeg er vild med slutningen, fordi den på en gang var meget forudsigelig (vi var en del, der havde gættet Harry var en Horcrux) - og samtidig var overraskende.


- Grindelwald. OMG Grindelwald!! Jeg har savnet ham i de 6 andre bøger, og hans plads i plottet kom fuldstændigt bag på mig.


- Voldemort. En af mine absolutte ynglingskarakterer. Synes JK skrev ham så godt i den her bog.


- The Deathly Hallows. Eventyret var så smukt skrevet, og ideen med at alt ikke bare er, som det ser ud til - og at et eventyr kan være mere end blot et eventyr - passer perfekt ind i hendes univers.


- Draco, der får lov til at blive VED med at udvikle sin personlighed. Nøj, hvor var det tiltrængt med nogle gråzoner i HP universet, og man må sige, vi fik dem.


... jeg kunne faktisk blive ved. Hvad kunne jeg ikke lide? Svært at sige - jeg har det med at fokusere på det, jeg kan lide, når jeg læser, især når det er en bog, jeg har glædet mig sådan til. Jeg brød mig ikke om Lupins forhold til Tonks (men elskede Voldemorts kommentarer til det - "Draco, will you babysit the pups?" LOL!). Harry, der bliver gift med Ginny og lever lykkeligt. Og Draco, der kalder sin søn "Scorpius". WTF. :D Kreachers udvikling var jeg også godt træt af.


Men egentlig synes jeg den her bog var lidt ligesom bog 5 - men med den stemning, OoTP bare ikke havde på samme måde. Samtidig var plottet meget mere fokuseret; som en anden sagde på nettet, "JK er, teknisk set, ikke en specielt god skribent, men hun ved, hvordan hun skal fortælle en historie!"


-+- Zip.






0
0
Svar på denne tråd
 
 dør potter...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 20:55

dør potter?







I' m me.... and I'm perfect...

********************************

Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se BILLEDER på min præ.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem dør??
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:17
Hvilke hovedpersoner er det så der dør?

Jeg søger en hest jeg kan passe og ride i Kolding! Læs mere: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ match_do_part.php?uid=...leid=14126


Jeg vil savne dig Aramis

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har hørt det er
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:36
RON han bliver til sådan en halv død ting som svæver mellem liv og død men han er død
0
0
Svar på denne tråd
 
 ¨123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 21:38

Christina Hansen : Ron dør da ihvertfald ikke!


I må skrive en privat besked hvis i så gerne vil vide det.. Af hensyn til andre folk i tråden :)




Cæsar af Fredensberg

Mit livs lys

<33



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 23:11

lige afsluttet den - den var SÅ god, nu vil jeg lade den ligge til mandag og så ålave anden gennemlæsning :D


Men som jer andre - man føler sig lidt tom - for hvad nu?


Men jeg synes den var så god, slutningen var super, og det med eventyret var også gennemtænkt. ¨



Alt i alt en super god bog :D


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
Lærehestene vil altid ha' en plads i hjertet hos mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fristes
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 00:18
jo til at sige at hvis man vælger at læse et indlæg der TYDELIGT angiver at der er tale om både Harry Potter 7 og at det er en SPOILER!! Ja så er man satme selv uden om sig hvis man får noget at vide man ikke ville ønskede at vide!

Jeg synes det er synd at epilogen er så rodet som den er! Jeg havde svært ved at følge med i hvem der var hvad og hvorfor - hvad det indbyrdes forhold var mellem de forskellige. Det kunne have været gjort mere snildt!

I øvrigt så mener jeg lidt at det er en fejl at det er 19 år efter - jeg tror faktisk det burde have været 9 år efter - så ville årstallene også passe meget bedre - sammen i øvrigt med børnenes alder

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity

Monty søger part
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 00:22
Jeg er ikke ligefrem HP fan, ikke at jeg har noget imod dem, men ikke direkte fan.. Dog er jeg nysgerrig nok... Hvem dør???

Mvh Bonnie


*Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did*

Gratis fotografering tilbydes: www.bjfoto.ridesiden.dk MODELLER SØGES!

Errare humanum est - men der må sgu være grænser!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er SUR!!!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 00:35

Har for læææænge siden forudbestilt den nye bog til levering fra Saxo.com - de garanterede jo så for, at man ville få den med posten i går fredag...


Men NEJ!!! Ingen bog er kommet her - hverken i går eller i dag - og jeg vil jo alligevel ikke gå ud og købe den, når nu den er købt én gang, men jeg synes godt nok, det er ringe kundepleje... Hele pointen med at bestille den var jo at være sikker på at have den på udgivelsesdagen.


Mvh. Maiken


WWW.MIRAIN.DK



Liezelshof Macho, kåret Welsh sec. B hingst tilbyder bedækning - se mere her



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er også blevet færdig med
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 00:53

den...


Sikke en rollercoaster ride.


Jeg tager den med på ferie i næste uge hvor jeg bestemt vil svælge mere i detaljerne og ikke bare fokusere på at vide hvad der dernæst sker og hvordan det hele skal ende.


Overall en super god afslutning på historien. som jeg virkelig også glæder mig til at kunne læse fra A2Z.


Jeg synes plottet på en gang var meget forudsigeligt, men alligevel på en sådan måde at det var totalt overraskende. Hvis det giver nogen mening ;).


Jeg var langt hen ad vejen skuffet over at Snape ikke kom mere på banen, men så hen mod slutningen fik han alligevel scene tid. Og jeg må indrømme at jeg synes det var en super fin måde at få revealet ham på ;)


Epilogen var i mine øjne også lidt (meget) vandet og lidt for meget name dropping, men også ganske hyggelig.


Nåh jeg kan ikke lige tænke klart nok til at skrive nu så det må blive senere...


Mvh



- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem dør???
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 10:01

Ja, jeg venter på den danske udgave - men vil gerne have endnu flere detaljer???


Hvem er det der dør???



Fortæl fortæl...


Har i bare læst non stop - den bog skulle jo være MEGA tyk


Mvh


Rikke


Stübben Maestoso DeLuxe

Bom 29 sæde 17"

Dejlig sadel med dybt sæde og stor knæstøtte.

Giver en god opstilling og perfekt brug af sæde

brugt ca. 6 mdr.

pris kr. 9000,- (ny pris kr. 12.500,-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har læst
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 10:48
den ca nonstop - det har taget mig ... 10 timer eller sådan - med lidt pauser indimellem. Den er på 600 sider og jeg læser ikke helt så hurtigt når jeg læser på engelsk på dansk (På dansk har en læsehastighed for Harry Potter på ca 100 sider i timen).

Jeg kan lige sende dig en PB med hvem der dør hvis du virkelig gerne vil vide det ;)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity

Monty søger part
0
0
Svar på denne tråd
 
 Læst nonstop...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 11:19

Jeg læste nonstop hele natten og gjorde bogen færdig på omkring 4 timer. Har altid læst HP bøgerne hurtigt, sproget er en del mindre kompliceret, end det jeg er vant til.


Mm, på anden gennemlæsning opdagede jeg egentlig ikke så mange nye ting; men der var nogle detaljer, som jeg virkelig godt kan lide, det er som om, JK har haft sjælen med i den her bog på en helt anden måde end ellers (og jeg mener ikke mht. selve handlingen ;)).


-+- Zip.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Når jeg
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 11:48
læser på engelsk på dansk Nej så tror da pokker det går langsomt

Når jeg læser på engelsk SOM når jeg læser på dansk - for pokker!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity

Monty søger part
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 11:56
Send gerne mig en PB!! :D

Mvh Bonnie


*Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did*

Gratis fotografering tilbydes: www.bjfoto.ridesiden.dk MODELLER SØGES!

Errare humanum est - men der må sgu være grænser!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:21

jeg vil også gerne have en PB med hvem der dør. Jeg venter nemlig på den danske udgave, og har ikke noget imod at hører om bogens indhold.


Kh


Mette


Undervisning tilbydes; se min Præsentation

Mette Lodberg

V/TeamLodbergRidersCoaching

JEG HOLDER FERIE I UGE 29-30-31-32



Kvalitets unghest søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis i vil læse et resume
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:29

af bogen samt finde ud af hvem der dør.


Så gå ind på wikipedia...


Der findes alle oplysningerne.


MVH



- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 NØJ den var god! (SPOILER)
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:36

Fantastisk bog - ud over epilogen som jeg synes var lidt pladderagtig - der ville jeg hellere have haft at vide hvad der var blevet af de øvrige overlevende. Nogen blev selvfølgelig nævnt - men ikke alle! For rodet, for kort, manglede en masse info - og frem for alt for lyserød...




SPOILER - SPOILER - SPOILER


.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

SPOILER

.

.

.


Godt - så kan I ikke sige at I ikke var advaret! (men jeg prøver alligevel at holde det i halvneutrale toner)

.

.

.

.

.


Det er sjovt som man faktisk har kunnet regne en hel del af det ud.


Hele Snape-situationen var nogenlunde som jeg havde regnet ud - ud fra de tidligere bøger og hvad jeg har læst i et interview med JKR. Dog havde jeg selvfølgelig ikke regnet ud at han havde kendt L før Hogwarts. Hans aftale med Dumbledore var PRÆCIS som jeg regnede med :-)

Er glad for at Harry fik den fulde sandhed om det - og påskønnede den!


Jeg havde også regnet med at det var tiaraen der var en horcrux - havde først overvejet om det kunne være Muriels tiara, men den anden har jo været nævnt tidligere i serien. Så det synes jeg faktisk at de være længe om at opdage. Bægret derimod havde jeg ingen ide om hvor de kunne finde - og da mindst af alt hvor de fandt det. Men fed måde at slippe væk!


Men hvorfor fik Harry dem i den suppedas der endte hos Malfoys? Det var øjensynligt med overlæg, han vidste jo at de ville blive fundet når han gjorde hvad han gjorde - jeg savner en GRUND til det (den finder jeg måske ved 2. gennemlæsning)


Havde også overvejet om den 7. horcrux kunne være det den var - men jeg troede ikke at der kunne findes en vej ud af den situation. Fedt skrevet!


Det med Grindelwald kom aldeles bag på mig - og eventyret med the deathly Hallows - WOW! En helt ny dimension så sent i historien! Og egentlig et godt eventyr.


Og så fik man svar på hvorfor Dumbledore havde haft James' usynlighedskappe så han kunne efterlade den til Harry - den har jeg undret mig en del over. Taget i betragtning at James og Lilly vidste at de var jaget, ville det da være naturligt at de havde haft den selv - som beskyttelse!


Må til at læse igen - den er for god!



£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:50

Måske det bare er mig der har overset det, men hvordan fik Neville fat I Gryffindor sværdet???


Jeg tænker ikke Griphook kom på bedre tanker?!


Hilsen



- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 Se der er
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 12:57
jo gode forklaringer på både det med bægret og det med sværdet ...
Bægret får Harry jo at vide er et Horcrux allerede i Halfblood prince! Og at det ligger i Lestranges box gætter de sig jo til fordi Bellatrix blir så nervøs over det sværd der!

Og når det gælder Goddric Gryffindors sværd så hører vi jo sådan set i Chamber of Secrets at den der beder om hjælp og er loyal til Hogwarts får den - og at kun en ægte Gryffindor kan lægge hænderne på det sværd (Harry trækker det ud af Sorting Hat i Chamber of Secrets!)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity

Monty søger part
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sværdet...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 13:04

... tror jeg at han hev ud af hatten - ligesom Harry gjorde i Chamber of Secrets.


Der sagde Dumbledore at kun en sand Gryffindor kunne have hevet det svært ud af hatten - og selv om Neville tidligere har betvivlet sin ret til at være i Gryffindor, så har han jo modet når situationen kræver det - og er ubetinget loyal.

Så selv om sværdet var et andet sted, ville en sand Gryffindor alligevel kunne få det ud af hatten når der var behov.


Fin detalje i øvrigt at Neville fik mulighed for at bevise sit sande værd - og at hans bedstemor så det og værdsatte det.






£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lalalala
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 13:14
Jeg glæder mig mere og mere til at læse den på dansk
Selvom I har afsløret noget, så har man jo ikke det hele med, før har læst den

Nogen der ved hvornår den udkommer på dansk?

>Rikke/MissFejrskov


- nu med egen lejlighed
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 13:19

gerne vide hvem der dør, så skriv bare til mig


Er den så god at man bør købe den nu på engelsk- Jeg har nemlig bestilt den på Dansk til okt.???


Heidi



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har aldrig læst Harry potter
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 13:32

vil egentlig bare gerne vide om han dør eller bliver en kæmpe helt eller troldmster.


har kun set to af filmene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja den er så god at
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 13:33

man bør købe den på engelsk.


Spændende medrivende handling hele vejen igennem.


Både tårer i øjnene og smågrinen.


En rigtig rigtig god bog og en super aflsutning op serien.


Personligtville jeg aldrig kunne vente...


Mvh



- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 osse mig
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 15:23
send lige en besked til mig også om hvem der dør.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 15:43

... vil i have beskeder om hvem der dør?


Det er ikke DET der er handlingen i bogen, og uden at have læst den får man intet ud af at kende slutningen - eller identiteten på dem der må lade livet (eller mister diverse løsdele)


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 fordi..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 16:15
man er nysgerrig alligvel
0
0
Svar på denne tråd
 
 dødsfald
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 16:16

Jeg må indrømme at jeg syntes slutningen var list tynd, ikke selve plottet, men den måde hvor diverse "kendte" personer blot bliver listet op i flæng som værende på tabslisten. Måske "realistisk" nok, men alligevel lidt tyndt når man har fulgt med. Pludselig går alting bare meget hurtigt, og det er så det. Og efterskriftet, ja, også temmelig intetsigende, som om der har været krav om en afslutning der så er blevet tilføjet senere i hast og uden engagement.


Men det har da ikke forhindret mig i et par hyggelige dage med 100 sider i timen (ja, jeg havde været så dum at lave aftaler i går)


:Pia



*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 £isbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 16:52

Jeg vil personligt gerne vide hvem der dør, for at se om nogle af mine teorier holdt stik. Hvordan det så er "strikket sammen" i bog 7, venter jeg med at få at vide til bogen udkommer på dansk *S*.


Mvh. Lotte_L - som havde et par teorier/gæt der var rigtige *S*..


Rolf.. 13.01.99
Roar.. 13.01.99
Vigdis 20.09.06

"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Citat: Mel Gibson "Lethal weapon I"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja - jeg savner også...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:18

... at vide hvad der egentlig skete med dem der døde. Og som sagt også at vide hvad der sker bagefter med dem der overlever!


Og så fatter jeg ikke helt i epilogen hvad Teddy laver ved Hogwartsekspressen? Hvis det er 19 år efter må han da være gået ud af Hogwarts.


Tynd epilog - kunstig og uinteressant.


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Teddy Lupin
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:25

Han var der jo kun for at kysse på Victoire, som jeg ikke helt fik fat i hvilken gren af familien hun tilhørte.


Ti gengæld passer det ikke med 9 års hovedregning for Trines vedkommende, hvis Harry har 2 børn på Hogwarts hvor man starter når man er 11.


:Pia


*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overlevende
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:26

Nu gider jeg så ikke læse den en gang til, men har jeg været uopmærksom og slet ikke opdaget hvad der skete med Luna?


:Pia



*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Victoire...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:28
... blev omtalt som en Weasley kusine - så mon ikke hun er Bill og Fleurs datter.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 fransk navn
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:30

Jo, naturligvis. Doh.


Men det er som om det slet ikke er JKR der har skrevet den epilog.


:Pia



*

Jeg går og mangler en lille brakpudser, grønthøster el.lign. som skal kunne trækkes af en gammel MF35. Billig, helst på Sjælland. Kontakt mig på PB eller mail.

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, den er helt forkert...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:40

... og i øvrigt havde JKR sagt i adskillige interviews at det allersidste ord i historien er "Scar" - det er det ikke!


Noget er galt!


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:42
£isbeth (Baloo) - Hun blev spurgt for nogle uger siden, om Scar stadig var det sidste ord.. Der svarede hun nej, for hun havde omskrevet kapitlet :)



Cæsar af Fredensberg

Mit livs lys

<33



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er fæprdig
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:47

og ejg er GLAD, sikke ne god slutning :-)


Mvh Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 Luna...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 17:50

... hører man ikke hvad der sker med - det savner jeg også.


Og selvfølgelig de andre der har været med fra starten. Overlever Lavender Brown mon - det siges der ikke noget om. Og hvad med de andre?


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Say what???
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:52

Harry er en hvad-for-en?


Jeg har godt nok ikke læst bog nr 6, men jeg er da helt blank omkring det i skriver nu :S


Bliver Harry gift med lille Ginny?


Neeej! Jeg bliver altså nødt til at få forklaret på dansk istedet for HP-sprog, hvad i al pokker det her handler om ;-D




Vickie

Tidligere Vickie (Zheena)

Med smuk Connemara :-D



0
0
Svar på denne tråd
 
 This article or section contains a plot
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 18:58

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 harry potter 7
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 19:08

fin bog, rigtig fin. jeg ville bare ønske slutningen havde været lidt anderledes. fx ville jeg gerne have lidt af det onde til t overleve, men det gør det måske også i form af et par få overlevne dødsgrdister? synes det er synd for stakkels teddy at begge hans forældre dør, det er bare harry om igen. det er et rigtigt godt kapitel det om snape. jeg fik het ondt af ham, og pludesligt forstod jeg ham meget bedre. det forvirrer mig dog at han siger at han altid har holdt af harry (det siger han da?) men jeg synes måske ikke liiige han har udtrykt det, han kunne da godt have været mindre ond så? rowling sagde at to hovedpersoner ville dø. er det voldemort og harry? eller tæller fred eller lupin som hovedperson? jeg ville gerne have haft et kapitel til der forklarede de overlevnes historie bedre end den der epilog. fx hvilke karrierevlg de tager og sådan. bliver der overhovedet brug for aurorer? jeg synes bogen manlger svar, ærgeligt når det er den sidste :P


vicki85. man bliver nok nødt til at læse 6'eren for at forstå om horcruxes tror jeg :p der bliver det forklaret ret godt.


undskyld det ret rodede indlæg


Lise

0
0
Svar på denne tråd
 
 vickie85:
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 19:09

Ahahaha! Uden bog 6 kan jeg godt se, den er svær at fange.


Jeg ville nok læse den først i stedet for. Men en kort opsummering af HBP ville nok kunne gøre det. Du kan sikkert finde den på Wiki.


-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Harry Potter..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 22:52

Jeg har også været færdig nogle timer nu.


Vældig imponeret over selve bogen, men skuffet over sidste kapitel.

- HVOR VAR DET DOG TYNDT..


Synes det falder fuldstændigt ved siden af JKR's stil, og bliver pussenussesød og overdreven, for ikke at sige overfladisk.

Hvad blev der af Luna? Hvordan gik det Malfoy's? Hvem er Draco iøvrigt gift med? Hvordan går det George med forretningen efter Fred er væk? Hvorfor lige 19 år? Hvad er der sket siden da?


Og hvad er der gået galt med de navne der?


Har hun fuldstændigt sluppet grebet?

Albus Severus?? (Tanken er da sød nok, men helt ærligt..)

Scorpius?? (Jaja.. Kan man forvente andet når faren hedder Draco?)

Hugo?? (What??)

Og aldrig i livet om jeg kunne finde på at opkalde min børn efter mine afdøde forældre. Men det er måske bare mig.?



Det kapitel er noget af det eneste jeg kan finde at trække ned i, for alt i alt synes jeg den var suveræn.




MUH. Diana

- DiBaNi - Donse -


Glade mennesker har det bare sjovere!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navnevalg
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 08:43

Jeg kan nu egentlig godt forstå valget af navnet Albus Severus - det er jo en måde at vise omverdenen at Snape VAR ok - og at han fortjener at blive æret.


Den eneste der har set hans minder og ved at han (næsten) hele tiden har arbejdet på den gode side er jo Harry - alle andre kender ham kun som en ond person, der endda dræbte Dumbledore. På denne måde bliver hans minde renset og han bliver æret.


Jo - jeg kan godt lide ideen - men det er så også det eneste i epilogen som jeg kan lide. Der manglede SÅ mange svar!


Hvad med Dursleys? Hvad med Hermiones familie? Hvad med Lovegoods?

Hvorfor kan Malfoy gå frit omkring efter hvad han har gjort? Hvad med de øvrige death-eaters (som jeg gerne vil oversætte til dødbidere - men det går jo ikke)? Kom dementorene tilbage og vogte Azkaban efter at de har støttet Voldemort? Hvad skete der på skolen? Hvor voksede Teddy op, når han nu var ude forældre? Hvad skete der med de øvrige i Weasley? Hvad endte de allesammen med at arbejde med?


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 14:25

Jeg tænkte det samme, da jeg var færdig med at læse. Faktisk så jeg hellere, at hun helt havde undværet efterskriften, og så i stedet brugt mere tid på det sidste kapitel.


Efter Voldemorts fald, sk¢jter hun nærmest over handlingen for at skrive en helt masse på så lidt sideplads som muligt. Jeg mener.. Jeg syntes godt, hun kunne have gået lidt mere i detaljer om, hvad der skete i timerne/dagene efter Voldemorts fald, hvordan resten af den magiske verden uden for Hogwarts bliver informeret om, hvad der er sket (jeg har lidt indtrykket, at det bare er noget de ved), hvad der er sket med de forskellige personer (levende som d¢de) og i det hele taget, hvordan de får den magiske verden op at stå igen.


Havde hun givet sig mere tid til at afslutte det sidste kapitel samt undladt efterskriften, så der stadig stod lidt tilbage til fantasien, havde bogen været perfekt.


Efterskriften er dybt latterlig, dårligt skrevet og langt under hendes normale standard. Intet af det, hun skriver i den, kommer som nogen overraskelse for en, da vi alle kan regne ud, at det var sådan det ville ende for dem, og når hun absolut skal lave sådan en afslutning, kunne hun i det mindste huske at få alle de vigtige personer med (bl.a. Luna).


Mvh. Julie


---


Nu (næsten) uden Alexia.


Medhjælper hos Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem død???
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 14:39

Jeg vil gerne have en PB om hvem der dør, og evt. hvordan.



** Trine **


Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem dør...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 14:48

... endnu engang - det står lige her i linket


en.wikipedia.org/wiki/ Harry_Potter_and_the_D...ly_Hallows




£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Teddy...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 22:27

Før slaget på Hogwarts starter og Tonks og Lupin ankommer, spørger.. Hermione? Harry? Ron?.. -NOGEN! om hvad der er blevet af Teddy, og der svarer Tonks at hendes mor tager sig af ham. Så jeg forestiller mig at det er dér han er endt med at vokse op.


Men det kunne hun godt have gjort mere åbenlyst, ja.

Synes den er nogenlunde ligeså godt "skjult" som Victoires herkomst.




Og under Harrys smarte tale til Voldemort, som jo foregår foran hele skolen, nævner han jo også at Snape var på den gode side, så nej, han var ikke den eneste der vidste det.

Det jeg mente med at det var en underligt navn, var bare at jeg som sådan ikke syntes det var et særligt pænt/fedt navn.



MUH. Diana

- DiBaNi - Donse -


Glade mennesker har det bare sjovere!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Death Eaters
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 06:03
Må oversættes til "dødsædere", jeg har læst udtrykket i en Crichton-roman, og det har noget med vikinger/mytologi at gøre. (Næh, jeg havde heller ikke hørt om det før! ;-D )

Ja, jeg har ikke læst bogen endnu, jeg vil have den i paperback...
Men jeg har fundet en PDF-version på nettet, som jeg ikke rigtig orker at læse alligevel. Jeg foretrækker RIGTIGE bøger.

Egentlig synes jeg ikke Rowlings er en god forfatter, men jeg er blevet grebet af HP- og nu vil jeg vide, hvordan det ender!


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





0
0
Svar på denne tråd
 
 Deathly Hallows
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 08:31

Ja, jeg er jo så også én af dem, der inden for relativt kort tid har læst Deathly Hallows Jeg er nu igang med anden gennemlæsning (i et mere overskueligt tempo ).


Jeg må indrømme, at jeg er dybt imponeret over selve bogen!!! (og ja, også jeg havde en del, af mine teorier rigtige).En del af handlingen har måske nok været forudsigelig på den ene eller anden måde, men jeg kan ikke forestille mig, at der er nogen, der havde luret hele plottet... Der er stadig mange overraskelser og nye ting, der bliver inddraget i historien


Men ligesom mange andre, så ville jeg helst have været fri for epilogen! Det er noget af det mest ugennemtænkte jeg har læst! Det havde jeg ikke forventet i en bog fra JKR! Sørgeligt


I epilogen savner jeg også meget at høre nogle detaljer om bl.a. Familien Dursley, Luna, George, Persy, Teddy, McGonagal osv. Desuden, hvem bliver ny Headmaster på Hogwarts??



Mvh Vicky


Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge


Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 11:31

... i gang med detaljelæsningen - hvilket vil sige at jeg genlæser tilfældige kapitler i tilfældig rækkefølge.


Jeg har specielt koncentreret mig om Snape - som jeg synes er en spændende og meget sørgelig person. Jeg har hele tiden været overbevist om at han var på den gode side - selv om han jo ikke ligefrem er en tiltalende personlighed. Nu ser man så langt mere hvorfor.


Med de glimt man har fået af hans barndom og skoletid kan man jo egentlig godt forstå at han tager nogle forkerte valg undervejs. Han forelsker sig i Lily - men aner ikke hvordan han skal håndtere det og udtrykke det.

Samtidig higer han efter at have venner, og dem der VIL være hans venner er de øvrige Slytherin-elever - der trækker ham den forkerte vej. Var han blevet behandlet pænere af James, Sirius og Lupin kunne han sagtens have været blevet et meget bedre - og lykkeligere - menneske.


Men dem der kunne have haft en positiv indflydelse på ham valgte at afvise ham - og dem der kunne påvirke ham negativt gjorde det.


Der er jo godt og skidt i alle - hos Snape kom kun det negative til udtryk i hans ungdom - og da det positive fik lov til at komme frem var det for sent.


Han har ikke behandlet Harry pænt på noget tidspunkt - og jeg kan egentlig godt forstå at han ikke har kunent snuppe ham. Det har været en kopi af James han har haft rendende rundt - med Lilys øjne. En evig påmindelse om at han ødelagde sine chancer hos hende og nærmest kastede hende i armene på sin plageånd (og James VAR jo modbydelig imod ham i skolen). Det må have gjort ondt hver gang han så Harry.


Alligevel har han gjort alt hvad han kunne for at beskytte Harry - han reddede ham fra Quirrel allerede i den første bog - og selv om han ikke var venlig direkte imod ham, har han beskyttet ham mod de værste anslag.


Hans "look-at-me" da han døde var åbenlyst et ønske om at det sidste han så var Lily's øjne - men det har Harry jo først kunnet se bagefter *SNIF*


Og at hans patronus også var et minde om Lily - "Always".


Stærkt skrevet - og en spændende og kompleks person.


Må genlæse hele serien bare for at se dybere på ham :-)


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Death-eaters
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 15:10
Mon ikke man med navnet deatheaters kan drage en stærk parallel til de engelske beefeaters, som er den garde der vogter de britiske kronjuveler i Tower of London?
Og så tror jeg forresten de hedder dødsgardister i den danske oversættelse..

/Anna
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved godt...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 15:34

...at de hedder dødsgardister i de danske oversættelser (men i mit hoved er de nu alligevel dødbidere)


Oprindeligt var planen at de skulle hedde Knights of Walpurgis - se Notes on the history of the death eaters




£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 dødbidere
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:40

(men i mit hoved er de nu alligevel dødbidere)


...det hedder de altså også her


Jeg synes bogen var SUPER, på nær sidste kapitel, det var noget rod og nærmest ligegyldigt.

Og hun kunne altså godt have gjort noget mere ud af hvad der skete med alle de andre. Helt ærlig...


Nu er jeg også gået igang med detaljelæsningen - haha, vi var nødt til at købe to eksemplarer af bogen da Jan og jeg ikke kunne blive enige om hvem der skulle læse først.




Mvh

Charlotte

"Med en Korat i huset bliver dit hjem aldrig det samme igen" :-D


Portrættegninger udføres, se tegninger på min profil

Hestemassage - i Holbækområdet tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad der bliver af de øvrige...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:57

... vil heldigvis komem frem i den næste bog - der IKKE bliver et Harry Potter eventyr, men mere en slags leksikon over universet og en masse detaljer der ikke kom med i de oprindelige bøger :-)


Så vi FÅR mere info - heldigvis! (det kan så være som erstatning for den ynkelige epilog)


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Er lige blevet færdig
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 19:00

Hold da op en slutning... den bedste bog indtil videre.


Men... er jeg gået galt af noget i læsningen??? får Neville sin Luna? hvad er det lige der sker for hende? det ville jeg da gerne vide... Men igen... lærerne på hogwarts er jo ikke gift ... så deet...

Tja ...hende Victorie pigen , må næsten være Fleurs og Bills. Med det "franske" navn.

Havde håbet på at Petunia fik en rolle i bogen,især der hvor hun vender sig i døren og vil sige noget, da de tager fra privet drive. men der fik jeg ikke ret.



Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undring - Fenrir
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 22:11

Jeg havde egentlig opfattelsen at Fenrir dør - men nu er jeg i gang med at genlæse slutningen og kan ikke helt finde ud af det.


På side 519 har han angrebet Lavender (overlever hun i øvrigt?? - Hun er ikke død der hvor han bliver kastet væk fra hende). Han får en af Trelawneys krystalkugler i hovedet og falder ubevægelig omkuld.


Men på side 562 sidder han ved Voldemorts side ude i skoven - uden tegn på hovedpine...


Jeg synes ikke umiddelbart der er flere tegn på hvad der sker med ham - og med de øvrige overlevende DeathEaters...


Det irriterer mig at der ikke er et overblik over hvem der lever og hvem der dør - og hvad der sker med de overlevende bagefter... men jeg må vist væbne mig med tålmodighed.


£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd
 
 Personerne
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 08:32

Jeg er helt enig med dig Lisbeth!!! Det er meget svævende, hvem der overlever og hvem der dør, af "ikke hovedpersoner", som man dog lærer at kende ganske godt igennem bøgerne.

Jeg tænker her bl.a. på alle lærene, specielt Mcgonagal og Trelawny, som på hver deres måde er blandet ret meget ind i handlingen. Hvad med Luna, Dean og Seamus? Og ikke mindst, hvad sker der med familien Dursley? Man hører jo bare, at de vil blive beskyttet og så er de ligesom skrevet ud af historien.

Jeg havde ikke lige tænkt på Fenrir, men jeg er jo heller ikke nået til slutningen i anden gennemlæsning endnu Men jeg mindes heller ikke, at man hører mere til Crabe og Goyle efter anden redning...



Mvh Vicky


Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge


Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved absolut...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 08:48

... nærlæsning så jeg at Fenrir er mellem dem der bliver aflivet i anden kamp - altså lige før slutningen.


Crabbe og Goyle?? Den ene dør i den ild han selv starter i the Room of Requirement - den anden bliver reddet, men hvad der så bliver af ham ved jeg ikke.


Så vidt jeg husker hører man at McGonnagal overlever - men Trelawny kan jeg ikke huske bliver nævnt der...


Dursleys savner jeg også at høre noget om. Jeg tror at det kunne være blevet en hysterisk morsom fortælling om hvordan de reagerer på at være under magisk beskyttelse - omgivet af magi til alle sider. Når hun kan bruge et helt kapitel i bog 5 på Grawp (som jeg stadig ikke ser pointen i) så kunne Dursleys også få et kapitel - eller bare nogle afsnit her og der.




£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd
 
 Harry Potter
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 09:16

Jeg havde lige glemt, at den ene af dem jo rent faktisk dør, men jeg synes bare det slutter så brat med handlingen omkring Draco, Crabbe og Goyle, uden nogen forklaring på, hvad der senere sker. Draco sidder bare til slut med sine forældre og så er det det.


Ja, det er korrekt, at man hører McGonnagal overlever, men jeg synes bare, at hun generelt har en stor rolle i bøgern, men vi får ikke lov til at høre, hvad der derefter sker hende. Bliver hun Headmaster?? Det gør hun måske nok, men efter Dumbledores død, blev hun jo kun midlertidigt indsat på denne post.


Jeg giver dig ret i, at Grawps tilstedeværelse i handlingen er noget uklar. Han har egentlig ikke rigtig nogen rolle.

Mht. Dursley, så synes, jeg at kapitlet, hvor de tager afsked, egentlig lægger op til, at de ikke bliver skrevet helt ud af bogen allerede der, men det gør de jo. Det kunne ellers have været ganske undeholdende læsning, at høre lidt om familiens reaktioner, når de var omgivet af magi


Men man kan ikke benægte, at det er en super bog!!! Der er kun epilogen og nogle detaljer, som ikke helt lever op til os læseres tårnhøje forventninger... Men vi er nok også nogle hårde kritikere

Desuden ville vi da kede os bravt, hvis JKR havde sluttet serien, uden vi kunne stille et eneste spørgsmål til handlingen



Mvh Vicky


Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge


Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 McGonnagall...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 09:25

... Bliver ikke headmaster.


ifølge denne artikel er det en helt ny der bliver det - men vi må jo bare tålmodigt vente på detajlerne...


£isbeth & Baloo
Accidental rudeness occurs alarmingly often.
Best to say nothing at all,
Albus Dumbledore
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 11:27

Nu er jeg igang med anden gennemlæsning og lagde mærke til følgende:


Der bliver i slutningen af nummer seks gjort en del ud af at Dumbledore må være død fordi hans spell på Harry blev opløst --> sådan nogle bliver altså opløst når den der har lavet dem dør.


Dette holder bar ikke helt, for efter Mad-Eye er død hører vo en fra ordenen sige at han har kastet nogle spells så Snape ikke kan komme ind i hovedkvarteret - hvis det så skulle være rigtigt skulle disse være ophøvet i det øjebliv Mad-Eye dør - men da HP, R, og H kommer til hovedkvarteret er de der stadig ???


Og så forstår jeg ikke helt hvad det er Ron har lavet på loftet? Den der tingest der skulle være ham når de er væk?


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
Lærehestene vil altid ha' en plads i hjertet hos mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 18:00

Harry var jo teds gudfar, så mon ikke han har opdraget barnet sammen med sin kone senere hen? (Ginny jo)




Lammeskindsunderlag sælges. Pæn og meget velholdt. nypris 979(den er fra hooks.) Dressurmodel, passser alle sadler op til 18". Pris 600 kr. inkl. porto.

kontakt over HN eller sms 24614888.

Du er velkommen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 21:01

Mht. Luna og Neville, så får de IKKE hinanden, og det har heller aldrig været meningen.


Dagen før udgivelsen af bogen sad vi og så et engelsk børneprogram på BBC (mener jeg), hvor JKR var inde for at svare på spørgsmål. Der nævner hun blandt andet, hvordan læsernes egne teorier fik hende til at se anderledes på sine figurer. Hun nævner Luna og Neville, som hun aldrig selv har set som et par, men efter hun hørte om denne teori, begyndte hun at tænke mere over det, når hun skrev bøgerne, men hun blev ved tanken. De var og blev aldrig et par.


Mvh. Julie


---


Nu (næsten) uden Alexia.


Medhjælper hos Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sværet
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 11:12

Der er noget andet jeg har tænkt på. Gryffindors sværd blev givet til Harry af domblydore, Harry gav det til Gripshook, Da Neville skærer hovedet af Nagini, river han Sværet ud af fordelings hatten, som den Gryffindor han er... ØH...

Kunne Dumbledore og Harry ikke give det væk eller...


Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænk jeg..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 11:41

Sad nærmest "nervøs" da jeg klikkede ind på tråden og tænkte at NU var bogen jo helt ødelagt - jeg har endnu ikke fået læst den da jeg lige har en bog jeg skal have afsluttet først.


Men nu har jeg bare fået mere blod på tanden, så jeg glæder mig til at læse den!


Måske man skulle gribe sin bog#6 og genopfriske først? (Har ikke læst den siden jeg købte den på engelsk da udkom).


Lyder desuden KANON med den næste bog som "opslagsværk" over universet


Xoco82


Davina søger part - se præs./MP

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 13:47

Jeg synes jeg følte mig tomn, ligesom dig, fordi en af mine yndlingspersoner dør. Men alligevel er det den bedste bog der er lavet, da den:









Kig væk hvis du ikke har læst den...


Den giver medhold i min teori, som jeg ikke i min vennekreds har haft medhold i, at Snape var god, forelsket i Harrys mor, og aftalte det med Dumbledore(det med at dræbe Dumbledore)


Jeg synes det var trist Snape skulle dø, og ærlig talt, syntes jeg Lily skulle havde valgt Snape. Ved ikke hvorfor, men Snape var min yndlingsperson ..


Hilsen:


Nanna der savner Serveus Snape, den gode mand som han var:) Som ingen ville give mig ret i, men som nu er bevist - heldigvis:)


Lammeskindsunderlag sælges. Pæn og meget velholdt. nypris 979(den er fra hooks.) Dressurmodel, passser alle sadler op til 18". Pris 600 kr. inkl. porto.

kontakt over HN eller sms 24614888.

Du er velkommen

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 15:09

ja, det kan da godt være, at snape skulle have haft lily, men så ville Harry jo have heddet Harry Snape (med mindre de havde givet ham et eller andet fjollet navn). og det lyder da helt forkert, eller er det bare mig?

Ja, jeg har virkelig ondt af Snape, men han havde jo også sin chance, da Lily fortalte ham, at han blev nød til at vælge imellem hans death-eater venner og så Lily. og så valgte han det forkerte.

noget af det, jeg synes er værst ved 7'eren, er selvfølgelig efterskriften, som er fuldstændig latterlig, Barbara Cartland-agtig og en fornærmelse mod Harry Potter-bøgerne.

noget andet, som jeg synes er galt ved HP-bøgerne generelt, er, at alle fra Slytherin bliver afskrevet som direkte onde. der må da være nogle få gode troldmænd på slytherin. Peter Pettigrew, som gik på Gryffindor, viste sig jo at være en kylling, så kunne det ikke også gå den anden vej?




et ægte smil kan oplyse en hel by

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth (baloo)
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 17:37

I det link der er givet til wikipedia, er der en oversigt over hvem der dør, hvordan/af hvilken besværgelse, hvem der dræber og hvor de er døde.




Indehaver af DAMP-ponyen!



Rokoko - Hvil i fred min skat

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desuden...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 21:29

... er der i samme link, som Raasig henviser til, en forklaring på, hvad der sker nogle af de personer, som ikke er nævnt i epilogen... (det skulle være noget JKR har sagt i interview)


Bl.a. Luna, der bliver en slags naturalist, der undersøger verdenen for unikke dyr.

Her står der også, at både Ron og Harry bliver aurorer (Harry leder) - og Hermione bliver " "very high up" in the Department of Magical Law Enforcement."



Mvh Vicky


Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge


Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så kom jeg også igennem
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 13:37

Jeg havde faktisk planlagt at jeg først skulle have paperback-udgaven, men jeg blev nødt til at overgive mig og købe bogen (Det har kriblet i fingrene for at læse denne tråd, men jeg holdt mig heldigvis i skindet indtil jeg var færdig med bogen ).


Som de fleste andre var jeg også imponeret over bogen. Jeg var vild med den måde, hvor mange af personerne, der tidligere har været så sort/hvide pludselig fik nogle flere nuancer - Som Draco, der er helt ond (fik vi jo allerede at se i sidste bog), Snape, der (helt forventet) viste sig at have sin loyalitet hos de rigtige, og især var jeg vild med at Dumbledore viste sig til også at have sine svagheder!


Der er selvfølgelig også ting jeg mangler lidt i bogen. Jeg synes også at bogen havde været bedre tjent uden den vandede epilog og havde også håbet på en bedre forklaring på personernes videre skæbne - Især kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der blev af Umbridge. Jeg kan ikke forestille mig hun kunne blive i ministeriet med Kingsley Shacklebolt som (foreløbig) minister, men det ville være spændende at se hvordan hun reagerede på det.

Desuden fik jeg aldrig fat i hvordan Snape vidste hvornår de flyttede Harry (i starten). Sådan som jeg fangede det, så diskuterede han med Dumbledores maleri om han skulle fortælle den rigtige dato, men hvor han havde datoen fra forstod jeg aldrig.I starten fortæller Snape Voldemort at det er fra den kilde de diskuterede, men hvem er det?


Alt i alt en rigtig god bog, som jeg ikke fortrød jeg købte lidt tidligere end forventet


To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er noget jeg ikke forstår..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 13:45

ender draco med at blive god? Skriv gerne en pb, da jeg nok ikke kommer her ind igen med det samme. Der står jo : jeg er på jeres side eller lign.(har lige lånt min bog ud) Men er det til death eaters han siger det til, eller til Harry??


Nanna


Lammeskindsunderlag sælges. Pæn og meget velholdt. nypris 979(den er fra hooks.) Dressurmodel, passser alle sadler op til 18". Pris 600 kr. inkl. porto.

kontakt over HN eller sms 24614888.

Du er velkommen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 13:45

ikke hvordan Harry får usynlighedskappen med fra teltet da de bliver fanget og ført til Malfoy Manor...


Nogen der kan gi' en forklaring? Har han den på sig eller hvad?


- Jannie



Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 ´jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 14:47

at det er ALT for lang tid siden jeg læste bog 6 på engelsk til at "fortsætte".


Er der nogle der gider ridse 6'eren op for mig igen?


'min bogs indledning(på omslag) skriver noget med at Harry skal finde og tilintetgøre Voldemorts sidste Horcrux'er - men jeg kan bare slet intet huske om dem


Dybt pinligt -jeg der ellers læste bog 6 to gange og elskede den


Xoco82


Davina søger part - se præs./MP

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bog nr. 6...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 17:54

Jeg ville ikke læse bog 7, hvis jeg ikke kunne huske, hvad en horcrux var...

Horcruxes er en ret vigtig del af bog 7, faktisk en af de helt grundlæggende ting i historien.


Desuden er der jo mange ting, der sker i bog nr. 6, der på en eller anden måde fortsætter i bog nr. 7.

Jeg tror, at det ville være smart, at læse 6'eren igen, før du går igang med 7'eren


i bøgerne er en horcrux (meget kort forklaret), når sjælen bliver delt i 2, ved at man slår et andet menneske ihjel. Ved meget mørk magi kan "sjælestykket" opbevares udenfor kroppen. Når der stadig eksisterer noget af ens sjæl er man udødelig - hvilket er måden Voldemort har opnået udødelighed på... Det var meget kort fortalt...



Mvh Vicky



Den eneste virkelige død er den du dør hver dag, ved at du ikke lever...
Michael Strunge


Takket være biblen
har vi lært at
stille spørgsmålene,
men svarene findes

i Peter Plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 08:09

Takker


Ja jeg ved det , har heller ikke læst 6'eren siden den udkom for et par år siden


Jeg ville også ha læst nr 6 igen først men har ikke min bog her


Så prøver nu alligevel at læse nr 7 da jeg lige nu har den til låns fra min veninde, og er jeg et stort vil jeg læse 6eren igen, og derefter 7eren igen igen


Xoco82 & Davina

Davina søger part! (postnr 4000)

- Se Præs/MP eller Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jannie...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 10:57

Til jannie.

Hermie havde gemt den der fortryllede taske(der indeholdt det mest utrolige) i sine strømper, så ingen skulle finde den.



Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Argh...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 09:57

det havde jeg vist glippet


- Jannie



Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Akja...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 12:35

Jeg var også vild med bogen, men syntes epilogen var ringe... Den burde hun nok have valgt fra, synes jeg.

At Dudley Dursley pludselig er helt menneskelig, synes jeg er lidt underligt, og af hvilken årsag? Vi hører intet om familien videre, heller ikke i epilogen. Og Harry skænker dem, så vidt jeg husker, ikke en tanke efter de er blevet flyttet fra deres hjem - er det realistisk?

Luna mangler jeg også en afslutning på. Og så synes jeg, at Draco er med i epilogen uden rigtig at være det alligevel... tja...


Til gengæld var bogen virkelig god og overraskende, fordi Fru Rowling især denne gang har formået at skabe nogle "huller", der lader læseren danne sig nogle teorier om den videre handling.

Jeg synes faktisk især i denne bog, at hun viser nogle håndværksmæssige talenter, der ikke har været der hele vejen igennem serien, så denne er efter min mening klart den bedste - hvis så ellers epilogen var pillet ud.


Mht. at Harry bringer trekløveret i fedtefadet, synes jeg måske nok, det er lidt voldsomt, at det ikke er nødvendigt at sige mere end "Vol" - der er da en vis mængde af ord, der starter med "vol", uden nødvendigvis at være et navn, men ok, det skulle jo selvfølgelig til for at de kunne redde Ollivander m.fl.



"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 gsims...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 13:00

Han siger hele navnet


S. 360 linje 30:

"it? Vol-"

"HARRY, NO!"

"-demort's..."


Dudleys nærerer omsorg overfor Harry fordi han reddede hans liv fra Dementorerne i bog 5


- Jannie



Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved godt HVORFOR
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 13:08

Dudley er taknemmelig overfor Harry... Det kommer bare som en enorm overraskelse for Harry, og egentlig synes jeg det virker lidt mærkeligt, når man totalt "glemmer" familiens eksistens i resten af bogen...


Jeg huskede ikke, at han sagde hele navnet, sorry; det er snart en hel uge siden jeg blev færdig med at læse ;-)



"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dudleys
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 15:11

Hvorfor skulle Harry dog huske på Dudleys, de har da aldrig gjort noget godt for ham. Harry har da nok med at bekymre sig om de mennesker han har mistet som virkelig har betydet noget for ham.

Hvis du læser de forskellige interviews med Rowling der ligger på nettet står der bl.a. om Luna i fremtiden, og også de øvrige personer.

Bl.a www.mugglenet.com/app/news/ full_story/1156

her hvor der er rigtig mange svar på forskellige spørgsmål.

Selvom jeg er 50 år synes jeg det er en fantantisk bog og en utrolig serie.



Med venlig hilsen
Bente
Det er menneskeligt at fejle
1
0
Svar på denne tråd
 
 ÆÆÆlsker den
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 22:45

Jeg elsker alt ved denne bog. Jeg har planer om at genlæse hele serien, for jeg skal have alle detaljer med - især den med draco der skulle have "fået" the Elder wands troskab. Epilogen efterlod mig med mange spørgsmål, men det syntes jeg er ok - sådan er det jo. Ser så frem til leksikonnet, og ellers må jeg jo bare digte lidt videre selv.


Fældede en del tårer i denne bog. Lille Dobby og turen til "the forbidden forest" tørrede mig ud. Snapes historie var lidt som jeg havde forventet - og herligt at had-kærligheds forholdet forblev til det sidste.


Det er mig et under, at hun har kreeret dette univers. Bare jeg også kunne være så genial.



Positive riding, Henrik Johansen

Smykker i godt håndværk, Louise Degn

AT Horsecare, Annette Kolstrup

0
0
Svar på denne tråd
 
 En enkelt ting
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 00:17

Ja, der var egentlig to ting der undrede mig, men den ene har jeg nu fået et logisk svar på..


Men en andne ting. Den tryllestav som Voldemort stjal for Dumbledores grav, siger Harry tilhørte Draco, og fordi Harry havde vundet Dracos oprindelige tryllestav skulle den anden også tilhøre Harry. Men hvordan skulle den kunne tilhøre Draco? Den oplysning synes jeg mangler, eller også har jeg overset et eller andet.


Er der nogen af jer der kan oplyse mig, for jeg er helt rundforvirret!


Mvh. Anne.



What doesn't kill you

Makes you stronger!!


Quidquid latine dictum sit altum viditur.

(alt på latin lyder dybsindigt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dracos tryllestav
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 00:47

Ollivander forklarede jo at tryllestave kan blive loyale overfor en ny troldmand/heks når de bliver vundet/taget med magt fra deres forhenværende ejer.

Denne specielle tryllestav (the elderwand) finder jo netop sin nye ejer ved at blive erobret fra den forhenværende, og Draco bruger "expelliarmus" på Dumbledore før han dør (såvidt jeg husker). På denne måde har Draco vundet tryllestavens loyalitet uden overhovedet at være klar over hvad han har gjort.


To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd
 
 også en fin artikel
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 07:04

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt link
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 08:53


Positive riding, Henrik Johansen

Smykker i godt håndværk, Louise Degn

AT Horsecare, Annette Kolstrup

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den er da god- men der er en FEJL!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:34

Nu har jeg lige læst den i lyntempo fra i går klokken 14- til kl. 13 i dag (og jeg har også fået sovet længe).


Det er nok den bedste bog- ikke så meget tomgang som den forrige- knap så meget Harry Hothead som i Phønixsordenen.


Den overraskede mig- meget og positivt. Okay, slutkapitlet er lovlig påklistret/sukkersødt- men så kommer der da knude på historien.


Jo denne er nok den bedste, historien er strammet op, og der knap så mange spor lagt ud i starten, som man først får svar på næsten til sidst.


I øvrigt er DER EN FEJL! Hermione siger, hun har modificeret sine forældres hukommelse- men i Tottenham Court Road Cafen siger hun, at hun kun kender hukommelsesbesværgelser i teorien... :-P



Mvh

xtiny


"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg


"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd
 
 og der er
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:37

endnu en fejl under bryllupet - der siger præsten William Weasly (og et mellemnavn) men er det ik Bill der bliver gift?


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke fejl
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:39

Nu er Bill det mest almindelige kælenavn/forkortelse for en der hedder William. Så den er godt nok.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay, det er
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 16:43

ikkek særlig logisk er det ?


hihi


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kælenavne er ikke logiske
Forfatter: 
Dato:  26-12-2007 19:46

Sådan er det. På engelsk bliver Edward til Ted... eller Ed/Eddy og Robert til Rob eller Bob/Bobby.




Mvh

xtiny


"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg


"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd
 
 lige endnu
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 22:47

en tanke :)


Altså - i nummer seks hvor dumbledor dør får vi af vide at hans besværgelse (lammer) modHP bliver brudt fordi Dumbledore dør - det gør alle besværgelser når kasteren dør.


I 7'eren er Dunders besværgelse til at forhindre Snape i at komme til Grumsted plads dog stadig gyldig efter hans død...


Hmm...


Jeg læser dem lidt for grundigt


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jae, det har du ret i
Forfatter: 
Dato:  27-12-2007 23:04

Men er det ikke kun besværgelser mod *personer*, det gælder?



Mvh

xtiny


"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg


"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd
 
 yess2000
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 12:21

yess2000:

jeg kan godt se din pointe men det er ikke helt rigtigt... det er huset han fortryller ikke et menneske ... og det er kun mennesker der bliver "livet op"

ellers ville dumbledores fortrylning over hogwarts jo også være brudt...;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm ja -
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 12:38

nu sidder jeg ikke lige med min bog her, men vender tilbage senre idag, jeg er nemlig ret sikker på de siger at besværgelserne bliver ophævet ved død - men jeg er ikke 100% - så jeg vil vende tilbage med det når jeg kommer hjem :)


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt!
ÅRHUSTRÆF - SE HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor myrder de Hufflepuffs Pokal?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 19:27

Jeg har lige genlæst bogen, men jeg kan faktisk ikke se, hvor den horcrux dør?

Ravenclaws dør i "fiendfiren" i "the aquirementroom"- og Ron og Hermione er væk for at hente basilisktænder. Men de myrder jo ikke den horcrux?



Mvh

xtiny


"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg


"Nu bliver jeg helt følelses-agtig" Donkey i "En Shrekkelig Jul"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hufflepuffs pokal
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 20:40

Nu er det efterhånden det meste af et haltv år siden jeg læste bogen, men så vidt jeg husker er Hufflepuffs pokal den horcrux, som de får fat i, i Bellatrix bankboks. Denne horcrux får Hermione og Ron rigtig nok kål på.

Ravenclaws diadem går så vidt jeg husker til grunde i den forheksede ild sammen med Crabe (eller er det Goyle der dør??).



Mvh Vicky


En evne

Der findes folk, som ikke mere
har evne til at feriere.
De bør ta fri og gå omkring
og øve sig i ingenting.
Hvad nytter al Ens kløgt og viden,
hvis man har glemt at spilde tiden

PIET HEIN

0
0
Svar på denne tråd
 
 dryfguyhikh
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 21:12

xtiny:

jo det gør hermione med en af basilisk tænderne;)


Mvh. Asta


<3Isabella, Eden, Lucas, Nicole<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 19:31

Lidt halvgammel tråd, men der er jo nok flere end mig der stadig læser og genlæser serien....

 

Mange nævner jo epilogen som kedelig, og jeg kan kun gi' ret.

 

Hvorfor 19 år? Og hvad blev der af de forskellige osv osv

 

Men vi får i allerførste bog at vide at uddannelsen varer 7 skoleår.

 

Hermione, Ron og Harry går IKKE i skole i deres 7 år. Hvad så? Går de skoleåret om? Så de nu går i skole med dem der er et år yngrer?

 

Een nævner at Draco viser sig at være ond. Jeg ser ham mere, som en forvirret teenager, der ikke rigtig ved hvad der er ret osv. Han bryder sig ikke om at se skolelæreren hænge i luften over bordet. Han kan ikke få sig selv til at slå Dumbledore ihjel. Hna tager imod hjælp for at komme ud af fornødighedsrummet. Og sidder sammen med sine forældre, mens man fester over Voldemort's død......


VH Pernille

 

 

Købes: Bladet Min hest. Med tegneserien om Man O'war og tegneserien om Next Milton

 

 

"Only those who attempt the absurd will achieve the impossible." (M.C. Escher)


I believe in dragons, goo ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider