Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Læsehestens Bogforum (Arkiv)

 Jordens Børn?
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 15:30
Af jean m. Auel...? De er fantastiske.. jeg har lige læst rejsen over stepperne og folket i klippehulerne igen...

Nogen der har læst dem?

Og er der nogen der ved om der er en fortsættelse ( hvilket jeg ville sætte pris på )
Tror bare ikke der er ;'(




:-o Bla, bla, bla & atter bla!
0
0
Svar på denne tråd
 
 De første hedder
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 15:34
Hulebjørnens Klan , og Hestenes dal , Mammut jægerne og Rejsen over sletterne .
Dem du har læst er de sidste ( og de dårligste efter min mening ) og der er ikke kommer fler endnu .

Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 dgerag
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 15:51
Jeg synes nu de er nogle af de bedste.. :)




:-o Bla, bla, bla & atter bla!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du læst de
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 16:46
Andre der kommer først ??

For ellers kan du jo ikke sige at de er nogle af de bedste . Der skal være noget at sammenligne med ....


Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 d<<df<
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 17:31
Jeg har læst dem alle... ´SElvfølgelig!




:-o Bla, bla, bla & atter bla!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jordens børn
Forfatter: 
Dato:  04-06-2005 00:17
Jeg har læst dem allesammen flere gange. Jeg synes at de er gode allesammen på hver sin måde.

Jeg har lade mig fortælle at der er varslet en mere i serien før der bliver lukket og slukket. Den sidste ligger ligesom også op til en fremtid som Zelandoni for Ayla. Så det bliver spændende. Forhåbentlig kommer vi ikke til at vente 10 år på den næste ligesom på Folket i Klippehulerne.

-Dorthe

Magister Mundi Sum
0
0
Svar på denne tråd
 
 De er rigtig gode
Forfatter: 
Dato:  04-06-2005 22:33
Jeg har læst de bøger mange mange gange, og jeg synes stadig de er lige gode! En fortsættelse ville blive læst igen og igen som de andre bøger :-)

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge!

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd
 
 hwywvfywve
Forfatter: 
Dato:  05-06-2005 16:10
Ej hvor fedt... Den vil jeg glaede mg til!




:-o Bla, bla, bla & atter bla!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha ja også dem
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 17:19
har dem alle som én er helt skudt i sådanne fortællinger.. så skulle i se Kampen om ilden den er nemlig fra "dengang" og jeg har faktisk set Hule Bjørnenes Klan på film uden at vide det var den først året efter da jeg læste bogen/bøgerne jeg opdagede jeg havde været så heldig.
Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)

Golden Macia efter "Dollys Golden Chance"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ialt 6 bøger
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:24
Som KatieKat har jeg også læst hørt at der er 6 bøger i serien, og jeg håber heller ikke at vi skal vente så længe på den sidste. Det kunne jo risikere at blive for sent, da Jean M. Auel er tæt på de 70.

Jeg synes også at de generelt er gode alle 5, dog er Rejsen over Stepperne klart den kedeligste.

Jeg har endelig for ca. ½ år siden fået lokket min datter til at læse dem, med det resultat at de snart er slidt op. ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 23:06
Jeg har kun læst den første, har prøvet at komme igang med nr. 2 et par gange, men går i stå det samme sted hver gang. Ville ellers gerne læse hele serien, nr. 1 er bare SÅ god. Men det duer jo ikke, når nr. ikke fænger.


Post proelium
-praemium


TEAM PIP
- Teamet for ryttere med forelskede heste!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Folket i Klippehulerne
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 09:10
handler om Aylas liv blandt Zelandonierne.....

Der er udkommet Hulebjørnens Klan, Hestenes Dal, Mammutjægerne, Rejsen over stepperne 1 + 2 og så Folket i klippehulerne 1 + 2 på dansk.

MVH
Wivian.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har også læst
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 11:45
Alle 5 udkommene bøger om Ayla.
Det er nogle virkelig gode bøger.

Jeg kan næsten ikke vente på nr. 6 og sidste bog i serie Jorden børn. :-P

Mvh.
Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 de første...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 14:32
.. er efter min mening helt klart de bedste.

Fra nr. 3 og fremefter går der lidt for meget gentagelse og stenalderp*rno i det.

Men jeg vil da gerne læse historien færdig så jeg køber også den sidste når den komer. Bare kedeligt at 200 siders handling skal gemmes i 500 siders gentagelser osv.
*£isbeth & Baloo*
Det er menneskeligt at fejle
Men totalt kaos kræver en computer.

kattepasser søges - 3 uger i september
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  20-07-2005 07:56
læst dem alle og håber på, der snart kommer en fortsættelse. Dog vil jeg give nogle af jer ret. Der er en del gentagelser i bøgerne og jeg er slet ikke til de enormt lange beskrivelser af områder, tøj og hvad ved jeg. Jeg ved godt, at det hører sig til, meeeen det behøver fylde flere sider af gangen.

Hilsen,

Anja :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ayla - Ja tak, meeen....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 16:04
Har også læst dem alle - og skal da også læse en evt. fortsættelse, men som flere andre, synes jeg også at de sidste bøger er for langtrukne og det-har-vi-ligesom-hørt-agtige!

Vi HAR hørt om alle de fantastiske urter til hudløshed.
Vi HAR fattet pointen med ildstenene...
Vi er ved at være en ANELSE trætte af, at høre alenlange beskrivelser af flintestens-huggeriet...
Vi VED godt at alle er skeptiske overfor Aylas forhold til heste, ulve, fugle m.m. - og at de allesammen bliver vældigt imponerede...
Måske er vi også ved at være en LILLE SMULE trætte af at høre om, hvor fantastisk Ayla er til alting - Har hun da slet ingen fejl, den kvinde?!?

- Men nu kender vi jo hende og den lækre Jondalar så godt og vil jo gerne vide, hvordan det går dem... og mit moderhjerte vil så gerne ha' at hun genser sin søn, Durk!

Så hit med nogle flere bøger, inden Fru Auel stiller sine Odderskinds-tilvirkede stenalder-sutsko med flintestensknapper :-P
Gitte C
GILA HORSEFAIR
Forhandling af Breyer heste - kvalitetslegetøj til hestefolket!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jo hun har skam fejl
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 22:10
eks. kan hun ikke synge.

og hun er ikke altid så vaks til at indse, når andre er onde. desuden er hun vokset op med ærlighed, så hun forstår ikke altid de folk omkring sig.

jeg synes, at de er gode alle sammen.det jeg bedst kan lide i dem, er faktisk beskrivelserne, fordi forfatteren har brugt lang tid på at høre på akæologer, som fortæller om deres fund, så hendes bøger er på nogle punkter ret realistiske, sådan levede nogle af vores forfædre faktisk (selvom der jo er pyntet lidt hist og her, hvilket er i orden).

mvh xanadue
"kun når jeg er alene, kan jeg samle de tanker, som jeg får ved at være sammen med andre". LDL

hvis mad er vejen til en mands hjerte, så er mente komplimenter vejen til kvindens. LDL {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps, jeg har også læst dem.
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 13:49
Quote: "Book Six is coming along."

Quote: "There will be more than six books before the series is finished."

Så burde det være slået på plads :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 også her
Forfatter: 
Dato:  05-10-2005 14:56
er serien i høj kurs - har læst bøgerne et utal af gange. De første gange syntes jeg også, at de første var klart de bedste, men for hver gang jeg læser dem, finder jeg nye facetter - også i den sidste, som jeg til en start IKKE var begejstret for. Første gang jeg læste Hestenes dal var jeg også irriteret over at vi absolut skulle høre om "de der to mænd", det var jo Ayla jeg kendte og gerne ville følge. Når alt det positive er blevet nævnt, vil jeg også give dem ret der skriver, at der er for mange gentagelser i bøgerne. Diverse beskrivelser virker også nogle gange irriterende, men dem kan man jo bare springe lidt let hen over, så man kan komme til de steder i historien, hvor der sker noget. Så går det jo alligevel.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Glæder mig vildt til den sidste
Forfatter: 
Dato:  13-10-2005 19:30
bog, har de to sidste de andre var lånt på biblotektet...
Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen


Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk serie.
Forfatter: 
Dato:  14-10-2005 05:20
Ved at være noget tid siden jeg har læst dem sidst, det kan være det skal være vinterlæsningen iår igen.

Linda

Hestetrialer til salg
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhhh ja!!!
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 14:54
Nogle af mine ynglings boeger!!! Elsker dem!!! De er dog bedst paa engelsk... Jeg kan ikk huske hvor der er at jeg har laest det, men et eller andet sted, vist i Plains of passage, stod der at der skal vaer 6 boeger i serien... saa regne, regne regne: Vi har en til goe! ;-D
Anne


Når enden er go', er alting godt! :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 åh ja Jordens Børn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 23:56

... Den første jeg læste serien var Hestenes Dal (ja jeg reagerede vel på titlen :-P).


Mens jeg læste Hestenes Dal så vi Hulebjørnens Klan filmen i en historie time, og det betød jo naturligvis, at jeg også var nødt til at læse den. Fantastisk bog. Det tog mig 4-5 dage at pløje den igennem. Da var jeg 10-11 år.


Derefter gik det stærkt, og jeg læste alle bøgerne - nu i den rigtige rækkefølge.


I 1g skrev jeg opgave om Hulebjørnens Klan, og læste i den forbindelse en anmeldelse af Mammutjægerne "endnu en bog om 6 blandt huleboere"... stod der... og anmelderen var ikke begejstret.

Det var groft sagt, men rigtigt nok - men det gør bestemt ikke bøgerne ringere.


Men jo. Der mange gentagelser og landskabsbeskrivelser. Det er træls når man kender serien - men nyttigt når man som jeg, vælger at starte midt i det hele.


Jeg glæder mig til den sidste bog.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Har dem
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 21:20

Jeg har dem:


Hulebjørnens klan

Hestenes dal

Mammut jægerne

Rejsen over stepperne 1+2

Folket i klippehulerne 1+2


De er okay - men de sidste gider man nu ikke læse om og om igen, syne sjeg ikke.


Men slugte de første bøger råt da jeg var 12 år eller sådan :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 hules*x
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 21:35

Jeg kan huske at jeg en aften arbejdede meget sent i forbindelse med noget edb-test og vi havde radioen gående i baggrunden

og jo senere på natten det blev jo mere s*xede blev radioemnerne også

ved midnatstid var de nået til deres "godnat"-historie... og jeg var noget overrasket over at få læst højt af Mammutjægerne


Faktisk var vi vist alle noget overraskede over at vi genkendte "godnat"-historien


Faktisk synes jeg at det allerede gik ned ad bakke fra og med Hestenes Dal. Hulebjørnen var god, estenes Dal var for meget "Fantastiske Ayla tæmmer hest og bager på Jondala" og de seneste har været gentagelser, gentagelser, s'xgentagelser og "Ayla er stadig fantastisk og har en tam ulv og en hest" (jeg mangler en bræk smiley)

Folket i Klippehulerne tror jeg at jeg sprang en trediedel over


Når den næste kommer så håber jeg virkelig at det bliver afslutningen - og jeg vil da også spæne ud og købe den og læse den samme aften



Mvh

Charlotte


Med en Korat i huset bliver dit hjem aldrig det samme igen :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 sundancer
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 21:55
Enig - hun bliver lidt for "perfekt", og så går der alt for meget @!#$ i den!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehehe
Forfatter: 
Dato:  06-02-2006 21:56
@!#$ = s e x i ved :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 fjihgik
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 21:57

Sidder lige og tænker på

Mon ikke også det var Ayla der opfandt HMS


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulernes sang
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 10:55

Den sidste nye kan fås nu:


Hulernes sang








Kobækgårdens Hestepension
Kobækvej 70
4230 Skælskør
www.kobaekgaard.dk/
Salg af Spillers
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulernes sang
Forfatter: 
Dato:  08-04-2011 13:23

Er der andre der har læst den?


Jeg blev færdig med den for nogle dage siden.


Ikke noget epokegørende i den. Den var - som flere af de andre - 200 siders handling tilsat 500 siders gentagelser og ævl.


Jeg vil ikke komme med spoilere, men der kommer da lidt handling til sidst. Bare kedeligt at man skal gennem uendelige vandringer og kiggen på huler, hulemalerier og flere huler i mellemtiden.


Der er nye personer i, men de får ikke lejlighed til at blive interessante (det er der ikke tid til, der kigges på huler)


Det er tydeligt at der er researchet en HEL masse - og vi skal høre om hver eneste hule forfatteren har set undervejs - GAB!



£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ïkke læst den sidste
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 13:58

Hejsa


Jeg har ikke læst den sidste endnu, og tror næsten jeg er nød til at få læst de andre op igen inden, da jeg faktisk ikke har læst serien siden 04, hvor jeg lånte den af en veninde, men kan huske jeg synes den var ganske god dengang.


Men jeg vil da lige give et lille tip omkring bøger, der minder lidt om hulebjørnens klan.


Det er også en lidt større serie, som er skrevet af Kathrine & W. Michael Gear, den første bog hedder Ulvens folk, nr. 2 hedder Ildens folk, nr. 3 hedder Jordens folk, nr. 4 hedder Havets folk, nr. 5 hedder Solens folk, nr. 6 hedder Flodens folk, nr 7 hedder Tågens folk, nr. 8 hedder Lynets folk.


Så vidt jeg lige ved er der skrevet 14 eller 15 bøger på engelsk.


Bøgerne kan læses uafhængigt af hinanden.


Mvh

Mie


RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011


Bailey sælges se mere her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/285064/


Bedækning ved Dagirr tilbydes i 2011, se mere på min profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du behøver egentlig ikke...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 15:07

... læse de oprindelige. Hovedparten af deres handling bliver gennemgået i den nye


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 08:56

Jeg har også nået gennem Hulernes Sang, og jeg nåede at blive ret så træt af huler og hulemalerier, inden handlingen i bogen startede.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har serein
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 21:59

... men har ikke rigtig fået dem læst endnu. Er gået i gang, men synes det er lidt svært at læse videre, selvom jeg gerne vil.



The ransom of your soul

Must be paid for your dead

The way out for us all

We'll take the jailer's head


Band: Tarot

Song: Pyre of Gods

Album: Suffer Our Pleasures


0
0
Svar på denne tråd
 
 flere?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 17:44

Nogen der ved om der er planer om flere bøger? På den sidste nye står der, at der er det afsluttende bind, men det passer jo ikke med at hun har udtalt, at der skulle kommer mere end 6 bind i serien.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider