Logo used for printing
Opslag, billeder og video

Vover pelsen.. Ridebilleder
Forfatter:  Sofie ♥Hotel Fortunen xx♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 13:02

I skal da ikke snydes for nogle få ridebilleder af min hoppe, Sasia Hotel Fortunen xx fuldblod

Det er første gang jeg poster billeder herinde, så er lidt spændt på reaktionerne.. Man ønsker jo altid det bedste

Sasia har stået skadet i over et år, 2008-2009. Vi har nu været igang med genoptræning i et lill år. Er startet helt fra bunden med undervisning fra jorden, af Eva Tirstrup, og det er resulteret i dette ind til nu.. Vi rider akademisk/klassisk dressur inspireret af "Eva's metoder"

Er selv stolt af min lille hest..

Det er min part der rider, så i bedes ikke komme med negative kommentare hende. Tak.

Et lidt sjovt billed.. Galop på stedet

Slut prut.. Tak fordi i kiggede med..

-Sagde jeg

Den der ikke laver fejl, lever i rutinen

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 ????????
Forfatter:  Maria ♥VanBasten♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 13:07

Er det dig, som rider hende Sofie??? Kan slet ikke kende dig

Vh. Maria

Opstalding i boks og løsdrift i Roskilde tilbyde - skriv for info

Billeder af Van Basten, Laura & Papaya på min præsentation. Husk GB :D
 Tosse....
Dato:  02-09-2010 13:14

Nej Maria Det er min part..

Vi ligner heller ikke hinanden særlig meget.. thihi..

-Sagde jeg

1234567890
Forfatter:  Annette-H-F (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 13:35

MÅske er det bare mig.. Men jeg syntes hesten ser meget anspændt ud.. Det ser ikke afslappet og behageligt ud.. måske det bare er mig..

Ellers en fin hyp

Hilsen Annette

(Mor til banditten Noah og ejer af den franske bulldog fluffy)

Annette
Dato:  02-09-2010 13:49

Du har helt ret.. Hun spænder en del op.. Det er vi dog igang med at rette.!Samtidig er hun ikke så god til at acceptere biddet, hvilket kan skyldes at hun spænder. Og da vi nu er startet med baneridning sættes der pludsselig mange muskler, hvilket også giver en masse muskelspændninger.! Min part er dog ved at uddanne sig til hestemassør, så hun får en god omgang tit.

-Sagde jeg

så længe den
Forfatter:  Mizzuniverze (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 14:11

har stået skadet hvorfor så ikke bareride den med et 3delt/2delt??? hvorfor allerede proppe dette voldsomme bid i munden på den som den tydeligvis ikke accepterer og spænder op og den ender da med at blive træls at ride på...

Mizzuniverze
Dato:  02-09-2010 14:51

Nu mener jeg ikke selv at jeg "propper" et voldsomt bid i munden på hende.. absolut ikke.. Det er lige så voldsomt som alle andre bid, det er bare hånden i den anden ende der afgører dette..

3 delt eller for den sags skyld 2 delt bevæger sig enormt meget inde i munden, og er derfor meget sværer at acceptere.! Samtidig styrer man højre side af hesten med rytters egen højre hånd, og dermed højre side af bid.. Og omvendt.!

Jeg mener at man skal være en MEGET dygtig rytter, for at kunne dette. Det kræver en trænede hånd.

Grunden til at jeg bruger kandarstand er, at stangen ligger roligt i munden, den har en sænkende effekt og man styrer hele heste med begge hænder, og ikke inddelt i højre og venstre. Det skaber derfor mindre forvirring og spændninger for min hoppe.

Jeg har haft hende i 6 år.. Jeg ved hvad der virker Men tak for tanken..

-Sagde jeg

Tilføjelse
Dato:  02-09-2010 14:55

Vi har redet hende kun for kapsun, i første halvdel af genoptræningen.. Men hun kan jo ikke tulle rundt og hygge sig hele tiden. Så biddet er derfor kommet i brug..

-Sagde jeg

6 tegn.
Forfatter:  Nanna *Chopin* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 15:00

nu træner man jo ikke bedre/hårdere/mere effektivt med sådan et bid...

Uenig her..
Forfatter:  lisbet65 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 15:07

At du skriver at du ikke propper et voldsomt bid i munden på den - det er jeg helt uenig i.

En kandar er et voldsomt bid.

Og så vidt jeg kan se på billederne så har rytteren ikke en særlig "blid" hånd - så som du skriver er det hånden i den anden ende der gør bidet voldsomt.

Og hvorfor bliver den i det hele taget redet med kandar? Hvis det er pga. den sænkende effekt - så prøv noget god træning med "frem og ned" i stedet - DET GIVER EN SÆNKENDE EFFEKT....

Og selvom du har har haft hende i 6 år - kan man da altid lære noget nyt...

Man kan jo se på billederne at hun spænder totalt op - så det hjælper jo åbenbart ikke med det voldsomme bid.

/Lisbet

overskrift
Forfatter:  Jeanette ♥Mufasa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 15:13

Hesten spænder op, helt sikkert, og det er du klar over og der arbejdes på det

Dog vil jeg sige at på de fleste billeder har hesten helt slap tøjle, der buer ganske fint, så tror bestemt ikke fejlen ligger i rytters hårde hænder..

Dog kunne det se ud til at hun ikke accepterer biddet, og måske der skulle startes ud med et lettere bid?? En kandar vejer ret meget, som regel, og det kan være hun føler hun bliver nødt til at spænde sådan op for at kunne bære al vægten??

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen og Bøffen i løsdrift og Big til September :)

Nanna....
Dato:  02-09-2010 15:13

ohhh.. Den skal jeg lige havde uddybet

Synes man træner lige så godt med "mit" bid, som så mange andre bid. Dette passer bare bedst til vores træning.

-Sagde jeg

Hov hov.
Dato:  02-09-2010 15:22

lisbet65: Synes nu ikke at rytteren har voldsomt fat i biddet nogen som helt steder.. Tøjlen er fint buet. Og stangen er lodret.! Så det kan jeg absolut ikke forstå du siger.

Som sagt har vi ind til nu redet kun på kapsun.. Men tiden er kommet til at hun skal vænne sig til bid også.. Dette har hun en smule svært ved.. Dette er en af de første gange vi bruger biddet..! Rom blev ikke bygget på en dag..

Og så ridder vi ikke med kandar.. Vi rider med en kandar stang og kapsun. Når hun spænder, lægges vægten i kapsunen.

Jeanette ?Mufasa?: tak for din komm. Det tror jeg, vi vil prøve. Som du siger, kan det jo være biddet er for tungt, til at starte med..

-Sagde jeg

Ingen negative kommentar
Forfatter:  oxalia (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 15:38

Ingen negative kommentar til parten....

Men måske noget af den anspændthed kommer fra rytteren....

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

Dumdidej.....
Forfatter:  morgan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 16:48

Er nu meget enige med de fleste andre - ser en meget spændt hest, som går totalt låst med hovedet i samme position på alle billeder, undtagen der hvor den er ved at få øje på noget på jorden.

Umiddelbart er der ikke meget ryg, sving og bæring over det.

Om det er rytterens spændinger ( tror jeg ikke), eller hesten der bare er drønspændt og irriteret i sig selv, så ville jeg gå en hel del skridt tilbage for at rette op på dette.

Jeg kan ikke se de fordele du ridser op omkring kandarstangen, som du skriver at din hest får af den. Sænke sig gør hun i hvert fald ikke.

Men er hun utryg ved bid, og spænder så voldsomt op af det som billederne viser, så ville jeg da fortsætte i kapsunen når der skulle trænes, hvis hun arbejder bedre med den, dvs arbejder roligt, afslappet via bagpart og svinger over ryggen..

Og så ville jeg begynde at vænne hende til et bid feks på skridtture i skoven - så kunne man give hende tryghed ved biddet over længere tid, og uden at forlange noget af hende/lave uro fortil.

Personligt ville jeg ikke som "alm dressurrytter" vælge en stang, som det bid en utryg hest skulle vænne sig til bid på.

Jeg tror jeg ville forsøge mig med lidt forskellige bid, og finde et hun aksepterede - nogle går godt på 2 delt andre på 3 delt, nogle på aurigan, andre på stål - ved sarte heste må man prøve sig frem.

MVH Charlotte

desværre...
Forfatter:  inger christensen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 17:38

må jeg gi flere af dem ret.

din hest er langt fra afslappet,tværdigmod, er det jo en spændt hest der slet ikek ser ud til at ha lyst til at arbejde med rytter på sin ryg.

Hesten får ingen frihed i sin skulder, for sadlen presser på hestens skulder, da den ligger alt for langt fremme.

Ja det er den der fører tøjlen, som bestemmer hvor hårdt der skal hives i hestens mund. Men rider man den type ridning, lægges kandaren- stangen eller s-kandaren, først på når hesten har lært at bære sig korrekt i alle tre gangarter. Kan den ikke rides korrekt på almindeligt bid, eller ren kapsun, ja så er den ikke parat til at komme videre.

Undre mig meget, hvis det du viser er resultatet af evas undervisning, da det ligger meget langt fra det jeg normalt ser udført af hendes ryttere. Men det kan jo selvf. være de dumme momenter kameraet har fanget, som gør at vi andre får det indtryk, at jeres ridning bare ikke er ok.

6 tegn
Forfatter:  Katrine Korsgaard Nielsen (Sir Charmi (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 18:15

Lige et sidespring: Hvad er det for en sadel du rider med, mærke osv? Er der god knæstøtte i? :)

Katrine & Lillemanden Marcel - Fart Over Feltet!

Kig mig dyyybt i øjnene.. Hvilket øje ser ud til at være mest ligeglad?? :-D

Nu også med hingsteføllet, Sir Charming Felix! :D

fffffffffffffff
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 18:44

Jeg må give de andre ret i en spændt hest, men jeg tror os måske det noget med rytteren at gøre? Ikke for at være negativ omkring din part, hun er sikkert en dygtig rytter osv - men nu er VIRKELIG spændt der oppe og hun sidder altså utrolig dårligt i den sadel på de fleste af billederne.. :(

Dog vil jeg sige os at det er den pæneste ridning jeg har set længe på kandar i stedet mindste hvor rytteren rent faktisk slipper - selvom hesten ikke rigtig lægger sig til. Mon ikke blot hesten skal have lidt mere rutine på biddet og så kommer det stille og roligt?

Til gengæld vil jeg rose det her på billede. Jeg ser nemlig tydeligt en hest som virkelig SÆTTER sig bagtil - rent faktisk indunder sig og ikke "bagud" som de fleste andre heste som ryttere tror de går ihh og ohh så samlet galop og så sætter hesten udvendige bagben flere meter bagved sig. Samt en hest som er med henover ryggen, foran foran, højest i nakken med en meget lille og let kontakt. :)

Så jeg ville nok slippe tøjlen noget mere i flere momenter så hun begynder at lægge sig noget mere ned og frem uden at blive helt oppe i nakken når i slipper tøjlen.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

fffffffffffff
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 18:47

Jeg vil da os lige tilføje at hvis hun ikke er god på et trensebid fordi de bliver for urolige (har dem præcist samme slags hest) - så skal du overveje et fullcheeck bid m. parrerstænger i stedet :D Det har jeg lige købt til min meget følsomme hest og det virker (y) Det lægger helt stille i munden, har muffeeffekt og stængerne stabiliserer biddet. Jeg så glad for nogle andre HN'er herinde anbefalede det til mig, for jeg har fået en helt anden hest i dressur med dét bid,

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

pos og neg.
Forfatter:  Søs 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 19:07

Altså jeg synes jo hestens facon ser mange gange bedre ud end det meste jeg plejer at se.

Jeg ser en hest i en mere naturlig rejsning og med et vist stræk af halsen jf. den løse underhals. Men jeg ser også en irríteret og utilpas hest, hvilket jeg har en ide om til dels skyldes, at rytteren sidder så dårligt (undskyld ved godt man ikke må skrive om rytteren, men hun er svær at komme uden om), men jeg tror også det skyldes noget andet: sadlen som Inger skriver?

Jeg ser også en hest der faktisk er sat en lille smule bagtil - og DET er en sjældenhed !!! (Y) (Y (Y) (Y) (Y) Men jeg er ikke helt sikker på at hun kan honoerer den rejsning hun har fortil bagtil endnu. Men vejen ser fornuftig ud.

Men igen hesten ser altså for utilpas ud - jeg ville finde årsagen og løse den :-(

jeg vil som Inger mene, at en hest der ikke helt ærligt går til biddet og ikke er BUNDstabil på biddet, den skal ikke rides med kandarstang, sådan en hest ville jeg klart ride i trensebid - som sandra skriver er der flere modeller der ligger roligt i hestens mund.

Herudover mener jeg fototeknisk, at billederne er dårlig og viser de absolut mindst flatterende grænsende til grimme momenter - det har ikke noget med hest eller rytter og gøre men momenterne er meget lidt flatterende - det ser mystisk ud med alle de stopmomenter og en rytter der hanger helt vildt akavet halvt nede på den ene side af hesten. Bedre momenter ville få det hele til at fremstå bedre og 'mere' tjekket :-)

hilsen søs

Rettelse
Forfatter:  Søs 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 19:09

Ok sat bagtil er nok så meget sagt, men den titler ikke fremover og slipper med bagbenene i ydermomenter og den træder bedre op i forhovens spor end man oftest ser det :-) Men igen før søren det er nogle møgmomenter billeder er taget i :-(

hilsen søs

sasia.
Forfatter:  Nikita ♥Silver♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 20:10

HEEEYY :D

Dejlige billeder af tøssen :D

Til andre: det er jo svært at fortælle alt igennem et billed for man ved jo ik om rytteren er igang med noget. for jeg roser rytteren rigtigt meget da hun har hjulpet mig med min hest så han går mere stabildt end han nogensinde har gjort

Hilsen Smukke Silver King Og Nikita <3

6 tegn:
Forfatter:  Nanna *Chopin* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 21:36

jamen sofie du skriver: "Vi har redet hende kun for kapsun, i første halvdel af genoptræningen.. Men hun kan jo ikke tulle rundt og hygge sig hele tiden. Så biddet er derfor kommet i brug.."

aha, så hvis man gerne vil aktivere hesten, så skal man altså give hesten kandar på..jaså...

Smuk hest
Forfatter:  Christina (Kanoa2) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 05:24

Jeg vil ikke kommentere på biddet, men er det en bomløs (Barefoot London) den går med? For så skal der et egnet trykfordelende underlag under som er beregnet til denne sadel, et lammeunderlag er ikke nok. Det skal være et med rygsøjlefrihed og indlæg.

Dejlig hest iøvrigt.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)

Slut prut
Dato:  03-09-2010 08:24

Tak for alle jeres svar.. Både negative og positive.!

Man får noget af et wake up call, når man poster noget herinde.. Men det skræmmer mig heldigvis ikke..

Må gå hjem og arbejde videre, og bruge nogle af jeres anbefalinger.. Måske jeg tør lægge nye billeder ud til den tid..

-Sagde jeg

Det håber jeg da
Dato:  03-09-2010 08:38

Det håber jeg da !

Og tror også man skal se sådan på det, at det er en hjælp til selvhjælp.....

Uanset om billederne er gode eller dårlige momenter, så har de jo fanget noget, der ikke skal være der....

Så på med vanten, det er jo kun træning, der får jer videre.

Tilvænning af bid
Forfatter:  Trine Møller (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 08:48

Hvis du er inde i en tilvænningsfase med biddet, så kunne du jo evt. bare have biddet i munden af hende, så hun vænner sig til vægten. Uden at skulle forholde sig til evt. signaler givet gennem biddet.

Og så rider du selvfølgelig bare på kapsunen, indtil hun er helt rolig med at have biddet i munden.

Derefter kan man begynde at bruge biddet kortvarigt, f.eks. når man varmer op og så kun kapsun igen og stille og roligt vænne hende til at flere og flere af signalerne kommer gennem biddet så hun ikke bliver forvirret.

overskrift
Forfatter:  tusindfryd (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 08:58

Hvorfor vælger du ikke bare et almindeligt stangbid eller en gummistang, hvis du vil have den nærmest totale ro i munden på den, som stangen giver?

Hesten ser ikke ud til at være klar til kandarstangen endnu, og derfor ville jeg vente med at ride med det, men udover de kommentarer der allerede er kommet om rytterens anspændthed osv. så synes jeg heller ikke det er grim ridning. Hesten virker bare ikke klar til at blive redet med kandar endnu. Jeg ved godt at mange(?) akademiske ryttere kun sværger til ridekapsun efterfulgt af blankt kandar og altså ingen brug af trensebid, men uanset ridestil bør man overveje hvad der er den bedste løsning i den konkrete situation.

Men derudover ser hesten ikke ud som om den nyder turen, tværtimod. Se på ørernes placering, halen og ikke mindst at den spænder op. Jeg ville få undersøgt hvad der er skyld i ubehaget (tjekket sadel, tænder og hestens fysik, prøve med et andet bid osv.), mit bud er i hvert fald at et eller andet generer den!

gfhfghfgh
Forfatter:  rfx (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 10:25

Alt er sagt med ridningen og biddet (er ikke enig i at der ses hård hånd.. BEstemt ikke)

Men sadlen.. dur slet ikke til den rytter. Hun er langt i bagvægt og den går bare ikke.. Bomløs eller ej.. Underlaget er ikke beregnet til en bomløs heller.

Knæstøtterne i en London sidder meget langt nede og ses tydeligt på bill at hun intet har ud af dem..

En del af de bomløses dårlige ry, er netop fordi folk ikke har sat sig ind i hvilke underlag der hører til. Et lammskind er ikke nok.

Og jo en bomløs kan genere skulderen.. Modellerne der er beregnet til at ligge tæt eller lidt over skulderen, vil jeg aldrig anbefale til nogen. Slet ikke med fast kopfjern. Kan den ikke komme tilbage og ligge korrekt, kan den ikke ligge på hesten.. Rytter kan jo ikke andet end at ryge i bagvægt..

BAre lidt tanker fra en der har testet en del bomløse.

Mvh Michelle

Man skal ikke kaste med viskelæder hvis man selv er en tegning

FLINT ALLMIGHTY

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

www.fjordhest.dk

hufghgfh
Forfatter:  rfx (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 10:26

hov ville bare lige sige, til din reaktion på svarene.. Noget kan man bruge og noget smider man ud.. men ja kritikken er hård herinde

Mvh Michelle

Man skal ikke kaste med viskelæder hvis man selv er en tegning

FLINT ALLMIGHTY

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

www.fjordhest.dk

bommelummebomløs
Forfatter:  Skovsminde (welsh cob) (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 11:11

Det kan godt være et trykfordelende underlag hun har på ;) Jeg har selv en lammeskinds pad m. trykfordelende puder fra Christ til min Barefoot London ;)

Bare lige en sidebemærkning.

Dejlig hest og fortsat god vind med genoptræningen/ridningen. Bliver kønt når hun slapper mere af - tror også at et andet bid vil være en fordel :) Men ja. Smag og behag ;)

Venlig hilsen Josefine Skov

*Skovsminde*

<3 Chili in Action, Glanvyrnwy Squire, Max, The Royal Angel <3

Synes bestemt
Forfatter:  MaggieMay (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 12:49

at jeg ser en anspændt hest men når der står xx efter navnet så tænker jeg også at det er en type der MEGET nemt spænder op og det derfor er en ekstra stor udfordring at få den til at slappe af..

Det er jo svært at udtale sig om hvorvidt den spænder fordi det blæser, fordi rytteren cykler en del rundt i sadlen, fordi den skal vænne sig til biddet eller hvad pokker det kan være.. Min erfaring er at fuldblodsheste ikke engang behøver en årsag til at spænde op..

På langt de fleste billeder ser jeg dog en løs og eftergivende tøjle og en lodret kandarstang som flere traditionelle ryttere kunne lære meget af.. Man skal som traditionel rytter huske på at kandarstangen ikke bruges til løsgøring, der bruger man kapsunen som hun også har på.. Det er altså ikke en kandar som den der kendes fra såkaldt alm dressur.

Med Evas hjælp, lidt mere rutine og stor fokus på at få hesten ned og frem er jeg sikker på at denne hest NOK skal komme til at gå rigtig fint, den er jo allerede godt på vej..

Man skal virkelig passe på at med se klassisk dressur med traditionelle øjne.. Det er altså noget andet.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
 MaggieMay
Dato:  03-09-2010 12:55

Pyyyhhhaaa.. Der lættede en tung sten fra mit hjerte..

MaggieMay: Tusinde tak for din yderst fine kommentar.. Kan kun give dig ret i det du siger.! Min elskede fuldblod skal nemlig ikke have nogen grund til at spænde op som såen.. Ikke for at bruge det som undskyldning, for selvfølgelig er det på ingen måde godt for hende at spænde såen, som på ovenstående billeder.!

Men jeg har fået blod på tanden nu.. Og skal hjem og rette op på alle de nævnte fejl, og prøve nogle forskellige ting..

Næste billiedtråd bliver dog med mig i sadlen..

-Sagde jeg

GodtbSofie
Dato:  03-09-2010 13:16

Så ska du dææææææhlme få såååå hjelmen passer !!

Hej Sofie
Forfatter:  Mulelunden (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 13:47

Jeg vil lige komme med en lille sidebemærkning, da jeg synes det er beundringsværdigt den måde du tager imod kritik på.

Med den holdning og indstilling til tingene som du her viser, er jeg ret sikker på, at det du gør for din hest er det rigtige.

Måske viser disse billeder ikke den bedste side frem, men tilgengæld kan du om ikke ret lang tid, helt sikkert lave en af de berømte "Før og efter" tråde.

Held og lykke med træningen!!!

Det skal være skidt før det kan blive godt.

Hilsen Anja

~ ~~~~

Kommer stærk tilbage
Dato:  03-09-2010 14:31

oxalia: .. Tar' gerne imod..

Mulelunden: Tak.. Ja det nytter ikke at tage paraderne op med det samme.. Tager pænt imod alle jeres kommentare, hvad enten de er pos. eller nag., eller for den sagts skyld "ikke skrevet særlig pænt" . Tager det ikke så ilde op..

Men glæder mig til den kommende træning.. I må endelig kigge forbi næste gang jeg poster billeder..

-Sagde jeg

komentar til fotos
Forfatter:  blå *Brava* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-09-2010 23:38

Ville bare lige sige "på med vanten" til dig, med træningen og modigt af dig, at sætte fotos ind

Husk nu på, at selv om de fleste har en mening om hvad du gør rigtigt eller forkert, så syntes jeg, at du først og fremmest skal stole på din mavefornemmelse, du kender din hest bedst, vi andre har kun set nogen fotos.

Din ridestil, samt valg af bid og saddel og så videre, kan være lige så "rigtig" eller "forkert" som alle os andre amatør "eksperters" mening her inde.

Der er efter min mening, nemlig ikke en ridestil eller en optømning, man generalt kan sige, er værrer eller bedere for hesten, end den rytter, der er pilot på ekvipagen. Det siger jeg, også selv om jeg ikke selv er i tvivl om hvilken slags ridning, jeg selv fortrækker, men det er jo ikke det samme som at alle andre gør det forkerte eller bruger det forkerte bid.

Det er selvfølgelig altid en rigtig god ide, at tage i mod råd og vejledning med åbent sind, men hold nu fast i dig selv samtidig.

Du har en fin hest og du er parat til at arbejde på, at få det bedste ud af den og din ridning, så kan det efter min menig, ikke gå helt galt. For om man rider klassisk eller konvensionel dressur, eller futter en tur i skoven på sin fjordbasse eller rider gangarts konkurancer på sin islænder,ja så kan man nok altid forbedre sin ridning, blot ved at være bevidst om, at der er plads til forbedringer. og jeg tror du gør dig umage, og tænker dig om, så din hest er efter min mening heldig, selv om den på nogen af dine billeder, ser ud som om den spænder op, sænker ryg, eller måske ville fungere bedre på en anden optømning, sådan nogen momenter har vi vist ,hånden på hjertet, alle ind i mellem.

så keep up the god work glæder mig til at se hvordan det videre går med jer.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

"Buger" forever Blå Brava

Eva har rigtig mange gode ting
Forfatter:  jannej (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-09-2010 00:30

og en af hendes forcer er nok rytterens opstilling, så der er jeg sikker på I er i gode hænder.

Hvordan kan det være at I ikke rider med et alm. bid? Der fås jo mange, både 2.delt og 3 delt, parer stænger, muffebid osv. alt sammen noget der giver ro hos hesten, men er knapt så voldsomt som kandaren. Altså jeg tænker at der må være en god grund til at I springer direkte fra kapsun til kandar og springe de alm. bid over?

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

Lidt flere billeder
Dato:  06-09-2010 09:02

Sikke med kommentare der bliver postet her i indlægget..

HELDIGVIS er der kommet nogle fine nogle!!

Prøvede en af jeres mange råd i fredag, og red med et alm. gummi stang-bid.. Det gik desværre som forventet.. Hun var på ingen måde samarbejdsvillig..

Men så er det råd afprøvet!

Men sad så her i weekenden og kiggede mine mange billeder igennem, fra selve fotodagen hvor de ovenstående billeder også er taget.. Har en lille trav session hvor hun efter min mening går mere afslappet..! Jeg er desværre ikke prof. fotograf, som det jo tydeligt ses, og har måske også svært ved at vælge de HELT rigtige momenter.. Men øvelse gør mester!

JEG VIL LIGE I SAMME OMFANG FORTÆLLE AT VI IKKE MODTAGER UNDERVISNING AF EVA. GRUNDEN TIL JEG NÆVNER HENDE, ER FORDI JEG HAR MODTAGET UNDERVISNING FRA JORDEN AF HENDE, I STARTEN AF GENOPTRÆNINGEN! SÅ ER DET VIST PÅ PLADS!!

MÅSKE har jeg også dummet mig, og ligge billeder ind af galop momenter, da galoppen SLET ikke er på plads endnu.!

Så nu vover jeg pelsen med nogle trav billeder..

Venter spændt!

-Sagde jeg

123456789
Forfatter:  LuciLu (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-09-2010 09:20

Ja, anspændt i galoppen, men se nu nogle dejlige travbilleder der bliver lagt ind Så det argument med, at hesten spænder op pga biddet tror jeg ikke på. For jeg ser heller ikke nogen hård hånd.

Fakta kunne være, at hesten spænder op under galoppen pga af rytteren.

Mette

- som endelig har fået sin pigedrøm i opfyldelse...

- enhver stald med respekt for sig selv har en fjordhest!

Hvil i fred, Tøsen. Du vil aldrig blive glemt

09.05.97 - 12.04.10

123456
Forfatter:  Eth (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-09-2010 14:46

Hej Sofie :)

Det er godt at se at I er kommet godt igang. Jeg uddyber lige træningsforløbet lidt, du må komme ind Sofie hvis det ikke er korrekt.

Sasia havde igennem længere tid haft ledproblemer og var blevet behandlet over flere gange af dyrlæge. Dog var det ikke kommet på plads, så Sofie søgte til mig for at høre der kunne gøres noget andet. Vi startede op fra jorden, som jeg altid gør i genoptræningen, når skaden har været over en længere periode. Signaler lægges ind, 2-3 gangarter trænes på lige spor og i langsomt tempo, sidebevægelser startes, og derefter ridning med samme tema. Sasia var meget skæv og jeg anbefalede Sofie fra starten af forløbet at få Kiropraktor hurtigst muligt da hun havde ondt. Efter Kiropraktor har Sofie og Sasia arbejdet på egen hånd, primært formåder jeg ud fra de grundelementer vi havde lagt.

Rytteren Helene er også elev af mig. Helene har redet fast på sin anden part hest, og har været med både i dressurundervisningen og Centeret Ridning. Denne rytter og hest, har jeg ikke set sammen, men grundelementerne er lagt ved mig. Det har været en lang rejse for begge, og det ser ud til at blive en god ekvipage.

Ridning er en udviklings process, det føler jeg mange herinde glemmer.

Her til sidst skal lige nævnes at det er mange år siden jeg har undervist i Akademsik Ridekunst ;) Fransk dressur, Centreret Ridning, og mine egne erfaringer omkring anatomisk ridning- en uddannelse for både hest og rytter er konceptet.

Med venlig hilsen

Eva Tirstrup

Til Eva :)
Dato:  06-09-2010 16:17

Hej Eva

Du har ganske ret i Sasia's sygdoms forløb.. Tak for tilføjelsen..

Knus Sofie

-Sagde jeg

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo