|
|
| 2 års old hoppe |
| Forfatter:  |
Lotte Miller (Skriv besked) |
| Dato:  |
02-09-2010 12:26 |
|
Af ren nysgerrighed, hvad kan hun være værd i andres øjne? Oplysninger står i hendes annonnce under "Millers Malou" på min præsentation. Jeg ved godt der er mange heste på markedet, men jeg vil gerne hører den reelle pris. Far Lami Søndervang er kåret med 9 i helhed, tidl. B-hest i dressur. Mor er kåret med 7 i helhed. Og har tidl. placeringer i LA. Morfar Urprinz har avlet højtkårede hopper, avlshingste, DRF afkom.
Hingsteføl sælges eft. Nando/Urprinz, 2 års hoppeplag eft. Lami Søndervang/Urprinz sælges - se mere på www.staldmiller.dk
|
|
|
|
| Millers Malou |
|
|
Uhmm, hende har jeg tit sendt lange blikke når jeg har set hende på MP. Uden tvivl en meget reel pris du har sat hende til. Jeg synes ud fra hendes beskrivelse bestemt hun er det værd. En rigtig fin hest. Kan slet ikke forstå hun ikke er solgt endnu.
Venlig hilsen Nanna dressurrytter i bedste hyggestil Irish Cool Kaiza Stald Vesterbys Son-Goku
|
|
|
|
| meget smuk |
|
|
Hun er super smuk og skøn at se på. Havde hun haft lidt mere trav så var hun bestemt en hest for mig.  men absolut en fair pris. Mon ikke det skyldes at afmattede marked i øjeblikket at der ikke er så forfærdelig meget gang i hestesalget.
|
|
|
|
| millners malou |
|
|
Enig med de to andre indlæg, har selv været inde og kigge på hende flere gange. jeg var sidste efterår ude efter, at finde en ung hoppe, havde lige solgt en 4 års hjemmeavlet vallak og var faktisk tæt på at kontakte dig, men af forskellige årsager er det stillet i bero. jeg har pt en 17 årige hjemmeavlet hoppe og hendes føl fra i år, havde håbet på et hoppeføl, men fik et dejligt hingsteføl istedet. jeg vil nemlig gerne have en afløser for hoppen, på et tidspunkt, helst en hoppe, men nu må jeg lige se hvad der sker. Hun er rigtig fin og prisen er nok i orden. Måske er hun lidt lille? og det kan nok afholde nogen købere, men jeg syns hun ser ud til at være en rigtig dejlig hest, som det virker som om, at du har gjort noget ud af, med opdragelse og den slags. Held og lykke med salget
En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest. "Buger" forever Blå Brava
|
|
|
|
| ÅÅÅÅHHH |
|
|
ÅHH Lotte det gjorde du bare ikke..... Nu sidder jeg jo igen og savler ned i tastaturet, havde lige fået det tørt efter igår ! Prøv dog og se det FJÆS !!!!! Mums...... 
Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.
|
|
|
|
| det er en absolut |
|
|
fair og reel pris for en 2 års med gode aner. Hvis man ikke kan hive - undskyld udtrykket - så få penge hjem for en hest i den alder er der jo slet ingen mening med at avle. Og spørgsmålet er om det overhovedet er nok. Min 2 års står mig i mere en den pris du du forlanger for din - transport til hingst (Birkerød - Nordjylland) og retur. Opstaldning hos hingsteholder, bedækningsprisen, diverse attester, forsikring, smed, foder, diverse udstyr, vaccinationer, gødningsprøver, kåring osv osv.... At din hest ikke er solgt tror jeg alene har noget med markedssituationen at gøre. Der er altid en rytter til en hest af ordentlig kvalitet - i enhver størrelse. Held og lykke med salget. KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
|
|
|
| Dumdidej..... |
|
|
Jeg tror det er RIGTIGT svært at sælge overbyggede 2 års, som også er lidt sommergræs-erotisk-buttet  Videoen af hende er ikke specielt flatterende for hendes gangarter - der ræses og spændes op, så hun bliver sandsynligvis ringere gående på den video, end hun er i virkeligheden. Så i min verden sælger videoen hende ikke. Hovedbilledet du har af hende synes jeg er fint - og eksteriørmæssigt kan man altså ikke ændre på, at hun er 2 år og vokser. Så dine billeder synes jeg er o.k. til annoncen. Jeg tror, at du vil få svært ved at sælge hende nu her - du kan få rideheste til 25.000 kr, så der skal vel tænkes på nogle som er interesseret i en blandet avl-/ridehest. Og her ville det nok være en kåring folk ville afvente nu her, hendes dyrskuevurdering også taget i betragtning - selvom om 2 års jo nemt kan være lidt stramme i gangarterne når de vokser. Så som de andre siger - jeg tror ikke helt markedet er med dig nu her. Men jeg tror heller ikke en evt prisreduktion ville gøre det store lige for tiden. MVh Charlotte
|
|
|
|
| Tak for svarene |
02-09-2010 17:23 |
|
Hun er overbygget ja, hun er ikke så høj ja. Men jeg syntes ikke videoen af hende gør hende ringer stillet. Men somsagt hun er 2 år. Der findes 2 års som er så høje og ranglet og du kan pille hud og hår af dem og så fylder den ingenting. Dyskue bedømmelsen, ja den kan man jo tage og føle på. Hvis forestiller sig at for og bagpart er lige høje, så har hun jo en fin ryglængde. Hverken for lang eller kort. Hendes mor er jo lidt lang i ryggen og lidt lang lænd. Intet af de 2 har Malou. At man kan få ridehste til 25.000, er i mine øjne også fuldstændig vanvittigt??? Mange af hesten har folk jo brugt meget krudt på at arbejde med. Men jeg kan sagtens se hvad du mener, Charlotte  Avlsmæssigt kan hun sagtens give godt, hun har bare være uheldig i sit unge liv, og som min dyrlæge siger, er hun en smule bagefter biologisk, men hun er stadig velformet på den måde, at intet mangler. Jo højde. Men hun vokser stille og roligt. Har aldrig døjet med vækstforstyrrelser. Hun har altid gået på fold hver dag, så set i det ortopædkir øjemed, er lemmerne gode og stærke. Hun har sunde og stærke hove. Ligeså gode som mors er, og det er fælles for de afkom hendes mor har lavet. De har aldrig være flækket påg af mangel eks. biotin osv. Jeg har nok lidt ligesom Annette, at prisen ikke er for høj. Men igen, pris og kvalitet skulle jo også gerne passe sammen. Jette; jeg er ikke tvilv om hun vil få det godt hos dig, det kan jeg jo se på dine older  Blå Brava; du er velkommen  Jeg er ved at være godt træt af de unge piger der henvender sig. Der var en der var og så hende, hun havde knap tid til det. Så ville hun ikke have hende, så går der en uge, så ville hun pludselig godt??? Ligeledes er jeg blevet kontaktet af en som var ih og så åh så interesseret og vi aftalte tid osv. Men hun aflyste fordi hun sørme ikke havde opstaldning til Malou?? Sørme godt vi ikke havde lavet handelskontrakt. Hvor findes de ansvarsbeviste mennesker henne?
Hingsteføl sælges eft. Nando/Urprinz, 2 års hoppeplag eft. Lami Søndervang/Urprinz sælges - se mere på www.staldmiller.dk
|
|
|
|
| Altså hvad højde angår. |
|
|
Oxalia blev som 2.5 års målt til 161 til kåring som 4 års 169 og nu som "rigtig" voksen 171.... Så hun kan snildt nå det endnu.....
|
|
|
|
| hmm............. |
|
|
puha hvor er hun grim  ej hun er rigtig smuk og minder lidt om min solgte hest ma fila noir. pris aner jeg ikk da jeg ikke følger med i priser osv mere. held og lykke med skøheden 
|
|
|
|
| Dumdidej,,,,,,,, |
|
|
Højden ville jeg heller ikke være bekymret for - hun skal nok komme op på min. 165 cm i stang. At hun ligner det hun er avlet som - nemlig en oldenborg, det skal man jo heller ikke undskylde eller gøre anderledes. Du har ganske ret i, at de fleste fuldblodsprægede dv'er ligner nogle ranglede hudsække - har selv en af slagsen  Har heldigvis også en nydelig oldenborgblanding - og han er blevet ganske smuk at se på som 3 års. Han fylder noget i landskabet, han er ikke langbenet som dv'er - men alle synes han er "øndig" og "charmerende" og med et fantastisk temperament. Så man kan ikke gøre andet, end at sælge hende som det hun er - en oldenborg, og til de kunder, som gerne vil have en oldenborg med de fordele den hesterace har. Men nej der er de færreste 2 års, som ser smarte ud. Og når markedet er som det er - rideheste til 25.000 med papirer og tilredet, ja det er det rene tilsæt, men det er markedet ! Og nu hvor sommergræs sæssonen nærmer sig, ja så kommer der endnu flere unge heste til salg - så det er et umuligt marked at sælge plage i. Få hende tilredet til foråret og gør hende klar til kåring - så tror jeg nok du skal få nogle penge for hende. MVh Charlotte
|
|
|
|
| skønne Malou |
|
|
Ja Lotte, jeg syntes jo Malou er en skøn og nem hest at arbejde med, taget hendes alder i betragtning  Så jeg syntes ikke prisen er for høj til hende. Folk må bare tage sig den tid det tager at komme ud og kigge hende, syntes det er synd andet. Men markedet er måske bare ikke med dig lige nu  Hils alle dyrene, og manden 
Isabella Vivi - Ranum Efterskole 09/10 -
Part søges i Kolding!
|
|
|
|
| jeg syntes din annonce |
Louise (Hera) (Skriv besked) |
02-09-2010 20:56 |
|
er rigtig fin og prisen, men igen markedet er fuldstændig fyldt op og du har fået henvendelser, jeg har en veninde som aldrig har modtaget en henvendelse. Tiltrods for den er sat meget meget lavt, grundet personlige omstændigheder. Håber det snart lykkeds dig.. Ellers hapser jeg da bar' hende i bytte får du Hera;)
|
|
|
|
| Årh...... |
|
|
Hende har jeg også kigget på en million gange nu....!!! Jeg har virkelig prøvet at overtale kæresten til at vi absolut ikke kunne leve uden hende - men han er desværre ikke enig  Vist er hun fin - det er vi begge enige om - og en sort oldenborg hoppe er lige os og hun ville stå fint sammen med hende på 2 år vi har i forvejen - men tiden og pengene er der ikke med 2 ung heste og en ridehest, uddannelse osv (ja undskyldninger er der nok af!!) - øv også  Jeg synes ikke din pris er urimelig, men som mange andre også skriver så er markedet ikke til noget som helst for tiden... Desværre... Gør nu heller ikke noget du ikke får solgt hende hurtigt - så kan jeg måske nå at spare penge og tid (hvis man kan det? ) sammen og hive hende hjem...  Hilsen Louise
|
|
|
|
| Tak for alle svarene |
03-09-2010 09:26 |
|
Isabella; ja du har jo selv prøvet at arbejde med hende, og det havde du bestemt ikke svært ved  Mon ikke du kunne overtale Lasse til at give dig hende i fødselsdagsgave hehe  Irse: Jamen han ved da slet ikke hvad han går glip af...en skøn ridehest, han kan ride når den er klar til det  Prisen bliver ikke sat ned, jeg kan lige forestille mig alle de useriøse henvendelser der først vil komme osv. Så bliver hun her. Så må vi se om vi kan få brormand solgt godt.
|
|
|
|
| Louise(Hera) |
03-09-2010 09:26 |
|
Ja det var måske ikke så dum en ide  hehe...
|
|
|
|
| Lotte... |
|
|
Ja jeg ved det godt - men han avler kun og så skal jeg ride dem - og jeg kan snart ikke følge med  Og med skuer osv. vi har været til her henover sommeren med hende den 2 års han har, tilridning af en 3 års og så min egen ridehest - så er der vist rigeligt at se til !! Han har lige pt Årets 2 års forædlede Oldenborg hoppe fra Eliteskuet  Kender du egentlig ikke Irina? Så tror jeg godt du ved hvilken hest det er og det er jo hans hjertebarn, men havde vi gård og hestene hjemme, så havde jeg hentet Malou - ingen tvivl  Louise
|
|
|
|
| Irse...... |
03-09-2010 10:28 |
|
Er det Liva du mener? Ja Irina er min veninde. Er Brian ikke mest til afkom efter Eminenz?
|
|
|
|
| Lotte... |
|
|
Ja det er Liva - han har jo selv lavet hende, så hun er meget speciel for ham. Han er ikke umiddelbart mest til afkom efter Eminenz, men som jeg har forstået det ville han prøve noget nyt - og man må sige det lykkedes meget godt  Louise
|
|
|
|
| fin olde... |
|
|
Altså jeg har lidt svært ved at svare på dit spørgsmål, for jeg sidder stadig og griner over din video! Det er bare for sjovt med den stakkels mand, der overhovedet ikke gider det der, hunden suser rundt og en hest, der også bare synes livet er skønt! Når alt det er sagt, så synes jeg bestemt, det er en fin lille dame, du har til salg - og prisen er helt rigtig i mine øjne! Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at grunden til, du får så mange henvendelser fra useriøse unge tøser, er netop den, at der lige nu kan købes rideheste for 25.000. Men der er absolut ingen kvalitet i de dyr, der sælges til pris (undskylder hvis jeg træder nogen over tæerne med min ligefremme udtalelse), og man begynder derfor som køber naturligt at kigge sig om på markedet efter noget til samme pris, men med lidt mere kvalitet. Og det har din... Men-men mange tænker jo nok ikke situationen igennem og ender derfor med at få kolde fødder, for en 2 års kan man jo ikke ride på endnu  Jeg er helt sikker på, den rigtige køber findes til din hest, de skal bare lige finde hinanden først... Og indtil da kan hun jo nyde livet sammen med dig og Brian, som altså skal lette røven! (Undskyld, kunne ikke lige lade være, den video er for sjov!!!) Held og lykke med salget.
Sov sødt Montreux 1992-2009 Nu med Union Fighter af Farmer Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???
|
|
|
|
| Hej Dorthe. |
03-09-2010 15:42 |
|
Ja han havde det altså ikke helt let den dag , der var hammer varmt. Men Malou, hun gjorde hvad der blev bedt ham . Men jeg har da også indimellem tænkt ligesom du, at de priser der bliver sat på hestene idag, og nogen ikke helt retfærdige. Folk er indimellem i situationer som gør de bliver nød til at sælge deres hest, som de kan få til. - jeg har selv en bekendt der er i den situation. Og det er pisse synd. Men tak for komplimentet  Mvh. Lotte
|
|
|
|
| JA Lotte |
|
|
Nu har jeg så vist gemalen din fine hest.... Og han kunne da bestemt lide det, han så ! MEN men men Så kom denne sætning ; "Hvis du lige sælger, to af dem vi hár gående, så synes jeg da bestemt, vi skal købe hende" Hvor er mænd dog dumme....... 
|
|
|
|
| kunne du ikke bare |
03-09-2010 17:09 |
|
nøjes med at sælge den ene af dem???  Kram, Lotte
|
|
|
|
| Brava... |
03-09-2010 18:05 |
|
Er det ikke din hoppe der har været i en artikel i Oldenborg Nyt? Syntes kan genkende dit navn 
|
|
|
|
| oldenborgnyt |
|
|
Hun har været oldenborgnyt, da hun var lånt ud til VM for handicaprytter på Vilhemsborg og blev placeret på en flot 7 plads ud af 28 ekvipager, med en dansk grad 3 rytter(så der var en der var stolt "MIG" ) og siden vandt hun sølv med samme rytter ved DM, men det er nu nogen år siden. I det sidste nye oldenborgnyt, er det mig der har skrevet om min tur til Spanien, det er måske den du har læst? jeg har desværre ikke selv set artiklen endu, da mit blad er forsvundet i posten  Lene F. har lovet at sende mig et nyt, så nu er jeg spændt på at se hvordan min historie kom til at se ud på tryk i baldet.
En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest. "Buger" forever Blå Brava
|
|
|
|
| hoppen hed |
04-09-2010 15:39 |
|
Brava til fornavn kan jeg huske.
|
|
|
|
| ret evt højde... |
|
|
Hej Lotte Kan se at der i nogle af indlæggene bliver nævnt lidt om hendes højde, og i annoncen har du valgt at skrive hendes nuværende stangmål 159 cm - det ville jeg overveje at rette til de forventede 164 cm som du skriver i annoncen, for hun bliver måske sorteret fra ift dem som bruger stangmålet som søgning, dem der søger hest fra 160 cm og opefter ser hende ikke. Måske der er lige mange købere til lave som høje heste, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men selv er jeg 172 cm og mine søgekriterier er en hest over 160 cm.( har dog de heste jeg skal have ). held og lykke til med salget af hende. Mvh Birgitte
|
|
|
|
|
|