Vi har i løbet af de sidste halve år fået fastsat et mål for hvad vi egentlig gerne vil have af heste. Og efter at have fået solgt ud af vores blandede miniflok er der nu tid til at indfri drømmene.
Vi er meget interesserede i at få i første omgang 2 hingsteplage hjem hvoraf i hvertfald den ene skal give os muligheden for at prøve at gå igennem kåringssystemet. Vi håber på at vi kan hive alle de råd og vejledninger ud af Yestins avlere (John&Berit) som overhovedet muligt og lover at være flinke elever. Det glæder vi os meget til.
Idet vi er betagede af de mere robuste (og barokke) special racer har vi fundet frem til at vi gerne vil have en robust tinker og en robust frieser med et stangmål på gerne omkring de 165. Begge skal være søde venlige heste som man ikke er bange for at lade børnene gå til.
De skal så også gerne kunne komme til at gå for den samme vogn om et stykke tid så vi kan komme på eventyr. Og man må sige at vi i hvertfald har det første emne i hus nu og vi glæder os meget til at komme igang med at arbejde med ham.
Yestin passer desuden rigtig godt til mig, fordi han er en munter og ukompliceret type (se bare hans udstråling på billederne) som jeg sagtens kan forestille mig at rejse rundt med i ferier på rigtig gypsy manner 
Jeg er helt vil med de spraglede og sjove tinkere og Yestins blå og "lyserøde øje mixer i udtryk fint det lidt gakkede med det magiske
Put så det hele i flower power "outfit" så er den bare hjemme! 
Jeg tror bestemt han vil synes om at lære en masse tricks og forhåbentlig bliver vi at se rundt om til shows i det ganske land engang i fremtiden og hvis jeg er blevet borte en dag prøv så at led i Yestins kæmpe man eller hale, der sidder jeg nok og roder med hår! 
Tag godt imod,.. ta daa YESTIN!

Alle billederne er taget af avleren op igennem hans første leveår, med undtagelse af det første.