Hvor at begynde? Der er så meget at fortælle - det har i hvert fald været en helt fantastisk tur til Finland 
Først et kæmpe tak til alle der har skrevet på Facebook, herinde, HG, i min gæstebog osv. I kan tro jeg er blevet glade for dem, og det har varmet at læse alle de fantastiske og søde beskeder

Så her er, som lovet, billeder og beretninger fra turen. Denne gang skulle vi til Finland. Så lang en tur har vi aldrig været afsted på før, så vi måtte afsted i god tid.
Mandag stod på den sidste programridning, pudsning og pakning. Om aftenen fik vi besøg af Caroline, hendes mor, og ponyen Multistar Scan som vi skulle følges med der op af. Hurtigt blev det tirsdag morgen, og afsted kom vi. På den lange lange tur... Fra nordsjælland gik det til Stockholm, hvor vi og hestene holdt et par timers pause på Runestens gård. Derefter videre til Kappelskär, hvor vi tog natfærgen videre mod Finland. Det var faktsik meget hyggeligt det der med sårn at overnatte på færgen - lidt ligesom at tage med Oslo båden. Hestene havde vi fundet en dejligs stor rummelig trailer til og de var glade for hinandens selskab
På færgen
Instalering og aftenfodring på færgen
Corvetten og Multiscan i traileren
Morgenmad på færgen

Onsdag morgen - morgenfordring og luftning af heste
Tidlig onsdag morgen var vi i land og kunne så køre endnu 200km mod stævnepladsen, hvor vi ankom som de aller første. Hestene blev installeret, vores lejede campingvogn hentet og så var der tid til lidt velfortjent afslapning. De fleste danskere kom i løbet af dagen, og vi fik lavet en rigtig fin "dansker-camp". Corvette virkede ikke synligt påvirket af den lange tur, men hun er jo også vandt til at rejse en del. Om aftenen var hun ude på en god lang skridttur, og så gik vi ellers til ro.

Torsdag begyndte der rigtig at komme liv på stævnepladsen. Rytterne fra Sverige, Findland, Estland og Norge ankom. Dagen bød på mere seriøs ridning, lodtrækning, chef d'equipe møde og smugkigning på terrænbanen.
Skridter varm
Og varme blev vi. Så er det rart med et bad !
Foran den danske lejr
Team foto af de danske ungryttere + seniore i de finske fjelde
Og så til terrænbanen - den så sådan her ud:

Ponyernes sidste spring - ikke til os. Øv. Det var ellers sejt
(Ægte frugt)

Spring 1 - lodret

Spring 2 - hundehus tingest

Spring 3 - kassedims

Spring 4 - kasse

Spring 5 - kasse

Spring 6 - stamme

Spring 7 - halmspring

Spring 8 - lodret med grav

Spring 9, 10a og b - ting med gennemslag, opspring og stamme

Spring 10b og 11 - stamma og lodret

Spring 11 - brændestabel mellem træer

Spring 12 - grøft og hæk

Spring 13 - "aav på numsen"/Gran kasse

Spring 14 - hjørne

Spring 15 - bord

Spring 16 - smal

Spring 17 - smal

Spring 18abc - coffin

Spring 19ab - hække

Spring 20 - "Trafik-tema"

Spring 21ab - a'tempo op af vand

Spring 22 - ned i vandet igen

Spring 23 - gult hus

Spring 24 - kasse

Spring 25 - lodret med grav under

Spring 26 - kasse dims
Fredag middag gik det så rigtig løs. Som den sidste dansker, faktisk den sidste rytter i min klassen red jeg spændt på banen. Corvette var i topform og jeg havde en god mavefornemmelse. Og det blev da også til årets bedste resultat - 43,9 straffepoint og en stor førring. VILDT!

STOR spænding lørdag. Terrænbanen var blevet gået utallige gange, og alt burde være på plads. Det var derfor med stor ærgelse at jeg vågnede op til skidt vejr, med masser af regn. Det var så voldsomt at stævneledelsen valgte at udsætte starten, indtil vejret viste sig fra sin lidt bedre side. Jeg red igen som sidste rytter, og havde derfor mulighed for at heppe på mine holdkammarater inden det gik løs. Men lynhurtigt blev det min tur. Med sommerfulge i maven kunne jeg ride i startboksen, og så gav vi den ellers gas. Især den første halvdel af banen løb Corvette rigtig godt - så er hun altså en fornøjelse at være på. I slutningen af banen mistede hun lidt pusten, så vi kom lige et par sekunder over idealtiden. Men eller kunne jeg ikke klage, hun sprang det hele super fint og førringen var stadigvæk i hus! Det så også rigtig flot ud på hele den danske linje, idet ponyerne og seniorene førte både individuelt og for hold. Og vores JR/UR hold var rykket fra bronze til sølv. Lørdag aften stod på hyggelig fællesspisning, rytterfest og hestepasning. Corvette kom ud og gå en god tur, og blev så ellers puttet til natten.

Spring 3

Wrum wrum

Spring 7

Og 8

igen

Nummer 9

Opsi dasse

Stammen

Og næste

På vej mod hjørnet

Hopla

Wrum... Ja, jeg ved ikke hvad det ligner 

Bordet

Ud af coffin

Lodret

Og næste

Trafikken

Gennem vand

Alle ridt i terrænet blev vist på en stor storskærm - super fedt:

Se videoen af mig og Corvettes terrænridt her(spol hen til 01:04:45)

Rytterfest

Den finske underholdning var noooget speciel, men fllotte i håret var de da 

Søndag morgen var det tidligt op til dyrlægetjek.
UR holdet efter vettjek
Og så fulgte der ellers et par nervepirrende timer inden det gik løs. Vi red i omvendt rækkefølge (de bedste tilsidst), hvilket jo ikke gjorde den store forskel, da jeg igen skulle ride som den sidste. Hvis alle red fejlfrit, kunne jeg tillade mig en bom og stadigvæk vinde. Men sådan gik det ikke.. Mange af hestene var lidt brugte efter lørdagens terrænridt, så der blev inkaseret mange fejl. Jeg kunne derfor tillade mig at få 20 fejl og stadigvæk kalde mig individuel nordiskmester 2010. Men ville jeg også vinde den internationale 1*, som jeg også lå i spidsen af, måtte jeg ikke få mere end 8 fejl. Corvette var ligesom mange af de andre heste lidt brugt, og vi fik desværre 12 fejl.
Vi måtte nøjes med 2. pladsen i CIC1*. Men det gjorde ikke så meget, da vi sammen, mig og Corvette, min seje avlshoppe, læremester og allerbedste stjernehest kunne ride ind og modtage vores præmier for det individuelle Nordisk Baltiske Mesterskab 2010. Vi vandt.. Ja, vi vandt sq ! VI VANDT !!! Wauw..
Holdet beholdte sølvmedaljen, og resten af danskerne tog alle resterende guldmedaljer med hjem. Total succes til de danske ryttere

Første præmieoverrækelse

Præmieoverrækkelse nummer 2 - INDIVIDUEL NORDISK MESTER 2010

Corvetten keder sig godt og grundigt 

Se, det var straks bedre 

Og sidst, men ikke mindst. Tredje præmieoverrækelse - holdet vandt sølv 

Os alle 3 og holdkaptajn Christian nede ved vandtspringet 

Corvetten og jeg 

Mere hold 

Efterfølgende? Ja, sådan noget har jeg jo aldrig prøvet før. Var pludselig midtpunkt for en hel masse - fotografering, pressemøde, interviews og en god omgang mudder slap jeg heller ikke for. Tak piger 

Hævnforsøg skal der også til:

Bad inden den lange tur hjem

Uhh, det var koldt 
Senere på aftenen kunne vi atter vende snuden mod DK. Da vi var installeret på færgen, kunne alle os danskere rigtig fejre sejren og jeg kom først rigtig sent i seng. Tirsdag morgen var vi i Sverige, og så skulle vi ellers bare køre de sidste 700km før vi var hjemme.

I land i Sverige

Hesteluftning
Og sikke en hjemkomst det blev! Venner og familie stod klar med flag, lykkeønskninger, gaver, krammerer, blomster og champagne. Tusinde tak alle sammen - det var helt fantastisk!
Corvette var også glad for at komme hjem. Hun rullede sig de første 5 gange før hun opdagede alle de gaver hun havde fået, i form af guffere og gulerødder.

Hehe, man kan jo ikke se lige godt ud hele tiden 

Godt at være tilbage i DK! Finland er langt væk (med hestetrailer bag på)... Som i rigtig langt væk! Men det var hele turen værd. Tænk at Hillerød engang var langt væk når man skulle ud og ride stævne 
Det er det bestemt ikke mere. Og faktisk er det lige præcis der NM bliver holdt næste år. Det skal nok blive spændende at ride mesterskab i DK - det er jo nærmest på hjemmebane 
Hvad skal vi så tage os til ? Vi har taget den med ro de to sidste uger - så lang en rejse er altså hård for hesten. Nu begynder vi langsomt at starte op og træne mod vores næste vigtige stævne, individuelt DM der bliver afholdt i slutningen af September i Gudenådalen.
Bagefter ville jeg rigtig gerne til Italien og ride en EM kvalifikation som det sidste stævne i år, men det kræver vist at jeg finder en eller flere velvillige sponsorer / støttepersoner. Det bliver jo en halv dyr tur 
Men den tid, den sorg. Mig og Corvetten lever stadigvæk højt på vores Findlandstur, og ja - selvom de snakker meget sært i Finland synes jeg nu at det er et alle tiders sted.
Tak fordi i læste med