|
|
| Vis os din Firfod |
|
|
Vis os din dejlige Firfodshest, den 29 marts var jeg heldig at få lov til at købe hende her : Arabezk Firfod Far : Zardin Firfod Mor : Arena Firfod Dejligt med lidt pelspleje. Her i sommerpels
Firfod - Heste med "glimt i øjet" Har gjort min drømmen til virklighed, er den heldige ejer af Arabezk Firfod www.collatz.dk
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Skøn hest du har. Firfod laver nogle fine heste/ponyer. Jeg valgte, at lægge Firfods Ballade på vores ox-araberhoppe. Det kom der et skønt hoppeføl ud af i 2008 
|
|
|
|
| Drømmen er virkelighed |
|
|
Dejlig tråd, og her kan jeg da være med  Først sikke en dejlig firfod du har. Hun ser rigtig fin ud, hvor gammel er hun, højde og morfar? Jeg har selv to styks dejlige firfødder. Internet Firfod - 13 års skimmel vallak, Heslegårds Camerlengo x Intens Firfod/Schwadroneur. Jeg har ejet ham i otte år efterhånden. Han er en hest med meninger, men med et kæmpe glimt i øjet. Jeg holder ualmindelig meget af den hest. Desværre bruges han ikke rigtig i dressuren mere, da han altid fejler et eller andet     Honduraz Firfod - 3 års sortbrun vallak, Zardin Firfod x Hattrick Firfod/Chopstick. Fik ham hjem juli 2009. Og har redet på ham 10 gange nu, han tager alt så pænt. En virkelig god og dejlig hest, som jeg glæder mig meget til at skulle nyde mere af i fremtiden.    Firfod GØR virkelig drømmen til virkelighed. Jeg er ovenud glad for mine to, og ved uden tvivl hvor jeg skal lede efter heste i fremtiden. Synes generelt at det er rigtig fine heste der avles af Morten. Til sidst vil jeg da også lige vise et billed af dem begge med deres lykkelige ejer. Det er fra Honduraz Firfod lige var flyttet ind.  Mvh. June
|
|
|
|
| Huun er |
|
|
bare SMUK Anne, men er du flyttet? Synes ikke jeg kan kende baggrunden Hun er i øvrigt toplækker i vinterfrakke 
Sagde Janne Sælges: Windsor elite 17 " Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
|
|
|
| smukke smukke hest |
|
|
Åhhhhh hende Arabezk Firfod har jeg også kigget på og savlet over på firfods hjemmeside. Hun er bare så smuk og feminin. STORT tillykke med hende 
|
|
|
|
| Arabezk |
|
|
Hej June Det er da også et par dejlige Firfoder du har dig der  Arabezk er 1,64 i stang og 5 år, hendes morfar er Horizont Firfod. Jeg vil give dig ret, jeg er heller ikke i tvivl om at skulle jeg være så uheldig at skulle kigge efter hest igen, så skal Firfod have mit første besøg, men jeg håber nu på at Arabezk endag skal levere min næste hest. Hej Janne Nej jeg er ikke flyttet, men det ene billed er fra Stutteri Firfod, så det er nok det der forvirre dig Hej Søs Ja hun er til at savle over, jeg gør det stadig, du skulle se en trav hun har....... så fin så fin.
Firfod - Heste med "glimt i øjet" Har gjort min drømmen til virklighed, er den heldige ejer af Arabezk Firfod www.collatz.dk
|
|
|
|
| En stor familie |
|
|
Så er vores heste jo i tæt familie. Arabezk og Honduraz har samme far og Honduraz er lavet på Horizonts mor Hattrick, som jo er dins farmor, så de er jo tæt beslægtet (3/4-søskende)  Mvh. June
|
|
|
|
| Hvor dejligt |
|
|
husk at opdatere med ridebilleder Er hun tilredet?
Sagde Janne Sælges: Windsor elite 17 " Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB for info -
|
|
|
|
| Zafi.... |
|
|
Her er min kulsorte 7 års hoppe Ki-ma's Zafira.... Far: Zardin Firfod Mor: Asta Firfod
|
|
|
|
| Arabezk |
|
|
Endnu en dejlig Firfod, smuk og sort som sin far  Janne : ja hun er tilredet sidste sommer og har så stået hele vinteren i løsdrift og drevet den af. Hun blev så redet 1 gang to dage før vi kom og alligevel var hun utrolig fornuftig, så det og så hendes åbne og nysgerrige sind gjorde at hende måtte jeg bare have. June : 3/4 søskne, ja så kender du jo til det fantastiske sind de har, jeg har familiebilleder på min hjemmeside under Arabezk / Stamtavle hvis det har interesse.
|
|
|
|
| Firfod |
|
|
Anne Collatz: Det var da en god ide med billeder i stamtavlen, og sjovt at se dem alle Ja, kender alt til det fantastiske temperament og sind. Jeg skal have den "lille" med i byen på lørdag, så der er jeg meget spændt på at se, hvad han siger til det. Og håber hans gode humør og temperament holder . I må frem med ridebilederne  Rotxas : Sikke da en dejlig hest du også har, lækker lækker farve. Sådan ser min også ud, når ikke lige den har stået for længe i solen, og er blevet bleget . Hvordan kan det være at den ikke hedder Firfod? Har I købt Firfod-moderen af Morten og selv sat den i fol med Zardin?
Mvh. June Den lykkelige ejer af: Internet Firfod, Honduraz Firfod og Cherie
|
|
|
|
| min var ikke |
|
|
en rigtig firfod hun var nemlig født hjemme. Hun var efter min egen hoppe, men jeg arbejdede på firfod og fik hende i fol v. Zardin =) Så helt ægte Firfod er hun ikke. Men ville lige smide et par pic'es alligevel =)   
Team Le Mans Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs
|
|
|
|
| Ej altså.... |
|
|
Hvor er de smukke alle sammen. MVh Charlotte
|
|
|
|
| Confekt Firfod |
|
|
Jeg har iøjeblikket denne firfod som jeg synes er ganske køn.    Confekt er efter Zardin med Zalmiak som morfar... Desværre er hun til salg. Hun er ellers en af de heste jeg virkelig nyder at ride på, hun giver en fremragende ridetur hvergang og er super nem at have med at gøre i daglig dagen 
Med venlig hilsen Johan Videre uddannelse og kommision af dressurheste tilbydes
|
|
|
|
| Også mig |
|
|
Jeg har også en dejlig Firfod som jeg er meget glad for. Hun giver også en fantastisk ridetur hver gang. Her er Amazing Firfod som er efter Zardin/Schwadroneur. Her til distance i Knuthenborg. Og vi skal til endnu et distancestævne d. 11 september i Hedeland og vi glæder os.
|
|
|
|
| Oooooo |
|
|
Bibi: Med mindre der er 2 der hedder amazing firfod har jeg redet din hest ;p og min veninde ejer hendes helsøster. hun er efter AZOBÉ FIRFOD ikke?
» Michella § * med stjernen Leda © ! Janette&Athene, i vil altid være savnet!
|
|
|
|
| Firfødder på Vestegnen |
|
|
Vi havde på et tidspunkt 4 firfodsheste på Vestegnens Rideklub.  Fra venstre ses Ibenholt Firfod, Amazing Firfod, Indiz Firfod og Azalea Firfod. Jeg købte Indiz sommeren 2007  Desværre måtte hun aflives efteråret 2008 pga. en skade i højre has, som ikke blev bedre på trods af pause i over et halvt år. Fantastisk dejlig hest med et helt unikt temperament!  RIP Indiz og Azalea Firfod - I gik over regnbuebroen alt alt for tidligt! KH Dorthe S
|
|
|
|
|
|
| Shella.... |
|
|
Jo hun er efter Azobé Firfod, så det må være hende. Er det Amaja Firfod som din veninde har? Så er det måske da tidligere ejer havde hende stående på BAL at du red hende.
|
|
|
|
| Oooooo |
|
|
Ja, det er amaja .. Og ja ferie passede den for gamle ejer, er du vimmer hun er(var?) sensitiv, og havde en del uvaner med at små bukke i galop :p
|
|
|
|
| Incitatus Firfod |
|
|
jeg har også en skøn lille hest Incitatus Firfod, en super smuk lille (156 i stg) meget velgående sund og rask hest.
- Bolig ønskes til leje, gerne mindre hus...
|
|
|
|
| Shella.... |
|
|
Jeg syntes nu ikke at hun er så sensibel, hun er lige som hun skal være  Hun har aldrig bukket mens jeg har haft hende. Og jeg har haft hende i snart 1½ år.
|
|
|
|
| June.... |
|
|
Jeg købte hende som 3-års af en der hedder Kitt... Kitt havde købt hendes mor, Asta Firfod, fra Stutteri Firfod, hvor hun var drægtig med Zafira.... Derfor fik hun deres navn i stedet for....
|
|
|
|
| Firfoder |
|
|
Hvor er det dejligt at se de mange flotte Firfod`er der er kommet herind, men der må findes flere lad os se dem.
|
|
|
|
| Oooooooo |
|
|
BibiK : Tror også hun er blevet bedre med tiden, hun var ikke redet særlig meget dengang allerede fra første til sidste jeg red hende skete der allerede en forskel Gamle ejer sagde faktisk også den ikke havde gjort det efter første gang jeg passede hende :b Men fin er hun i hvert fald 
|
|
|
|
| En halv Firfod |
| Forfatter:  |
Kirsten *Knurremis* (Skriv besked) |
| Dato:  |
16-09-2010 10:08 |
|
Prøver at sætte billede ind af vores meget specielle halve Firfod efter Zardin, grin bare, vi synes at hun er vidunderlig! både i sind og ikke mindst i "skind". Hun er en gevinst for sin race og for vores lille stald.
|
|
|
|
| amatøren prøver igen!!! |
| Forfatter:  |
Kirsten *Knurremis* (Skriv besked) |
| Dato:  |
16-09-2010 10:18 |
|
Det var så det billede jeg ville have sat ind før! 5 måneder gammel og Best in Show Undskyld at jeg er sådan en "Net-spasser", det sidste billeder er fra Roskilde Dyrskue 2009 hvor hun fik 24 point og ærespræmie. HVIS NOGEN SKULLE VÆRE I TVIVL??? Selvølgelig er det en Knabstrupper
|
|
|
|
| Hvor......... |
|
|
er de bare smukke alle sammen. Er selv vild med Zardin Firfod. Lækker herre. 
Netværk: Venner/veninder søges i nordøstsjælland, til hyggeligt sammenvær. Gerne enlig mor. Part søges. Helst på westernredet hest. Volvo St. Car fra 87 sælges. Er nysynet.
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Sikke nogle fantastiske skønne og udtryksfulde heste i viser, typisk Firfod . Det er nogle helt fantastsike heste de laver dernede, med den rette arbejdsvilje og gnist. 
Med venlig hilsen Sanne Rødkjær & Skærgårdens Blue Boy ............................... ** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved. Se præsentation **
|
|
|
|
|
|