Logo used for printing
Opslag, billeder og video

Max (PRE) nu med sadel, ridehus og galop
Forfatter:  StaldRohan (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 14:27

Så blev det langt om længe dagen hvor jeg kunne komme i ridehus og endelig har fundet en ny sadel. (efter snart 2 år) Det er lidt et projekt sådan at komme afsted med ham men vældig spænende.. Han startede ud med ca at være stiv som et bræt og alt skulle chekkes ud. anspænt er vidst et meget godt ord..

Lidt galop. (vel og mærke første gang også derfor han hopper, og får lov)

Lidt den anden volte:

og lidt trav igen.

Og til sidst bare lidt hygge.

og så skulle marlene lige prøve sadlen:;

Skriv gerne en kommetar tror jeg kender de fleste af mine fejl.. men kom gerne med input, Det kan være i ser noget jeg ikke ser..

Udover det så ved jeg godt at bidet sidder en tand for løst. Alle billeder ligger her: www.hestegalleri.dk/ alb_vis.aspx?AlbumID=261354

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

Basis kåret Skimmel PRE hoppe sælges.

Se hjemmeside.

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 hhhhhhhhhhhhhhhhhh
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 15:17

Han er bare rigtig smuk (y) I skal bare igang igen jo, så kommer det hele nok. Hvor han sød med bukspringene haha, det typisk heste der ikke har galoperet i laang tid :D

Hvilken sadel endte du med? Det slet ikke for at fornærme dig eller ligende, men jeg synes den ser alt for lille ud til din numse :s

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

lllllllllllllll...llllllllll
Forfatter:  Sabrina ♥MacNeal♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 15:29

I'm in LOOOOOOOOOOOOOOOOOOVE!!

Han er bare såå lækker

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Anything your warmblod can do - my Irish Cob can do better!!

' '

jeg er helt enig med
Dato:  28-08-2010 16:02

dig.. sandra.. og må tørt konstatere at jeg i den grad skal på kur.. De 10 kilo det kostede mig at stoppe med at ryge gør intet godt for hverken mig selv eller min ridning!! Det er en fairfax cob dressage,, bom. 38!! og 17.5, jeg skulle nok ha været ude i en 18 " men så er jeg bange for den kommer for langt tilbage på ryggen af ham.. Så jeg må på kur!! tror faktisk at jeg kan gøre en smule ved at komme ned i den at sidde.. Vil tro jeg skal have mine bøjler 2 huller mere ned før jeg kan være der med mine lange ben.. og så må jeg håbe på at det gør at jeg kommer længere ned til ham.. for du har helt ret.. Numsen som du så pænt kalder det er for stor!!

Sabrina: Mange tak..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

fffffffffffff
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 16:58

Jeg synes faktisk sadlen ser meget lille ud, synes godt det kunne ligne en 16' tommer :S

Synes nu slet ikke din numse som sådan er stor, den passer til dig ;) men er nok lidt for stor til sadlen. Men jeg vil give dig ret i at hesten nok ikke ville kunne bære en større sadel :)

Du må i form og ud og løbetræne lidt sammen med hesten :D Det god motion :D

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

overskrift
Forfatter:  Mrsheaven (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 17:08

Den hest er for lækker!!!

Kanon fanget a fotografen (Y) (Y)

TAK for kigget!!!!

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

Indrømmer det gerne!

Er stor fan af Lenelw og DJ

Dejlig hest!
Forfatter:  Asfaloth (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 18:09

Sikke dog en fin og meget glad hest!

Ridningen ser meget fin ud, i skal jo lige i gang igen

Er det det nye ridehus ned på Snave ponyklub du rider i?

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

Mange tak...
Dato:  28-08-2010 19:41

For kommentare.. Altid positive ms,heaven.. takker.

Asfalot: Ja det er rigtigt det er snaves ponyklubs ridehus.. Det er et super lækkert ridehus og helt ideelt for sådan en som mig som gerne vil have muligheden for at træne alene lige her i starten.Der er ikke ret mange der bruger det.. Dog er det så langt væk fra mig at det gør at jeg skal læsse og køre i ridehus og det er jo altid lidt bøvlet.. men jeg håber på at jeg kan få det som regel at jeg gør det minimum 1 gang i ugen og gerne 2!!

Tak for din søde kommetar om at skulle igang igen! Tror nu mest bare vi skal igang.. Jeg vil ikke kalde det forløb vi har haft indtil nu for værende igang. det er der simpelthen for mange huller til. Så nivuoet er hvad i ser.. men det er i min verden også ok. Ikke godt men ok.. Håber på at kunne finde en egnet underviser her i løbet af vinteren.. Syntes bare det er MØGsvært her på fyn..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

sadel...
Forfatter:  Jen9 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 20:17

Ih, så fik du prøvet sadlen i ridehus på den skøøøøøøønne Max!

Han er noget af en filur med de bukspring, men så længe det er af glæde, og ikke fordi han ikke gider sadlen, så er det ok.

Stjern skulle også lige lave lidt hopsa i dag, jeg ville bare lige have en runde i galop hver vej. "Tjuhej og hopsa" sagde stankelbenet, "vi har i ikke prøvet tredje gear i en måned" - bukketibuk-agtigt...

Venligst Jenni

"Tomorrow is fresh, with no mistakes in it"

Anne fra Grønnebakken.

Så smuk!
Forfatter:  Zenna ♥Rosenkilde♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-08-2010 21:23

Ihhh Mette.. Han må gerne komme på ferie på Falster hos min Trunte Og du skal selvfølgelig ikke betale for at han står på fold med min hoppe

Han er lækker og fede billeder I har fået skudt!

At hjælpe andre og få hjælp tilbage, er det så svært?

At behandle andre som man selv vil behandles, hvor forsvandt det hen?

Nej der er kun glæde der..
Dato:  28-08-2010 22:50

han var på ingen måde træt af sadlen eller sur, hverken i starten eller til slut så det var bare dejligt.. Lige der er der INGEN tvivl!! Når han er sur er ingen i tvivl. heldigvis da!!

Zenna: det skla jeg da sige til ham.. at han har en date på falster.. Dog tror jeg hellere han må tage sig af konen herhjemme næste år også.. Så må vi se om der kommer hopper til ham til bedækning.. Han bliver i hvert tilfælde anno. for første gang..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

123456
Forfatter:  Mette »Kirstinelund« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 09:20

Hej Mette

Ridning vil jeg undlade at kommentere, andet at det ser fint ud, og I passer godt sammen.

Men er du sikker på, at han ikke er rodeohest med de krumspring.

Hvordan har fået kontakt til Snave Ponyklub, og hvordan er deres ridehus især mht støv.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.

Lidt rodeo hest
Dato:  29-08-2010 10:02

er man vel altid!! Han har faktisk aldrig hoppet ellers.. men jeg var forberedt på at det ville komme når han fik plads i galloppen.. og det kommer mig for at han gjorde.. Han syntes bare det var sjovt..

Ise der har ridehuset dernede er super sød. Man kan både købe 10 turs kort og md. kort. og det er et meget dejligt ridehus..

Det var mit indtryk at der hverken var vandet eller havet igår da jeg var dernede og der var som du ser på billederne ingen støv.. Jeg er meget positivt overrasket over det dernede..

Der er også en super fed udendørsbane som også ser ud til at være ret god, Den har jeg dog ikke redet på endnu. men den ser ud til at være 20*60. ridehuset er "kun" 20*40 men rigeligt stor til mig endnu.. Nyder bare at der er en god bund.. det kan jeg desværre ikke prale af at have herhjemme..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

ridehus
Dato:  29-08-2010 11:06

Ja syntes nok jeg kunne se det var nede i Snave, var nede til indvielsen dernede, da jeg har en kusine der går på rideskolen, og bor lige to huse derfra, så skulle lige ned at give lidt moralsk støtte

Hun er tit ude i weekenderne og ride på mine heste, det er stadig sjovt selvom hun har fået sin egen pony

Ved ikke om du kender hende, Pia hedder hun, sådan en lille lyshåret en på snart 13 år?

Tror faktisk også jeg så dig dernede, syntes i hvertfald at kunne huske en vest hvor der stod Stald Rohan på

Ang. undervisning er der en der hedder Gine der underviser nede på Snave, hun er vist rigtig dygtigt.

Hun har gjort meget for min kusine, hun er edderhugme blevet dygtigt på ret kort tid syntes jeg.

Og min egen underviser taler også godt om hende

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

jepper..
Dato:  29-08-2010 12:53

Jeg var skam dernede.. Jeg tvivler på at jeg kan finde nogen dernede som ligger indenfor "min tankegang" men det skla da undersøges.. Det ridning der blev vist dernede til åbningen ligger så langt fra hvad jeg mener er korekt ridning og derfor tænkte jeg nok bare pr automatik at der ikke var en ordentligt (med meget stærk parentes i hvad jeg mener er ordentlig ridning!!) underviser tilknyttet.. MEN.. Det kan da være jeg tager fejl!!

Jeg har ikke set noget af det undervisning der er dernede så jeg kan på igen måde udtale mig om hvordan underviseren er sat sammen dernede.. Men jeg tænker nok sådan at hvis man har vaægt 2 repræsentanter til at ride til ens åbning så må det være fordi man mener de rider korekt og pænt.. Det er det eneste jeg har "dømt" dem udfra..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

123456
Dato:  29-08-2010 14:22

Jeg har sendt en besked til dig.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

uha ja...
Dato:  29-08-2010 14:35

....at finde en underviser, der passer til ens egen tankegang er lidt af en balancekunst. Jeg har prøvet forskellige uden at være 100% tilfreds endnu.

Min opfattelse er, at på større ridesteder handler det mest om hurtige resultater, fremfor om hesten kan klare opgaven både mentalt og fysisk.

Samtidig er min oplevelse med en anden underviser, at det hele gik i stå, fordi min hest var lidt frisk og anspændt.

Vi brugte en time på at stå stille, og det til 200 kr i timen.

Jeg har brug for en underviser, der lytter til, hvad jeg ønsker undervisning i, og ikke prøver at trække noget ned over hovedet på mig.

Men det er ikke nemt...

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

overskrift
Forfatter:  Jeanette ♥Mufasa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 15:03

Han er simpelthen så lækker den hest

Og slap af en man og pandelok han har.. Kan godt forstå du fletter det

Det ser super fornuftigt ud og i skal da nok blive rigtig gode sammen

Og lækkertttt ridehus!!!

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen og Bøffen i løsdrift og Big til September :)

Undervisning
Dato:  29-08-2010 16:35

Jamen der kan jeg kun være enig med dig, syntes bestemt heller ikke at det ridning der blev vist dernede var noget at "råde hurra for", og det er meget pænt sagt...

Men nu kom de vist også begge udefra, så vidt jeg lige kunne udrede, og på hvilke kriterier de er blevet udvalgt, ja det ved jeg af gode grunde ikke

Men så vidt jeg ved kommer Gine udefra, og undervisr privat rytterene, og Ise selv...

Jeg kender heller ikke selv Gine eller hendes måde at undevise på, men har bare hørt godt om hende fra min egen underviser, som jeg er meget glad for... Hun underivser på SMIR, hvis det var noget

Og det Gine har gjort for min "lille" kusine har i hvert fald også været Selvom jeg dog stadig har lidt at indvende til hendes ridning når hun er på besøg

Men i forhold til hvordan det har været, ja, så er der bare sket koloenormt meget...!

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

lækker hest
Forfatter:  Adian (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 19:36

men

sadlen er helt ude i tovene....dit tyngdepunkt ligger ALT for langt bagud der også bevirker et helt forkert træk omkring gjordpunktet....

Få en proffer ud og hjælpe jer med en "rigtig" og om ikke andet,- en midlertidig model, inden hesten får skader i lænd og forben.

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
 Lækker dreng
Forfatter:  Pernille ♥Toshiba♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 19:46

Hold da op for en lækker dreng

Tak for kigget.

med den smukkeste Toshiba ;o)

Hest udlånes til akademisk dressur for min. 1 år - se profil.

Smukke hest
Forfatter:  Mariha (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 20:11

Jeg har vist kommenteret det før, men han er altså HN absolute smukkeste hest.

Han er bare så lækker, og hvor dejligt at se blive redet.

Held og lykke med ridningen, og smid gerne flere billeder ind af ham.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

starter lige fra en ende..
Dato:  29-08-2010 21:58

Mette: først dig.. Jeg syntes det er super svært at finde en underviser.. Jeg har brug for en underviser der kan komme ca 2 gange om md. Som kan SE opstillingsfejl og som kender til teknikken og teorien omkring det.. Problemet er at jeg efterhånden har ret godt styr på teorien.. Så er det den praktiske del der halter og hvor jeg bliver helt kuk af at kigge på mine egne billeder og tænkte fejl der. fejl der, fejl der.. Jeg oplever desværre alt for mange "hiv træk undervisere" og det hverken kan eller vil jeg ride under. Der er en enkelt underviser her på fyn jeg rigtigt gerne vil have undevisning af. ja faktisk 2. men den ene er pansioneret og køre ikke ud mere og den anden er MEGET classiks.. Super dygtigt men måske lige en tand "for langsom/grundig" for min smag..

Jeaneette: ja han har simpelthen så meget hår at jeg nu er nødt til at flette ham for at han kan se bare lidt og får ikke at hænge fast i det hele.. Men det ser super dejligt ud..og takker for rosen..

Asfalot.. Ja kønt var det desværre ikke.. Men jeg må jo blot erkende at det så ud nogenlunde lige som nivuoet jeg har set og ser på mange andre store ridesteder.. og det i sig selv er jo tragisk.. Men det gør at jeg ikke vælger underviser derfra.. Men det kan være ejg skal tage ned og kigge lidt på noget undervisning.. Det er et mere reelt bud på at bedømme dem.. i bund og grund ved jeg jo ikke en gang om det er den underviser der har undervist de ryttere der red!!

Annette: det er en interesant beskuelse du kommer med der.. Den vil jeg da lige drøfte med den SADELMAGER som har bestilt og stoppet sadel til ham! Dog ligger den helt i lige med korekt midterstøtte uden rytter.. Jeg kigger lige billederne efter igen.. For jeg har faktisk den modsatte følelse når jeg sidder på hesten. At den tipper mig forover.. Den første dag jeg red i den unden underlag vippede den en andelse. Men det gør den ikke længere.. Så det er skam en rigtig sadel mager der har lavet den og tilpasset den.. Men det kan da godt være det ikke er godt nok.. Det føles bare for første gang i 2 år helt rigtigt.. (har en hest der i den grad siger fra ved det mindste)

Pernille: Mange tak..

Maria: Det skal jeg sige til ham.. Mange tak..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

ved du hvad annette..
Dato:  29-08-2010 22:39

jeg er faktisk tilbøjelig til at give dig ret.. Det må jeg lige have sadelmageren ud og chekke.. tak for det.. Undre mig bare lidt over at han ikke har reageret!! Det plejer han at gøre promte.. specielt fordi han har tildens til at hade gjorden og ikke reagere synderligt på denne.. hmmm.. Det må undersøges.. Men tak..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

billeder
Forfatter:  Jen9 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-08-2010 10:30

Sadler er bare et 'helvede'...

Det tog mig ti måneder at få min...

Sælges:

Oldenborg hoppe, 12 år, 170 cm, kan øvelser til LA dressur, LB spring, nervefast på tur, militaryemne.

Isabell Werth wintec, trense, diverse dækner medfølger.

30.000 kr.

Jeg er selv
Forfatter:  low ♣rider♣ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-08-2010 17:33

en str. 42 i bukser, og kan ikke sidde i en dressursadel med store knæpuder og dybt sæde.

Jeg springer i en mega flatseat og har en passier PS baum kombi mod dressur, da den har et smalt sæde, er ikke dyb i sædet og knæpuderne er små.

Så måske skal du se på en sadel med mindre knæpuder, for de er meget store på den sadel, og de kan godt skubbe dig bagud hvis du har svært ved at sidde ordentligt ned i sadlen.

Bare en tanke

Og P.S: Pisse lækker hest dér!

Tag det roligt og nyd dagen!

Lækre Max
Forfatter:  Mariposa (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-08-2010 17:40

Synes han bliver mere og mere lækker med alderen :)

Glæder mig til at se ham helt voksen engang om nogle år, kan ikke forestille mig andet end at han må være så edder stanglækker at han virkelig er beksrivelsen på "kongernes hest, hestenes konge" ;)

Håber du ¨får helt styr på sadelhelvedet :)

MVH Trine

Un cruzado con genio y corazon

En krydsning med hjerte og karakter

www.bricksite.com/romero

Nu katte"mor" igen :)

Mange tak trine..
Dato:  30-08-2010 17:43

og ja han er lidt som en god kage.. Det tager LANG tid om at blive færdig.. Eller er det en ost?? HMM::: Nej han har taget sin tid men bliver bedre og bedre..

ang. sadel så har jeg lige fået den stoppet om i dag og skal ud her til aften og i morgen i ridehus.. Så må i jo se om i kan se forskeld..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

Hej StaldRohan
Dato:  30-08-2010 17:54

dejligt at du ikke bliver stødt over mit indlæg.

Men du siger jo præcis selv hvad problemet er: du føler dig skubbet fremover....og det er også det der ses på billederne, - og der er kun en vej man bliver det....og det er når tyngdepunktet ligger for langt bagud.

Egentlig skal man jo helst føle sig som "på bunden af sadlen" - altså lige meget balance fortil og bagtil.

Jeg håber virkelig at din "nyomstopning" løser problemet.

Og stadig - dejlig hest :)

Glæder mig til at se nye billeder (men lad for Guds skyld nu være med at omstoppe hver gang en HN dilletant ytrer sig

- DET kan blive dyrt!!!!)

KH:)Annette - meget erfaren og stadig på en livslang læringsrejse....

ha ha ha..
Dato:  30-08-2010 18:45

Nej du kan være helt rolig annette.. Det var kun fordi jeg kunne se der var noget om snakken.. Ringede til min sadelmager i morges og hun var hurtigt til at sige kom med den. Det skal siges at den faktisk kun var på prøve for at se om den blev liggende da ingen af de andre sadler jeg har haft har kunne ligge stille på ham. og det dutter ikke med en sadel som kure rundt/frem. Det hverken kan eller vil jeg acceptere.. Men den ligger STILLE.. det var første projekt.. Så sadel mageren var lyn hurtigt til udfra min beskrivelse af det du havde sagt og min følelse at tage i mod den og stoppe den om.. Nu er det kun 1 uge siden hun har set hesten så hun mente godt hun kunne tage den "på huskeren" så det håber jeg på hun har gjort..

Så nu har jeg sørme også betalt sadelen og kan med rette sige at den nu er MIN!! Dejligt..

Nej annette.. Kontruktiv og velbegrundet kritik er ALTID velkommen.. Den dag man stopper med at lytte til det så bliver det svært at lære.. Dog har jeg været på HN så længe at jeg godt kan skille skidt fra snot.. Så din kritik var mere end velkommen.. Nu vil jeg gå ud og ride den unge mand og se om jeg føler mig mere tilpas i sadel i dag..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

øv bøv og sure tær!!!!
Dato:  30-08-2010 20:37

Sikke da en møgtur.. Nåå. jamen kort fortalt så var den nye stopning absolut ikke et hit hos min lille hest.. Lad os bare sige det kort.. anspænt, sur og træls dækker det vidst meget godt.. Manglede fredaddrift og putten af hoved og nakke.. ja kort sagt så bliver det ikke meget værre.. Så det var en rigtig møgtur!!! Kan dårligt huske hvornår han sidst har gået så dårligt!! Sure hest.. Jeg har dog valgt at han må være sur igen i morgen når jeg tager ham i ridehus.. Den bund jeg har er ikke den bedste.. og i aften med blæsevejr, en masse store maskiner der køre forbi, og en sur herre så er det svært at bedømme om det er sadlen eller den psygiske del i at den nu igen føles anderledes.. Så han er nædt til at prøve den igen i morgen..

Dog fik jeg den gamle til at nappe et par billeder.. Så her kommer der et kort indblik i hvordan verden ser ud når det ikke passer den unge mand!!

Tjaa.. Bedøm selv de sure billeder.. Håber og beder til at jeg får et lidt hyggeligere resultat i morgen.. Det eneste der trøster mig en lille bitte smule er at jeg ikke har ont i ryggen i dag efter ridning i forhold til i går.. Så det kan da være der er lidt håb.. Men må erkende at jeg går i seng i dag i nedtrykt sindstilstand!! øv også..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

Underviser og sadler
Dato:  30-08-2010 21:51

Jamen det er bare SÅ svært med det undervisning, har selv været igennem en del, og er gået tilbage til min nuværende underviser igen, da jeg simpelthen ikke kan få mig selv til at udføre, "tag og slip" metoden...! Det virker bare ikke, og det fortæller min hest mig også meget klart!

Og som dig er jeg også meget ked af at se ridningen på mange store steder, jeg kan få helt ondt i hovedet af det...!

Nå videre til din sadel... Det ser egentligt ok ud, på især de sidste billeder. MEN (det er der jo altid ) så syntes jeg den ligger for langt fremme, ikke meget men lidt, ca 5 cm...

Og så ville jeg lægge et underlag under, der er nogle heste,(derialndt min egen) som ikke kan lide at have sadel på uden underlag under...

Min hun spænder op omgående, og tripper afsted, lige så snart der kommer underlag under, slapper hun mere af...

Hun vil også helst have lam under, så det har jeg måtte lægge under underlaget, helt ned mod hesten, for at hun er glad...!

Min sadelmager kalder dette "fænomen" for "kold ryg"...

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

Hej lotte..
Dato:  30-08-2010 22:11

tak for dine input.. ja den ligger lige langt nok fremme.. På det sidste billede har jeg været af og rette den. og den kunne faktisk godt som du siger tåle 5 cm. mere.. Men det kunne jeg fkatisk først rigtig se da jeg så billederne.. (hurra for dem, lige gyldigt hvor deprimerende det så er)

Tror faktisk du har ret i det med underlaget.. Det må jeg vente og se til i morgen.. Nu er han generelt lidt en sippe.. Så det kan sagtens være at det også genere ham.. Men jeg håber på at få det hele med, og placeret korekt i morgen!! ihh.. Det er dælme ikke nemt..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

sadler
Dato:  31-08-2010 08:01

Ja det der med at de ligger for langt fremme er bare et tilbagevendende billede, jeg ser meget tit her på HN desværre...

Og mange vil ikke helt indse det, hvorfor forstår jeg godt, men det gavner jo ikke hesten...!

til dig fordi du tager det til dig og gør noget ved det...!

Hvis der var flere der var som dig, ville der være en del flere glade heste i DK

Ja min er også en sippe, der skal bare meget lidt til før hun ikke syntes det er sjovt, thank god for that...!

Så kan jeg nå at gøre det om før der sker noget alvorligt...!

Jeg har heldigvis to af den slags, den gamle er på sammme måde... Og måske også en tredie, den lille er jo ikke tilredet endnu...!

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

hej Mette
Dato:  31-08-2010 08:08

som jeg også har skrevet i pb - når du nu spø'r - sadlen ligger nu meget meget bedre og det har i den grad gavnet på din opstilling :O

Som Asfaloth siger - stærkt at møde en HN'er der ta'r sadelproblemerne dybt seriøst og får gjort noget ved det inden det er for sent.

Mange tak
Dato:  31-08-2010 08:57

til jer begge.. jeg håber på mere aflappet hest at arbejde med i dag.. Det ville klæde ham.. og ja nu har jeg så længe bikset i at finde en ondentligt sadel til ham.. Så skal det dælme også virke når jeg endelig finder noget der kan ligge på ham i bredden.

Det kommer updata senere på dagen herfra..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

Eneste..
Forfatter:  Sparky (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-08-2010 09:07

En utrolg køn hest ja - men jeg er nok den eneste der ikke er så begejstret for den, jeg syntes det virker som om det er to heste der er sat sammen, en kort hest foran, som går ud i holdning og ser ok harmonisk ud, men så ser det ud som om der er komme en bagpart på fra en anden hest som er alt alt for lang og høj.

Syntes den ser så overbygget ud, og bagparten flagre lidt rundt som det passer den et sted bagved, som ikke rigtig passer til resten. Hvor gammel er det han er?

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

Nej sparky..
Dato:  31-08-2010 09:18

du har helt ret i at han i øjebelikket på ingen måde går samlet. (hvilket jeg faktisk heller ikke kræver af ham.) Derfor tror jeg også har får det "skæve udtryk" Han har svej (som det ofte ligger til racen) og i og med at han ikke bruger sin ryg korrekt endnu vil det se endnu mere sjovt ud. Han er en lidt lang type og derfor kommer det også på sigt til at kræve mere af ham at komme i en ordentlig samling.

Han er 5 år men som skrevet før håbløs bagud i sin udd.. Jeg har ikke haft nogen sadel til ham før nu der lå ordentligt og dermed er han primært blevet redet uden sadel herhjemme på min lille ridebane.. Så der er faktisk rigtig lang vej endnu.. Mine fokus punkter ligger lige nu i at arbejde med en hest der er rimelig afslappet , taktfast og som lytter. Desværre har han en del overspringshandligner i munden hvilket gør at det at finde ro i munden har været enormt svært.. og det har været et af mine punkter før jeg skulle videre med samling.

Men du har helt ret.. han er meget lang under ridning.. og mangler i den grad samling bagfra..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

hov lov rider..
Dato:  31-08-2010 09:23

glemte helt at svare dig.. Desværre er mit udbud af sadler RET begrænset i og med han bruger en som. str. 38. med buet bom.. Dem foreligger der ikke ret mange af herhjemme.. Så jeg er desværre lidt i en situation hvor jeg er nødt til at lære at ride i den.. Da det vigtigste nu en gang er at den ligger på ham..

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

det var nu..
Forfatter:  Sparky (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-08-2010 09:34

Det var nu ikke samlingen som sådan jeg syntes der skulle være bedre, for det kan jeg sagtens forstå du ikke gøre mere i når han er der hvor han er nu, syntes bare han ser lidt forkert ud - men det kan være det kommer når musklerne i overlinien bliver lidt bedre, og han måske er færdig med at vokse :)

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

Lige lidt nye billeder..
Dato:  31-08-2010 14:01

herfra i dag i ridehuset.. en meget anspændt start..

lidt bedre..

Til slut.

Alle billederne kan ses her: www.hestegalleri.dk/ alb_vis.aspx?albumid=262086

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

alle billederne set
Dato:  31-08-2010 14:22

og det ser ikke lidt, men MEGET bedre ud!!!!

det føles også
Dato:  31-08-2010 15:59

meget bedre.. Så skal vi bare lige overtale maxen til at det også er bedre!! Men mon ikke det kommer...

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

meget bedre
Dato:  31-08-2010 21:23

Det ser godt nok rigtig meget bedre ud...!

Tror måske grunden til at han ikke helt syntes det er sjovt er at du ikke helt sidder som du skal i den (endnu).

Det er absolut ingen kritik af dig, for jeg havde selv samme problem da jeg fik min nye sadel, enss krop skal lige vænne sig det nye sæde, knæstøtter osv.

Det har din krop ikke helt endnu, så du kommer til tider til at sidde for langt oppe på bagsvidslen, men det skal nok komme, når både dig og hesten vænner sig til det

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

ja jeg kunne
Dato:  31-08-2010 21:47

simpelthen ikke lade være med at grine igår da jeg så billederne fra ude og også i dag. Jeg kan godt se at jeg har EN DEL arbejde at gøre med min opstilling.. og det bliver i den grad gransket billeder hver gang jeg kommer hjem.. heldigvis for at min veninde gider tage dem.. Men det er jo lige her man mangler den der underviser til at være efter en.. Jeg har i den grad haft griner på over mine "anders and fødder" og det er tydeligt på billederne både hvor fødderne vender forkert. hvor skulderen kommer forkert tilbage og man dermed bliver skæv helt ned i bækkenet og hvor dårlig jeg er til at komme mere ned omkring ham.. valgte simpekthen at spænde mine bøjler et hul op igen da jeg kunne mærke jeg red på tæer.. Noget jeg også fik bekræftet da jeg kom hjem.. Men holy cow hvor jeg savner min gamle bates,, Den havde jeg da lært at sidde i!!

Jeg må have marlene igang med at råbe: tæerne ind! benene tilbage, ordentligt knæslut, hånden ned, brug dine mavemuskler, ikke svej, skulderne ned.. hvis hun bare siger det jævnt så skal det nok passe i løbet af den tid jeg rider .

Det føles faktisk som om vi starter helt forfra.. og det gør vi også næsten.. Det er 6 år siden jeg sidst har redet fast undervisning, og haft en hest der dur.. Så rusten det er vi jo!!

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

lige en lille update
Dato:  02-09-2010 22:32

til dem som følger med her i ridningen med ny sadel.

Igår tog vi på ridebanen herhjemme og bare red for helt løse tøjler hvor han bare skal gå med mulen så dybt begravet som muligt i langsomt tempo..

og i dag var vi en lille tur oppe ved søen.. Første ridetur i snart 1 år!! Sikke en fornøjelse.. Det var dejligt at komme ud i verden igen.. Det kommer vi helt sikkert til at gøre meget meget mere..

udover det så fik jeg lige den glædelige nyhed at han også skal være daddy til næste år. Min hoppe er sørme blevet scannet drægtig med ham.. Så super dejlig dag herfra...

Pura Raza Española

Se hjemmeside.

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo