Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Perser killinger
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 20:45

Jeg skal ned og kigge på to skønne perser killinger i morgen...


En blå-hvid hankat og en trefarvet lille hunkat.

Billederne er lånt af avler




Så er det jo bare at vælge og det kan jo være svært...


Sheila

0
0
Svar på denne tråd
 
 hihi....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 21:06

de er så grimme, så de er søde...ej undskyld det sagde jeg ikke..griner...de ser nu meget nuttede ud...

men jeg er nok ikke lige til perser..er ikke så god til de flade næser..men eeeelsker deres lange pels...

tilykke med dem..

vh j

0
0
Svar på denne tråd
 
 jahjdshj
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 23:56

Yderst let ;) Jeg er til hankatte - og ham der er på trods af jeg normalt ikke er til de flade næser køn.


Så ham ville jeg tage uden tvivl.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 09:07

Killinger har godt af at have legekammerater - og jeg regner ikke med, at sådan en fin racekat bliver udekat....så jeg ville snuppe dem begge ;-) Eller evt. finde en helt alm. kattekilling som selskab (dem er der rigtig mange af i øjeblikket...).


Kh. Britt


Valhallas Abigail "Abby" - En af verdens smukkeste heste


BH sælges: Freya Millie, str. 34 G (75 G). Hvid med blonder. Aldrig brugt. 300 kr. incl. forsendelse - eller 275 kr. afhentet i Slagelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 NUSER!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 10:53

GUD hvor er de nuttede


Var det mig, vill jeg helt klart vælge den grå/hvid men nu har jeg også en svaghed for grå misser

Måske jeg skulle overveje at tilføje en perser ven til vores birmaer De er bare ALT for nuser!!!!



Den lykkelige ejer af 2 Prinssesser<3




0
0
Svar på denne tråd
 
 kigger selv på perser
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 10:57

Kigger selv på perser killinger i øjeblikket - har i forvejen en perser exotic.... Men der skal dukke den helt rigtige op!


De ser begge skønne ud - god fornøjelse med den/dem!




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 12:19

Jeg ville helt sikkert tage hankatten, han vil blive skøn med det hvide overskæg når han blir ældre..


Jeg avler selv persere og exotics, så kan lige bidrage med lidt missebørnsbilleder


Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Undskyld i lige blev spammet





Mvh.

Nadja Carlsen


Nu endelig med den skønneste frieser-drengerøv!


Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 13:31

Har en gammel perser dame i forvejen og en datter af hende som er efter en "vild" han huskat...


Jeg er selv hel vild med den blå, men er ikke den eneste der skal bestemme og mht til temprement er den lille tre farvet nok bedst.


Til Nadja : den røde er da hel fantastisk.. Den ligner min gamle Gismo....

0
0
Svar på denne tråd
 
 rød perser
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 19:37

Uha Nadja, den røde er bare muns


Jeg har selv en enkelt perser, og han har bare noget af det bedste temperament, ville bestemt ikke have noget imod en til rød hanperserkastrat


Erantis, da jeg er til hankastrater ville det heller ikke være svært for mig at vælge imellem de 2, men allerhelst er jeg til ensfarvede katte.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 elsker perser
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 21:40

Jeg elsker perser og har altid haft perser.. jeg kan ikke undvære dem;) jeg synes ikke du skal gå efter udsende andet hvis du skal udstille men du skal også efter hvilken en der falder i dit hjerte og det kan vi ikke andre ikke se;)


men du får lige et par billeder og mine fine perser;


Billede

vores dejlige hunkat Fiona som her er på udstilling;)


Billede

og her vores dejlige hankat artur;)



Billede

et af dem begge


Billede

og lige et til af fiona;)


knus jose


Nu med min dejlige Kvistgaard´s Calando Blue en dejlige Palomino dreng på snart 3 år.


R.I.P til min dejlige Triniti.. savner dig bare så meget.. elsker dig.. vil altid være i mit hjerte...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Felix.....
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 21:51

Så er beslutningen taget. Det blev Felix, alt den blå-hvide hankat. Der var ingen tvilv da jeg så ham igen...


Tager lidt nye billeder en af dagene...


Tak billederne af jeres andres skønne perser...


Her er min gamle afdøde røde perser hankastrat. Han var den skønneste på jorden...



Sheila

0
0
Svar på denne tråd
 
 perser
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 22:07

Nadja - F*ck hvor er det godt, der hvor den røde ligner en bold med øjne... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D





Mvh Louise.


Selskabs-/Hyggehest søges!

Se annoncen HER


Traveren Action Speed


Welsh Mountain Meraviglioso Hello Cavallino


Dartmoor Anc-Neu Easter



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 22:34

Tak for søde kommentarer til uldtotten, skøn skøn killing, og ja skønt billede hvor benene mangler, det har jeg moret mig over mange gange. Han er nu bosat i Florida hvor han blir brugt til avl og udstilling..

Han ser sådan ud som "voksen" (7 mdr) og har netop slået hele eliten derovre til div udstillinger


Heldigvis har vi beholdt en kuldsøster herhjemme til avl..


Erantis: Godt valg, han ser bare skøn ud!





Mvh.

Nadja Carlsen


Nu endelig med den skønneste frieser-drengerøv!


Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 22:51

Årh hvad??Hvor er de bare alt, alt for skønne...og unikt valg..tror du bliver himmelstormende forelsket i ham...han er så kær!!!!!!


For Filan Nadja..den lille kugle med øjne, and no legs at all...jeg var ved at trille ned af stolen af grin...men k¤ft, hvor er han dog vildt smuk...det første billede der i kurven...hold da op!!!!. De har da scoret den store bonus, dem fra Florida der købte ham.!!!!


Men den sorte i kurven er godt nok også skøn...helt vild endda...har du nogle voksenbilleder af den???


Min mor og jeg havde Frederik, en kæmpe creme og hvidbroget perser...ikke så udpræget flad i ansigtet, men vanvittig smuk, o flot markeret i aftegningerne. Han blev desværre kørt ned som 2 årig...puha!! Frederik var stor, men ikke større end at sådan en dum bil kunne nedlægge ham..


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 23:10

Zahrah: Tak for skøn kommentar, ja han var herlig som lille, hans ben groede meget sent ud, han så sådan her ud da han var en md ca

Billede


Ja de er heldigvis glade for ham derovre, og det er altid skønt når nye ejere opdaterer og sender billeder..


Den lille sort/hvide røg til Hong Kong som "klappekat", hvis du kigger godt efter kan du ane at næsen sidder lidt skævt, så den vil straks blive kasseret på udstilling, og blev derfor hyggekat i stedet for

Desværre er de ikke så flittige til at opdatere mig, så har ingen voksenbilleder, men de lover mig at han har det godt og er stor og fin..


Sikken en historie med Frederik, puha da..

Jeg tør slet ikke lukke mine ud, så de har i stedet fået en halv lejlighed som egen kattehybel med alt hvad der skal være af klatrestativer, hængekøjer osv..





Mvh.

Nadja Carlsen


Nu endelig med den skønneste frieser-drengerøv!


Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 08:25

Ja, det var bare sådan en grim måde at miste sin kat på..det sidder stadig i mig, når tanken strejfer ham.. Så forstår udemærket dit valg med at have indekatte, og så længe de rigtige betingelser er til stede og miljøet er kattevenligt, er det jo ikke et problem..


Men hold altså op..din den røde..Sjældent jeg ser en perser, der falder SÅ meget i min smag.


Kan godt se hvad du mener med den sorte nu..men derfor kan det jo self. være en dejlig og værdsat kat alligevel


Zahrah Hamrah El Azraff...mindre kan ikke gøre det (;

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 09:48

Zahrah: Han er også skøn, og bestemt en af de bedste jeg har lavet..


Nej jeg er overbevist om at det ikke er nogen skidt skæbne at være "klappekat", tror ofte de får bedre hjem end de rigtig dyre..



Mvh.

Nadja Carlsen

Nu endelig med den skønneste frieserdreng!


Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!


(Har 2 smukke voksne og velfungerende kattedamer -1perser og 1 exotic der mangler nye gode hjem)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Felix...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 10:04

Lige et par hurtige billeder fra i morges...







Hilsen Felix og Sheila

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke nogle
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 11:16

lækre katte i har..Persere er altså bare FOR søde



Nadja - Sælger du så kun til folk der har mulighed for at have katten indenfor eller i voiliere (staves) ?


Jeg ville gerne have en racekat (gerne perser el. bengaler)

Men jeg har ikke mulighed for voiliere eller holde katten inde..

Jeg har allerede en blandings kat, og den nyyyyder det, den er kommet fra min to værelses lejlighed til stort "rækkehus" med have direkte ned til mark og skov mm.. Og efter at have set hvordan min kat nyder det ville jeg slet ikke byde katten kun at være inden døre :) Derud er det en bitte lille landsby flække på 1 km. så det er ikke mange biler. Men de avlere jeg har snaket med ville IKKE sælge til mig trods katten får ALT den skal med dyrlæge, ordentlig foder mm..





Mvh. Pernille


RIP Elskede Denver.


Masser udstyr sælges..


www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=413516

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 11:37

Pernille : Selvom det er fy fy for mange avler har alle de 4 perser jer og min mor har haft altid gået fri omkring.


Jeg har boede ved en vej´som var noget befærdet, derefter på en gård uden trafik. Min mor bor i et parcelhus i en større landsby.

Vi har aldrig haft nogle problemer med at de har gået frit..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 15:18

Erantis: Hvor er han bare skøn! Har du fået ham med hjem nu?


Fraika-92: Nej jeg blander mig slet ikke i hvordan folk de holder deres katte, det må de helt selv om.. men for det meste gir det helt sig selv, når man gir rigtig mange penge for en kat og bruger den til shows osv, så tør folk ikke risikere at miste den ved at ha den ude, og så er det meget svært at holde den i optimal showstand med pelsen hvis den skal være udekat også..

Men nej, jeg ville aldrig nægte nogen at købe en kat fordi de ville ha den ude, medmindre de boede et sted hvor det virkelig er uforsvarligt.. Det vil nok bare være mest praktisk med en exotic fremfor en langhårs..



Mvh.

Nadja Carlsen

Nu endelig med den skønneste frieserdreng!


Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!


(Har 2 smukke voksne og velfungerende kattedamer -1perser og 1 exotic der mangler nye gode hjem)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 19:14

Mange tak for svar.. Så er mine muligheder for er race kat da ikke het umulige..

Sær som jeg er køber jeg hellere end gerne en fin kat, til masse penge, nautralisere den og så er det min klappekat.. Men som skrevet har alle avlere jeg har snakket med nægtet at ville sælge til mig hvis de har mulighed for at løbe frit :)


Så igen tusind tak for svar, begge to :)





Mvh. Pernille


RIP Elskede Denver.


Masser udstyr sælges..


www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=413516

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så skønne
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 19:29

Har selv en perser og de har verdens bedste temperament. Dog synes jeg det er synd med de flade næser og øjne der løber, så synes jeg bedre og klassiske persere.

Men her er min skønne dreng, fundet på et katteinternat, altså uden papirer og ukendt alder. Men han er så skøn, valgte ham udelukkende pga. hans skønne temperament og det har jeg ikke fortrudt en dag siden.


Billede


Billede


Billede


Kunne blive ved for han er så skøn.


Håndlavet Longeringsgjorde sælges - se præsentation

SÆLGES
JEREMY RUDGE DRESSUR SADEL, FUSION
WIDE, 17", HELT NY, NY PRIS SPAR 4.400 KR
0
0
Svar på denne tråd
 
 perser...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 23:17

Hej..



Stort tillykke med han katten, han er bare for sød..Den røde killing er da bare alt for sjov, så nuttet uden ben ..


Har selv en hunkat på 16 år, købt som klappedyr og op fylder fuldt ud rollen som sofapynt, hun har det roligste temperament har aldrig lavet ulykker og altid været indendørs, tør ikke tænke på hvordan hendes pels ville se ud hvis hun kom ud..


Her kommer lige et par foto's af damen..


Hendes navn er I Feel For You Of Delight også kaldet Fluffy

Billede

Billede

Billede
Billede


Med venlig hilsen

Lotte med de to fantastiske

hestemuler i sort & hvid....

0
0
Svar på denne tråd
 
 skønne billeder
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 07:31

sikke dejlige billeder af dejlige katte MEN nu får jeg sikkert høvl!!


Har selv haft perser i mange år, og min mormor avler dem og har gjort det i 30 år. Fik min skønne dame af hende.


MEN synes simpelthen det er dyremishandling for de stakkels dyr at de skal se sådan ud, og at de avles så flade.. For mange af dem følger der en del gener med, når de skal se sådan ud!!


Min egen havde en del problmer med helbredet pga dette. vand i lungerne, tab af en del tænder, besvær med vejret (snorkede højere end mænd)svært ved at holde sig ren og ordne sin pels, problmer med øjne der løb i vand og skulle ordnes hver dag.


Nej det er ikke ok i min verden.Men vil dog give folk ret i at de har et fantastisk temp, og min var som en lille hund, der var blid og dejlig.


Har også haft en blanding af perser og en hovsa tur over hegnet han havde slet ikke de samme problemer


se billeder på præs

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider