|
|
| Vis din hackamore ? |
|
|
Jeg vil gerne se din hackamore på din hest.  Evt hvilken mærke det er. Jeg vil helst se Soft Hackamore, men de andre er os velkomne. Jeg leder nemlig pt efter en til Hackamore, men der rigtig mange forskellige slags :s - jeg ønsker helst en soft.. Så vis billeder..
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. " SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..
|
|
|
|
| Hackamore |
|
|
Silke med soft hackamore, som hun gik med til spring og hygge ridning... Her sammen med en meget lille Maja - Silke's bedste ven:   Jeg har sådan at jeg kan skifte mellem en skumkæde, eller en læderrem nederst - alt efter hvordan hesten reagerer på det...
©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`© Some people wish to feel stronger - some simply are! Der findes to slags dyr - Dem vi spiser og dem vi slår ihjel...
|
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Min er fra USA. Det er en af de "alm." i det lyse læder med skumkæde. Den kan justeres over næsen og så kan kæden justeres i begge sider... Jeg bruger den på tur og på dressurbanen ca. 1-2 gange om ugen    :)
Karen "Don´t cry because it´s over - smile because it happened!" .: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.
|
|
|
|
| Mine.. |
|
|
Jeg rider med disse to forskellige hackamore. S-hackamore:  Blomst-hackamore:  MVH Anita 
"At fuldføre er at vinde" "Det er svært at vide hvor langt der er igen, når man ikke ved hvor man er..!!" "Op og ned er lige langt, bare ikke lige hurtigt..!!"
|
|
|
|
| trallalal |
|
|
Min hackamore er købt i horsehouse til 199kr uden nakkerem osv. Den er forret med noget som er ret så blødt, som ligesom puster sig op efter det er blevet trykket på. 
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
SØGES: Lysebrunt fortøj, se annonce
|
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Mange tak for jeres billeder af jeres hackamores. Det hjælper mig lidt, os med hvordan den skal sidde når jeg køber en til Cashew her om et par dage. Selvom jeg meget i tvivl om hvilken en jeg umiddelbart skal købe til ham :s Findes der en som er ekstra let og ekstra kort i stængerne? Anita: De ser meget specielle ude dine hackamores Kan næsten forstille mig de er en smule skarpere end de normale - og dette er umiddelbart ikke intresse. Jeg skal have en som er absolut blidste muligt. Min hest er meget følsom, reagerer meget hurtigt  Karen: Kan se du har lammeskind på din. Hvordan kan man det? Kan man godt sætte det på den eller er det købt med lammeskind? Dette ville nemlig have interesse hos mig,, ?
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. " SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..
|
|
|
|
| Skarpe ? |
|
|
De er bestemt ikke skarpere end de andre der vises i tråden. Blomsten er den blideste der findes, da det er stængerne der gør trækket stærkere. I princippet er det næsten som at ride i en grime. S-hackamoren er meget lettere end soft-hackamoren, og det er mere et spørgsmål om hvor meget du strammer den. Mine sidder meget løse, det vil sige at for at de skal være skarpe, skal der tages meget meget hårdt.. MVH Anita 
"At fuldføre er at vinde" "Det er svært at vide hvor langt der er igen, når man ikke ved hvor man er..!!" "Op og ned er lige langt, bare ikke lige hurtigt..!!"
|
|
|
|
| AnitaSL |
|
|
Hvor har du erhvervet dig din "blomst hackamore"? Den er virkelig fin og se på, og tænkte også som du beskriver det at den er meget blid.... har aldrig set sådan en før....
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Lammeskindet - som vidst egentlig bare er sådan noget teddyfor - er bare sådan noget med velcro, som er sat udover 
Karen "Don´t cry because it´s over - smile because it happened!" .: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.
|
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Anita: Okay den ser bare vild ud, men jeg har heller aldrig set sådan en før Jeg tænkte bare på den måde lægger tryk i nakke, på mule og os under hagen. Hvor imod den soft hackamore lægger i nakken og på mulen. Men så kan man vel bare vælge at sætte nogle af dem i nogle af de andre ringe. Hvor den købt henne? Den er rigtig flot synes jeg. Men er den tilladt til springstævner?
|
|
|
|
| kun til spring |
|
|
Jeg brugte den kun til spring Min hest gik kun godt på den så jeg kan bestemt anbefale hackemore. Min havde dog en kæde under kæben, men jeg har ikke spændt min stram. Kunne altid få 2-3 finder under. 
|
|
|
|
| Blomst hackamore |
|
|
Anita: Hvor kan man købe sådan en blomst-hackamore? 
Med Venlig hilsen Tine Abildgaard Poulsen
~ Med den skønne Fransisca ~
|
|
|
|
|
|
| Blomst og S hackamore |
| Forfatter:  |
Britt Juul Jensen (Skriv besked) |
| Dato:  |
18-03-2010 22:05 |
|
Jo Jo de fåes skam i Danmark. Både Blomst og S hackamore kan købes hos Anette fra AT horsecare. Og ja de er begge ultra blide i sammelignig med både soft hackamoren og den med længere stænger. Hilsen Britt
|
|
|
|
| Begge.. |
|
|
to kan som Britt skriver fåes hos AT Horsecare.. Man kan vælge de 3 frie ringe nederst i blomsten til tøjlen. Længst fremme er den ring hvor trækket bliver hårdest, bagerst er som at sætte tøjlen i grimen, og jeg har så min tøjle i midten..  MVH Anita
|
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Men er blomster hackamoren tilladt til springstævner?
|
|
|
|
| sandra |
|
|
tjek reglementet på rideforbundets hjemmeside Mvh Camilla
|
|
|
|
| Natural Hackamore |
| Forfatter:  |
Isabella *Parelli* (Skriv besked) |
| Dato:  |
19-03-2010 11:58 |
|
Rider selv min hest, Flin, med Natural Hackamore og starter alle heste jeg tilrider i den.  
|
|
|
|
| Anita og Britt |
|
|
Hvor finder I blomsten på AT-horsecare hjemmesiden? Mvh. Sandra
|
|
|
|
| AT Horsecare |
|
|
Sandra: Ring til hende i stedet, det er lettere.  20 94 75 00
Med venlig hilsen Malou & Sava Sh
TEAM SHAGYA ENDURANCE
www.teamshagya.dk
Man har et standpunkt til man tager et nyt
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kan den med blomsten fås i flere forskellige farver?
Mvh Pia Glæder sig til det bliver forår!
|
|
|
|
| hackamore |
|
|
Min hyps med hackamore, vist nok købt hos naturhesten. 
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
optømring til springstævner er fri,dvs du kan ride med en fjer eller kæde i munden på dyret det vælger du selv.
|
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Lykke: Dvs jeg må gerne ride med et hannoveransk næsebånd, men uden biddet hvor bidringene er sat i næsebåndet ( i ringene ude i siden i stedet for) bid og bidremme er taget af?
|
|
|
|
| Reglement... |
|
|
Nej - jeg tror desværre ikke at den hjemmelavede løsning er tilladt på stævnepladsen. Springreglementet siger godt nok at optømningen er helt fri, men der står også at tøjlen skal være fastgjort til biddet - kun med undtagelse af hackamore og gags. Så ville ikke være helt sikker med sådan en hjemmelavet løsning, men havde det været mig havde jeg da mailet DRF og spurgt. Læs evt. i springreglementet under optømning...
©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`© Some people wish to feel stronger - some simply are! Der findes to slags dyr - Dem vi spiser og dem vi slår ihjel...
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
ja nu spøger jeg sikkeryt dumt men lyster de lige så godt på det som med bid eller hvordsan er de med det
mvh maibritt & venus
ejer af den fantastiske hest venus
|
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Så har jeg bestilt min soft hackamore på Jo-po.dk  Men hvilken rem skal hackamoren egentlig sidde i? Jeg har jo et alm. hovedtøj, som har pandebånd på, så der kæberemmen som skal blive på, så der bid remmene (skal hackamoren ikke sættes fast på disse eller hvad?
|
|
|
|
|
|