|
|
|
|
| halløj' |
|
|
Hermed underskrevet 
|
|
|
|
| ingen underskrift |
|
|
herfra. Jeg syntes nemlig det er ok. Når "folk" ikke kan lære at opdrage deres hunde på en ordentlig måde og håndtere dem korrekt er eneste vej at gøre hundene utilgængelige.
Fjordhest er bedst. Mor til Naia født d 4-1-06 Billige DAM /Gjøl trolde købes!!! Skal være originale. i størrelsen fra 9- 16 cm. Gerne med tøj.
|
|
|
|
| halløj |
|
|
Fordi NOGLE ikk magter disse hunde behøver det jo IKKE gå ud over alle os andre som rent faktisk godt magter disse hunde.!!!
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Har underskrevet den for længe siden...Jeg er dog rystet over der ikke er flere underskrifter, når man tænker på hvor mange der ikke vil af med deres muskelhunde 
Screw you guys, i'm going Western  Lykkelig ejet af 3 muskelhunde + 1 stk Moppedreng :) Plads til føl søges pr 15/9 ca, 8740 og omegn, se profil for min annonce!
|
|
|
|
| I skal jo helle rikke af med |
|
|
I skal jo heller ikke af med allerede eksisterende hunde. I må bare ikke avle på dem, eller anskaffe jer nye. Så det er måske lige dramatisk nok at få det til at lyde som om folk kommer og henter jeres hunde hvis forslaget bliver vedtaget.
|
|
|
|
| Sådan..... |
|
|
Så er der skrevet under for mit vedkommende. Som en kløgtig socialdemokrat udtalte, det skal ikke gå ud over hunderacer, at der befinder sig idioter i den anden ende af snoren. Så sandt som det er sagt. Har trods utallige forbud ikke tænkt mig at lave om på hverken gåture uden snor eller leg uden mundkurv for mit vedkommende. Men hun har heller ikke, i de 7 år hun snart har levet, svigtet min tiltro til hende en eneste gang. Ellers ville situationen også være en anden.
|
|
|
|
| jo de hunde er så farlige |
| Forfatter:  |
Lene 1 (Skriv besked) |
| Dato:  |
17-03-2010 11:17 |
|
at jer som er ansvarlige må lide under de samme regler....for hvis det bare kan redde en hund er det iorden....
|
|
|
|
| halløj' |
|
|
Lene.: Sikke dog en PLAT kommentar. Hunde er lige præcis så farlige som deres ejer gør dem til. ALLE dyr kan være livs farlige i de forkerte hænder.!!!
|
|
|
|
| jamen dog |
|
|
Lene 1: Så må jeg jo have vedhæftet prædikatet "uansvarlig" på mig. Men mon ikke jeg overlever det............!!!
|
|
|
|
| stald østergård |
|
|
nej, det er korrekt at NOGLE ikke magter disse hunde og andre gør, men desværre er det jo for længst bevist at det ikke er muligt at sortere NOGEN fra.. Derfor støtter jeg forbudet, men jeg ved godt det rammer "ikke tilsigtede" mål..
Fjordhest er bedst. Mor til Naia født d 4-1-06 Billige DAM /Gjøl trolde købes!!! Skal være originale. i størrelsen fra 9- 16 cm. Gerne med tøj.
|
|
|
|
| underskrevet |
|
|
Jeg har også skrevet under 
"All that glitter is not classical dressage" Erik Herbermann, The Dressage Formular
Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.
|
|
|
|
| nope..... |
|
|
Heller ej en underskrift herfra. Der er en grund til der må laves et forbud for disse hunde og ikke labrador el. andre racer.. (hilsen en der selv har haft en Tosa Inu, som var VERDENS bedste hund, men er alligevel glad for de er ulovlige i dk.)
Mvh.
L Nielsen.
Springheste sælges, fra L til S. Se profil.
|
|
|
|
| overskrift |
mullepigen ♥Aconto♥ (Skriv besked) |
17-03-2010 15:51 |
|
Hermed skrevet under. Det er jo således, at det ALDRIG har været mere populært at have hund end inden for de sidste år. så ganske naturligt vil der også være flere som mishandler deres hunde... ikke opdrager deres hunde osv osv.... Muskelhunde er ikke anderledes end andre hunde.... en gravhund kan være ligeså farlig i de forkerte hænder.... den har bare ikke så stærke kæber som en muskelhund. Men nej jeanette, de kommer jo ikke og fjerner jeres hunde altså... roooolig nu....
Hilsen Lærke ♥Mor til Karl-Emil 8 år og Jonathan 4 år♥ R.I.P Freja
R.I.P Tikko R.I.P Simba
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Absolut også underskrevet herfra!!
Katrine & Lillemanden Marcel - Fart Over Feltet!
Kig mig dyyybt i øjnene.. Hvilket øje ser ud til at være mest ligeglad?? 
Nu også med hingsteføllet, Sir Charming Felix! 
|
|
|
|
| ved ikke |
|
|
ja helt alvorligt, så syntes jeg den er svær. har selv 3 store hunde, dog ingen af nævnte racer. Selv om dem som har skrevet under, er ansvarlige ejere som magter deres hunde. hvad hjælper det så, på dem der ikke er det, hvordan ændre man denne tendens. Beklager at jeg næppe tror brian hjernedød, køber en foxterrie, for at kunne være sej, selv om den nok også ville blive kulleret, men hans opdragelse eller mangel på samme. Men jeg vil trods alt heller møde brian med en foxterrie end en af de på hunde listen. hvad vil i gøre for at forhindre at hundene bliver købt af skrubleløse mennesker, der ikke ejer en fornuftig omtanke i hovedet. Måske skulle de fornuftige ejere, lave en forening som kunne lave kontrol og lydighedsprøver, for disse hunde og deres ejere. Der kunne udstedes et certifikat, som bevis på at man magtede at håndtere hunde af den tybe der står på listen, har man ikke et sådan, og er hunden over et halvt/helt år (kønsmodning) ja så gider man nok ikke bruge den tid det kræver. og ejeren bør fratages hunden. så mon ikke det er op til dem der kan og vil have de pågældne hunde, selv om det er surt, at det er andre der er skyld i racersernes dårlige ry, og jer der skal rette op på det
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Lærke: De kan så tage ens hund og aflive den under de rette omstændigheder, og det uden den bider eller lign, ifølge det nye lovforslag...Så det er ret foruroligende! Og jeg vil ikke lade mine hunde leve et liv i 2 meter snor og mundkurv ,så snart de sætter poten udenfor døren... Herhjemme i vores skov, er det ikke et problem, men når vi skal på stranden eller i hundeskoven, skal der bare være 1 person med ondt i bagdelen, der ringer til politiet og fortæller de er løse... Det kan gøre livet meget surt for os ansvarlige muskelhundeejere.... Uden tvivl...Og der er grænser for hvad jeg vil byde mine elskede hunde....
Screw you guys, i'm going Western  Lykkelig ejet af 3 muskelhunde + 1 stk Moppedreng :) Plads til føl søges pr 15/9 ca, 8740 og omegn, se profil for min annonce!
|
|
|
|
| jahjash |
|
|
Ingen underskrift herfra - jeg er nemlig fuldstændig enig med det forbud.
|
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
heller ingen underskrift herfra. jeg har set en meget GODT BEHNADLET staff. angribe, så den måtte slåes i hovedet med en skovl for at den ville slippe dens bid... det har jeg aldrig oplevet med andre hunde. det er brænd ærgeligt at I som har disse hunde, og som forstår at omgåes dem, nu ikke kan få flere... men med det sagt... efter den oplevelse jeg havde tror jeg at deres instinkter er så stærke at selv den søde tæve på 7 år, kan vende på en tallerken en dag hvor solen lige skinner forkert. jeg er måske også lidt blændet i hele den her hunde sammenhæng... løse hunde er i min verden et NO GO!!!! vi har 2 bordercollier i stalden som render løse, de både bider kalve, og forsøger at bide heste hen over boksdørene (så de er vel ligså slemme)... jeg har sagt til staldens ejer at for de fat i en af mine heste, bliver det hundens død... det er han helt inforstået med... bider en af hans kære hunde mine heste, har han lovet at betale evt dyrlægeregninger, og hunden vil blive skudt!.... gid alle hunde ejere havde den indstilling... en hund som har bidt, gør det igen... har aldrig mødt undtagelsen.
Little Arabians Passion for Polish
|
|
|
|
| fint med forbud |
|
|
af disse hunderacer men det forhindre jo stadig ikke at dem som er tilbage i at angribe og specielt ikke når man gang på gang herinde læser at folk absolut ikke vil tage deres hunde i snor el. give dem mundkurv på når man færdes udenfor egen grund...så hvor ansvarlig hundeejer er man så??? Kan oplyse at det ikke er rart,at se ens hund bliver bidt,specielt ikke når du ved at din hund er være taberen, hvis du ikke griber ind....
Sidst jeg var i byen og handle,her kom en "Brian" gående gennem gågaden med 2 stk. amstafff hvor begge var i snor havde mundkurv på...se det syntes jeg var en ansvarlig hundeejer..
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Så har jeg skrevet under. Jeg elsker hunde og har mødt en masse dejlige "kamphunde". Vi møder tit en Kangal i hundeskoven og der er nu ikke meget kamphund over den, han er simpelthen så sød. Men der er en masse uvidende hundeejere der nægter at gå ind i hundeskoven hvis Kangalen er der. De tror han vil æde deres små hunde. Min labradortæve leger fremragende med ham. Han er bare et stort legebarn der ikke selv ved hvor stor han er, så self. har han voldsomme bevægelser. Men jeg vil hellere møde en Kangal end en Chihuahua, da de ofte går helt agurk på min tæve og gøer hende op i hovedet. Forstår godt min hund hader de små krabater  Min tæve har en gang fået bidt hul i sit øre af en hønsehund. Men altså, derfor skærer jeg ikke alle de hunde over en kam.
Mvh Pia Glæder sig til det bliver forår!
|
|
|
|
| underskrift |
|
|
Jeg har skrevet under for længe siden. Sarah »Losell og Maze«: Nej, vi skal ikke af med vores hunde, men deres livskvalitet bliver da væsentligt forringet, når/hvis det bliver et lovkrav, at de altid skal være i snor og bære mundkurv og jeg vil ikke have muligheden for fremadrettet at købe den hunderace, som der passer til mig og det liv som jeg lever. Hvis I der imod "muskelhunde" havde fulgt lidt med i hundeudvalgets betænkning, ville i kunne læse, at et raceforbud IKKE anbefales og at det ligeledes ikke kan dokumenteres, at muskelhunde skulle være mere farlige end alle andre racer. De lande som allerede har indført et specifikt raceforbud for år tilbage, har erfaret at et sådan ikke gør nogen forskel, da der fortsat er lige så mange bidepisoder som før racerne blev forbudte og er nu ved at skulle ophæve forbuddende. Så hvorfor er det i tror det er så meget anderledes i DK?
|
|
|
|
| Har selvfølgelig skrevet under |
|
|
jeg har selv en Cavalier King Charles Spaniel, og han leger gladeligt med muskelhunde, og der er ingen der har brugt ham som prøveklud, det er der derimod en Hvid Chiahua(staves?) han, der har gjort, øv  Men derfor vil jeg da ikke have dem allesammen forbudt.... og nej jeg meldte det ikke til politiet.... Tror ganske enkelt det var ejerens skyld, hun magtede simpelthen ikke at sætte grænser, for den var jo så sød og nuttet.... Så efter den havde leget prøveklud med min hund, så tog hun den op og sagde nej, det må man da ikke... altså lille mus....  Min hund har gudskelov ingen men efter det, og han leger også gerne med Chiahua(staves?) så længe de ikke bliver hysteriske...
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
|
|
|
| Tragisk..... |
Lene 1 (Skriv besked) |
20-03-2010 11:50 |
|
at nogle kamphunde ejere ikke vil se i øjenene at selv om disse hunde behandles ordentligt og af gode ejere kan de tændes uhensigtsmæssigt og forvolde stor skade på andre uskyldige ofre..... tag dog ansvar og være med til at dette ikke sker. Resultatet taler da for sig selv.....der er i den sidste tid sket mange overfald med tragiske udfald. Så sent som i sidste uge blev en hund overfaldet, den slap dog med livet i behold....men den 9 årige pige som så hendes hund blive overfaldet fik en rigtig grim oplevelse for livet. Det kan godt være i tror at Fido Allldrig gør noget..... MEN i kan IKKE være sikre, og det er andre som betaler prisen(angsten) for disse hundetyper snart render rundt på hvert gadehjørne. Derfor må der tages forbehold...kan det bare redde en er det det hele værd. Jeg ved godt at der er mange gode kamphundeejere.....dog foruroliger det mig at i ikke kan(vil) se alvoren i sagen og bare nægter...... jeg tror ikke at det er fordi i er mindre begavet....måske blodt fornægtelse. Det virker bare så uforsvareligt og egoistisk(noget som ikke bør forbindes med disse racer).
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Lene 1: Og jeg syntes du skulle tage at sætte dig ind i sagerne, inden du udtaler dig på denne måde... De fleste muskelhundeejere herinde, ved udemærket godt hvad slags hunde de har, og benægter ikke at de kan blive farlige og tager deres forholdsregler.. Men kollektiv afstraffelse er ulovligt i DK, og det er desværre dette der er gang i med dette forbud... Der skulle hellere slås kraftigt ned på dem med hunde, der ikke har dem i snor i det offentlige rum, og dem der har en agressiv hund, skulle have den fjernet med det samme... Der skulle kørekort til at have hund, uanset race...For det er IKKE kun vores muskelhunde, som tænder af.... Se bare Prins Henriks lille snoldede gravhund, der har lagt en garder sygemeldt i 3 uger, pga den overfaldt ham...Og det er ikke første gang... Men nej nej...Det er kun hos muskelhunde problemet ligger jo... *ironi off*
|
|
|
|
| Hmmmmmm |
|
|
Jeg skriver ikke under - for noget skal der ske med de hunde... Flere eksperter mener jo at hvis de bider, bider de ikke "bare" for at sige fra, lege ell, de bider for at dræbe! Om det er rigtigt ved jeg ikke, men vil da blive ked af det hvis mine hunde eller min familie blev angrebet af en hund der bed for at slå ihjel. Jeg syntes dog at alle hunde bør føres i snor altid, med mindre de er i en hundeskov/område hvor der er lukket af kun for hunde der ikke føres i snor. Vil så mene at man bør lave flere af disse steder. Mine hunde går altid i snor når vi forlader vores grund herhjemme, fordi det er dyr og selvom man kan stole på dem, er der altid noget de vil finde mere interessante end os mennesker. Men de er også i snor fordi de skal i den skov hvor jeg lufter dem - jeg er så åbenbart en af de eneste der kan læse at hunde skal føres i snor. Jeg er så træt af hundeejere der mener det er ok at deres hund ikke går med snor selv når der står de skal - jeg er så træt af møgkøtere der kommer rendende løst hen til mine hunde fordi ejerne ikke har en skid styr på dem. Min labrador er bange for andre hunde efter den er blevet bidt af en anden hund - og min chihuahua på 1400 gram kan altså ikke tåle de store hunde der kommer og vil lege. Sidst kom der en stor schæfer rendende - med en ejer der kom løbende efter fordi hunden jo ikke ville komme da han kaldte - den hoppede på labradoren, jeg nåede lige at løfte chihuahuaen op - kunne det ikke have set ømt ud hvis den var hoppet på chihuahuaen. Ejeren gjorde som alle de andre der ikke kan styre deres hunde - han smilede og sagde den kommer ellers altid - ja right! Alle hunde er farlige hvis de ikke opdrages - der er bare forskel på hvor meget en chihuahua kan skade frem for en stor muskelhund. Så håber snart der kommer en lov for hundeejere og nogle skærpede regler for de hunde der er ekstra farlige!
**Ejer af den skønne Hygum's Crelando**
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Lene1: Den hund du omtaler, så jeg også i nyhederne og den lignede nu ikke en, der var ved at falde fra hinanden. Det man så, var at den havde et mærke efter en tand, ellers så den ud til at være fit for fight. Ét bid er ét bid for meget, men hånden på hjertet, tror du så ikke der sker den slags skader temmelig ofte uden du hører om det? Hunde er jo engang hunde og det er ikke altid de kan enes, uanset hvilken race det er. Ja, det er en skræmmende oplevelse at se 2 hunde der kommer op at toppes, i sær som barn. Mine forældre havde engang en golden retriever og den blev overfaldet af deres nabos schæffer da jeg var i ca. den alder som pigen og jeg syntes da absolut det var forfærdeligt.
|
|
|
|
| Aha..... |
|
|
Så man er uansvarlig hvis man ikke vil lukke sin hund inde bag lås og slå, og aldrig tillade den at se eller omgås andet end andre af disse "dræberhunde"? Og skulle man så være så vanvittig at tage den med i fx en hundeskov, så skal den have mundkusv på, have alle 4 ben bundet sammen samt bind for øjnene, sådan så de andre har en chance når "blodrusen" slår til(hvilket den jo uvilkårligt gør). Og jo, muskelhunde kan bestemt godt bide i leg, eller for at sige fra. Har så sent som for en uge siden siddet på Jeanettes gulv og leget med hendes amerikanske bulldog, og jo den kunne sagtens bide i leg, præcis som min cavalier king charles, og reagerede på præcis samme måde som min cavalier king charles hvis den fik bidt en smule for hårdt, uh nej, undskyld, ikk med vilje. På præcis samme måde som min egen ser ud/agere hvis han får bidt for hårdt i leg.... Jeg vil pege min grumme finger og grine hvis denne lov bliver vedtaget, og der begynder at komme overfald fra andre hunde end muskelhunde, for så kan i s.a.t.m.e lære det!
Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!
|
|
|
|
| ffffffffffffff |
|
|
Jeg vælger heller ikke at skrive under. Jeg kan ikke klare det mere med alle de "kamp" hunde der efterhånden dræber andre uskyldige hunde fordi de liige legede, men så knækkede filmen. Nej tak.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. " SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..
|
|
|
|
| hmmmmmm |
|
|
vi har så sent som i denne uge haft et tilfælde her i England, hvor 2 "kamphunde" er sprunget over bokslågen og har skambidt en ponyhoppe... hoppen kommer sig, men hun vil aldrig kunne være mor, da de blandt andet har haft held til at bide hendes yver af!
Little Arabians Passion for Polish
|
|
|
|
| INGEN underskrift herfra |
|
|
Ganske ganske enig med dem der ikke vil skrive under. Elsker dyr og hunde, og i mine øjne handler det ikke om opdragelse overhovedet. Det er en fordel at man har styr på sin hund uanset hvilken race man har, men man vil aldrig kunne fjerne de instinkter hundene har, og det gælder både for jagthunde som for muskel (kamp) hunde. Disse hunde har i mange mange år været brugt til kampe, og det er de avlet til, derfor vil man aldrig vide hvad det er der lige tænder dem. Man kan godt have en sød familiehund, men selv den kan tænde af, forskellen på disse hunde og andre er bare at overflader de et barn eller hunde mv., så går det meget galt.
|
|
|
|
| INGEN...... |
Lene 1 (Skriv besked) |
28-03-2010 10:53 |
|
Absolut ingen kan OPDRAGE instinkter ud af de hunde.....det ligger i generne.
|
|
|
|
| Ingen underskrift |
|
|
....fra mig. Jeg ser på det på samme måde. aom jeg ser på det at køre i alkoholpåvirket tilstand: Det er da langtfra alle spritbilister, som forårsager ulykker på vejene, men der er alligevel mange af slagsen, som er årsag til trafikuheld og trafikdrab, mens resten af spritbilisterne udgør en stor risiko. Så derfor synes jeg, at det OK at spritkørsel er forbudt. Ligesådan med muskelhunde: Det er langtfra alle muskelhunde, som går amok på mennekser eller andre hunde, men der er alligevel mange "smuttere", og resten anser jeg som potentielt farlige. Så derfor synes jeg, at det er OK at forbyde muskelhunde (ihverfald i det offentlige rum).
Hilsen Linda.
Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Lene og hmm mig: Jeg vil meget gerne se de fakta på at de muskelhunde der er på listen har været brugt som kamphunde i maaaange år, og derfor kan man ikke avle sig ud af de instinkter (bortset fra pittbull og tosa) For nej... De er IKKE brugt i flere århundreder som kamphunde, ligeså vel som jagthunde har...Det er måske årtier vi taler om, og det er så ikke som kamphunde, som i slås med andre hunde, men tyrekampe, vildsvinejagt osv..... Så disse hunde er ikke mere dræber anlagt end så mange andre racer, få af dem er misbrugt i kort tid til hundekampe, men langt de fleste er for store og klodsede, og ikke egnede til hundekampe... En kamphund er meget lav, slank og adræt, og der dur en amerikansk bulldog eller boerboel bare ikke... Få nu styr på jeres fakta og historie, inden i bare proklamerer at de er bare kamphunde og tikkende bomber... Pittbull og amstaffs fra tvivlsom avl kan være tikkende bomber, det vil jeg gerne give jer...Men ellers er det sq ejerne der er de tikkende bomber.... For jo, man kan godt avle og træne sig ud af egenskaber, ellers havde vi ikke de domestikerede tamhunde vi har idag... Muskelhunde har ikke et ekstra gen eller specielt magisk blod, som gør dem til vilde blodige dræbermaskiner... Det er ganske få racer, som er kamphunde....Og det er ikke særlig mange af dem, de rent faktisk har fået på den liste... Symptom behandling er hvad denne lov er... Og nyttesløs...Men jeg tvivler nu også på den træder i kraft, og hvis den gør, så får de sig en lang næse fordi antallet af bidepisoder ikke svinder ind....
|
|
|
|
|
|