Logo used for printing
Opslag, billeder og video

sød gårdmis
Forfatter:  Gitte (Tyran) (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  15-03-2010 20:42

NU skal i se hvor dejlige ganske almindelige gårdkatte af ukendt herkomst kan være..

måske også lidt fordi killingesæsonen nærmer sig, og masser af bønder ikke kan finde ud af at få steriliseret og kastreret deres misser, så denne type katte er i overflod, og ikke har det godt "nok" fordi de er for mange.

nå, men her vil jeg vise lidt billeder af mit yndlingseksemplar, med det nok så passende navn :Mis.

først et billede fra han var lille og sød.. (ikke at han ikke er sød mere, en nu vejer han 5 kg)

og i gang med hans yndlingspeskæftigelse -slappe af

og nu som 1½års,

..jeg ved ikke heelt hvad han har gang i her.. men hygger sig gør han garanteret.

jeg håber i nød billederne af min discount musefanger (som ER kastreret). ;-)

mvh. Gitte & Tyran

*jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Uh der kan
Forfatter:  MillePigen83 ♥Jesse James♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  15-03-2010 23:43

Der kan vi være med:)

Lad mig præsentere: Mummu! Gårdkilling fra Farum. Næsten 2 år:) hans mor hed gammelmand og hans far var strejfer

Jeg syns resultatet er fantastisk naturligvis!!

Som lille bitte

som liiiidt større

og som nu:)

elsker min lille vild kat

"The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams"

Freelance Fotograf

Fotograf

&

Journalist

www.bergerphoto.dk

mille_berger@hotmail.com

Missere
Forfatter:  Lykkemus (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-03-2010 00:14

Ja gårdkatte, er nogle af de sødeste og mest kældne katte (=

Min egen er derimod en perser, som er en racekat.

Men Min storesøster stjal engang en hunkat fra en gård, hvor vi havde hest. katten var højgravid og fik ingen mad, så vi begyndte at give hende mad. Men så fik vi afvide, at vi skulle holde op med at fodre den ellers skulle vi tage den med hjem.. og hvis ikke vi gjorde det, ville den blive skudt..

så vi havde ligepludselig en kat mere, som vi kaldte Piv (= og fine killinger kom der efterfølgende (=

Lykke & Vincent

What does´nt kill you

Will only make you stronger

gårdkatte
Forfatter:  Eislinn (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-03-2010 08:05

sikke nogle søde misser!

Og jeg er selvfølgelig helt enige i at gårdkatte er dejlige, for lad mig præsentere: Gårdkat Laurits aka julegavekatten

Hans mor hed Anton(da dyrlægen havde sagt det var en hankat ), hans far er en ukendt strejfer.

MVH. Betina

Min hjemmeside: Belles side

Ih hvor fine..
Forfatter:  BettinaL (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-03-2010 08:28

Nej, nogle skønne missekatter I har :) Det er altså rart at vide at nogle af dem ender med et godt liv alligevel. De er godt nok fine :).

Hilsen Bettina

Eislinn
Forfatter:  Verner (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 11:28

Wow han er smuk, sikke en farve.

Synes nu alle katte er skønne, ligemeget om det er gårdkatte eller racekatte.

Måske derfor bestanden har det med at blive større

Karin

Dressursadel Cliff Barnsby, brugt ca. 15 gange sælges

Aij altså..
Forfatter:  klokkeblomst8 ♥Rose♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 18:34

.. sikke nogle skønne katte I har. Dejligt.

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Vil du fremad i livet med samtaleterapi?

Healing af hest og rytter

Du kan ikke give livet flere dage -

men du kan give dagen mere liv

Gårdkat
Forfatter:  honeylady (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 18:47

Ih, ham Laurits er altså en lækker Whiskas-mis!

Men de andre er også dejlige!

Her er vores kat Mini (aka Moyser), der er en hul-i-hækken gårdkat.

I dag bor hun i lejlighed på Frederiksberg, og er ganske tilfreds med det arrangement.

Se bare - egen køje!

Hilsen

Annelise

staldkatten..
Forfatter:  Sparky (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 19:22

Stald katten her, bedre kendt som kresten.

Ankom til vores terassedør i meget lille forkommet og klistret tynd udgave helt af sig selv en dag, vi var ikke katte mennesker, men forbarmede os.

Og han blomstrede op på meget kort tid :)

Nu ser han sådan ud:

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info

Sparky..
Forfatter:  klokkeblomst8 ♥Rose♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 19:27

Ih hvor er det nogle DEJLIGE billeder af Kresten.

Sikke en lille stakkel han var som killing, men hvor er det skønt at se ham blomstre op.

Yes og så er der dette billede, det er bare for sjovt, haha..:

HVEM SAGDE VILD MED DANS?? :-D :-D :-D

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Vil du fremad i livet med samtaleterapi?

Healing af hest og rytter

Du kan ikke give livet flere dage -

men du kan give dagen mere liv

Her er minnie mis
Forfatter:  katos (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 21:59

Lille minnie som jeg samlede op på motorvej bare 6 uger gammel. På billedet er hun 2 år, men blev aldrig större..Minnie endte desvärre med at blive kört ned,jeg reddede hende ihvertfald i 1. omgang og vi gav hende 3 gode år. R.I.P. dejlige minnie mis....

smukke smukke gårdkatte
Forfatter:  Søs 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 22:23

^Åh - hvor er de bare smukke. Jeg ELSKER gårdkatte. Har selv to jeg har fundet i min stald som killinger - de er søskende.

Vi har også taget to til os på mit arbejde. De er ca. 6 mdr. gamle nu - og bare så hyggelige at have med når jeg fodrer heste (mine heste står på mit arbejde). De er ved at være kønsmodne så de skal en tur til dyrlægen og kastreres og steriliseres m.m.

Men ja - gårdkatte er ABSOLUT værd at eje

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

tralala
Forfatter:  Bare Camilla (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-03-2010 23:19

Sikke nogle vidunderligere missetatter i har alle sammen. ÅRh jeg synes ikke kan få nok kattemissere!

Vi har adopteret vores 2 tidliger katte til vores gamle nabo. De kunne ikke blive indekatte, da vi flyttede i lejlighed. Men deres bedstemor ville godt overtage dem. De har det skønt.

Efter 1 mdr uden kat, var savnet for stort. Så fandt vi en lille hittemis. Efterladt våd og koldt og mudret i en hæk med sine 2 søskende. Lille pixi var fuld at øremider og kun 6-7 uger gammel da vi fik hende. Den lille stakkel. Men nu er hun blevet stor og fræk. Spænder rundt og triller med hunden og sover gerne i arm og gemmer sig under dynen. Spolere GERNE det hele og tigger i køkkenet og har overtaget hundens "tigge-pote".

7-8 uger gammel:

Et par dage efter...

3 mdr gammel:

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

SØGES: Lysebrunt fortøj, se annonce

Gårdmis
Forfatter:  Lizza (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-03-2010 15:08

Da jeg sidder ved en anden comp end ellers, så har jeg kun billedet fra min præs. Men der er alle misserne til gengæld samlet.

Benson (ham der manger lidt hale) fylder 10 i år. Han har boet sammen med mig det meste af hans liv - de sidste 2 år er han dog blevet 100% gårdmis hos min mor og han stortrives, fra at være lidt af en pivskid, er han nu staldens KONGE ala you do NOT wanna mes with him *lol* Han er sgi bare sød så sød, kommer altid når jeg er hjemme på besøg også selvom der går lang tid mellem nu. Så følger han mig rundt og så snart han kan se hans snit til det hopper han op på skødet af mig - og nogen gange synes han også det re alletider at stå på mine skuldre?? Sød og dejlig DET er han!

De 2 grå katte er Cirkeline og Sebastian, de blev angrebet af en hund ude hos min mor, men overlevede :) Boede hos mig til de var store nok til at kunne blive staldkatte på fuldtid (Benson var IKKE begejstret over at skulle dele mig den tid)

Og ikke mindst den røde kat Garfield. Killing til en meget mystisk kat der holdt til på gården et stk tid men nu er forsvundet igen. Der er meget vildkat over ham, men ikke mere end sætter man sig og venter så kommer han lige så forsigtigt og vil derefter mægtig gerne kæles for :)

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

ajkhsdjask
Forfatter:  Anna-S (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-03-2010 10:26

Sådan en lille sag har jeg også.

Kejser (aka Ole Henriksen) er søn af en staldkattemor (der har staldkatteaner så langt hendes afstamning kendes - mindst 4 generationer) og en vild far.

Kejsers mor kom slæbende med ham og hans søskende 12 dage efter min gamle hankat var blevet aflivet - de var 3-4 uger og så sky og yderst svære at tæmme. Jeg brugte mange, mange, mange timer i den hesteboks de blev installeret i over sommeren!

Første billede, hvor min veninde og jeg skyndsomt havde fået de små placeret i en høj balje så de ikke kunne stikke af fra os..

Kejser dagen efter.

Han flyttede ind hos os som 10 uger gammel - men var stadig dagligt med i stalden for at lege med hans bror.

Jeg tog ham med hjem tidligt fordi han kun kendte en hesteboks - så han skulle have tid til at lære alt andet at kende - og fordi hans bror og ham fandt ud af at komme ud af boksen og strejfe omkring (stadig absolut IKKE tamme..)

Meeen der skete hurtigt noget - og uden hans kattemor overtog jeg lynhurtigt pladsen som hans Mamma (vi sov sammen, hver nat til han var 7 mdr.)

I dag er herren 10 mdr. gammel og noget af det mest tillidsfulde og kælne over for folk han kender - han er stadig Mammas knægt - og beskrives ofte som min skygge :)

overskrift
Forfatter:  Jeanette ♥Mufasa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-03-2010 11:01

Nynne: Du har de skønneste billeder af kresten

Især dette:

Hvor er det bare livsbekræftende!!!

Dejlige katte i andre har...Jeg savner dælme at have kat....

Screw you guys, i'm going Western :)

Lykkelig ejet af 3 muskelhunde + 1 stk Moppedreng :)

Plads til føl søges pr 15/9 ca, 8740 og omegn, se profil for min annonce!

123123
Forfatter:  Stald-Stoltenborg (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-03-2010 11:17

Vores staldkatte, er også udaf en missemor som ikke er steriliseret og som gang på gang får killinger.. De blev dog til 1, da brormand Simba ikke trives som staldkat, og han lever nu et "villaliv" hos mine forældre og søskende hvor han stortrives og styre hele familien..

Nala-pigen gik derefter fra at være en neutral og upersonlig kat, til at være VORES prinsesse.. Hun blev kælen og en rigtig typisk "kattelivsnyder" og meget knyttet til os som kommer når vi kalder.. Desuden bevirkede det at hende og La'Mira (hunden), er bedste venner som bruger meget tid på at gå på mussejagt sammen.. :) Ender det med vi flytter fra gården, og i et villakvarter som planen er, så håber og tror jeg på hun kan indfindes sig med det, bare hun har LaMira og os..

Her er prinsessen:

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Dejlige katte
Forfatter:  Lizzi Pedersen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-03-2010 11:17

Sikke dejlige katte i har, har desværre ikke min egen kat mere,men vi har 8 gårdkatte hvor Papaya står.

I får lige et billede af Sammy som er blevet stoppet på folden af Papaya og Elektra.

hmmm, hvad er du for en???

syntes det er et dejligt billede

123456
Forfatter:  solskin82 »BB« (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  19-03-2010 11:19

Så skønne billeder i alle sammen viser!!

Vi har også en vaskeægte staldkat.

Indi, som vi har døbt hende, blev godt nok købt fra Inges Kattehjem, hvor hun var blevet reddet fra en stor gård fyldt med katte som gik for lud og koldt vand.

Men nu er hun hos os, og vi håber en dag at flytte på gård, så hun kan tilbringe resten af sit liv som hun oprindeligt er født til, nemlig som staldmissekat.

Indtil da, bor hun med os i vores lille byhus, men det ser hun nu ogå ud til at trives meget godt med

Mine billeder er desværre taget med telefon, ville ellers rigtig gerne have sådan nogle flotte billeder af hende, som i andre viser:

Indi tager en lur i Bamsestolen:

Og et lidt mere uskarpt billede, taget af kæresten mens Indi tager sig en skraver på hans ben:

Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo