Logo used for printing
Opslag, billeder og video

R,I.P Chardonnais
Forfatter:  Stutteri Ak (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 13:57

Så måtte jeg tage afsked med min dejlige hest idag.....

Gik stille og fredeligt for sig og han sov stille ind...

Nu er han oppe i himlen og græsse uden smerter...:)

Men puha det hårdt at sku sige farvel til sin ven og partner.

Især efter alt det vi har været igennem, mig og Chardo...

Han blev som 6 års erklæret uegnet ridehest, og solgt til en landmand som selskabshest... Blev dog solgt videre umiddelbart efter til en hestehandler som så har solgt ham videre til Gentofte rideskole, hvor han gik 8 år som rideskolehest..

Hvorefter han blev solgt videre til hestehandler, som solgte den videre til en jeg kender. Hvorefter jeg købte ham IKKE AF MELIDENHED, MEN I HÅB OM AT HAN KU BLIVE GOD.. OG KU HAN, HVIS HAN BARE IKK HAVDE HAFT FOR KORTE SENER..

Så har jeg brugt 2 år på at fede ham op og gøre ham ''rask'' Han var meget kryppebider og virkede til at have det dårligt.. Men en masse vitaminer og mineraler og tons vis af hø/wrap gjorde underværker.. Han var skin og ben, men blev efter lang tids kamp rigtig pæn.. Han var svær at fede op fordi han nemt stressede og trivedes bedst i stor flok..

Vi flyttede ham så, hvorefter han begyndte at blive en fin ridehest og vi begyndte at springe og træne.. Han endte med at blive rigtig fin, men så begyndte han at sige fra, og han måtte igennem kioprakter og der fandt vi da os en del ting...

Da det så var i orden så blev jeg kontaktet af hans avler/første ejer.. Som så fortalte mig at han var uegnet ridehest pågrund af for korte sener i bagben, så det gør ondt når han bliver redet......

Også tog jeg med det samme den hårde beslutning at han sku ha fred, alt han har været igennem så skal han have fred....

Han var verdens sødeste og dejligste lille hest.. Og vi nåede at få et super forhold sammen... Men nu er han i himlen hvor han kan græsse uden smerter...

Han vil dog blive savnet....

Lidt billeder fra weekenden, hvor vi har taget afsked:

Når enden er god, så er alting godt..

Så lige billeder fra jeg købte ham:

Kærlig hilsen Stutteri AK :)

Jeg elsker mine heste af hele mit hjerte..
Atira og Chardonais

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Øv da også
Forfatter:  JLH ♥Wannamus♥ (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 14:14

Gør mig ondt; men godt din hest nu ikke har flere smerter.

Må jeg lige spørge om en hest der er erklæret uegnet til ridebrug ikke er mærket på en eller anden måde ?

Jeg tænker bare at det ville være hensigtsmæssigt; jo synd for hesten at den skal gå så mange år i ridning når den er uegnet til det og da også mange penge du har brugt på et lidt "håbløst" projekt.

MVH Janni

foråret er på vej

min hest
Forfatter:  jlouise ♥martell♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 15:48

jeg føler med dig. jeg har selv i dag sendt min elskede oldenborg vallak på 6 år afsted over regnbuen.

det er skide hårdt at skulle sige farvel. martell sov også stille og roligt ind kl 10.30 i dag.

martell havde lavet en foldskade for 1 år siden som gjorde at han havde fået kronisk betændelse i sit bagknæ og ringfod på forbenet. han har gået som foldbums siden og har indtil den hårdere vinter fungeret uden smerter, men de sidste 1,5 mdr er det gået ned af bakke, og har måtte få smertestillende de sidste par uger, så nu ville jeg ikke lade ham lide mere. så jeg måtte træffe samme svære beslutning som dig.

lige nu render martell og Chardonnais rundt på de evige græsmarker uden smerter og er glade.

Stort af..
Forfatter:  kristina-og-y (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 15:53

dig at tage den rigtige men drøn hårde beslutning for din hest Jeg er sikker på at mange af vores savnede og højtelskede heste tager godt imod ham deroppe bag regnbuen!

Janni: Jeg mener kun at det er heste der er udbetalt uanvendelighedsforsikring på der bliver mærket... men du har ret, en form for mærkning ville være skånsomt for både heste og de godtroende mennesker der køber dem! For avler har sikkert i god mening solgt hesten videre som selskabshest.. og så i løbet af dens omtumlede tilværelse er der en sælger der har "glemt" at give oplysningen videre.. Så helt klart vil jeg være for en mærkningsordning, men hvad nu når brændemærkning er forbudt....

Trøsteknus-er herfra, du har gjort en god gerning!

Kristina

Super lækkert wrap i små baller sælges, Hadsten!

øh jeg tror at du tager fejl
Forfatter:  schack (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 15:57

han ligner altså Felix fra Parcelgårdens rideskole i Glostrup.

Tror du ikke at det var der han har været?

mvh

Schack

Usprøjtet hø i småballer sælges, 20 kr. pr. stk.

Halm i småballer sælges, 10 kr. pr. stk.

se www.stroeyer.dk

det er trist....
Forfatter:  Adian (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 16:11

jeg føler med dig.

Men hvordan kan en hest - erklæret uegnet til ridebrug - gå OTTE ÅR som rideskolehest????

Forstår det vist ikke helt....

KH:)

Annette

* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *

rigtige piger rider hver dag
 hey...
Dato:  08-03-2010 16:23

Jo det Glostrup... Han hed Felix på rideskolen...

Jeg bytter altid om på de navne der:P

Dyrlægen sagde idag at de begyndte at give chip i alle heste, netop for at undgå disse situationer...

Men der ikk kommet papir eller noget på ham... Han røg bare rundt i systemet.. Øv øv.

Jeg forstår heller ikk hvordan han kan gå så mange år.. Men han var jo ikke halt eller noget... Han var stiv i bagben, men ellers intet...

Så han har bare gjort en god indsats for at gøre det godt for rytterne... hnan var en meget god hest... som ville gøre sit bedste..

Atira og Chardonais

RIP Chardo
Forfatter:  gizmomis (Signe Larsen) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 17:25

Synes det er så grumt at folk bare har tænk på penge og solgt ham som ridehest, velvidende at det gav ham smerter :-( men glæd dig over at du har gjort alt du kunne for ham de år du har haft ham og givet ham fred nu hvor du fandt ud af at han aldrig ville få det helt godt

Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma

ffffffffffffffffffff
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 19:08

Han ligner slet ikke Felix fra Glostrup. Hvor er han bare blevet SÅ flot. Godt han fik sine sidste gode tider hos dig !!!!! Det tror jeg at han er dig evig taknemlig for og super godt du gav ham fred. Det havde han absolut brug for tror jeg efterhånden.

Jeg glemmer aldrig de dage på Glostrup rideskole. TÆNK at jeg har gået der og støttede den rideskole. Jeg SKAMMER mig huden fuld idag, men mine forældre eller jeg selv vidste ikke bedre. FØJ, den rideskole blevet være blevet lukket for flere år siden. Deres rideskoleheste ligner noget der er løgn, de går med sadler og diverse der slet ikke passer dem, de får stramme indspændninger på (HELT ind til bringen) og så får børnene da lige et par sporer på for nu gider hesten jo pludselig ikke gå frem med indspædningerne på (wonder why?).

Jeg glemmer aldrig den gang jeg har set Felix sku springe, han har altid bare gjort som der blev sagt, men selvom han sprang som han blev bedt om, så skulle pigerne der red ham i spring altid sidde og piske og piske ham i numsen henover springene på trods af det :(

Selvom at han var så rolig og godmodig på rideskolen ved begynderne så skulle han spændes helt ind til bringen med næsen "for den var jo så stor".

Jeg håber inderligt at der snart kan findes noget "snavs" på den rideskole, så den kan blive lukket ned. Det er det rene dyreplageri de laver derude !!!

Jeg sætter og vil aldrig sætte mine ben derude mere, heller ikke til stævner eller ligende. Jeg vil ALDRIG støtte dem. !!

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

Sandra ♥Cashew♥
Forfatter:  Fiothiel (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-03-2010 19:58

Nu er det jo ikke sikkert at rideskolen har vidst, at Chardo var erklæret uegnet som ridehest.

Vi ved jo ikke hvor i "kæden" informationerne er udeblevet.

Så pas hellere lidt på med at beskylde folk for noget.

Og så tror jeg ikke, at du gør AK's humør bedre ved at fortælle hvor dårligt han har haft det på den nævnte rideskole.

Chardo har haft nogle gode år til sidst, så lad os fokusere på det.

Sandra..
Dato:  08-03-2010 19:59

Hey.

Ja har os hørt han ikk havde det så godt derude..

Men da jeg sprang ham der var ham bare så glad, og har aldrig tvunget ham..

Men her tilsidst sagde han fra... Også blev han da undersøgt.

Og ja han var blevet så super flot og lækker...

Og kæmpe talent.

Men nu har han fået fred....

Atira og Chardonais

hey igen..
Dato:  08-03-2010 20:01

Jeg har vidst hvor skidt han har haft det på rideskolen..Men gør det bare mere rigtigt at han har fået fred.

Men tror ikk rideskolen har vidst det, tror det gået galt ved hestehandleren...

Men intet vides...

Atira og Chardonais

den rideskole.....
Forfatter:  Lene 1 (Skriv besked)
Dato:  11-03-2010 09:31

har de sidste 30 år brugt syge og skadede heste fra hestehandlere (slagteheste ligner det)i deres rideskole .

De heste har et helvedes liv......jeg forstår ikke at det ikke kan lukkes.

hestene går mange timer, med hårde bid, og alle rider med pisk og sporer ,og bruger det nyttigt,

Hvordan kan privat rytterne gå og se på disse udmarvede heste som knokler de sidste kræfter inden de får fred.

sidst jeg var på stedet var der 5 tynde heste af skind og ben, fler af hestene havde tykke knogler(sikkert skader) og alle i stalden med slukkede blikke.

pt er det torben andersen som leverer heste.

Godt din hest har fået fred.... efter 8 år i helvede.

Glostrup rideklub
Forfatter:  sweetymummi ♥Tom Bogs♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-03-2010 12:07

Jeg er privatrytter som har hest stående på Glostrup rideskole..

Min hest blev flyttet dertil for 8 måneder siden, og har aldrig tidligere været på stedet og kendte ingen derude...

Jeg må også indrømme at jeg er dybt overrasket over rideskolehestene derude. Mange er utrolig tynde og der bliver ikke sagt noget til børnene når de bevidst hakker dem i munden og slår helt unødvendigt med pisken...

Det virker som om mange af både rideskole- og privatryttere har redet derude altid og ikke kender til andet end Glostrup og måden tingene fungerer på derude..

Min hest trives dog meget derude (har tidligere haft vægtproblemer) og vil derfor ikke flytte væk pt...

Ved man siger, at den som tier samtykker... - Hvilket kan give mig utrolig dårlig samvittighed... :(

Føler ikke jeg kan gøre meget andet pt end at hive fat i børnene når jeg ser dem behandle hestene dårligt...

Er glad for din hest har fået fred, sikke dog en historie .. :(

ddddddddddddddddd
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-03-2010 12:27

Nej, rideskolen har nok ikke vist det - men når en hest halter så de ligeglade og ridelæren siger blot - "bare rid videre, det skal rides væk".

Det fik jeg afvide en dag - jeg tror jeg har været omkring de 14 år gammel, det var lige inden jeg valgte at stoppe derude.

Jeg red på en rigtig, skøn rød hest, men jeg synes den gik underligt og dette sagde jeg til ridelæren. Han kom så blot med den overstående kommentar.

Jeg har mistet ALT for den rideskole, jeg kan slet ikke forstå hvorfor at folk gider stå derude (tag det ikke personligt - sweety, men det kan jeg virkelig ikke)

Jeg ville aldrig nogensinde stå derude eller støtte den rideskole mere. Jeg foragter at jeg nogensinde har gjort det - og jeg har så dårlig samvittighed over det :(

Rytterne der er der ude er nemlig sådan nogen der har været der hele livet og som aldrig er kommet videre. De kan ikke selv se hvor slemt det står til på den rideskole og det slet ikke er ordenlig rideskole. At det ikke er normalt :s

Indtil man kommer væk derfra og videre - så kan man pludselig godt se der har været noget galt og hvad man egentlig har gjort over for de stakkels heste når man blev bedt om blot at piske, piske, sparke og sparke til dem hele tiden :(

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo