Så måtte jeg tage afsked med min dejlige hest idag.....
Gik stille og fredeligt for sig og han sov stille ind...
Nu er han oppe i himlen og græsse uden smerter...:)
Men puha det hårdt at sku sige farvel til sin ven og partner.
Især efter alt det vi har været igennem, mig og Chardo...
Han blev som 6 års erklæret uegnet ridehest, og solgt til en landmand som selskabshest... Blev dog solgt videre umiddelbart efter til en hestehandler som så har solgt ham videre til Gentofte rideskole, hvor han gik 8 år som rideskolehest..
Hvorefter han blev solgt videre til hestehandler, som solgte den videre til en jeg kender. Hvorefter jeg købte ham IKKE AF MELIDENHED, MEN I HÅB OM AT HAN KU BLIVE GOD.. OG KU HAN, HVIS HAN BARE IKK HAVDE HAFT FOR KORTE SENER..
Så har jeg brugt 2 år på at fede ham op og gøre ham ''rask'' Han var meget kryppebider og virkede til at have det dårligt.. Men en masse vitaminer og mineraler og tons vis af hø/wrap gjorde underværker.. Han var skin og ben, men blev efter lang tids kamp rigtig pæn.. Han var svær at fede op fordi han nemt stressede og trivedes bedst i stor flok..
Vi flyttede ham så, hvorefter han begyndte at blive en fin ridehest og vi begyndte at springe og træne.. Han endte med at blive rigtig fin, men så begyndte han at sige fra, og han måtte igennem kioprakter og der fandt vi da os en del ting...
Da det så var i orden så blev jeg kontaktet af hans avler/første ejer.. Som så fortalte mig at han var uegnet ridehest pågrund af for korte sener i bagben, så det gør ondt når han bliver redet......
Også tog jeg med det samme den hårde beslutning at han sku ha fred, alt han har været igennem så skal han have fred....
Han var verdens sødeste og dejligste lille hest.. Og vi nåede at få et super forhold sammen... Men nu er han i himlen hvor han kan græsse uden smerter...
Han vil dog blive savnet....
Lidt billeder fra weekenden, hvor vi har taget afsked:

Når enden er god, så er alting godt..
Så lige billeder fra jeg købte ham: