Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hestefestival LUSITANO, portugal - 2009
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 14:00

Her årets rapport om Golega 2009 turen. Portugal. Hestefestival.

Så er vi alle vel hjemkommet igen. Efter endnu en fantastisk hestefestival i Golega , Portugal.

Som nogle nok ved afholdes der hvert år i november en rustik festival for Lusitano hesten i portugals hestehovedstad Golega ( udtales golga). Det var 6. år vi var afsted.

Vi ankom søndag aften og gik straks ned til pladsen for at indsnuse stemningen og få noget at spise. Vi havde i år lejet et hus kun 5 min. Gåtur fra pladsen. Der er kun et (meget dyrt) hotel i byen , så hvis man vil bo der er det privat leje.

Mandag tilbragte vi traditionen tro hos Joao Lynce. Berider, avler og hesteformidler.

Vi fik rundvisning på stedet og så avlsdyrene og deres afkom. Joao samarbejder med andre avlere og nogle af dem har heste stående på hans jord.

Her hilser vi på 2 års hoppeplagene:

Her hilser jeg på "Ursula" , hun blev champion of champions 2008 til den internationale Lusitano kåring i Lissabon ( caiscais).
Hun vandt over så kendt en hingst som "Uivador da Broa (MV)" - ret usædvanligt for en avlshoppe.

Her ser hun måske ikke ud af så meget ( med vinterpels og skal snart fole igen) her, men hun er på når lyset falder på hende og hun kan flytte sine ben.

Her er hendes hingsteføl fra i år - meget lovende og langbenet:

Vi så også nogle af de heste som er taget ind for at blive tæmmet og trænet . Fin udsigt fra rytterstuen og ind i ridehuset:

Her er en 2 års hoppe, Campea, som vistnok var i ridehus for første gang. Hun har aldrig været håndteret før hun blev taget ind men gået i en flok ude altid: www.youtube.com/watch?v=WNfSOtgI_-g

Vi genså "Bemparacido"
som endnu ikke helt er voksen selvom han snart er 4 år. Jeg tror han snart tilrides.

www.youtube.com/watch?v=8wY-a6oVbmk

vi så 2 års plagen "campino" som var rigtigt sød: www.youtube.com/watch?v=JifLlXf3HCM

og tilsidst den friske "Donere" på 1½ år : www.youtube.com/watch?v=Y969kvEREJE

Efter turen spiste vi en god frokost på en hyggelig lokal restaurant. En masse lækkert lokal mad som eks. Blækspruttegryde, klipfisktærte osv ( det smagte faktisk godt) . Jeg fik ikke taget billeder under middagen (typisk). her medens vi sætter os:

Herefter var der ridelektioner til dem der ville og vi andre var dygtige barriere ryttere.

Alle hestene var gode og alle fik prøvet piaffe og passage og chancement. De to fyre fik endda lov at ride den berømte lille ( 152 cm !!) hingst Nohio. Han er tidl. Verdensmester i WE og er nu påbegyndt portuguese equitation da der ligesom ikke er mere at vinde for ham i WE.

Nohio går med elever hele ugen og rides så til store stævner i weekends - det er da sejt. Hans sind er super. Intet kan ryste ham.

Vi kom først hjem sent om aftenen og gik lige ud og spiste og gik lidt rundt inden vi gik tidligt i seng ( tidligt er jo inden kl 2 ).

Næste dag skulle vi tidligt afsted. Desværre viste det sig at vores aftale med den kvindelige tyrefægter Ana Batista
blev aflyst ( typisk sydlandsk). Men så tog vi blot direkte over til vores gode ven Paulo til en fantastisk frokost medens vi så på hans heste.

Her blev vi det meste af dagen og om
aftenen stod den igen på fest og disko.

jeg genså bla. den lille palomino hingst - tror han hedder "Buenio" eller noget i den stil, han er igang med tilridning :

vi genså Zagalote på 5 år - han er igang med at få bygget nogle rygmuskler på :

Vi så avlshingsten Trovador:

frokost:

Tilbage i byen:

denne flotte hingst var noget bekymret over alle de hestevogne der drønede forbi:

jeg har stadigt en sær fascination af disse cremello farvede. De er højeste mode i Brasilien, Spanien og Frankrig - så der eksporteres i stor stil ( til farveavl) :

luso arabere er et hit:

Lusitanoen er også en familiehest :

flot hoved:

flot farve:

en hyggelig gårdsplads:

hestene stilles i spiltovene til udstilling:

Der er nu kommet en regel om at heste ikke må komme på diskotekerne efter kl 12.

www.youtube.com/watch?v=G0_A7ukmf7s

Så rytterne hænger ud rundt om i gaderne:

eller står i grupper og snakker ( det er altså hingste næsten altsammen! enkelte hopper og vallak):

Vi gik ned til pladsen og så på de ryttere der red rundt dernede denne sene aftentime: www.youtube.com/watch?v=OlFIBP9x1OY

Senere på natten - juhu - diskotek "Batalia" ( disko med film på væggene med heste osv. folk kommer enten festklædt eller i ridetøj med kappe og hat og sporer - der er plads til alle) . :

Onsdag startede festivalen så.

Denne dag var der dressur på programmet. Moderne dressur er ret nyt dernede og ikke så udbredt endnu. Her er lidt fra nogle helt lave klasser:

www.youtube.com/watch?v=afvwZu6-Jok

høj tynd rytter på lille kraftig hest:

lille kraftig rytter på høj slank hest:

dette passer vist nogenlunde:

Eftermiddagen og aftenen blev brugt på at slentre rundt. Købe ting, snakke med gamle venner , hygge , spise sammen - faktisk glemte jeg helt at se showet med Luis Valenca...

Stemning: www.youtube.com/watch?v=OLlHysmbv7A

masser af rideudstyr til salg dernede:

glo lidt på ryttere:

der er enkelte der klæder sig "moderne":

men de fleste hænger alt det glimmer og traditionelt udstyr på sig selv og hesten som de kan:

kigge og blive kigget på: Denne hingst er fra Manuel Coimbre (MAC ) - Veiga blodlinie. Den er blevet spået at blive en super avlshingst når den bliver voksen - den skulle være aldeles flyvende og smuk som en statue. jeg så den kun i spiltovet. Med de danske farver i panden og manen - den bad jo næsten om at blive taget med hjem.:

hænge ud i vennernes "casetaer" ( små private huse med udsigt over pladsen):

senere mødtes vi med vores ven francisco - han eskorterede os gennem byen - hen til sit hus hvor vi skulle spise middag:

Naturligtvis fest om natten.

Torsdag: den store dag for mit vedkommende. Shows hele dagen og natten.

Morgenen startede med morfologisk/gangarts bedømmelse af 3 års hingsteplage. En Lusitano kan ikke kåres på morfologi alane så denne bedømmelse er blot vejlende for avleren for om de skal stille hingsten til kåring senere. De kan tidligst kåres som 4 års når de kan bære rytter - de SKAL nemlig ridetestes da det jo er en brugshest. Der er ingen øvre aldersgrænse. Denne dag blev der stillet ca 15 heste og ca 8 gik videre og kan fremstilles til kåring næste år. Resten blev afvist.

En kåret hingst kan senere viderekåres som eks preferent osv. Det kommer an på resultater, afkoms resultater osv.

( hvor mange der blev stillet og hvor mange præcist
der gik videre kan jeg finde ud af , jeg fik ikke taget resultatlister med hjem og må derfor finde dem på nettet når jeg lige får tid til det).

www.youtube.com/watch?v=aXOOBUznifU

denne var gejlet noget op og gik heller ikke videre - gangen var ikke god nok :

denne gik vist videre:

generelt fra bedømmelsen:

Om eftermiddagen var der så 4 års kåring. Her skulle de først vises under rytter og bagefter vises for hånd og bedømmes morfologisk/gang.

Her blev stillet ca 12 og
4 blev kåret.

www.youtube.com/watch?v=KacNp_eg5kM

en hingst slap løs - så nu skal ejeren give en flaske whiskey til dommerne , he he:

Lusitano heste har altid måttet have alle farver ( også plettet hvis det opstår) , så der er stor farvevariation hos racen :

her rød dun farvet ( den havde også striber på ben og skulder - et typisk primitivt træk som lusitanoen har arvet fra Sorraia hesten - dens stamfader ):

oprangering:

så skulle hestene bedømmes morfologisk inden kåring - sadlerne blev taget af :

Her er vinderen, en brun hingst fra manuel veiga (MV) , men den fik dog kun sølvmedalje da den manglede lidt. ( jeg kender endnu ikke dens point).

www.youtube.com/watch?v=rPJo51KMe3g

Den var super super cool med det hele:

præmieoverrækkelse:

Om aftenen var der show med nogle dressur ryttere på deres lusitanos. Som sagt er nivou ikke vældigt højt da det er ret nyt med konkurrence dressur:

www.youtube.com/watch?v=hv2ZfS6UdWQ

www.youtube.com/watch?v=n7dZb-K02bo

www.youtube.com/watch?v=QZe1tY8WU_c

Og senere var der et meget flot show med den portugisiske kongelige rideskole ( a la den i wien - samme koncept mht klassisk dressur). De bruger kun brune heste fra den lusitano blodlinie der hedder Alter Real.

Høj skole;
www.youtube.com/watch?v=CwUOaQ8x9Zo

www.youtube.com/watch?v=IXODMN_R0G0

www.youtube.com/watch?v=9RvDTDptk9E

www.youtube.com/watch?v=YxFivFzfWhs

Solo dressur: www.youtube.com/watch?v=VQGesEkafn4

Kvadrille:
www.youtube.com/watch?v=TC5slWQYGB0

Om natten begyndte det at regne og vi måtte næsten opgive at gå på disko da der var helt fyldt op med mennesker.

Fredag formiddag : Ude i udkanten af byen blev afholdt klasser i "portuguese equitation" , en slags portugisisk dressur.

Her fra klasse med junior heste ( dvs 1. år de konkurrerer) og øvede ryttere:

www.youtube.com/watch?v=rYP2I0HY8uE
jeg synes han holder den ret stramt men selvom den er krøllet helt sammen så er den da pæn den hest.

He

r er en pænere redet novice hest:

www.youtube.com/watch?v=ahTVNERgwwU

Og her øvet rytter og hest ( dette er Nohio som nogle fik lov at ride i mandags) :
www.youtube.com/watch?v=AgtDQktRKUA

Der var også klasser for første del af Working Equitation konkurrencen: dressur delen. Den rides på dressurbane.

Her fra junior klassen ( junior rytter - må ride med to hænder):

Kan i huske ham der lignede Harry Potter sidste år? På den lille røde hingstesag ?
Her er han så igen på den nu mere voksne hingst:

www.youtube.com/watch?v=AL2gZeC4UZA

Her er fra Novice hest klassen( hestens første konkurrence år): www.youtube.com/watch?v=ahTVNERgwwU

Her fra mellem klassen:
www.youtube.com/watch?v=lyd6na8AzeY

Jeg nåede ikke at filme fra master klassen da vi så skulle noget andet.

Vi skulle nemlig på gåtur med Professor Antonio Vicente og høre om blodlinier og sorraia heste:

Nede i byen filmede jeg senere denne fine hvide hingst der vist er ved at blive uddannet til dressur: www.youtube.com/watch?v=d7rE17OxGJs

Om eftermiddagen var der køre konkurrencer i arenaen.

Her et tospand sorraia:
www.youtube.com/watch?v=_fh0bscJ7Ok

Her en lusitano med en meget højlydt kusk: www.youtube.com/watch?v=68e4sy32QH0

Aftenen
blev brugt på at snakke med venner, hygge, feste, spise , gå rundt. Igen måtte vi næsten opgive disko pga regn og fyldt med folk overalt.

Vi har ikke haft regn før i de 6 år vi er kommet til festivalen. Klimaforandringerne er også nået hertil lader det til.

En af mine veninder havde lidt kig på denne 4 års hingst , men hun kunne ikke købe da hun lige skal af med 2 andre først. Men selvom den er redet lige vel hårdt så er den skøn - kun redet 6 md !! ( og har nok aldrig været hjemmefra før - hårdt at skulle rides rundt i det kaos en hel uge og blive vist frem hver dag. Den var nu ret cool med det hele lod det til)
:
www.youtube.com/watch?v=F310HoXc9cU

Den havde medfødt talent for samling :

Lørdag: der skulle egentligt have været maneability delen( 2. del)
af working equitation. Men den var blevet rykket til søndag formiddag istedetfor pga en for våd bane.

Så vi tog istedetfor til amatør tyrefægtning i udkanten af byen. Desværre en meget dårlig fægtning - tyrene der ellers var hentet helt fra spanien , var helt ude af form og meget trætte og slet ikke agressive.
Flere af tyrene lagde sig simpelthen ned inden de overhovedet var kommet igang. Det var en stor skandale da tyren i portugisisk tyrefægtning skal være i form og gå ud nogenlunde lige så friske som da de kom ind. Det er forbudt at dræbe tyren og de bliver slagtet normalt bagefter ( meget gode tyre bliver behandlet af dyrlæge og lukket ud i ære og til avl. Men ikke disse pga den ringe kvalitet ) .

Flere af tyrefægterne blev også buet og piftet ud idet de ikke kunne ramme korrekt - de må kun ramme tyren i fedtpuklen i nakken hvor den ikke bløder og hvor der næsten ingen nerver er ( sådan er loven i portugal) og flere af fægterne ramte tyren i rygmusklen eller skulderen. De blev buet så grundigt ud at de ikke turde komme ind for at gå æresrunde bagefter. Æren tilfaldt så de dygtige "forcados" - unge mænd der agerer som tyrestoppere og som skal lade sig stange af tyren og indfange den kun med deres egen krop.

Hverken tyre, ryttere
eller heste fik lov at vise hvad de kunne og det var ærgeligt.

Her er lidt billeder og video :

www.youtube.com/watch?v=2UZMT3AcRB0

hestene gøres klar. En tyrefægterhest må være max cool. Den skal transporteres meget , de er blandet hingste, hopper og valakker - i samme bil - og står sammen når de klargøres :

tyrene gøres klar - de skal have læder beskyttere på hornene så de ikke kan skade hesten :

præsentationen:

forcados venter og ser på:

spyddet er gjort meget kort ved lov - og de må kun ramme i fedtpuklen - derfor bliver de buhét hvis de ikke rammer der.

ham som med en kappe skal distrahere tyren mellem hesteskift og spyd skift:

gtningen:

fægteren ønskes held og lykke :

og så igang:

eh - jeg skulle mene det måske var en smule risikabelt ikke at benytte stigbøjler !?

Mange tyrefægterheste er ret små da de så anses som hurtigere i en snæver vending:

Lørdag aften var vores sidste aften og vi brugte den i hyggeligt selskab med ven og avler Antonio Andrade. I hans "caseta" ( lille hus der står ved pladsen med udsigt over det hele) . Der blev vi til langt ud på natten. Nogle af de andre tog ud og danse men jeg måtte altså se dyner denne nat.

casetaerne bruges som "drive/ride in bar" :

Søndag: tidligt op og ned og se working equitation maneablity ( stil test ).

Her novice heste ( 1. år i konkurrence): www.youtube.com/watch?v=bZX6L5l9cYE

Her junior ryttere :

www.youtube.com/watch?v=ni98Lgm5TRA

www.youtube.com/watch?v=DqpDlRwzgko

Her mellem klassen ( der rides på én hånd) . www.youtube.com/watch?v=jpH7To0etfQ

Jeg nåede igen ikke at se master klassen og heller ikke speed testen ( den sidste test i working equitation), for vi skulle jo nå vores fly. Sådan er det når man er sydpå - tidsplanerne ændres hele tiden og overholdes aldrig.

En der var med nåede at prøve denne lille gule hingst på 10 år - den har hun vistnok næsten købt nu. Hun skal ned og lære at ride ham meden hun er i praktik og så skal han til dk. Måske som vallak da den ikke er avlsemne selvom den er flot - det er en aden type der bruges til avl og denne type godkendes kun sjældent. Men flot - det er den:

Normalt anbefaler jeg aldrig

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 14:24

Hold nu K*FT nogle flotte heste (langt de fleste) og gode billeder!!!!! (Y)

Video'erne har jeg ikke set endnu - men det skal de helt sikkert!!!!!

En fornøjelse at se din tråd - VELKOMMEN tilbage!!!!

www.klejtrup-friplejehjem.dk

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

DJ fan og stolt a det!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 14:28

Kanon flotte billeder og kanon flotte heste.

MAn kan virkelig mærke stemningen. Jeg vil altså med næste gang ;)

Hilsen Sofie
Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.

0
0
Svar på denne tråd

festivalen
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 14:55

Hvor mange vi skal afsted næste år ved jeg ikke. Det var ret hårdt med så stor en gruppe ( vi var 15) , så jeg tror jeg lige skal tænke mig om ang. Næste år og hvordan det skal komme til at fungere . Men vi havde det ret sjovt og hyggeligt allesammen og nye venner kom til.

Det svære ved Golega festival er jo - at har du først været med én gang - ja så er det jo sjældent den sidste....... Så alle de "gamle" vil jo med igen og igen.....

jeg laver turen for sjov og fordi det er sjovere at rejse med andre end alene - men det skal ikke gå hen og blive hårdt arbejde og alt for meget besvær. For det er jo ikke noget rejsebureau på nogen måde og jeg er hverken guide eller turleder. Jeg er bare mig.

Men jeg må jo finde en løsning på en eller anden måde.

0
0
Svar på denne tråd

I missede vist ikke noget....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 16:42

Du får det næsten til at se ud som om I ikke fik festet igennem.

Jeg fik da ellers et fyldigt referat af Cesar og Graca, hvor det lød som om at I var gået meget godt til den ;-)

Godt at vi gamle kunne køre hjem. Det havde jeg ikke holdt ud til.

Rigtig go'e billeder Lykke. God reklame for racen.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

sdfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 19:01

Rigtig lækre heste!

-Bolero1

Valhallas Bolero&Gismo Silk

Mine 2 Guldklumper

- Jeg lever og ånder for hestene.......

0
0
Svar på denne tråd

Tusind
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 22:52

....tusind tak for en flot oplevelse på her på nettet

Mange hilsener

Anette

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 01:23

Utrolig smukke heste! Og det er tydeligt ud fra billederne at i havde noget af en oplevelse! Men er ked af at indrømme det, men den ridning de viser dernede, er der bestemt intet flot i for de fleste. Nogen red flot og andre mindre pænt.

MVH Pernille

Efterlysning af disse heste: www.heste-nettet.dk/forum/7/112747/ 112747/

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 02:13

for at dele den oplevelse med os. Jeg sad og tænkte: "Wow det ville jeg da gerne opleve" - men jeg tror da slet ikke jeg kunne holde til det program.

Men super flotte billeder, man kan virkelig fornemme stemningen.

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

festet igennem
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 10:12

hanne (goldie): jah vi fik da festet igennem alligevel. men ikke som sidste år hvor den stod på kun 2 -3 timers søvn eller slet ingen pr nat. i år fik jeg faktisk 2 gange hele 6 timer. og resten vistnok ca 3 -4 timer. Så jeg var skam frisk og udhvilet. Graca gik selv godt til den skal jeg love for - pyh - vi andre prøvede at følge med.

pæn ridning er der faktisk en del af hvis man stiller sig og ser. jeg får jo ikke filmet og fotograferet alt og tit står man jo netop og glemmer det når der er en der er god.

Vi stod ofte og roste ryttere der red i lang ramme på en løsgjort hest med fin takt og form. det var ikke et særsyn - men de tager sig tit ikke så fint ud på video og foto.

Generelt rider de en del pænere end samme mængde/udsnit ryttere ville have gjort i dk. Min mening.

Jeg ved også godt at det nok ikke er muligt for rytterne at gøre det bedre i dette kaos - jeg ville heller ikke ride kun med trense , løs tøjle og uden sporer midt i alt det. ( men nogle gjorde det faktisk).

hestene er jo tit helt unge og nytilredet når de kommer her ( de kommer jo bla. for at blive solgt) - så det er klart de spænder op.

det var nok nogenlunde ligesom til et dansk stævne vil jeg tro - gode og dårlige blandet.

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo min...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 14:02

Rigtig god tråd Lykke, som altid. Jeg kan se at du har sat et billede ind af MIN Coimbre hingst, han er f..... pæn. Jeg tror desværre at jeg bliver nødt til at tage et smut tilbage, og hente ham med hjem, for han ville virkelig klæde stalden.

Hanne: Du bliver altså nødt til at feste lidt med os næste år, man kan sagtens få lommeøl i Golegã.

Hilsen

Fie

0
0
Svar på denne tråd

smukke billeder
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:28

Wau sikke en oplevelse i har haft, -det ser fantastisk ud... Tak fordi du delte det med os.

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

Kæmpe oplevelse
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 21:27

Uanset om man er til lusitano eller andre heste er Golega festivallen et event der bør opleves!

Det var en kanon tur - tusind tak til Lykke for et godt arangement.

Hilsen

Thomas

0
0
Svar på denne tråd

nøøøøøøøøj altså
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 22:28

ej en fantastisk tråd.

Lykke, du må vist hellere oprette et rejse bureau så vi alle kan komme med:)

Sikke en stemning!!!!! er meget meget misundelig

0
0
Svar på denne tråd

he he - takker......
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 11:37

jamen tak.

pyha - nej ikke noget med rejsebureau til mig. det er skisme hårdt at holde styr på folk - det er jo ikke alle der kan klokken osv

Det var en super god tur og med mange mange søde folk med. nye venner .

jeg kan godt se at jeg nok allerede nu skal tænke over næste års tur og hvordan den skal forløbe. det er altid svært at finde boliger nok og gøre alle tilfredse. folks forventninger er jo forskellige .

jeg kan dog altid hjælpe folk hvis de vil bo et stykke fra byen - for der er et hotel ca 30 km væk som er ret sødt og ok pris. Men så skal man køre frem og tilbage....... ( så skal chauffør jo altid gå glip af vin, portvin og aperfado .... åh gys uh gru..)

0
0
Svar på denne tråd

fed tur
Forfatter: 
Dato:  02-12-2009 17:29

Hej Lykke

Jeg vil også sige tak for en fed tur. Mht. at feste så fik jeg da kun sovet 2-3 timer pr nat... så regn, mennesker eller ej så var der gang i byen 24/7 .

Kan godt se, at det er et stort projekt at sætte i værk, dog var jeg jo kun på fra ons-søn. Så en mulighed er at droppe arrangementerne i dagenen inden festivalen for alvor starter om torsdagen? På den anden side så bliver der vel flere og flere gengangere, således vi ved hvordan turen hænger sammen og evt. kan give en hånd med . Jeg vil da ikke være bleg for at hjælpe!!

Mange hilsner

Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Mange mange
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 20:04

tak for en super flot og spændende tråd.

Jeg har nydt smukke billeder og den gode forklaring som fulgte med - desværre har jeg endnu ikke set videos.

Det var en STOR fornøjelse at se.

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

se videoerne...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2009 10:34

ja i må altså endeligt huske at se de videoer - det er dem jeg har lavet mest af i år. ikke så mange fotos.

0
0
Svar på denne tråd

Skønne heste
Forfatter: 
Dato:  06-12-2009 18:28

For søren da også, hvor er der mange lækre heste imellem. Super gode billeder. Faktisk synes jeg bedst om tyrefægterhestene. :-)

Ser ud som om, det er en fantastisk oplevelse at være til festival.

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2009 18:45
IHHHH nogle flotte heste, virkelig flotte... Jeg var i Beja til noget ligende bare mindre og i kortere tid, men en virkelig fed oplevelse!

Sirid

*Heima á Sölvabakka...

*Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid

0
0
Svar på denne tråd

beja -.......we.
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 10:27

sirid: Ja beja har nogle lonkurrencedage hvert år. slet ikke som golega men rigtigt fedt.

har du set mine videoer fra beja?

her er lidt

: www.youtube.com/watch?v=5895K-Xjupk

0
0
Svar på denne tråd

Wow....
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 13:02

Smukke billeder af smukke heste. En nydelse at se på. Tak :)

0
0
Svar på denne tråd

stort arbejde
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 14:55

tak.

det var også et stort arbejde både at arrangere og at sætte alle videoerne og billederne herind.

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

Hestemalerier . www.lykkebianca.dk eller se tilbud på min profil.

Se min fotoside www.lusitanopassion.dk

0
0
Svar på denne tråd

3 pladser tilbage
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 15:07

da vi kun tager 8 afsted i år er holdet hurtigt fyldt op.

3 pladser tilbage.

Alder mellem 21 - ca 50 år ( du skal være selvstændig og kunne holde til at vi andre fester igennem - eller være med...).

mail for mere info.

SALG AF LUSITANO HESTE

www.lusitanopassion.dk

Lusitano fotogalleri, Hestemalerier udføres mm.

Hestefestival Portugal -Golega - 3 pladser tilbage 2010.

0
0
Svar på denne tråd

tur 2010
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 20:19

hej lykke sys det lyder vildt spændene og har i lang tid nu drømt om at komme til det, men har ikke lyst til at tage afsted alene.

hva er ca prisen for en så flot tur?

hvornår er det?hvis du da allerede ved præcis dato for 2010 ? :)

og jeg vil muligvis rigtig gerne med :)

Tophorse st.Martin sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider