Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Tatovering - kinesisk tegn
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 11:10

Jeg skal have lavet en lille tatovering på anklen i næste uge sammen med en veninde, jeg har fundet denne tatovering:



Det skulle betyde håb, hvilket passer godt synes jeg pga. min laaange sygdomshistorie med indlæggelser osv, mange af jer kender historien :)


MEN så læste jeg lige på en side, at man ikke kan være helt sikker på, om det er rigtigt, hvad der står. Nogen der kan hjælpe mig?

Jeg blev anbefalet(På en kritisk side) at skrive til ham her http://www.hanzismatter.com/ og spørge, men mit engelsk er lidt ... krukket(dårligt) så ved ikke rigtig, hvordan jeg skal formulere mig korrekt :/


Men altså, er det en god ide at spørge ham, eller er det ligegyldigt, idet det ikke er et navn, men derimod et ganske almindeligt ord?


Nogle erfaringer?




Mvh. Anna


Klikkertræningskursus med Ditte Sommer afholdes d. 31/5-1/6 i Rødekro(6230)

Mail eller ring for nærmere information

60 92 46 60

hyppers@sol.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 11:16

... få skrevet noget på et sprof man alligevel ikke forstår selv??


Men ja - hvis du vælger at gøre det, må du hellere få bekræftet betydningen fra flere sider


www.bt.dk/article/20071021/utroligt/ 71020022/




£isbeth & Baloo

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

(Albert Einstein)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 12:04

Som bare fordi, jeg synes 'håb' ikke ser særlig godt ud skrevet med normale bogstaver... Om man kan lide det eller ej er en smagssag :)


Det er derfor jeg er forsigtig...


Mvh. Anna


Klikkertræningskursus med Ditte Sommer afholdes d. 31/5-1/6 i Rødekro(6230)

Mail eller ring for nærmere information

60 92 46 60

hyppers@sol.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 12:16

... ville nok få det tjekket hos en prof. eller hos flere forskellige, så du er sikkert på det du får lavet også er det du tror det er...


Selv er jeg facineret af kina og kinesiske tegn, så kan fuldt ud forstå dit valg... :)




-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 14:37

Tak for svaret Christina, det er bare HVOR man kan få det tjekket henne... Jeg tror jeg vil prøve at spørge tegnerne herinde, om de er frisk på en udfordring og lave et eller andet :)


Det skal jo være det HELT rigtige - det sidder der jo for evigt...'





Mvh. Anna


Klikkertræningskursus med Ditte Sommer afholdes d. 31/5-1/6 i Rødekro(6230)

Mail eller ring for nærmere information

60 92 46 60

hyppers@sol.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm....
Forfatter: 
Dato:  03-04-2008 21:14

... ja det er et godt spørgsmål, men måske få fat i en kineser... Evt. på et udenlands forum på nettet eller en kineser i DK? eller måske en kinesisk tatovør? :)


Held og lykke med det... Ville selv gerne have en tusch, men har slet ingen anelse om hvad det sku være, så det må vente :)




-Christina

*Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*

0
0
Svar på denne tråd
 
 "Kinesisk tegn"...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:21

Da jeg syntes, det lignede et japansk kanji, tjekkede jeg i ordbogen Denshi Jisho, som du gerne må få linket til, hvis du selv vil gå på jagt og tjekke efter.


Tegnet hedder på Romaji "kibou", hvilket ganske rigtigt blandt andet betyder "håb". Du skal være klar over, at selvom det ene tegn betyder "håb" rimelig direkte oversat, så giver det forskellige meninger, afhængig af hvad der står ud over det.


Jeg vil også gerne selv have et kanji tegn en dag (eller måske et ord på hiragana), måske - men så skulle det være fordi, jeg selv kunne tegne det og derigennem forstå den præcise betydning.


-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Detalje...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 14:28

For nu at svare på dit spørgsmål (... ;) hov!) - så er det ikke min opfattelse at Kanji er SÅ enormt kryptisk, at man ikke kan stole på betydningen, i fald man faktisk kan slå det op.


Jeg har ingen erfaringer med kinesiske tegn. På japansk er det en ret kompliceret affære at lære Kanji, så jeg ville helt klart forhøre mig hos en, der enten har læst det eller taler det som førstesprog, hvis jeg var dig.


Bare for at du kan sikre dig, betydningen er præcist som du gerne vil have det - eller om du skal vælge et andet tegn, der passer bedre til din forestilling om "håb".


-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kinesisk
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 16:58

Jeg kan kinesisk og det er det helt rigtige tegn du har fundet - det betyder håb. Det udtales XIWANG på kinesisk.


Jeg synes dog, at der er rigtig mange der bruger kinesiske tegn til tatoveringer, så hvad med at finde ordet håb på et helt andet sprog fx. thai...?


Vallak købes til hygge/selskabshest. Haflinger, Jyde eller lign. Se mere på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas endelig på...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 17:01

Jeg troede jeg fik lavet tvillingens tegn på japansk, men jeg fandt ud af at det ikke var det japanske tegn for tvillingerne. Hvad det er aner jeg ikke, men pænt er det nu, selvom jeg er ret skuffet over det ikke er det tegn jeg troede det var.


Frøken Stjerneskud fløj til himmels mandag d. 9. maj 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 hm....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 18:23

Er der ikke en film hvor tatovøren vælger tegn fra den kinesiske restaurents spisekort? ;-D Tænk at få en tatovering hvor der står forårsrulle ;-D Haha..


Undskyld at jeg lige er lidt useriøs.. Jeg ville også være nervøs for at der ikke stod det rette, så selvfølgelig skal det tjekkes :-)



Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - BL.A. 3 SPRINGSADLER!


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:48

Tak for svarene :)

Har I nogle andre forslag til sprog med anderledes bogstaver? For som jessie siger, så er der mange der bruger det kinsesiske tegn, så det kunne være fedt at få et andet sprog, men kan desværre ikke finde nogle rigtigt på google.




Mvh. Anna


Klikkertræningskursus med Ditte Sommer afholdes d. 31/5-1/6 i Rødekro(6230)

Mail eller ring for nærmere information

60 92 46 60

hyppers@sol.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 kinesiske tegn...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 20:04

... jeg fik et kinesisk tegn på anklen da jeg var 16 år, det var i 90'erne, hvor man bare skulle have et kinesisk tegn.


Jeg fik det lavet hos Tatoo-Hank, som var stangstiv og delte en flaske rom med en veninde og jeg.


Gad vide hvad tegnet betyder, har lige googlet og de tegn der kommer op for "stolthed" ligner ikke det jeg har :-D Ja ja man er kun ung (og dum) en gang.




Tine


Hestens Urtehave


Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vind


Nu forhandler af Marstall hestefoder på Midtfyn

-gratis levering i Faaborg-midtfyn, Nyborg og Svendborg kommune


0
0
Svar på denne tråd
 
 Søg bekræftigelse
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 23:12

Jeg lånte engang en trøje af en veninde med et kinesisk tegn på. En kineser i min klasse sagde diskret til mig at tegnet betød ged... Ja, det ildelugtende dyr GED! Jeg var fnisestarter blandt kineserne resten af dagen. KIKSET! Godt det kun var en trøje.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et andet forslag...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 19:53

Well, jeg kan personligt godt lide de to andre japanske alfabeter, kana og hiragana. :) De er langt mere enkle (generelt) end Kanji, og jeg synes, de bliver enormt smukke, hvis man vælger den rette kombination.


Dit "håb" bliver f.eks. til きぼう i kana.


Kan ikke japansk og kan ikke andre sprog (er kun hobbynørd), så har ikke bedre forslag. Hiroglyffer er også en mulighed, hvis det er billedsymboler, du er efter...


-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider