Kan desværre ikke fremvise et billede. Men trensen ligner til forveksling Gantis herover.
Min romernæsede skønhed er påklædt en hanoveransk da den ikke kan klemme kinderne ind på tænderne. Det kombinerede næsebånd ligger ind til kinden af hesten der hvor kindtænderne sidder, det forestiller jeg mig kan være mægtig generende. Jeg ville ihvertfald være ked af at bide mig selv i kinden, hver gang jeg åbnede kæberne.
Om biddet ligger mere stabilt og roligt skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg tvivler... Hvorfor skulle det det? det nederste næsebånd på en kombi har jo samme effekt, bare trukket længere op på næseryggen. Derfor er min teori at hesten går roligere med et hanoveransk, da den er mindre generende.(hvis pålagt korrekt, tilstrækkelig langt oppe til ikke at forstyrre vejrtrækningen)
Grund nummer to er at jeg er doven. Jeg gider ikke for mange spænder, derfor består min trense udelukkende af en bidrem og en næserem, ialt èt spænde at fumle med under op- og aftømning.
Om det klær hesten eller ej, er mig uendeligt ligegyldigt, jeg kan jo ikke se det omme fra ryggen.
Rikke