Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Dengang i "gamle dage"
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 16:53

Kan i huske dengang før Drflive og internettet, hvor man fik et rigtigt program med startider.

 

Jeg talte lige med en veninde igår omkring det og lige idag dukkede der en bunke op fra "den store mindekiste på loftet" Det er lidt sjovt at de rent faktisk har klaret diverse oprydninger indtil nu...

 

Billede

 

Den røde her, er det vi kender som Nibe cup i dag, det er lidt sjovt, jeg kan virkelig ikke huske, at det har heddet andet end Nibe Cup.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Ja, det er fra mine pony år.

 

Er der mon nogle derude som var til de samme stævner dengang?

 

(nej selvfølgelig kunne jeg ikke få mig selv til at smide dem ud, så de kom ned i kisten igen.)


 

Ridetanten

 

16
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 17:30

Nostalgi-kasser SKAL der være plads til

 

Boede ikke langt fra nogen af de rideklubber - men hest (stævner) stod ikke på programmet, da jeg var ung og fiks

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan godt huske
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 19:48

Dem kan jeg godt huske

Dog startede jeg ikke så mange stævner da jeg ikke selv havde hest og de rideskolestævner vi havde var vist mest bare en startliste vi fik udleveret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dengang
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 21:04

Åhhh, hvor jeg husker det! Det var bare, så meget hyggeligere dengang.

Var det dengang vi meldte til på infosport eller kom den og senere?

Jeg havde et checkhæfte kun for at kunne melde til stævner. De gloede i banken, da jeg som 17årig kom med min far ned og fik et checkhæfte :-)

 


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

0
0
Svar på denne tråd
 
 Før infosport
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 21:21
Jeg tror først infosport kom senere.

I 1990'erne brugte vi stadig de blå anmeldelser med gennemslag.

Dem har jeg også nogle af i min første scrapbog.

Dengang kunne man ingenting uden et check hæfte.

 

Ridetanten

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Inforsport og checkhæfter
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 21:47

Det er rigtigt. Tror godt jeg kan mindes papiranmeldelsen og alle de rubrikker, der skulle udfyldes.

Det var en større omgang at melde til dengang:-) så hyggeligt!


 

www.staldlauenborg.dk

Salg af smukt designet pandebånd

Smuk palomino hoppeplag sælges ( se profil )

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2016 14:11

Hej.

 

Ja, jeg har også stadig alle mine programmer liggende fra slutningen af 90'erne og starten af 00'erne. Jeg startede kun stævner på Ærø, hvor jeg boede dengang. :)

Faktisk har jeg slet ikke redet stævner siden dengang, hvor man brugte en blå papirsblanket, som man selv skulle ud i rideklubben og hente, så det bliver en helt ny verden for mig, når jeg skal ud at starte næste gang, kan jeg høre! ;D

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Før internettet
Forfatter: 
Dato:  24-10-2016 14:26

Jeg fik først computer i slutningen af 90'erne. Dengang måtte man ud og kigge på sin klubs opslagstavle for at se stævneinvitationerne (der var vist også en liste med distriktsstævner og propositioner i Ridehesten?). Og ja jeg fik også checkhæfte for at kunne tilmelde mig stævner.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ren nostalgi
Forfatter: 
Dato:  25-10-2016 09:04

Jeg har også stadig nogle stævneprogrammer, samt de blå anmeldelsesblanketter liggende fra min ponytid.

 

Det er så hyggeligt. Det er nemt at alt forgår over computer idag, men det tager altså hyggen og sjælen fra det, i forhold til dengang hvor man med kuglepen udfyldte anmeldelses blanketten, som man kunne udenad, puttede den i en kuvert og ned i de røde postkasser..... vente.....vente .....vente..... Juhu der er program post. Ind og sidde og studere programmet og strege over med en farve overstregnings-tus hvornår man selv skulle ride- hvad tid man skulle ride. Med en anden overstregnings-tus blev der markeret hvem af mine ridevenner og værste konkurrenter som var med i klassen.

 

Og når så stævnerne var redet..... ventede og glædede jeg mig til at Distrikt3 bladet udkom, ( en gang om måneden) og deri kunne man læse fra alle klubbernes hverdag. Jeg var selv fra Solrød Rideklub, men elskede at læse fra f.eks hedelands rideklub ( tror jeg det var) fordi de var så flittige og vittige i deres skriverier fra klubben. Der ud over kunne man læse ( og overstrege med ynglingsfarven) om de placerede til de overståede stævner, samt læse propertioner for nye stævner. Og der var især Vindinge rideklub godt til at holde nogle gode stævner på deres lækre udendørs baner.

 

Ihh jeg har mange gode minder fra min ponytid. Det bliver bare aldrig det samme, her som voksen.

 

Hilsen Ane

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Minder er sjove..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2016 17:03

Jeg har smidt dem ud, men husker dem også. Utroligt der er gået så mange år. Der var godt nok en del der skulle skrives når man skulle tilmelde og det med chek der blev krosset og sendt med jeps! det husker jeg også.

Ja man kastede sig over distriksbladet når det kom. Skulle også lige se hvad de andre klubber havde arrangeret.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider