Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 4 måneder med min 4 års
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 15:55

Ja nu har jeg allerede haft min 4 års dreng i 4 måneder..

 

Og så fik jeg da lige lyst til at lave denne video... Klippene med den røde skjorte er fra da jeg havde haft ham et par uger, og han var redet 2 mdr.. Dem med sort trøje er fra igår...

 

Vil lade videoen tale for sig selv... Rider ikke så langsomt hele tiden, som jeg gør på videoen.. Men har klippet den sammen for at klppene er nogenlunde "ens"...

 

Der rides i roligt tempo for at han kan finde balancen.. Er igang med at lære ham at bøje sig om min schenkel og komme ud til udv tøjle - hvilket han ikke var helt fan af i starten, men nu gør ganske hæderligt...

 

www.hestegalleri.dk/video/diverse- hest/357567-4_mdr_med_min_4_aars

 

Billede

 


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

10
0
Svar på denne tråd
 
 Rosrosros
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 16:57

Hold da op en forskel at se. Super flot arbejde. Han er super afbalanceret og afslappet at se på og synes bestemt tempoet virker fornuftigt :-)

 

Har lige selv købt en 5 års som er på samme niveau som din var for 4 mdr siden - hvor ville jeg blive glad, hvis vi kunne rykke os så meget som i har gjort.

 

Har du nogle gode trick til galop? Min har en stor galop og mangler meget balance, hvilket gør at han vil løbe og jeg føler vi ligger ned i svingene.. Øver lidt i longe, men der bliver der går det også meget stærkt og/eller han falder i trav. Alternativet er at komme ud på nogle marker, men det har jeg heller ikke lige modet til endnu ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 17:30

Tusind tak :D

 

Ja jeg følte også virkelig vi lå ned i svingene (og han var faktisk også ved at vælte med mig nogle gange, hvis bunden havde fået lige rigelig vand)...

 

Jeg har gjort "så lidt som muligt", altså på tøjlen.. Ladet ham have hans hovede som balancestang, og bare forsøgt at små korrigere ham.. En gang imellem har jeg også bare redet på volte, og så lavet anspring, overgang, anspring, overgang (sådan at jeg galopere en halv 20 meter volte, går ned i trav og traver lidt, og så nyt anspring, og så galop en halv 20 meter volte).. Synes at det var som om at jo længere tid jeg lod ham galopere, jo mere "faldt han fra hinanden" (tænker han blev "træt" i kroppen?)... Så en masse overgange, hvor man går ned i trav inden den er løbet "helt væk" i ubalance :D Og så sørge for balance i hesten inden anspringet


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

4
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 19:36

Det er virkelig virkelig dejlig ridning og det skal roses! Det er ungheste ridning jeg virkelig kan forstå. Ikke perfekt, plads til fejl og misforståelser, men ikke frustrationer eller konflikter, super dejligt at se på!

Jeg synes tempoet er passende, indtil videre. Det virker som om han er meget mere veltilpas med det tempo, han er stadig energisk uden at løbe og det er rigeligt i mine øjne. Indtil der er 100% styr på de lange stænger så behøver tempoet ikke være mere end han kan bære rundt.

 

Udover det så har han da fået tydeligt mere muskelmasse, det klæder ham meget.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 20:00

tusind tak for de rosende ord :D

 

Ja musklerne begynder også at komme nu, efterhånden som han får taget mere og mere på.. Han var godt nok noget tynd og ranglet da jeg fik ham - men man kan jo heller ikke vokse både op og ud samtidig siger de kloge mennesker

 

Billede

 

Billede

 


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

1
0
Svar på denne tråd
 
 12353463
Forfatter: 
Dato:  24-10-2016 13:38

Det lyder helt sikkert som en fornuftig tilgang selv at lade dem finde balancen og så en masse overgange.

Problemet med min (som faktisk er i faml. med din ;-) ) er, at han også gerne vil glide i svingene og det kan jeg bare slet ikke have, da jeg væltede med en hest for nogle år siden, hvor jeg fik den over mig. Men jeg må bare stole på, at han nok skal klare den :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  24-10-2016 16:28

Sikke en forandring :-) I har godt nok rykket jer meget.

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  24-10-2016 16:32

Heidi - uha jeg kender frygten for at glide! jeg styrtede med min gamle hest i terrænnet, hvor bagbenene forsvandt under hende da jeg måtte dreje for at undgå at ramme en mand der stod i vejen... Så jeg har også svært ved at slippe kontrollen.. Jeg tænker heller ikke du skal slippe "hele pisset", men i hvertfald være blid og blød i hånden, så hesten har sin hals fri til at balancere med.. Og så tror jeg at hvis det var mig, ville jeg gøre det med mange overgange, så den ikke når at få for meget fart på... Godt med ro på inden ansp. så den ikke løber igang, og så bare lige kortvarigt galop, inden overgang ned i trav igen

 

 

Paatvaers - tusind tak for din kommentar :D


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

1
0
Svar på denne tråd
 
 Super sympatisk...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2016 19:45

ridning, og der er godt nok sket meget - ikke kun med ham, men også med dig, det ser ud til at du har fået en del lettere ved at være på ham...?

 

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  27-10-2016 08:02

Dorte Hansen - Ja det går heldigvis den rigtige vej med at være på ham.. Han er faktisk ikke den mest behagelige hest at være på, fordi han er så voldsomt svingende og MEGA smal samtidig I starten bar min opstilling også meeeeget præg af at jeg under min graviditet havde fået en dårlig vane med at læne mig frem for at skåne maven


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler ...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2016 16:50

?? super fint arbejde. og hold da op hvor det har pyntet på din opstilling.

Han er godt nok fin, og jeg tror at han bliver en rigtig super fin lækkerhaps, når nu volumen og muskler er bygget mere op.

Held og lykke med ham.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-11-2016 21:49

Super fremskridt :)

 

Og så er jeg da også nød til at spørge om du ikke har tabt dig en del fra da du rider med den røde bluse til den sorte ? Ser super godt ud :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  07-11-2016 08:40

Tusind tak :D

 

Der var vidst røget et par kilo på det tidspunkt, ikke meget... Nu er der røget 5 kg i alt, hvoraf de 4 kg er på 3 uger Så mangler jeg bare 12-15 stykker mere


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

0
0
Svar på denne tråd
 
 smuksak
Forfatter: 
Dato:  07-11-2016 18:02
Han er altså bare så fin! Og der sker rigtig meget. Fedt at du viser den fine udvikling😃 og den røde bluse gør ikke noget godt for dig.... fedt at du har fået smidt nogle kg. Og at musklerne i korsettet er ved at være retur efter graviditet og fødsel.
Bliver spændende at se ham igen om et par måneder 😋

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  07-11-2016 20:25

Ha ha nej den røde skjorte gjorde intet godt - men er yderst behagelig at ride i

 

Det er dejligt at så småt komme tilbage i form igen efter graviditeten (blev jo snydt for fødslen desværre)... Sad dog på en hest igen 6 uger efter mit kejsersnit (og var nok startet tidligere hvis ikke min hest havde været skadet ;) ) Men det har taget mig LAAANG tid at finde motivationen til at gøre noget ved kosten - Jeg har simpelthen været for træt pga manglende søvn


Isabella af mindet... I hjertet gemt og aldrig glemt!! 28/3/2002 - 18/5/2016

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider