Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Opdatering fra Cloud
Forfatter: 
Dato:  25-09-2016 13:32

Tænkte det var på tide med en lille opdatering fra Cloud :)

Han er jo nu blevet hele 4 år og er stadig hingst.

 

I August flyttede vi igen ind på en ny stald, denne gang i Hadsten på et sted med forståelse for at også hingste er heste og har behov for at gå med andre. Så nu har han to venner på folden. Jeg kan bare mærke hvor meget han er faldet til ro her hvor vi er nu.

Billede

 

Hvordan nogen automatisk kan mene at hingste er farlige og slet ikke må gå med andre heste gør både mig og Cloud ret ked af det da han virkelig trives med andre heste. Som man kan se sammen med Champass på billedet under, de har der gået sammen i måske 3 timer.

Billede

 

Så nu hvor han endelig er sig selv igen er vi igen gået i gang med træning og den lille hest overrasker mig hver gang :) Her med en presænning, det er visst første gang vi arbejder med sådan en fætter og den var ret sjov mente Cloud. Den kunne jo bides på og smides rundt på ridebanen.

Billede

 

Det er også ret tilfældig vi matcher, men han klæder nu den blå farve meget godt

Billede

 

Ridningen er vi også kommet i gang med igen og han rykker sig så langt for hver gang vi rider. Han er så nem at ride, tager alt meget rolig, lærer lynhurtig og har nogle meget behagelige gangarter

Billede

 

Han kan selv holde en stabil jog uden at jeg skal korrigere ham og har superbløde gangarter. Galop er vi ikke så meget i gang med på ridebanen, da han stadig synes det er meget hårdt. Men vi rider en del galop i naturen hvor han bare har den fedeste galop. Meget stille og rolig og naturlig lang og dyb og går direkte i galop når man beder om det.

Billede

 

Uha, jeg er sgu ret vild med den hesten

 

Berta er desværre ikke med mig mere, hun er lånt ud til en sød dame på Fyn som køreponni. Jeg er kronisk syg og måtte til sidst indse at min tid, min økonomi og mest af alt mit overskud bare ikke holdt til to heste mere. Jeg savner hende helt vildt og er så ked af at hun ikke er her med os men hun er en sådan der gerne vil ug og lave noget og jeg kunne se hun blev mere og mere ked af at jeg aldrig havde tid nok til hende. Hun er stadig min, hun bliver aldrig solgt og jeg håber jeg en dag kan få hende hjem igen. Og indtil det så nyder hun livet på Fyn med en stor fold og venner.

Billede

 


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

10
0
Svar på denne tråd
 
 skønne Cloud
Forfatter: 
Dato:  25-09-2016 22:42

tænk at han allerede er blevet så fin en voksen hyp der kan gå til ridning og det hele :)

 

og fedt at du kan have ham e sted hvor han må gå sammen med andre så han kan trives!!!!

 

Snynes nu også det er dejligt at læse at Berta bliver brugt som kørepony - det er jo noget hun ser ud til at trives med :)

 

tak for kigget!


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  26-09-2016 13:50

Dejligt at du har fundet et godt opstaldningssted :-)

 

Det kan være du har skrevet det tidligere, men hvad er grunden til at du holder Cloud som hingst? :-) Nu har du heldigvis fundet et sted hvor han kan stå med nogle kammerater, men ellers ved du jo selv at det kan give problemer på den front + han ligner en der kan være lidt svær at holde huld på. Det er ikke unormalt med hingstene, men det kan jo være billederne der snyder :-)

 

Skøn løsning med Bertha, jeg håber du en dag får hende hjem igen :-)


 

Nynne & Grumse

 

- Follow us on facebook www.facebook.com/NynneogGrumse/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2016 12:39

ja, det er helt vildt hvor hurtig tiden går. Jeg synes jeg lige fik ham hjem som en lille baby og samtidig synes jeg at jeg har ventet længe for at få lov til at komme i gang med ham :)

 

Cloud går som hingst fordi jeg gerne vil avle. Jeg er så småt begyndt at kigge efter en god hoppe at købe og til sommeren har jeg hvertfald to, måske flere hopper der skal bedækkes. Så lenge han er så rolig og fornuftig som han er så synes jeg han skal få lov til at gå som hingst. Han har en god stamtavle og har alle de egenskaber jeg gerne vil avle videre på.

 

At få ham til at holde huld kommer jeg nok aldrig, selv om han blev kastreret. Han er lidt sart og får ikke ret meget pels og taber sig for den mindste omskiftning i vejret. Den sommeren vi har haft har heller ikke været god ved ham, men han er hurtig på vej op igen nu hvor han er kommet på stald.


 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider