Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Pinot i dobbelt debut - B-stævne og PSG
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 21:17

Jeg har haft en fantastisk weekend, hvor min lille sorte lavbenede kuglerunde Pinot gjorde mig så stolt

 

Han har været ude i en dobbeltdebut - og var i weekenden afsted til Wilhelmsborg for at gå sit første landsstævne, OG debuterer i prix sct. george.

 

Der var jo kombineret stævne og eliteskue på Wilhelmsborg - og jeg tror at pinot var den eneste som "flashede" et grønt pas i hele flokken af dressur- og springheste

 

Nu er der ingen der forventer placeringer e.l. fra lille Pinot - men jeg havde bedt min berider/rytter lene om, at hun skulle sige fra hvis hun mente det ville "blive pinligt". Og jeg ville såmænd være ovenud tilfreds med 60% i det fornemme selskab

 

Af alle dage og tidspunkter skulle stakkels Pinot og Lene så ride ved 15.30 tiden - i 32 graders varme.......

Så Lene og jeg tog en hurtig beslutning - Pinot er det sødeste væsen, så han skulle "kold-startes", for ikke at gå død på banen.

Så 12 minutters opvarmning - og så velkommen til banen på gårdspladsen på Wilhelmsborg

 

Nu havde Pinot så ALDRIG nogensinde set så meget pynt og blomster og telte og dommerhuse osv - så faktisk blev det en lidt bekymret og lettere utryg Pinot vi så på banen. Lene hjalp ham det hun kunne, men der kom en del fejl og 4 taller, fordi han visse steder på banen tryggede sig en del. Til gengæld fik han 7-taller, der hvor han gjorde det godt - så alt i alt et program der kunne gøres bedre næste gang

 

Og STOR var min glæde, da procenten fra de 3 dommere kom ind på lystavlen - 62,7% Hvilket er højere procent end det han plejede at få til sine LA-klasser på c-plan..... Så lene har hele tiden haft ret i, at sådan en hest som Pinot, som på INGEN måder er en gangmaskine, han skal bare "opad i klasserne" for at få point for at være velredet. Første fra MB og opefter har han i mine øjne "fået som fortjent".

 

Video og kamera var efterladt hjemme.... Men søde Hanne kom forbi og tog lidt billeder undervejs - og så håber jeg at ridehesten har fået nogle gode af ham også

 

Så her bette Pinot i sin dobbeldebut - om det er billed af noget zigzag travers og ch*er ved jeg ikke rigtig, men det var lige det bedste af de få billeder jeg har at vælge imellem

 

 

Billede

 

MVH Charlotte

21
0
Svar på denne tråd
 
 Pinot Noir
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 21:32

Ej Charlotte - du kan altså ikke kalde ham lavbenet - han er altså stadig "højere" i bentøjet end i kroppen. Og han er skæppeskøn! I mine øjne er han langt smukkere end din brune "jagthund"

N

Dejlig, dejlig hest

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil næsten ikke.....,
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 21:53

Jeg vil næste ikke skrive hvad den "internationale speaker" sagde om min bette sorte på Wilhelmsborg......

 

Der var engelsksproget speaker på - og det gik da ganske fint til en start, hvor det lød sådan her.....:

 

And next rider on the course Lene (mumle mumle mumle) ( åbenbart svært at sige hjort lund viuff på engelsk), on her 9 year old gelding Pinot Noir ( det blev sagt meget tydelig - god rødvin er åbenbart kendt i hele verden) And Pinot Noir is 9 year old...(pause)..gelding..(pause).. and his black ( åbenbart manglede den stakkels speaker hele afstamning at remse op) .....And he is a cubby chunky boy......So welcome to Pinot Noir.....

 

Og så var det jo lige som sagt og sat på plads - den lille fede bredde dreng uden afstamning......

14
0
Svar på denne tråd
 
 smukke Pinot
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 21:57

Han er altså bare den smukkeste sorte ollebolle der findes :)

 

Sikke en smuk stjerne du har i ham :)

 

Stort tillykke med jeres dobbelt debut !


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 00:05

Ja der må jeg jo også give Lene ret..

Det er de lavtbenede som bare skal op ad i klasserne... De døjer lidt med at følge med i La'erne pga gangarts maskinerne

 

Men hvis de er velredne så syns jeg tit de klare sig bedre i de højere klasser.. Og se bare skønne Pinot

Super flot debut og så til landsstævne

 

Meeeeen ET billede... Det er da alt for lidt at vise af skønheden... Det er en ommer!!


 Golden Fabia - Min stjerne

Another Prince Skovbo - Min røde prins

Fernando - Min bette mand

 

Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 08:53

Nøj han er sej den lille sorte. Hvor er det fedt :D

 

Tillykke med det :D

 

Enig - et billede er slet ikke nok, nå :S


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En skøn hest!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 12:09

Hej

Har skrevet det før i dine tråde og skriver det gerne igen. Han er sin vægt værd i guld den bette sorte. Ikke fordi han går prix sct. george, men fordi har bare er en guttermand ud fra hvad du beretter. Han virker bare som en allerbedste ven selv på en stormvejrsdag ved vestkysten.

Er vild med ham og elsker at han bare tonser derud af og nærmest giver din brune totalt baghjul :D

Tillykke med ham, i gør det godt!


Med Venlig Hilsen

Nanna


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 14:02

SÅ flot Charlotte, stort tillykke med guttermanden. Ville gerne have set ham, men arbejde længe fredag og nåede det ikke. Han er bare skøn.

 

Glæder mig til det er den brune du skal ud og flashe igen ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 01:02

Hvis det havde været i USA - ville dommeren blive sagsøgt for x antal mill for den udtalelse

 

Han er nu bestemt en flot hest!!!!

 

Tak for kigget!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 fedt...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 08:36

jeg ved godt morale er godt og dobbelt morale er dobbelt så godt..

har jo selv Dv´er men det er jo lidt fedt, når der kommer lidt "anderledes ind" og ikke altid den brune/sorte super ædle gangmaskine...

savner faktisk lidt at se frederiksborgere og oldenborgere på dressurbanerne.. før i tiden var de også tit at opleve (og alle de andre racer), men det er som om de er lidt "glemt" og de kan jo også godt..

 

som jeg ser det er det hesten med den gode trav der klarer sig godt i LA klasserne.. men hesten med den gode galop får det "nemmere" i M klasserne.. og endnu længere oppe er det den hest der kan sætte sig og stadig være super smidig, der kommer helt derop..

 

Vigtigst af alt er jo at hesten lader sig ride og vil sin rytter..

(så er der os andre der stadig kæmper med overhovedet at ride op af midterlinjen... hvem sagde ridning er let)..

 

så det er super flot af din helt specielle dreng :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

5
0
Svar på denne tråd
 
 Takkkkkkkeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 12:17

Tak for al rosen til Pinot - som bare er den søde guttermand, der altid gør hvad han bliver bedt om, selv når han er ved at dø af angst :-)

Fed ide med sagsøgning :-)

 

Det er lidt sjovt mht hans udseende, at Magasinet Hest ligefrem i deres reportage fra dagens PSG klasse skriver : en pose blandede bolcher deltog i PSG klassen lige fra den lidt tungere oldenborg over Zonyx Ox til de vante varmblods fra Danmark, Tyskland og Sverige.

 

Nu har jeg set billederne som ridehestens fotograf har taget, og ja han er altså ikke lige så langbenet og elegant som de langlemmede varmblods. MEN jeg synes faktisk at han bevæger sig mere "korrek", "kommer bagfra i traven", i forhold til nogle af de noget længere varmblodsheste, som nemt kommer til at hænge i bagenden efter min smag.

 

Nu har jeg jo så i den langbenede magre jagthund af Caspian, sådan en varmblodstype der nok skal få flere point især i travdelen. Til gengæld skal han så bruge længere tid for stadig at kunne gå korrekt over ryggen - men han skal nok blive rigtig god med tiden.

Slag på taske er at han kommer til at gå landstævne i mb'erne i år/næste år - og er han så stærk nok i serierne, så er det formentligt ligegyldigt for ham, hvilke klasser han så kommer til at gå - fordi han så har super evner i bla piaff og passage arbejdet allerede nu.

 

Men jeg elsker at følge med I de heste I andre har herinde, som viser at man kan hvad man vil, hvis man træner nok og vil det.

Og jeg synes også det ville være dejligt at se andre hesteracer på stævnepladserne - freder, olleboller, knapperne og pintoer.

 

Mvh charlotte

 

PS jeg skal lige komme mig over at betale 100 kr pr billed, så flere billeder kommer der vist ikke lige af den bette Cubby.

4
0
Svar på denne tråd
 
 sjov overgang
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 09:13

synes det er en sjov overgang fra tungere oldenborger over zonyx til varmblods... Zonyx burde jo være det ultimative ædle så istedet burde det være fra oldenborger over varmblods til fuldblodsarabaren

problemet med de ultra ædle varmblods (og også andre gangmaskiner) er de har det for "let" og derved meget ledt bliver "forhjulstrukne".. jeg kender en dommer der siger problemet er der og hun gør hvad hun kan for at honorere den gode ridning der kommer bagfra..

Når det så er sagt så synes jeg ridningen især på de lavere niveau er blevet bedre og pænere at se på i forhold til for blot 5-10 år siden.. så vi må håbe den gode klassiske grundridning igen får indpas...

 

Zonyx er jo et godt ekspempel ligesom din Pinot at det ikke altid kræves en stor brun gangmaskine på 170 cm i stang for at kunne..

Den smukke lille Zonyx mangler blot et ridt på 60% i sværhedsgrad 6 for at kunne kaldes S hest.. det er da en præsentation i sig selv for denne smukke araber (behøver jeg at fortælle jeg synes det er en fantastisk smuk hest der er guld værd i varmblodsavlen), der jo ikke er en gangmaskine.. men et godt eksempel på at den gode grundridning kan være vejen frem... og hun rider ham jo også smukt..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps.....
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 11:53

Nåede faktisk ved et tilfælde at se Signe varme Zonyx op i ridehallen, meget sympatisk ridning at se på - og "ønnnndig" hest, sagt fra en som rent faktisk ikke er så vild med arabere :-)

Og som han gik burde han da snildt kunne få 60% i sværhedsgrad 6.

 

Jeg synes faktisk også at ridningen er begyndt at bedre sig i dressuren, med mere klassisk korrekt ridning. Mon ikke også ændringen fra bla OL breder sig nedefter - Valegro er jo som sagt nok også mere repræsentant for traditionel tysk klassisk træning, fremfor det meget mere ekspressive og eksplosive hollandske træning som har været fremme før ?

 

Det sjove er, at sådan en som pinot deler vandende blandt dommerne - ikke på B-plan der var de rimelig enige. Men på c-plan har jeg oplevet samme klasse med to dommere, hvoraf den en var oppe til dommereksamen på c-plan, og den anden var B-dommer - at B-dommeren have Pinot til placering, og 7% lavere havde den nye c-dommer ham til en bundplacering !?!

 

Nå men skidt pyt - han er jo den samme "gode gamle trofast" man får med hjem fra stævne, om han har roset i trensen eller fylder op nede fra :-)

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 de dommere
Forfatter: 
Dato:  31-08-2016 12:37

Ja ham Zonyx er jo yndig, han har jo gået to klasser i sværhedsgrad 6 med over 60%.

 

Den dommer jeg kender drøfter jeg faktisk tit de der procenter med. Fordi jeg ønsker jo at lære.. De gange dommeren har dømt og der har været flere dommere har jeg spurgt til især når der har været en del procent forskelle.. og har faktisk fået en forklaring hver gang..

men nogle dommere lader gangarterne hjælpe hesten og andre ser den korrekte ridning som et plus..

Rides hesten korrekt og har gangarterne med sig, så bør det jo være let for dommerne ..

Vi sad til unghestechampionat et år og jeg husker tydeligt en person ved siden af sad og sagde den der hest, den er så hæmmet af .... og .... Men den der hest vil publikum ELSKE.. da karakterene blev sagt i højtalerne blev der buet fra publikum og så kom der en bemærkning fra siden .. "hvad sagde jeg" ..

Og jeg kan godt forestille mig din pinot vil dele vandene.. når selv OL heste kan få dommerne til at være uenige (og nogle heste dømt meget højt for noget knap så godt i andres øjne), så er det jo ikke let!!!


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 <3 <3 <3
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 18:39

Jeg er helt vil med din skønne Pinot Noir


Venlig hilsen

 

Irene...

0
0
Svar på denne tråd
 
 <3 <3 <3
Forfatter: 
Dato:  01-09-2016 18:40

Der skulle stå, jeg er helt VILD med ham Pinot Noir


Venlig hilsen

 

Irene...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider