Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 borger.dk - PhD-studie
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 17:44

Vil du hjælpe med at forbedre borger.dk for alle borgere?

 

Jeg er PhD-studerende på Aalborg Universitet på Institut for Datalogi. Jeg er i gang med et studie og en afhandling om brugerforståelse, brugerinddragelse og brugervenlighed i forhold til de offentlige selvbetjeningsløsninger på http://www.borger.dk.

 

Den korte version;
At udfylde selvbetjeningsblanketter på borger.dk er problematisk for mange borgere, gennem min PhD vil vi undersøge og afklare problemerne og dermed forsøge at hjælpe med at forbedre dette.
Derfor skal vi bruge testpersoner på alle IT-niveauer - høj som lav.

 

Det tager ca. en time og der skal udfyldes et spørgeskema og løses to opgaver med at udfylde en digital blanket og indrapportere de problemer man støder ind i.

 

Du gøre det selv derhjemme når det passer dig.

Vi udlodder ni gavekort á 500 kr. til http://www.gavekortet.dk, vinderne udtrækkes i efteråret 2016 og vinderne får direkte besked via email.

 

Det eneste det kræver for at kunne deltage er et NemID, at man er over 18 år, bosiddende i Danmark og kan læse og forstå dansk. Og så skal man have adgang til internettet via en computer.

For at deltage skal du åbne denne hjemmeside http://usability.xje.org/index.php Og oprette en bruger, når du er logget ind vil der være yderligere instruktioner.

 

Den lange version;