Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Vores andet dressurstævne.
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 09:20

Så har mig og Sienna været i byen i går.

 

Hun tager det SÅ pænt at være blevet stævnehest og hun har virkelig overrasket - både mig og ejeren - meget positivt. Hun giver bare alt hvad hun har når vi er ude (når det værste glo-hed er overstået altså) :D

 

I LC1 var der bestemt tigere der sprang frem fra dommertårnet og diverse andre hjørner. Så der fik vi nogle bratte opbremsninger og så skulle der gloes. Hun skulle lige overtales til at gå derhen så jeg tog det bare helt stille og roligt og afventede hende. Jeg kan altid mærke på hende når hun er klar til at man kan få hende derhen. Hvis ikke hun er klar til at jeg kan få hende derhen er det bedst at lade hende stoppe op og bare stå og kigge og snakke til hende. Hvis man begynder at presse hende bliver hun hys og bakker og vil INGENTING. Man skal spørger pænt. Hun er en rigtig dame. Hun skal bare lige finde ud af tingene ikke er så hesteædende alligevel.

 

I slutningen af første program begyndte hun endelig at slappe af så der fik hun massere af klap på halsen.

 

Vi red alligevel til 64% så det kan jeg vidst godt være tilfreds med.

 

Billede

Ret dig op Sandra :D

 

Billede

 

I LC2 var hun meget mere afslappet. Hun var dog også noget mentalt træt så jeg fik ikke helt det sug frem til hånden og den trav hun plejer at give mig, som jeg ved hun kan. Men det er også okay. Vi tog det bare stille og roligt og jeg lod hende gå i et mere afslappet, roligt tempo og manglede så lidt sug fortil. Men hun gik afsted og var glad for at være derinde og det er det vigtigste for mig pt. Jeg ved jo hvad hun kan og giver mig derhjemme.

 

Men vi fik da 68,33% og fik en 3. plads.

 

Billede

 

Så alt i alt en rigtig god stævneweekend igen til hendes andet stævne. Jeg glæder mig til at få Romse med ud også.

 

Næste weekend skal vi også til stævne og der skal vi afprøve en LC2 og en LB2.

 

Målet er at hun skal ud og debutere i en LA2 til midt oktober (hvis hun er klar), men det tror jeg hun bliver hvis hun fortsætter den gode udvikling hun pt har.

 

Nu har jeg redet hende siden slutningen af maj og jeg må sige hun overrasker mig positivt hele tiden i træningen også.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

11
1
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 12:38

Lige en side bemærkning: Jeg har startet en give-away inde på min Facebook side til dem som kunne have lyst til at deltage :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 17:30

Tillykke med tredje pladsen :) Dejligt det går fremad med jer :) Glæder mig til at det er min og babyhestens tur

1
0
Svar på denne tråd
 
 Flot arbejde
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 20:58

Dejlig hest. Godt gået i to.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 08:43

Lyon: Tak skal du have :) Ja hun er en rigtig god hest og hun udvikler sig virkelig hurtigt. Ja, det bliver fantastisk når dig og babyhesten skal ud og lege stævnehest. Det er altid lidt sjovt og specielt til deres aller første stævne :)

 

Anette: Tak skal du have :)

 

I kan forresten se videoer af begge programmer inde på min Facebook side. Min computer driller og nægter at uploade dem herinde. :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 20:57

Tillykke med placeringen - det er altid skønt, når de unge finder ud af at de altså ikke bliver ædt af dommerhuset, og begynder at slappe af og vise den ridning der er lagt i dem

 

Jeg glæder mig nu også til at se den røde, den er altså rigtig fin - men lidt mere vågen hvis jeg husker rigtigt ik' ?

 

MVH Charlotte

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 08:57

Tak Charlotte :)

 

Ja hun synes bestemt dommeren og hegnet var lidt heste spisende. Men hun har heller aldrig set et dressurhegn før :D

 

Sienna er lidt en hidsigprop og kan tænde på nul komma fem. Hun er en rigtig hoppe hvor man absolut skal spørger meget pænt ellers giver hun dig fingeren ;) Hun er til gengæld - udover det - meget arbejdsglad og nem, også fra jorden.

 

Fx lagde jeg til sidste stævne lidt for meget galop hjælp i anspringet fordi hun ikke reagerede første gang og vupti så fik jeg da et bukspring og jeg kunne pakke sammen kunne jeg. Resten af programmet igennem gik hun og tyggede i biddet og lagde sig bag mine schnkeler og min hånd ;)

 

Den røde, Romse, er lidt mere varm generelt. Hun er dog mindre hidsig end Sienna, men også en rigtig dame hvor man altid skal spørger pænt om tingene. Hun har dog et rigtig godt temperament selvom hun er en lidt varm hest. Det kræver stor indfølings evne at ride hende fordi hun reagere på ALT hvad du gør oppe i sadlen. Så det er enormt vigtigt med hende at kunne læse hende og mærke efter på hende.

 

Hendes hove vokser og vokser så det er super. Vi kan smide sko på i midten af september og håber hun er rengående. Så skal vi lige en tur til doktoren til tjek inden vi starter hende op igen. For en sikkerheds skyld.

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider