Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Stolt af vores DSP hoppe
Forfatter: 
Dato:  14-08-2016 15:31

 

Vil gerne fortælle om vores lille DSP avls eventyr.

For et par år siden havde jeg totalt mistet min lyst til at ride og var itvivl om hvad jeg ville.

 

Så en dag, hvor jeg sad herinde og kiggede på salgsannoncer, fordi jeg kedede mig, faldt jeg over en velafprøvet, ifolet DSP avlshoppe, som stod lige i nærheden.

Jeg overtalte min mand til at tage med ud og kigge. Og wupti, så havde vi købt, betalt og afhentet hoppen.

 

Denne lille tøs gemte sig i maven og et par mdr. efter kom hun ud og hilste på.

Jeg var så heldig, at være med til folingen, som hoppen bare klarede så flot!

Her er Lis ( Calliesi )ca. 10 min gammel og allerede havde lært at lukke øjnene for linsen.

 

Billede

 

Her er hun et par dage gammel.

 

Billede

 

Billede

 

Vi vidste godt, hoppen havde lavet gode afkom med både medaljehopper og SDH hopper, men da vi var helt grønne i avlen, var vi ikke helt klar over, hvor god Lis endelig var!

 

Men det stoppede os ikke for at tage til følskue i DSP.

Så naboen og jeg tøffede afsted til Ålborg med absolut ingen forventninger andet end en sjov dag.

 

Men sikke en dag, det blev.

Hoppen ( som havde prøvet det mange gange før og godt vidste, hvad der skulle ske på banen ) samt en meget venlig DSP hjælper, guidede os igennem fremvisningen.

 

Alle var super søde og naboen måtte løbe en ekstra tur med hoppen og føllet, da jeg ikke kunne løbe huritgt nok. Ja, der kan vel siges, at jeg blev disket, som fremviser pga. for korte ben og for langsomt tempo!

 

Da vi så kom ind til oprangeringen, sagde jeg til naboen " bare vi ikke bliver sidst!" For vi var begge en smule flove over at slet ikke kunne finde rundt i rutinerne tiltrods for at vi havde læst op på lektien hjemmefra.

 

Efter vi havde gået rundt en del gange blev vi kaldt ind på midten, hvor jeg igen siger til hende " nu siger de, at vi skal smutte, fordi vi havde lavet, så dårlig en fremvisning"

 

Men nej, Lis havde charmet sig til titlen, som dagens hoppeføl!

 

Alle var så søde og ønskede tillykke og roste føllet. Vi var totalt overrasket og super glade.

 

 

Billede

 

Titlen gav en billet til Eliteskuet og der endte vi på en flot tredjeplads, hvor Lis endte med at få karakterene 9-8-8-7.5-8-8 Helhed 8.

Vi var overvældet og glade for de fantastiske oplevelser i DSP regi.

 

Efter følskuet kommer ventetiden så, hvor Lis bare skulle gå og være et glad føl.

Hun har fået et helt specielt plads i både min mands og mit hjerte, da hun bare er så fræk og rar!

 

Og da hun jo ikke er et DV føl, så kan det godt være svært at følge med i stalden. Men det har hun da også fundet en løsning på ( selvom jeg råber af hende, hver gang hun står i krybben!)

 

 

Billede

 

I år er Lis, så blevet to år og hendes mor er byttet væk. in ridelyst er kommet retur og vi har ikke længere tiden til avlen pt. synes vi.

 

For et par mdr. siden spurgte min veninde fra AB new forest, så om vi ikke ville med til Aulum dyreskue, da hun skulle fremstille en.

Og selvom alt min tid går med min ridning, så ville det være en god oplevelse for Lis, så vi tog med.

 

Efter en mdr. træning med tilvænning af hovedtøj og bid ( tog ca 4 min. for Lis at acceptere ) og massere af lange gåture, var vi klar.

 

I går var vi så afsted. Men god hjælp fra min veninde, blev jeg ikke "disket" for ikke at fremstille Lis godt nok, tværtimod.

 

Lis fik meget rosende ord og 23 point til skuet.

 

Dommeren sagde, da jeg fik rosetten,at jeg skulle passe godt på hende, for han mente, hun var en kommende SDH hoppe.

 

Billede

 

Det var en god, men også lang og våd dag til skuet. Men det er en fantastisk måde at miljøtræne de unge dyr på.

 

Jeg ville helst beholde, men jeg må indse, hun er for god til at gå som "andet valg" hos mig.

Så beslutningen er, at hun skal sælges, men kun til nogen, som vil bruge hende i sporten og kåre hende.

 

Jeg er sikker på, at hun i fremtiden vil få endnu flere gode bedømmelser og opnå en god kåring samt sikert trække mange flotte rosetter med en god ponyrytter. Men det bliver nok med mig på sidelinjen, selvom det er svært at give hende videre.

 

Dette var min lille fortælling af vores "korte besøg" i DSP avlen og sikke en oplevelse, det har været!

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2016 19:29

Håber du finder et godt hjem til hende og du får nogle fede rideturer på den hest du har købt

 

Tak for kigget - hyggelig tråd!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 smukke prinsesse
Forfatter: 
Dato:  14-08-2016 20:43

Hvor ER hun bare flot - håber at du finderen lille rytter il hende som kan vise hende frem og at hun får lov til at give de gode gener videre!!!

 

Hun er da en VIRKELIG smuk brun ponymusse :) :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2016 22:21

 

Sikke en fin lille dame

Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til at give slip på hende. :-)

 

 

 

 

 

 

\\ Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :-)
Forfatter: 
Dato:  15-08-2016 16:09

Tak for de søde ord omkring Lis.

Hun har vist os, hvor spændende avl også kan være selvom jeg nok inderst inde er og bliver dressurrytter.

Hun bliver derfor også kun solgt hvis vi kan finde den helt rigtige køber, der kan bruge hende i både sporten og avlen.

 

Jeg vil gerne lige rose DSP. Jeg har været til en del c stævner, hvor stemningen ikke altid er lige venlig hverken fra rytterne eller hjælpernes side, selvom det er blevet noget bedre de sidste år, synes jeg.

Men til DSP arrangementerne har jeg kun mødt glade og venlige mennesker. Og specielt, som ny og uerfaren, er der blevet taget godt hånd om en. Nok også blandt andet også derfor synes jeg, det er svært at lægge det hele på hylden.

 

Men der skal være penge og tid til det hele..


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 13:06

Tillykke med din dejlige pony og det flotte resultat i Aulum. Jeg var lige inde og kigge afstamningen på hende på din præsentation, og kan se hun er helsøster til Helle og Jørgens 3 års hoppe som fik bronzemedalje på eliteskuet i går.

Det bliver rigtig spændende at se din næste år. Du kunne jo også selv beholde hende og have fornøjelsen af at klargøre hende til sadelkåring og måske eliteskue


 

Mvh. Karen TT

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Karen
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 20:07

Ja, jeg købte Limone ( hoppemoren ) med Lis i maven af Helle og Jørgen.

Vi så smukke Cora og havde lagt en bestiling ind på en af samme farve. Men nej, det mente Limone, så ikke lige det skulle være.

 

Limone har virkelig vist sit værd med nu tre medaljehopper og den meget smukke vallak, Jørgen og Helle stadig har.

Vi har et stille håb om at Lis kan følge familie traditionen, men intet er jo sikkert. Men hun viser ihvertilfælde gode takter allerede.

 

Ja, det kunne være sjovt at tage hende videre, men jeg synes ridningen på den store trækker meget mere i mig.

Men hun bliver ikke solgt, bare for at bliver solgt. Hun har altid en boks her, hvis vi ikke finder et fem stjernet hjem til hende:-)

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke da....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 20:35

Sikke da en fantastisk oplevelse at få som "ny avler" - bare fordi man starter ud med en rigtig god hoppe, så er det jo ikke 100% sikkert, at det bare går super godt igen.

 

Håber i finder en rigtig god køber - for "øndig" det er hun, det kan selv jeg se

 

MVH charlotte

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Brun er også flot :)
Forfatter: 
Dato:  28-08-2016 22:28

Ja Cora er rigtig smuk, og præsenterer sig super godt under rytter synes jeg. Bliver spændende at se din Lis næste år. -Og med hensyn til farven så er sådan en brun hest med blommer i pelsen da bare super smuk :)


 

Mvh. Karen TT

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 medaljehopper
Forfatter: 
Dato:  02-09-2016 12:30

Ja, det lægger da noget af en pres på Lis og jeg, med nu tre medaljehopper efter Limone ( Lis´ mor ).

 

Jeg har ikke fremstillet en hoppe før, men bliver hun ikke solgt, ja, så må jeg jo hoppe ud i det :-) Jeg er heldigvis vant til at tilride ponyer, men skal da vist lige tabe et par kg. for ikke at skæmme synes på ryggen af Lis he he

 

Karen - du har ret mht. farven. Jeg har bare en svaghed for de røde med sokker he he

Men Lis har fået pæne aftegn, så jeg skal ikke klage.

 

Charlotte - nej, du har helt ret. I avl er der ingen garenti. Heldigvis er Limone ( hoppemoderen ) en meget stabil leverandør af gode føl må jeg sige og vi var så heldig at få lov at have hende.

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider