Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Western ridelejr
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 10:56

Jeg er netop igår hjemvendt fra en fantastisk Western ridelejr hos Birgitte og Michael på Longview Westernridning.

 

Til jer, der ikke ved det, har jeg i Oktober fået mig en westernhest ved navn Maccoy. Jeg har ikke før redet western, og jeg har indtil nu brugt tiden på at træne ham op, og få opbygget nogle muskler og noget kondition. Nu er jeg så nået til et punkt, hvor jeg har brug for at kende lidt flere af de westernknapper. Derfor valgte jeg at tage afsted på ridelejr, dog uden Maccoy, da han ikke tog flytningen i oktober så pænt.

 

Billede

Først får I lige et billede af den lækre Maccoy. :)

 

Billede

Et lille billede af dagenes program. Med lovning om en lidt øm popo og et fyldt hovede. (Jeg undskylder at billedet ligger ned, jeg ved ikke hvordan jeg får det op på plads)

 

Billede

Dette var min udsigt den første morgen, fra shelteret jeg sov i.

Billede

Dette er Soks, som jeg lånte mens jeg var der, en lile fin Quarter hoppe. Det var så mærkeligt at komme ned på en så lille hest, når man er vandt til Maccoys 170+ cm. :)

 

Billede

Første undervisning startede Birgitte (indehaver og underviser) med at vise det basale jordarbejde alle hendes heste skal kunne inden hun sætter sig op på dem.
Billede

Hun havde et fedt overblik, og kunne træne sin egen hest, mens hun underviste. Ofte blev hesten dog også brugt til at vise øvelser mm.

 

Billede

"Du driver igen" blev sagt en del. Jeg har lært at man i western ikke skal drive frem med sædet, men i stedet sidde og følge hestens bevægelser fra side til side.
Jeg kunne virkelig godt lide den undervisning vi fik.
Man fik en opgave, hvorefter man red rundt og øvede sig på den. For til sidst at vise den til Birgitte. Opgaverne var sat fuldstændig efter ens niveau, og man manglede aldrig noget at lave.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

Nøj hvor kan jeg se koncentreret ud.

 

Billede

Ind i mellem kunne Birgitte også finde på at sætte sig op på en af de heste som var blevet taget med, for at vise rytteren/ejeren hvad hun mente, eller for at se hvad problemet evt. kunne være.

 

Billede

Der var mange forskellige slags ryttere.

 

Billede

Fine heste står og venter på at blive sadlet.

 

Billede

Michael er klar til at tage os med på deres nye tursti, som gik op og ned ad bakker. Man skulle virkelig koncentrere sig.

 

 

 

Billede

 

 

Billede

Selv BlackBoy fulgte spændt med i undervisningen. Hvis man fik pladsen under vinduet ved morgenbordet, var det inkl. massage fra en blød hestemule.

 

 

Billede

Jeg blev så glad for at ride med de slobberstraps, som Soks havde, at jeg bestile et par hos Michael. Han sagde at det kunne vi da nok finde ud af, og så hørte jeg ikke rigtig mere. Før han kom med dem her til mig. Han har sågar sat mine initialer SS på dem. Nøj hvor er jeg glad for dem.

 

I og med jeg ikke havde min egen hest med, kom jeg ikke ud på deres nye trail sti. Men jeg har planer om at hive Maccoy med derop, og helt sikkert også have ham med til næste år.

I kan se en video af trail stien her.
www.facebook.com/michael.boesen.31/ posts/10205320893496636

 

Nu er der ikke andet for end at komme ud til Maccoy, og vise ham alt det jeg har lært. :)

 

Jeg håber I nød turen, jeg undskylder at nogle af billederne ikke helt arter sig.

 


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

6
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 11:06

Kan godt forstå du gerne vil have ham med næste år - den sti er for FED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Har set frem til at høre om din tur - og det glæder mig, det har været en fantastisk oplevelse!!!

 

TAK for kigget!!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 11:15

Tusind tak Mrsheaven. Det var bare sådan nogle fede dage. Hold nu op hvor er jeg bare fyldt op af informationer.

Tak fordi du ville kigge og smide en kommentar. :D


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 21:32

ja det er dejligt lære nyt, velkommen i westernverdenen.


 


western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ser virkelig
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 22:10

godt ud! Hvad koster sådan en weekend?

 

Jeg havde part på en westernredet hest (til hyggebrug) i et års tid, og en af grundene til, at jeg holdt op med at have part var faktisk, at han helst ikke ville rides uden for deres lille ridebane, og det var simpelthen for kedeligt for mig, der ikke ved noget om westernridning at tøffe rundt derinde. "Du kan jo bare træne ting", sagde ejeren. Jooow... Men når man aldrig har fået lært noget i westernregi, så er det jo lidt svært. Så jeg forstår godt, at du gerne ville ud at lære noget - og sikke en perfekt måde at gøre det på!

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for turen.
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 23:01

 

Sikke en fed tur du har været på. Herlig måde at tilbringe nogle dage på. Men helt ærligt hvad er de der slobberstraps for noget?

 

Tak for kikket. Spændende hvad Maccoy siger til din nye viden. :)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2016 07:55

Anja: Tusind tak, jeg har nu været her i et stykke tid, men det er altid fedt at vide hvad man rent faktisk laver.

 

Sine: Det er lige præcis sådan jeg har haft det, så jeg har redet rigtig meget i skoven på ham. Da jeg ikke anede hvad jeg skulle lave på banen undtagen jordarbejde, skridt, trav, galop og nogle volter fra ryggen.
Der er to forskellige tilbud, der er ridelejren, som jeg var på, der koster 2600 kr, men det er ikke sikkert at den vil være der til næste år.
Så er der rideweekender, der koster 1800. Der er stadig pladser på både ridelejr og rideweekender de næste uger.
Du kan se de kommende events inde på deres facebookside: www.facebook.com/Longview- Westernriding-166281000075578/ ?fref=ts

 

Shagya: Det var simpelthen så fedt. Jeg fik afprøvet nogle at tingene på ham igår, og det gik faktisk rigtig fint.
Slobberstraps er nogle læderstykker, man sætter i biddet, så man kan have en mecate (bomuldstøjler). De lægger mere vægt i biddet, og gør det derfor lettere at lave præcise signaler, og især for hesten at mærke når man slipper presset. :)

Billede

 


//Hilsen Sofie
Glad bogblogger på www.bogslottet.wordpress.com

___________________

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider