Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Nyt fra Lara..
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 23:20

Så er der lidt nyt på min front.

 

Lara er pt rimelig flyvende. Vi havde jo vores Prix st. George debut for et par uger tilbage og det var super fedt.

 

Så var vi til C stævne på Amager her sidste weekend. Jeg var halv syg med influenza stadig så jeg sad som en slatten klud, men Lara klarede programmet så fint og var flyvende på opvarmningen også :D

 

Jeg havde også glemt min stævnejakke derhjemme (bravo) så måtte ride med en sort fleecetrøje i stedet. Tjaa.

 

Vi red til knap 64%. Vi havde desværre en ØV ærgerlig kiks i sidste øvelse hvor hun faldt i trav lige efter et changement, rigtig øv. Men sådan er det :D

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

I tirsdags red vi Peter Fischer programridnings kursus og det gik ganske fint. Lara var monster blæst i første program vi red, men super nr. 2 program. Vi gennemred to Prix st. George :)

 

Selvom jeg selv er dressurdommer er det meget sjovt at høre en anden dommers mening. Så det var rigtig sjovt at være med til.

 

Peter synes "den lille pony-hest" var super dejlig og flot gående trods hendes kissing spine. At hun har nemmeste ved de sværeste øvelser er ham en gåde ;) Tjaaa. Men han synes godt jeg kunne være bekendt at tage et C stævne i en Prix st. George inden for den nærmeste fremtid. Så det overvejer jeg da bestemt også at gøre.

 

I får et sammenklip fra vores ridt:

Video

 

Næste stævne er d. 8. maj hvor vi skal til landsstævne :)

 

Derudover en gennemridning i Roskilde d. 15. maj. Så lidt sker der da.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Dejlig allround vallak sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

13
0
Svar på denne tråd
 
 Juleand
Forfatter: 
Dato:  01-05-2016 16:29

Rart at nogen var ubemærkede af banen på DSM, synes ellers at den var noget tung at få "sparket" musse rundt i :-)

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  01-05-2016 19:04

I er bare så gode :-) Altid en fornøjelse at se video fra jer.

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 08:34

Rikke: Jeg havde ingen problemer med bunden udover den var lidt tung i hjørnerne. Jeg synes ellers den var fin resten af vejen rundt og Lara gik super på den.

 

Paatvaers: Tak :D


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Dejlig allround vallak sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

0
0
Svar på denne tråd
 
 flot flot flot
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 11:17

Vil bare lige give et pip med :)

Synes hun er super flot gående. For mig og se er der en flot stabilitet i hende hele vejen rundt. Hun ser ud til virkelig at gøre sit bedste og du ser ud til at give hende den plads hun har brug for når det er svært for hende.

 

Det kan du godt være stolt af :-D

 

Jeg nyder sjældent at se på dressur i de højere klasser fordi hestene ser så anspændte ud, hvilket jeg ikke synes er tilfældet her!


Hobbyfotograf i Øst-/midtjylland. Mine billeder kan findes her:

Facebook.com/MereweatherFoto

2
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-05-2016 21:27

Mange tak for dit søde indlæg. Det varmer da bestemt helt ind til benet :D

 

Jeg giver hende plads og tid og ro. Ingen grund til at haste tingene. For blot to måneder siden kunne hun dårligt lave en galop piruette og se dem bare nu. Tingene tager tid og hun skal have lov til at få plads til at gøre det langsomt.

 

Mange siger jamen prøv det og prøv det - den skal samles mere ind og centeres mere og gøres langsommere. Jamen - det er bare ikke altid nemt. For det første med en ks hest, der skal tages andre hensyn. Derudover også med Lara. Hun er meget følsom og man skal presse på, på de helt rigtige tidspunkter. Lara skal blot lige forstå først - at det kan hun altså godt det her og det er flot at hun forsøger. Lige pludselig forstår hun så, at det kan man egentlig godt og så giver hun og giver og giver. Så meget at man nogen gange må stoppe hende i at give mere for så går hun over hendes grænse (uden at vide det selv for hun vil så gerne)

 

Det er jo fantastisk med sådan en hest.


I dag trænede vi løsgørende dressur - frem og ned, schnekelvigninger og overgange. Alm. basal grundridning. Det er sådan man får en smidig og arbejdsglad hest og den arbejdsglæde skal bevares og vogtes over.

 

Så det var fantastisk i solnedgangen :)

 

Billede

 


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Dejlig allround vallak sælges: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider