Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Bange for sin hest
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 21:28

øv...

Lad det starte med det udtryk..

jeg købte den fineste, mest rolige og rare røde hest. Min første rigtige store hest. Altid haft de små heste eller ponyer.

Ham her var perfekt.. Måske en smule for doven. Men det bekymrede mig ikke, for vi skulle vel nok finde lidt gejst i ham, han var trods alt kun 5.

Der gik et par måneder hvor jeg undres over han dårligt gad gå

frem.. Det endte med han pludselig begyndte at bukke.. Og ved et uheld faldt jeg af. Derefter sad der en kæmpe klump i halsen på mig når jeg skulle op på ham, han var jo Kæmpe!

 

Jeg fik tjekket ham af dyrlæge, som kun sagde alt var fint.. Derefter kiropraktor, som også sagde alt var i den fineste orden.

Jeg fik så fire sko på ham, og vupti... Så skete der noget.. Han fik en hel anden energi. Og flyttede pludselig fødderne mere elegant. DEJLIGT!

 

Men..... Hans bukkeri efter jeg var faldet af, blev værre.. Og jeg fik hjælp. Men endte med jeg nægtede at sætte mig op... Jeg legede mig... For var vild med hans personlighed.. Men tanken om salg strejfede mig mange mange gange.. For om jeg nogensinde turde ride ham igen, tvivlede jeg på.

Men så fandt jeg den hel rette rytter til at få ham på plads og ride ham op for mig.. efter at have set ham gå

med rytter en måned ca uden buk. Eller være vild.. Sagde jeg ja til at prøve at sætte mig op.. Og fortrød ikke..

fik den bedste tur jeg nogensinde havde haft på

ham.. Han var så lydhør.. Og jeg var / er helt vild glad og imponeret over det arbejde rytteren ligger i ham.. Og det gør mig så glad at jeg ikke længere skal sige øv..

men WUUHUU!!!! Da jeg efter en lang periode har stået og kigget på min røde hest og ønsket mig at ride den. Men ikke turde..

selvtilliden er dog ikke helt på plads. Men vi er bestemt på

rette spor!!!

 

En lille "historie / opdatering" herfra ;-)

 

håber ikke den blev for lang..

Her lidt billeder af det røde dyr der omtales :-)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 15:35

hvor er det dejligt det er lykkedes for dig. Jeg kender godt det der når modet svigter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået....
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 19:26

Det er rigtig godt gået, at indse man skal have hjælp - og på den måde få de fede rideture igen :-)

 

Jeg er ret sikker på, at hvis rytteren synes rideturen går godt - så synes hesten også det har været en god tur :-) Men også omvendt.

 

Det er ingen skam at være bange, ellers synes det er svært - men det er dumt ikke at gøre noget ved det !

 

Så thumbs up for at du er så sej at gøre noget ved det :-)

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 22:45

du fandt den der kunne få jer på rette spor igen.. Og han ser da sød ud


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

og guldheste bassen Safran

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2016 11:06

En af de tråde, som er en fornøjelse at læse!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Må i få rigtig mange gode ture og år sammen

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
  overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-02-2016 09:56

Årh, sikke en dejlig historie at læse og hvor er det dejligt at i er kommet på det rette spor igen. Skønt!

Han ser rigtig dejlig ud og jeg håber i får en masse gode år sammen fremover.


 

Sagde Camilla og Apocalypse af Schade.


www.kogevejenshestepension.dk/
Ringsteds hyggeligste hestepension!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider