Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 2016 - Dine mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 21:40

Nu er snart slut med året 2015...

 

Det har været skønt at læse om hvordan det gået jer allesammen.

 

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1137180/1137180/

 

Jeg syntes det er fantastisk at se hvad i formår og det er inspirerende, at læse og se jeres biller.

 

Jeg har gået og tænkt, hvad målet for 2016 skal være. Jeg er kommet frem til, at det må være at udvikle min ridning sammen med Salvador. Han bliver 7 år i 2016, han er jo snart rigtigt voksen.

 

-jeg skal stramme mig lidt an og forlange lidt mere af ham og mig.

-stævnestarter (i flertal)

 

Drømmen er at få min egen ridebane (og jeg har en plan.)

 

Jeg kan stadig huske en der skrev - En drøm er bare et mål uden en plan. Jeg bærer jeg stadig med mig.

 

Hvordan ser det ud med jeres mål og drømme for 2016?

 

 

Billede

 


 

Ridetanten

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 2016..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 23:32

jeg håber på at kunne tilride min unghest til sommer, hvor hun fylder 4 år. Hun har været rigtig meget i vækst, men hun målte også 175 cm da hun fyldte 3 år. Nu ser det heldigvis ud som hun er stoppet lidt. Jeg glæder mig helt vildt, håber hun er ligeså flink og rolig at ride, som hun er fra jorden

Billede

 


Mvh Tina

med hestene: Viktor, Felix, Dawina og Diva

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 00:06

Billede

 

Mine mål for 2016 er:

 

Stævnestsrt i Prix st. George til foråret.

Forbedre hendes samlet trav så meget ar jeg får nogle få passage trin ud af hende

Forbedre galop piruetterne endnu mere, så hun sætter sig endnu mere og evt kan lave en dobbelt

Flere stævnestarter til landsstævner i MA

 

Håber på et godt heste år ligesom dette år har været hvor vi fik fuldført alle målene.

 


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Uhadada....
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 00:43

Jeg har flere mål i 2016 :-)

 

Først skulle jeg gerne få mig en ridebane, så jeg ikke behøver at kører med trailer hver dag.

 

Krones Caspian skal ud og gå sit første landsstævne til maj, med min berider på ryggen. Hun har planer om at stille ham i flere mb'er.

Og hvis alt går vel starter han MA i det sidste kvartal i 2016.

Han er godt i gang med serie-ch'er 3+4'ere, og laver nogle rigtige velafbalancerede galoppiuretter allerede. Piaff træning er påbegyndt, og skal styrkes. Og så skal han vænnes til kandar. Og så skal vi se på, om Lene skal ud til Hasse Hoffmann og ride lidt undervisning.

Billede

 

Pinot Noir får et 2016 som primært min lærerhest i MB. Der skulle gerne startes på både d og c plan, første ønske er 60%, og kan jeg få 65% og evt i slutningen af året blive b-rytter, så ville lykken være gjort :-)

Med min berider er det planen at han skal gå PSG, og da han lige nu rykker gevaldigt i træningen, så måske intermediære også.

Han skulle gerne blive stabil i 2ch'er, få bedre galoppiuretter, og så startede vi piaffe og pasage træningen op her i december - så det skulle gerne komme med styrken.

Billede

 

Og så skal der rides lange ture på begge hele året rundt :-)

 

Jeg vil også i gang med noget cavaletti træning, når/hvis jeg får min ridebane.

 

Der skal købes kamera, så jeg kan få taget noget video af min træning. Og der skal tages nogle "gode/pæne" billeder af pinotten og jeg.

 

Og skulle der komme den helt rigtige plag/unghest forbi min næse, til den helt rigtige pris, så udelukker jeg ikke, at der bliver købt en tredje hest til ejendommen :-)

 

Rigtig godt nytår til jer alle.

 

mvh Charlotte

7
2
Svar på denne tråd
 
 År 2016
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 09:09

Hej.

Ja i år 2016 håber jeg på at jeg får råd til at købe min egen pony

Lad os håbe det lykkes...


Hilsen Ann

 

Som ønsker sig en pony med opstaldningen i nærheden af sig.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 10:23

2016 må gerne byde på et nyt job til mig, alt det hestehalløj koster jo penge...

 

Vi skal gerne ha renoveret 1. sal, så vi kan gå igang med projekt udendørs, det betyder nemlig ogsåmat jeg kan få en ridebane og ikke behøver køre hver gang. Hvilket igen vil betyde langt flere ridetur for mig.

 

Ellers er planen:

Ziggi som bliver 3 år her i foråret, skal gøres ryttervant og gerne sælges.

 

Zarina som bliver 2 år her i foråret, skal hvis hun udvikler sig positivt (pt synes kæresten hun er den grimmestes hest vi nogensinde har haft), med til 2 års skue. Kæresten ser hende også gerne solgt, men jeg sætter hende ikke til salg før tidligt til sensommeren, helst næste år.

 

Lima som bliver 7 skal rides lidt mere, vil gerne finde en rytter er er dygtig nok og som tør starte stævner, jeg skider nemlig grønne grise når jeg ser en dressurdommer... måske hun burde ifoles snart, så de er gang i systemet til hun bliver ældre.

 

Mor til ovenstående, Lærke skal ifoles igen, hun har holdt fri lidt, så nu skal hun ha lov igen. Overvejer at prøve noget helt nyt og prøve en springhingst på hende...

 

Mia skal levere et stk smuk og velgående, let sælgbart føl til mig igen i 2016 og så må hun holde fri et år, hun skal helst lige ha en eksteriørkåring i DV overstået, men så skal hun ikke andet end gå lidt til ridning til husbehov (vi går til tanteridning).

 

Ambitionerne er ikke så store, men tid og økonomi skal hænge sammen med ambitionerne for at noget af det skal lykkes. 3 små børn, en mand der arbejder meget og mig uden job, så skal ambitionerne holdes på et realistisk plan.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 10:34

 

Vi skal ud at starte nogle stævner - for mit vedkommende for første gang siden 2002-03 stykker. Satser på at starte forsigtigt ud med noget La2 og så arbejde os op gennem La-erne.

Og så skal vi have styr på changementerne i sidste halvdel af året, så målet for 2017 kan blive M.

Forhåbentlig skal vi også så småt begynde at ride lidt på kandar.

Og så skal vi også gerne have nogle begyndende piaf-trin, som skal bruges til at få hesten til at blive bedre til at kippe i bækkenet og vinkle de store led i bagbenene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 12:28

Jamen jeg har jo valgt at tage en pause fra ridningen, som så startede efter jeg red mit sidste stævne på min parthest d. 5. december. Det er altså utrolig underligt at være "partløs" for første gang, sådan rigtig, siden 2004 (og endda også før det - der red jeg bare kun 1 x om ugen ).

 

Så lige nu har jeg fokus på min uddannelse, og så må vi se om 2016 bliver et helt hesteløst år, eller om jeg igen finder tiden og overskuddet til hestene og ridningen.

 

Uddannelsesmæssigt er det største mål for 2016 at bestå mine eksamener i medicin, kirurgi og reproduktion nu her til januar - eksamenslæsningen er i gang (det er faktisk en overspringshandling at skrive dette indlæg ) og pyyyyh, dén er bare ikke sjov! Derudover glæder jeg mig helt vildt til de næste mange fag vi skal have, for jeg skal ud på universitetshospitalerne og for alvor i gang med nogle rigtige patienter Jubiii!

 

Så alt i alt burde målet for 2016 være til at opnå (håber jeg )


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål:)
Forfatter: 
Dato:  31-12-2015 13:03

Jeg har i 2015 fundet den bedste part-hest jeg kunne ønske mig. Kastanielunds Znif, en 4-års hun var 3 da vi startede), knabstrupperhoppe, dog med Blue Hors Zack som far;)

Jeg rider BBH på hende, men dog med et strejf moderne dressur, for vi skal nemlig gerne være en stævne-dressur ekvipage, bare i det små:)

Vi har allerede været ude og starte LD, men gik lidt i stå da hun fik problemer med ryggen.

Så 2016 mål:

tilridning i galop (har været for længe undervejs, hun har været længe om at blive klar til det, og da hun endelig var klar styrtede vi sammen og hun faldt på folden = rygproblemer og genoptræning)

flere stævnestarter, har ingen mål om hvor langt vi når, det skal bare være gode oplevelser, hvor hesten er afstresset og lytter til mig:) Men ud, det skal vi helt sikkert!

Og så vil jeg bare gøre nogen af de fede ting, rideture på stranden, i ekstraordinære skove, på Hedeland osv!

 

Billede

 


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

 

Følg med på min fb-side Kathrine og Kastanielunds Znif :)

4
1
Svar på denne tråd
 
 Mit 2016....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 12:38

Dette er første gang jeg skriver med på det næste års mål, men nu prøver jeg.

 

Mit vigtigste mål i år, er helt afgjort at gøre hvad jeg kan for at blive rask. Efter et 2015 med tilbagefald af kræft, 2 diskosprolaps, mellemørebetændelse og tilfælde af kapal tunnel syndrom i begge hænder, har jeg været hårdt prøvet.

 

Så 2016 skal bruges på at komme ovenpå, få styr på de kroniske sygdomme, ved hjælp af kondition, vægttab og i det hele taget sundere og mere fremadgående livsstil, end sidste år har kunne tilbyde. Ydermere skal jeg have styr på min fremtid, da sidste års sygdom har sat en stopper for den uddannelse jeg ellers er igang med til bygningskonstruktør. Jeg håber jeg får mulighed for at vende tilbage til den på et tidspunkt, men lige pt er det ikke realistisk.

 

Med hensyn til hestene er de med i ovennævnte plan. Jeg håber at komme til at ride mere stabilt, så både heste og jeg får så god en grundkondi at jeg kan begynde at bygge på i både dressur og spring, så vi arbejder med noget af det sjove, istedet for altid at kæmpe med ikke at kunne trække vejret og ømme muskler.

 

Specifikt er det Lafayette, som jeg regner med skal være min primære ridehest fremadrettet :

Billede

 

Men da jeg stadig har min fuldblods hoppe Lykke som fylder 5 år i 20016, så bliver jeg nok også nødt til at prioritere hende, da hun kun lige er blevet rytter tilvænnet i skridt og trav. Så med hende er målet også at jeg i 2016 skal finde ud af om hun skal blive hos mig, sælges, udlånes eller noget helt andet:

Billede

 

Sidst men ikke mindst er min families fælles mål at vi skal have bygget vores nye stålhal til min mand, et projekt som starter op allerede den 4. januar. Hallen skal stå helt færdig i løbet af sommeren, og så er min drøm at vi til efterår vinter, når at starte op på vores byggeprojekt i huset, hvor vi skal have lavet nyt køkken, gang og badeværelse og et stort bryggers alrum. Et projekt som er godt forberedt, så når vi først går i gang er det lige til. Vi bruger ikke de m2 lige nu, så vi kan bor helt uforstyrret mens projektet står på, så det bliver rigtigt godt. Dette er dog nok mere min mands projekter end mine, men ikke desto mindre, glæder jeg mig lige så meget til at det hele bliver en realitet.

 

Når jeg læser ovenstående, er det mange drømme og mål jeg har for det næste år. Især når jeg ved hvordan 2015 har stået stille i mit tilfælde. Men jeg har så meget brug for et år i fremgang, og der har jeg lov at drømme om at det bliver 2016. Der er nok noget som ikke lykkes, men lykkes bare halvdelen af det, så er jeg kommet langt.

 

Hvis bare jeg ikke oplever mere sygdom og ulykke hos jeg selv, min familie og omgangskreds, så vil jeg synes år 2016 bliver fantastisk.

 

Hilsen Ane

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 17:57

Min drøm for 2016 er bare at komme på ryggen af en hest :)

Savner det..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2016
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 18:11

Utroligt vi allerede skriver 2016! Synes 2015 gik stærkt forbi.

 

Mine mål for 2016 er lidt ala dem for 2015.

 

Med Hans vil jeg gerne blive bedre end vi er nu.

Starte en masse stævner og gerne snart i M klasserne.

Få nerverne endnu mere under kontrol og få mere rutine.

Prøve at bliver mere end "første uplaceret!"

Få en masse gode "heste oplevelser" og suge til mig af inspiration.

Få taget nogen flere ridebilleder.

 

Hvor langt vi kommer i år, tør jeg ikke spå om. Vi skal bare hænge i, lære en masse og se, hvor det fører os hen.

 

Billede

( billedet er taget i sommers, hvor vi red debut i La5 og red vores andet La4 )

 

For vores ponyavl er målet i 2016 er at få taget en beslutning om, hvad der skal ske

 

Skal vi forsætte med at avle eller ej.?

 

Vi har fået to smukke hoppeføl, hvor vi har beholdt den ene.

Så på lager har vi: et hoppeføl, en drægtig avlshoppe og en 7 års hoppe, som er lånt ud og skal sælges, når der er ovre.

 

Billede

( Billede af den 7 års, 2 års og Hans )

 

Sidst er målet at få sat lidt mere skub i renoveringen herhjemme. Vi er gået noget ned i tempo, men mangler stadig en del ting.

Men vi bliver jo heller ikke yngre!

 


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

2
2
Svar på denne tråd
 
 Mit 2016
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 19:12

I 2016 skal jeg nyde at se min aktive, kvikke, temperamentsfulde og helt igennem fantastiske datter blive endnu større.

 

Jeg håber at få opfyldt nogle af mine karriereambitioner. Det vil jeg i hvertfald arbejde på.

 

Med hesten håber jeg at få styr på dens stævne nerver. Det ville være rart, hvis jeg kunne forvente at komme op ad midterlinien, når der skal rides stævne.

 

I træningen skal der arbejdes videre med 1'ere, galoppiruetter, piaff/passage og kvalitet generelt. Hvis det med stævnene bliver bedre skal vi ride nogle flere MA'ere og debutere i psg.

 

Glæder mig til en masse gode rideture på min hestebasse, der altid gør sit bedste.

 

Vh Line

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål ..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2016 20:50

Efter en lang periode med rygskader/skulderskade og manglende tid/overskud, er mit eneste mål for mig og Wero at komme så meget igang, at vi kan have et par stævnestarter i 2016.

 

Mit mål for Caye er at få hende færdig tilredet og evt. en enkelt stævnestart :)

 

Så mine mål er meget "små" i år :) Det vigtigste for mig er bare at jeg få redet og får genoptrænet min ryg og skulder :)


Caye & Wero

FB Gruppe for årgang 2011

SÆLGES:

Windsor Elite, 17" fit 3. 2800 kr

Knight dressursadel, ekstra bredt kammer, 17". 3000 kr

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2016
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 19:33

Forhåbentligt at komme på ryggen af min skønne hoppe igen, som har stået skadet siden sep 2015.

Billede

 



Venlig hilsen Pia






3
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål for 2016
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 20:43
Jeg turde ikke rigtig skrive i tråden sidste år, for jeg var stadig usikker på, hvor langt min lille grå dame og jeg kunne nå. Det har vist sig, at Grenada i den grad er en Hoppe med stort H - sensitiv og med sin helt egen dagsorden. Hun er ikke en hest, man kan presse, hun skal have tid til at følge med i hovedet, og så har vi haft nogle udfordringer med hendes fremdrift - som hun har i rigelige mængder!! Sidste år ved denne tid havde hun kun været redet i 4 måneder, så jeg kendte hende ikke så godt endnu.

Jeg havde jo egentlig håbet, hun ville gå LA1 og 2 inden jul 2015, men det nåede vi ikke, hun mangler stadig lige det sidste i galoparbejdet, men vi arbejder pt. intensivt med galoppen, og hun er bestemt på vej i den rigtige retning.

Så vores mål må være, at hun i februar skal have sin debut i LA1. Det bliver uden middelgaloppen, for vi har endnu ikke helt styr på afkortninger i galop, så jeg er bange for, middelgaloppen bliver liiiige lidt for festlig for damen! Så vi holder os til en kontrolleret arbejdsgalop. Vi kommer ikke til at vinde, men der sker jo ikke noget ved at prøve, og efter sidste stævne, der resulterede i tre røde og en blå sløjfe i LC'erne, er det vel på sin plads at søge udfordringer.

Men hvis hun bare kan gå pæne La1-2 programmer til sommer engang, så er jeg glad og tilfreds. Måske når vi LA3-4 inden jul, hvem ved? Jeg har ikke de store stævneambitioner egentlig, men hun bør nok komme lidt mere i byen i 2016. Vigtigst er, at hun rykker sig og bliver stærkere, mere smidig og mere sikker.

Jeg har også planer om, at hun skal springe noget mere i 2016. Jeg har fået en dygtig underviser i spring, som også har militaryerfaring, hun skal springe Nanda lidt her i det nye år og har også lovet, hun gerne vil tage hende med til noget military. Det ville være så fedt at se min skønne hest i en cnc80, men det bliver nok ikke med mig på ryggen, jeg tror, jeg er lidt for meget kylling, men nu må vi se, hvad året bringer.

2015 har budt på nyt job, som jeg er SÅ glad for, så den front er der styr på. Har dog også arbejdet alt for meget i sidste halvdel af 2015, idet jeg ved siden af mit fuldtidsjob har været ansat som ridelærer. 50 timers arbejde om ugen var mere end jeg kunne holde til, så jeg går nu ind i 2016 med "kun" ca. 40 timer og dermed mere tid til både at få redet min hest og samtidig have tid til et socialt liv og mine andre interesser, en masse kreative projekter blandt andet.

Jeg krydser fingre for et godt år med masser af medvind for både mig og min grå dame.

 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mål for 2016
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 20:51

Mine mål med hesten for 2015 blev stort set opfyldt, så det håber jeg også målene gør for 2016

 

Creleo har været i en rigtig god udvikling inden for vores tre discipliner, så håber vi kan holde os lige så flyvende det kommende år.

Jeg kan mærke at det er springningen som trækker i mig og det bliver helt klart her der kommer mest fokus. Målet er egentlig ikke så ambitiøst, men mere sat så vi ikke tager munden for fuld.

Jeg vil gerne slutter året af med runder i LB-klasserne på C-plan og gerne med placeringer. Det burde være relistisk nu han går nulrunder i LD nu.

military/terræn fronten skal vi til mere træning og gerne gå 90-klasserne i år.

Og så har jeg lidt en drøm om at få ham klar til MB i dressur i slutningen af 2016 - det er nok lidt at slå et for stort brød op, men så er der noget at stile efter.

 

Det er denne skønhed det drejer sig om:

Billede

 


Karina

 

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2016 22:22

Billede

 

mine mål for 2016 på hestefronten er at få min hoppe rask. Så kan vi komme ud om tøffe nogle skovture, så er målet nået.

 


Mange hilsner


AnetteE

 

Med smukhesten Salina Brorstrup (Oldenborger)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 20:34

Jeg har lige meldt til mit første distriktstævne. I en LA2. Som jeg har redet én gang før. Og det gik rigtig dårligt. Så jeg lægger hårdt ud

 

Nej altså, jeg startede året med at ride dressurkursus (1. januar, meget dedikeret!) og blev så inspireret at jeg fik bestilt rytterlicens efter endelig at have fået klar-parat-start i december. Så vi skal ride LA2 den 23/1, LA1 30/1 og LA1+2 den 7/2. Ville egentlig have ventet en måned eller to mere, men lige nu handler det mest om at få rutine inde på banen både for mig og hesten.

 

Så vi skal have gang i noget mere kontinuerlig undervisning og ud og blive stabile i LA1-2-3 i løbet at foråret, og så håber jeg at vi måske kan være klar til de høje LA'er efter sommerferien og hvis jeg virkelig skal drømme, så måske en lillebitte MB0 sidst på året :-)

 

Billede

 

Billede

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Mål/drømme
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 21:56

Målet for 2016 må fortsat være at have en sund og rask hest, som synes det er sjovt at gå til ridning

Så håber jeg at vi får endnu flere super rideture både på hjemmebane og udenbys, samt at jeg tør tage et par runder i galop på "vores" nyetablerede galopbane Det er bare lidt mere trygt at være i 3. gear hjemme på banen og i hallen

Inden året er omme håber jeg vi har debuteret i LA1 og LA2, men nu må vi se. Wega mangler stadig en del styrke og balance så vi må se hvordan kroppen udvikler sig

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 2016...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2016 22:15

Alle mål for 2015 blev vist opfyldt :)

 

For 2016 må det for hestene være følgende..

 

Med Ganesh skal vi ud og ha noget mere rutine i MA og PSG på C-plan. Gerne lidt flere landsstævner, mest i MB, men jeg håber vi får rutine nok til også at prøve en MA..

Ellers hedder det bare styrke, styrke og endnu mere styrke. Galoppiruetter er svære så dem håber jeg vi får styr på. En lille drøm kunne være at slutte året i en Intermediere ;)

Billede

 

Med Sorte hedder det rutine og erfaring, forhåbentlig bliver hun ret hurtigt klar til lidt LA og så er det ud og se os lidt omkring.. Måske championatet til sommer..

En lille drøm er en tur til unghestechampionatet i herning til marts. Pt er vi på ventelisten så det kunne være en vild oplevelse at komme med :)

Billede

 

Men ellers er det største mål at holde begge heste sunde og raske. Og ikke mindst glade :) :)

 


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

1
1
Svar på denne tråd
 
 Drømme og håb
Forfatter: 
Dato:  04-01-2016 10:52

Min plan er at komme ud og starte, med min nye hest, som lige er blevt 5 år.

Håber at vi i løbet af foråret, kan komme afsted til nogle LC'er og hvem ved måske et par LB'er til efteråret.

 

Lige nu virker det som en lidt optimitisk plan, da vi endnu ikke er begyndt på galoppen, men den kommer forhåbenligt snart.

 

Men først skal vi lige lære at gå i trailer

 

Og så har jeg lige mit eget private mål, at tabe 15 kg!! - ufff det er ikke sjovt at sætte på skrift


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 År 2016
Forfatter: 
Dato:  05-01-2016 21:41

Efter et 2015 som bød på både op og nedture, er år 2016 startet med en hest, der trængte til at få en omgang ET, hvilket var 3. behandling. Hun har desværre en tendens til at tilte til venstre i bækkenet. Så efter aftale med ET behandler skal vi nu i gang med et forløb, hvor hun bliver rettet jævnligt i en periode indtil hun gerne skulle blive stærk nok omkring bækkenet, og vi så kan sætte længere tid mellem behandlingerne. Med dette håber jeg på at få en hest, der ikke hele tiden ryger tilbage og får ondt efter nogle måneder. Med en grundig snak med behandleren i dag, satser jeg på det hele kommer til at virke, og vi får et år uden skader :) Derfor har jeg sat mål om, når året er omme, at vi gerne skal:

- Have startet stabile LC'er i dressur

- Have styr på schenkelvigninger og versader i skridt

- Startet op på springning, og efter sommer måske starte et par enkelte stævner heri også

 

Det er lidt de samme som sidste år, men med et intens behandlingsforløb tror jeg på det mere end jeg har gjort tidligere :)

Derudover skal vi også endnu mere ud at nyde den skønne natur, som vi flyttede til sidste år. Her er nemlig det skønneste rideterræn, og hvem ved, måske vi en dag springer nogle af de naturspring, der er :)


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål og drømme 2016
Forfatter: 
Dato:  05-01-2016 22:30

Jeg fik vidst fyldt det ind i den anden tråd - så det bliver lidt en gentagelse :)

 

Vi klarede vores udenbys dressurstævne super fint - jeg var stolt og Nisha synes det ar ok at være i byen - og vi klarede begge mål - både at få mere end 2 i lydighed :) - og at kunne galopere i LC1 programmet - det gjorde hun super fint :) - så vi meldte til et stævne mere den 30/12 - lidt kyllingespring - hvor vi havde to forsigtige men gode runder i sløjfespringning 30 og 40cm. Det bedste var at hun var 100% rolig i opvarmningen med en masse små ponyer træsende om ørene på hende :) - meget stolt af hende!

 

Så i 2016 må målet være at kunne ride et LB program til godkendelse - det ville være vildt hvis vi kan det i byen

 

Og så må det være at komme op og springe 70cm hjemme og 60cm i byen - siger kyllingen

 

TREC skal der også leges mere med og hvis det kan blive til et distancestævne eller 2 så bliver det da helt vildt

 

Meeen som ponymor kan det godt være at det vigtigste alligevel bliver at nyde min yngste datter på tøsernes FANTASTISKE Strejfer pony som i den grad stille og roligt bringer hende i gang med springningen

De har i juledagene startet deres første LF og LE stilspring - hvor de blev hhv nr 2 0g 1!! - så deres (og min) drøm må være at ride en LC - ved dog ikke om mor her er klar til at de skal springe SÅ højt allerede i 2016

Håber min store pige kan få redet noget TREC og let terræn spring på ham også - det vil hun i hvert tilfælde gerne

 

Og med vores fantastiske Trailer bliver det bare SÅ meget lettere at komme ud og opleve verden - så det må være det vi skal i 2016


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 18:14

I år er året vi har ventet på de sidste 4 år. Nemlig året hvor vi kan starte Amber under rytter.
Det er 6 år siden jeg har reddet regelmæssigt, og trods et liv med egen heste/egne heste de sidste 4½ år, har jeg måttet vente, da drømmen om at ride vores hoppe brast for 4 år siden. Derfor måtte vi lave vores eget føl, og vente på at hun blev gammel nok - Og det er hun så til sommer.
Det kommer dog fuldt ud an på om vi finder hende både klar mentalt og fysisk til at få rytter på nu.

0 år

Billede

 

2 år

Billede

 

Derudover håber vi at drømmen om et minimuldyr går i opfyldelse, da vores shetlænder meget gerne skulle være drægtig i 7. måned.

 

Billede

 

Til sidst er det planen at Pearl skal ifoles i Tyskland, med en TWH hingst.

 

Billede

(Se billede af hingsten i stor HER)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mit mål...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 19:22

Mit største mål i 2016 må være at hesten bliver helt frisk og gående igen, efter et 2015 med skadet hest det meste af året og dyrlæge minimum en gang om måned siden marts, og året ud trænger vi til lidt pause fra dyreklinikken (det er sku lidt frustrerende og kører til dyrlægen så tit).

 

Hvis målet om at få hesten gående igen, håber jeg vi kan starte op på stævnestarterne igen og få redet lidt stævner i la-klasserne, og forhåbentlig får styrket og begynde at træne henimod m-klasserne sidst på året.

 

Billede

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Mål for 2016
Forfatter: 
Dato:  12-01-2016 19:18

Jeg har en del mål og drømme for 2016, for mig selv håber jeg på at udvikle mig psykisk, få det bedre med mig selv, blive mere social, slippe af med min angst og få kontakt til nogen flere mennesker så jeg ikke er så ensom og så satser jeg på at få afprøvet nogen praktik pladser og få noget mere arbejds erfaring så jeg kan forberede mig på min drøm om at komme i praktik i udlandet på en ranch

Heste mæssigt håber jeg på at få et bedre forhold til min islænder jeg købte for ca. 2 måneder siden, jeg håber jeg får modet tilbage til at arbejde med hende og bliver i stand til at ride hende som det var planen, så der skal arbejdes på at få bygget tillid

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  13-01-2016 20:52

Vores mål for året er at komme ud at starte lidt flere stævner end vi hidtil har fået gjort.

Vi starter endda ud med det allerede om små 14 dage, hvor vi skal starte vores første LA1 og LA2
Sidste stævne var til 4-dages stævne i Hodsager sidste år hvor vi lagde os midt i feltet i begge vores LC klasser. Så det er noget af et spring, men med undtagelse af en enkelt øvelse eller to, er han efterhånden så stabil, at jeg godt føler at vi kan klare os igennem LA'erne.

 

Derudover skal vi have lidt mere øvelse med at ride på A-bane, da det er der vi har de største udfordringer.
Sådan en langside er laaaang på en pony

Billede


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 At finde en partshest
Forfatter: 
Dato:  14-01-2016 14:52

Mit mål må være at finde en partshest og begynde på ridningen igen :)

Har ikke redet i over 10 år så er noget rusten i det :P


Mvh Maia

- som stadig savner Frøken Stjerneskud (*?.?.1999 til 9.5.2005)

 

Søger part i Brøndby omegnen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mål 2016
Forfatter: 
Dato:  16-01-2016 10:30

Mine mål i 2016.

Min islænder vallak på nu 6 år. Blev ryttervant sidste år. Men pga. manglende mod stod han derefter stille. Nu har jeg fået en til at komme og tilride ham for mig. De er nu igang med deres 2. uge sammen og han gør store fremskridt.
Mit mål for ham er at han bliver en stabil ridehest som jeg kan ride tur på og næste år måske stævner

Billede


Vores miniature hingst Blop.
Skal til to kåringer i år. DMHF og EAMH. Som ligger en i første og anden uge i maj måned. Så lige nu trænes der frem mod dem.
Forhåbentlig kommer der lidt hopper til ham. Vil så gerne se føl efter ham :D
Ellers skal han tilkøres og udstilles til internationalt show i DK til august :)

Billede

 

Min hundebasse bliver 3 år i år og jeg har snart haft hende i 2 år. Vi har arbejdet meget med agility og lidt med rally. Mit mål er at til efteråret skal hun til sit første agility stævne :D Så det bliver rigtig spændende!

Billede

 

Vi venter to miniature heste føl i år :D
D. 31 maj og d. 28 juni. Så vi venter med længsel :)

Billede

Billede

 

Målet for min store ridehest og jeg bliver at kunne ride alle tre gangearter, uden jeg er ved at dø af skræk :O I hele ridehuset og gerne på udendørs bane også.
Tur ved jeg ikke om bliver muligt. Men på gå ben skulle den nok være muligt.

Billede

 

Derudover byder året på Roskilde dyrskue med muuhhkøerne, føl og plagskue med miniføllerne og andet.





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
1
Svar på denne tråd
 
 Mine mål og drømme
Forfatter: 
Dato:  17-01-2016 08:17

Spændende læsning om mål og drømme for jer alle sammen, håber I når dem :)

 

Nine mål og drømme med Quark og jeg har ændret sig utrolig meget siden august 2015.

Da han desværre blev skoet og beskåret forkert (og har stået forkert siden hvert fald februar 2015, sikkert længere).

 

Så ja, der var en mening med at vi havde rigtig svært ved at læsgører ham og få ham til "at vende rigtigt" i ridningen.

 

Men nu 5 måneder efter med pause (ro til hovene voksede ud), ny smed hvor han blev rettet op over flere omgange, kiropraktor hver 3. uge, så er vi på rette vej.

 

Men dette gør selvfølgelig også at vi ikke er nået dertil hvor vi "skulle"..

 

Min drøm og målet med Quark og ridning nu, er en masse grundridning, løsgørende arbejde og styrke ham op igen.

 

Et par stævner i løbet af året ville heller ikke gøre noget :)

 

Personligt er mit mål, at komme mere i motionscenteret og blive styket, så min ridning også bliver lettere.


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 mål og drømme.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2016 09:50

Kære Ænder, mit år 2015 sluttede brat og sørgelig da min ven gennem kun halvandet år blev erklæret uegnet som ridehest og havde ondt så meldingen var uundgåelig,aflivning Jeg havde en rigtig ked af dethed jul og nytår og brugte tiden på at skulle sige farvel og bestemme mig for om jeg skulle ud at finde en ny bedste ven.Heste er hele mit liv og kan ikke leve uden så jeg er lige så stille begyndt at kigge på ny hest,så mit første mål i 2016 er af finde en ny ridehest og at vi kan komme på tur og starte op på lidt små stævner.Lige til sidst et billede af min smukke søde Cody, kan slet ikke holde tanken ud at han skal væk, men ved det er tid til at sige farvel til ham.Håber i alle når jeres mål og drømme i 2016.

Billede

 


Stolt ejer af Gently Mr.Cody.

2
0
Svar på denne tråd
 
 dfsdgwegeg
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 23:00

2015 forløb slet ikke som forventet - heldigvis ingen skadede heste, men mere en skadet rytter. Faktisk skete der jo et sandt mirakel med min fantastiske øjesten Chop - hans hanetrit forsvandt, og han blev startet op igen, og fik senest en 2. plads i MA1.

 

Målet for 2016 må være som følger:

 

- Møffe: Få nogle gode starter i MB, samt kvalificere os til landsstævner. Har en stor drøm om at få to heste med til Blue Hors Dressurfestival til efteråret.

Billede

 

- Chop: Holde ham glad og tilpas. Lære 1er changementer og komme ud og starte Intermediare igen.

Billede

 

- Geo: Min nye 2 års palomino-hingsteplag. Vil bare holde ham så medgørlig og godmodig som han allerede er, samt tage ham med til ZFDP kåring og PSA skue.

Billede

 

- Og ikke mindst mig selv: Passe på mig selv og min krop, så jeg kan give mig 110% i forbindelse med ridningen og træningen af mine dejlige heste.
Og så skal jeg fortsætte med at engagerere mig i min undervisning, og fortsat hjælpe mine elever til at blive dygtige og ydmyge rytterprofiler både i den daglige træning og på stævnepladsen.. Og naturligvis fortsat nyde mit dommertjob. HÅBER at kunne komme ud og dømme nogle flere C-stævner. Det er superfedt og lærerigt!

Billede

 

<3 <3 <3 <3

 

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider